سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 تعداد کل بازدید : 841206

  بازدید امروز : 0

  بازدید دیروز : 36

ابـــوحـامـد

[ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

 

 

لینک دوستان

*رمز موفقیت*
قرآن
پارسی بلاگ
نهج البلاغه
سایت دفتر مقام معظم رهبری
محمد فرشاد پور
حوزه علمیه
خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران
پایثگاه ملی علوم زمین کشور
بانی تک
هم اندیشی
پایگاه اطلاع رسانی دولت
پایگه خبری - تحلیلی دانشجویان ایران
وب سایت شیرزن ایرانی
جام جم روزنامه
بازتاب برنا
هم اندیشی
ریاست جمهوری
شهاب مرادی
کدهای جاوا
عطف
گلستان دانش
روزنامه ها
جهان نیوز
خبر گزاری فارس
راسخون
باشگاه خبر نگاران جوان
پرورش کرم خاکی دلاور
پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهور دکتر روحانی
خبر فارسی
رویدادهای رفسنجان
مدیریت آموزش و پرورش رفسنجان
آموزش و پروش کشکوئیه
آشپزی لذت بخش
سایت کدبانو
پایگاه اطلاع رسانی 9دی
سایت دکتر حسن اکبری متخصص آسیب شناسی
سریعترین موتور جستجوگر خبر پارسی - اخبار لحظه
مبین طرح
خبرگزاری دانشجو
واژه یاب
میزان مجاز قند خون
مفاتیح ا لجنان
رجا نیوز
انواع سایتها
تحریرالوسیله
وام خود اشتغالی
پایش برنامه یکشنبه شبهای شبکه 1
متالوژی پودر یزد
پخش زنده حرم امام حسین و...
یزد فردا
سمت خدا از شبکه 3
سبک زندگی و صله رحم و ... محمد رضا پروانیان
آخرین اخبار ایران و جهان
پشیمان دشت سمنان
نشریه پرتو سخن
الگوها
دو بیتی های بابا طاهر
وبلاگ نوجوان هادی سرداری
طرح عفاف و حجاب
شهدای مصطفی خمینی رفسنجان
خاطرات مسثر

لوگوی دوستان











 

درباره خودم

 

پیوندهای روزانه

 

لینک به لوگوی من

ابـــوحـامـد

 

حضور و غیاب

یــــاهـو

 

دسته بندی یادداشت ها

حذف کردن از منوی استارت[167] . رهبرم[2] . غزه .

 

بایگانی

نوروز86
اردیبهشت 86
خردادماه 86
تیرماه 85
مرداد
آذرماه
شهریور
دی ماه
بهمن ماه
اسفند 86
فروردین 87
اردیبهشت 87
خرداد ماه 87
مهر ماه
دیماه88
بهار90
سال 91
نیمه اول سال 92
مهر 92
آبان 92
تا نوروز 93
بهار 93
تابستان 93
پاییز 93

 

اشتراک

 

 

دل ها بر دوستی آن که به آنها نیکی کند و دشمنی آن که بدان ها بدی کند، سرشته شده است . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]

نگاهی گذرا به عملکرد دولت نهم در سال انسجام اسلامی؛

نویسنده:ابوحامد::: دوشنبه 86/12/27::: ساعت 7:3 صبح

نگاهی گذرا به عملکرد دولت نهم در سال انسجام اسلامی؛
ایران حلقه اتحاد کشورهای اسلامی

