سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 تعداد کل بازدید : 841232

  بازدید امروز : 26

  بازدید دیروز : 36

ابـــوحـامـد

[ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

 

 

لینک دوستان

*رمز موفقیت*
قرآن
پارسی بلاگ
نهج البلاغه
سایت دفتر مقام معظم رهبری
محمد فرشاد پور
حوزه علمیه
خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران
پایثگاه ملی علوم زمین کشور
بانی تک
هم اندیشی
پایگاه اطلاع رسانی دولت
پایگه خبری - تحلیلی دانشجویان ایران
وب سایت شیرزن ایرانی
جام جم روزنامه
بازتاب برنا
هم اندیشی
ریاست جمهوری
شهاب مرادی
کدهای جاوا
عطف
گلستان دانش
روزنامه ها
جهان نیوز
خبر گزاری فارس
راسخون
باشگاه خبر نگاران جوان
پرورش کرم خاکی دلاور
پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهور دکتر روحانی
خبر فارسی
رویدادهای رفسنجان
مدیریت آموزش و پرورش رفسنجان
آموزش و پروش کشکوئیه
آشپزی لذت بخش
سایت کدبانو
پایگاه اطلاع رسانی 9دی
سایت دکتر حسن اکبری متخصص آسیب شناسی
سریعترین موتور جستجوگر خبر پارسی - اخبار لحظه
مبین طرح
خبرگزاری دانشجو
واژه یاب
میزان مجاز قند خون
مفاتیح ا لجنان
رجا نیوز
انواع سایتها
تحریرالوسیله
وام خود اشتغالی
پایش برنامه یکشنبه شبهای شبکه 1
متالوژی پودر یزد
پخش زنده حرم امام حسین و...
یزد فردا
سمت خدا از شبکه 3
سبک زندگی و صله رحم و ... محمد رضا پروانیان
آخرین اخبار ایران و جهان
پشیمان دشت سمنان
نشریه پرتو سخن
الگوها
دو بیتی های بابا طاهر
وبلاگ نوجوان هادی سرداری
طرح عفاف و حجاب
شهدای مصطفی خمینی رفسنجان
خاطرات مسثر

لوگوی دوستان











 

درباره خودم

 

پیوندهای روزانه

 

لینک به لوگوی من

ابـــوحـامـد

 

حضور و غیاب

یــــاهـو

 

دسته بندی یادداشت ها

حذف کردن از منوی استارت[167] . رهبرم[2] . غزه .

 

بایگانی

نوروز86
اردیبهشت 86
خردادماه 86
تیرماه 85
مرداد
آذرماه
شهریور
دی ماه
بهمن ماه
اسفند 86
فروردین 87
اردیبهشت 87
خرداد ماه 87
مهر ماه
دیماه88
بهار90
سال 91
نیمه اول سال 92
مهر 92
آبان 92
تا نوروز 93
بهار 93
تابستان 93
پاییز 93

 

اشتراک

 

 

هرکس به پیشباز آرای گوناگون برود، لغزشگاهها را بشناسد . [امام علی علیه السلام]

آیتاللهمکارم:آمارهای دولتقبل غیر واقعی بود

نویسنده:ابوحامد::: جمعه 93/3/16::: ساعت 3:16 عصر
کد خبر: 113508
تاریخ انتشار: 15 خرداد 1393 - 13:44
تعداد بازدید: 6101
تعداد نظرات: 2 نظر
آیت الله مکارم شیرازی در توصیه به رئیس بانک مرکزی تاکید کرد: سعی کنید آمارهایی که ارائه می‌دهید واقعی باشد چرا که یکی از بلاهای دولت سابق ارایه آمارهای غیرواقعی بود که موجب سلب اعتماد مردم از آنان می‌شد.
خبرگزاری مهر: یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: بانک‌های کشور عقود شرعی را رعایت نمی‌کنند و این امر تنها بر روی کاغذ است و ما بانک اسلامی توام با ربا داریم. 
 
آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی قبل از ظهر پنج‌شنبه در دیدار ولی الله سیف، رئیس بانک مرکزی در سخنانی اظهار داشت: وقتی دولت جدید سر کار آمد مردم به دو چیز امید بستند که یکی از آنها مسئله انرژی هسته‌ای بود که انتظار دارند به صورت آبرومندی این مشکل حل شود که امروز خوشبختانه در این مسیر قرار داریم و در صورت عدم لجبازی غربی‌ها امید است به نقطه مطلوب برسیم و مردم نیز منتظر این مسئله هستند. 
 
وی با بیان این که انتظار دیگر مردم از دولت جدید بهبود وضعیت شرایط اقتصادی کشور است، افزود: در حال حاضر فشار اقتصادی بر طبقات پایین جامعه بسیار زیاد است و روزی نیست که نامه‌ای به دست ما نرسد که در آن مشکلات متعدد اقتصادی مردم به ما انتقال داده نشود. 
 
استاد برجسته حوزه افزود: ما متولی حفظ حوزه‌های علمیه هستیم اما به اندازه وسع خود و تا جایی که به رسالت اصلی مان آسیب  وارد نشود در کمک به نیازمندان و اقشار مستمند تلاش می‌کنیم. 
 
وی تصریح کرد: اگر مشکلات اقتصادی کشور و همچنین مسئله انرژی هسته‌ای حل شود پایه‌های دولت جدید در بین مردم مستحکم تر خواهد شد. 
 
آیت الله مکارم در ادامه اظهار داشت: بسیاری از کارخانه‌ها مدعی هستند که حمایت‌های بانکی از آنان کافی نیست و با توجه به این که انرژی و همچنین دستمزدها افزایش یافته اما از آنان خواسته می‌شود که قیمت محصول تولیدی خود را افزایش ندهند که این امر منطقی به نظر نمی‌رسد و اگر مقدمات کار تولید گران شده باید مبلغ محصول هم افزایش یابد. 
 
وی اضافه کرد: برخی از کارخانه داران در مراجعه به ما یکی از مشکلاتشان را پرداخت تسهیلات بانکی عنوان می‌کنند و می‌گویند بانک‌ها به مردم تسهیلاتی با 22 درصد ارایه می‌دهند اما از بخش تولید تسهیلاتی با 27 درصد که باید دید این میزان بر چه اساسی بوده و چرا باید بخش‌های تولیدی یک سوم بیشتر پرداخت کنند. 
 
این مفسر قرآن کریم در ادامه تصریح کرد: بانک‌ها عقود شرعی را رعایت نمی‌کنند و اسلامی بودن آنها تنها بر روی کاغذ است و در واقع ما بانک‌های اسلامی توام با ربا داریم. 
 
ارائه فاکتور صوری حرام است 
 
وی در ادامه عنوان کرد: مکرراً دیده شده که بانک‌ها در قبال دریافت فاکتورهای صوری تسهیلات ارایه می‌دهند که این امر حرام است و بانک‌ها باید عقود اسلامی را رعایت کنند. 
 
آیت الله مکارم ابراز داشت: فلسفه بانکداری اسلامی این است که بانک‌ها سرمایه‌های خود را به سمت تولید ببرند و از کسب درآمد از این محل بتوانند به سپرده گذاران سودهایی پرداخت کنند. 
 
وی اضافه کرد: برخی از مردم از ما در خصوص دریافت سود بانکی سئوال می‌کنند که ما در جواب به آنها می‌گوییم بانکها مدعی هستند که سپرده‌های مردم را در بخش تولید سرمایه گذاری می‌کنند و از محل درآمد آنها این سودها داده می‌شود که دریافت این گونه سودها با این شرایطی که بانک اعلام می‌کند مشکلی ندارد و ما باید امر را بر صحت کار بگذاریم. 
 
کیفیت بانکها در کشور پایین است 
 
مرجع تقلید شیعیان در بخش دیگری از سخنان خود حضور شعبات متعدد بانک‌ها و رقابت‌های شدید آنها را جای سئوال دانست و افزود: متاسفانه در کشور ما کمیت بانک‌ها زیاد است اما کیفیت آنها پایین است و به عنوان نمونه در یکی از خیابانهای قم شعبات متعددی از بانک‌های مختلف در کنار یکدیگر قرار دارند. 
 