تهران - حیات

مجتبی سروش پور مدیر کل روابط عمومی ریاست جمهوری، در نگاهی گذرا به عملکرد دولت نهم در سال اتحاد ملی، انسجام اسلامی ایران را حلقه اتحاد کشورهای اسلامی خواند.
به گزارش حیات به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت،متن این گزارش تحلیلی به این شرح است:
 جمهوری اسلامی ایران از دوران پیروزی انقلاب اسلامی ملت ایران تاکنون همواره در جهت وحدت امت اسلام و از جمله وحدت و انسجام ملت های منطقه گام برداشته است. چه انکه امام خمینی رهبر کبیر انقلاب اسلامی و بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی همواره بر رعایت وحدت کلمه یعنی توحید میان  کشورهای اسلامی و همه کشورهای جهان به عنوان تنها راه پیروزی بر استکبار و شیطان صفتان تاکید کرده اند. ایشان در طول عمر پر برکت خود همواره همه ملت های ازاده و مستضعف ازجمله امت اسلام را به وحدت و اتحاد دعوت کردند.
حضرت ایت الله خامنه ای نیز چه در دوره ریاست جمهوری و چه اکنون به عنوان سکاندار و زعامت نظام اسلامی همواره همگان از جمله کشورهای اسلامی و منطقه را به وحدت و تکیه بر اشتراکات فرا خوانده اند. ایشان به ویژه در چند سال اخیر با توجه به هجمه بی وقفه قدرت های زورگو و سلطه جو برای ایجاد تفرقه میان مسلمانان و کشورهای اسلامی به منظور تسلط بر منابع غنی منطقه خاورمیانه و ملت های مسلمان در سایر قاره ها و مناطق جهان، تاکیدی مظاعف بر رعایت وحدت و انسجام از سوی کشورهای اسلامی داشته اند. از اینرو سال 1386 را به عنوان سال "اتحاد ملی و انسجام اسلامی" ناگذاری فرموده اند که تاکیدی بر نقش و اهمیت اتحاد و انسجام کشورهای اسلامی است هر چند که به تصریح معظم له تلاش برای حفظ انسجام اسلامی در همه سال ها امری واجب و ضروری بوده و فقط مختص به امسال نیست.
  رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز همانند امام خمینی قدس سره شریف وحدت و انسجام ملت ها و کشورهای اسلامی و مستضعف را تنها راه تامین پیشرفت و رفاه مسلمانان و ملت های مظلوم و عامل شکست توطئه های قدرت های زورگو و شیطانی به عنوان دشمنان بشریت بر شمرده اند؛ نکته و آموزه ای که امروز مورد اتفاق نظر همه سیاستمداران، اندیشمندان و صاحبنظران متعهد و دلسوز بشریت در اقصی نقاط عالم است.
و اما دکتر احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران و دولت نهم که زنده کننده شعارها و پیگیر ارمان های انقلاب اسلامی به عنوان انقلابی جهان شمول هستند در دوره حدود 30  ماه فعالیت خود و په ویژه در سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی همواره در راستای ایجاد و تقویت وحدت و انسجام میان کشورهای اسلامی و منطقه گام برداشته اند. امروز راهبرد دولت جمهوری اسلامی ایران در مقابل سیاست قدرت های زورگو مبنی بر استفاده از کوچکترین اختلاف نظر برای ایجاد تفرقه میان کشورهای اسلامی و مسلمانان ، تاکید بر لزوم توجه به اشتراکات در حوزه های مختلف است.
اقدامات دولت نهم و در راس ان رییس جمهور در زمینه انسجام اسلامی به صورت متمرکز در حوزه های مختلف از جمله منطقه خاورمیانه با زیر شاخه های حاشیه خلیج فارس، مرکزی و همچنین منتهی الیه شرقی خاورمیانه، کشورهای عربی، اسیای جنوب شرقی و در قاره افریقا قابل بررسی است. هر چند دولت نهم به طور همزمان حرکتی گسترده ، جامع و موثر را نیز در راستای انسجام همه کشورهای اسلامی انجام داده است که حضور فعال و تلاش های متعدد در سازمان کنفرانس اسلامی در این جهت است.
البته باید توجه داشت که راهکارهای دولت نهم برای ایجاد انسجام میان ملت ها و کشورهای اسلامی از منظر شیوه و عوامل مورد توجه نیز باید به طور جداگانه بررسی شود. راهکارهایی که هر یک عاملی برای تقویت انسجام اسلامی است.