وی در ادامه در خصوص مسئله رهن بانک‌ها اظهار داشت: مردم در برخی از موارد به ازای دریافت تسهیلات املاک خود را رهن می‌گذارند و بانکها هم باید به این امر توجه داشته باشند که رهن باید به میزان بدهکاری طرف گرفته شود و مابقی به او بازگردانده شود که متأسفانه موارد متعددی سراغ داریم که این موضوع از سوی بانک‌ها رعایت نشده است. 
 
تاکید بر گسترش پرداخت تسهیلات قرض الحسنه 
 
آیت الله مکارم شیرازی در ادامه با تاکید بر گسترش پرداخت تسهیلات قرض الحسنه در کشور  ابراز داشت: حسابهای جاری که مردم در بانکها دارند برای بانکها هزینه‌ای ندارد و در حقیقت سود خالص است که باید بخشی از آن به امر قرض الحسنه اختصاص یابد و ما نباید به خاطر جایزه و مسایل دیگر منتظر سرمایه گذاری مردم در زمینه حساب‌های قرض الحسنه باشیم. 
 
وی تصریح کرد: در حال حاضر قرض الحسنه در کشور ما بسیار کم است که باید بیش از این باشد چرا که اسلام تاکید بسیار دارد که برکت کار در قرض الحسنه است. 
 
همه مردم نباید به یک میزان از بیت المال استفاده کنند 
 
مرجع تقلید شیعیان در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع پرداخت یارانه‌ها اشاره کرد و افزود: مسئله یارانه‌ها از روز اول با مشکل دچار بوده و بلایی بر سر ملت آورده است و این معنا ندارد که همه مردم به یک میزان از بیت المال استفاده کنند. 
 
وی افزود: این انتقاد به مجلس شورای اسلامی در زمان تصویب این قانون وارد بود که چرا با این امر موافقت کردند که همه مردم از غنی و فقیر به یک نسبت یارانه دریافت کنند اما آنان در قبال این مسئله سکوت کردند و امروز شاهدیم که چرخ اقتصادی مملکت خوابیده است. 
 
آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: اگر عده‌ای از روز اول با این طرح مخالفت می‌کردند و قانونی وضع می‌کردند که یارانه تنها به نیازمندان پرداخت شود شرایط کشور بهتر از امروز بود. 
 
وی اظهار داشت: محدود کردن پرداخت یارانه‌ها به اقشار نیازمند برای دولت هزینه دارد که دولت باید این جراحی را صورت دهد چرا که امروز منابع بسیاری به منظور پرداخت یارانه‌ها هزینه می‌شود. 
 
آمارهای دولت گذشته غیر واقعی بود 
 
استاد برجسته حوزه علمیه در توصیه به رئیس بانک مرکزی تاکید کرد: سعی کنید آمارهایی که ارائه می‌دهید واقعی باشد چرا که یکی از بلاهای دولت سابق ارایه آمارهای غیرواقعی بود که موجب سلب اعتماد مردم از آنان می‌شد. 
 
وی تاکید کرد: هر تشکیلاتی بر اساس آمار واقعی فعالیت خود را ادامه دهد پیشرفت می‌کند و  اگر از روی سیاسی کاری باشد شاهد رکود خواهیم بود و اعتماد مردم نسبت به دولت نیز سلب می‌شود. 


  • کلمات کلیدی :

  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    حرف دل
    اهمیت آشنای زنان با قرآن
    اهمیت آشنای زنان با قرآن
    25 نکته در باره بابونه
    نماز اول ماه فراموش نشود
    مردم و پلیس
    یشنهادهای پلیس
    ایان عمر گروهکهای تکفیری و تروریستی
    مظلومین میانمار
    14شهریور
    رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر رضوی:
    طنز دکتر سلام
    رهبری نوروز 96
    سال اقتصاد مقاومتی: تولید - اشتغال
    دومین جلسه شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی برگزار ش
    [همه عناوین(2949)][عناوین آرشیوشده]


    [ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

    ©template designed by: www.persianblog.com