مطمئنا و به صراحت می توان اذعان داشت که جمهوری اسلامی ایران با توجه به سیاست های قطعی خود امروز حلقه اتحاد و انسجام کشورهای اسلامی و حتی ملت ها و دولت های مستضعف در سراسر عالم است؛ چه انکه حضور موثر جمهوری اسلامی ایران در امریکای لاتین در این زمینه قابل بررسی است.حضور رییس جمهوری اسلامی ایران برای نخستین بار در اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس و ارایه پیشنهادهایی که مورد استقبال و حمایت بی نظیر و همه جانبه سران کشورهای حاضر در اجلاس قرار گرفت از جمله اقدامات و موفقیت های سیاست خارجی دولت نهم در راستای تقویت و ایجاد انسجام اسلامی است. پیشنهادهایی که به اذعان سران کشورهای حاشیه خلیج فارس اجرایشان فقط وحدت و انسجام این کشورها را به منظور پیشرفت و رفاه ملت های منطقه به دنبال خواهد داشت. سرمایه گذاری مشترک در منابع نفت و گاز به صورت دو  و چند جانبه، تاسیس سازمان همکاریهای اقتصادی، تعاون در کمک به کشورهای اسلامی و کشورهای ضعیف، تامین آب و گاز مورد نیاز برادران، فعال نمودن کریدور شمال به جنوب،  برنامه ریزی در برقراری تجارت آزاد بین کشورها ، تاسیس سازمان همکاریهای امنیتی، مبادلات آموزشی ، علمی ، فنآوری و پژوهشی، توسعه گردشگری، همکاری در صیانت از محیط زیست خلیج فارس و دریای عمان و لغو روادید با هدف تسهیل رفت و آمد شهروندان بین 7 کشور پیشنهادهایی است که در راستای وحدت و انسجام کشورهای حاشیه خلیج فارس از سوی دکتر احمدی نژاد ارایه شد و بی درنگ مورد بررسی توسط سران حاضر در شورا قرار گرفت.
دولت نهم در ادامه تلاش های خود در راستای تقویت انسجام اسلامی، طرح اتحاد چهار جانبه در منطقه مرکزی خاورمیانه را در دستور کار قرار داده است. اتحادی که با حضور ایران، عراق، ترکیه و سوریه شکل می گیرد و بر پایه علایق، فرهنگ و منافع مشترک ملت های این چهار کشور استوار است. این اتحاد چهارجانبه در حالی ایجاد می شود که کشورهای حاضر در ان از ظرفیت های فراوان در حوزه های مختلف برای توسعه مناسبات و همکاری ها برخوردارند و ملت های چهار کشور نیز پیوندهای عمیق و دیرینه عاطفی دارند.جمهوری اسلامی ایران همچنین اجلاس سران کشورهای عربی را فرصتی مغتنم برای طرح مسایل مهم جهان اسلام و تاکید بر انسجام اسلامی دانسته است که اجلاس اتی ان در سوریه برگزار خواهد شد.دولت نهم از سوی دیگر در منطقه منتهی الیه شرقی اسیای جنوب غربی، زبان پارسی را علاوه بر سایر اشتراکات مورد توجه قرار داده که منجر به اتحاد سه جانبه ایران، افغانستان و تاجیکستان شده است؛ اتحادی که تقویت ان در راستای انسجام و وحدت کشورهای منطقه بسیار حایز اهمیت است. مجموعه ای که با توجه به اشتراکات فراوان و متعدد از توانمندی ها و امکانات بی شماری برخوردار است. ظرفیت هایی که در دیدارهای امسال رییس جمهوری اسلامی ایران با روسای جمهور افغانستان و تاجیکستان بر استفاده از ان ها در جهت پیشرفت ملت های سه کشور تاکید شده است.
رویکرد ویژه به قاره افریقا مبنی بر ایجاد زمینه برای پیشرفت ملت های مظلوم و مستضعف ان از جمله اصول سیاست خارجی دولت نهم و مورد توجه خاص رییس جمهور است. قاره ای که با داشتن کشورهای اسلامی و جمعیت مسلمان به واقع مظلوم است نه فقیر، زیرا از منابع سرشار و غنی برخوردار است اما تحت سیطره استعمار قدیم و جدید همواره از پیشرفت و رفاه محروم مانده است. اینک دولت جمهوری اسلامی ایران و به ویژه دکتر احمدی نژاد بر پایه ارمان های انقلاب اسلامی ملت ایران در پی باز افرینی نقش این قاره مظلوم با تاکید بر حفظ و تقویت انسجام و وحدت است که برگزاری اجلاس سران اتحادیه افریقا در تهران از جمله اقدامات مبتکرانه دولت نهم در این زمینه می باشد که پایه اجرای ان امسال بنا نهاده شده است.
تاکید بر افزایش و توسعه روابط و مناسبات به ویژه همکاری های فنی- مهندسی و  اقتصادی با کشور های اسیای جنوب شرقی از جمله اندونزی و مالزی راهکار دولت نهم در زمینه تقویت انسجام با کشورهای این منطقه است؛ سیاستی که به سرمایه گذاری های متعدد این کشورها در ایران و همچنین بهره مندی ان ها از تجربیات پیمانکاران و متخصصان ایرانی منجر شده است.
انچه مسلم است؛ جمهوری اسلامی ایران همواره منادی همدلی و همکاری با کشورهای منطقه و همسایگان بوده است و در این مسیر ، مستقیم و پایدار باقی خواهد ماند. ایران خواهان صلح و امنیت پایدار مبتنی بر عدالت و محبت و بدون دخالت عوامل بیگانه است. همچنین خواهان تعالی، پیشرفت و رفاه هر چه بیشتر همه ملت های منطقه است و پیشرفت هر یک از کشورهای منطقه را پیشرفت خود می داند .در مجموع انچه امروز مورد اذعان سیاستمداران، دولتمردان، اندیشمندان و صاحبنظران و در راس همه، مسلمانان اقصی نقاط عالم است، تلاش های مستمر و بی وقفه جمهوری اسلامی ایران و بطور خاص طی دوران ریاست جمهوری دکتر احمدی نژاد در راستای "انسجام اسلامی" است؛ به ویژه در سالی که مزین به نام اتحاد ملی و انسجام اسلامی بود. تلاش هایی که سر اغازی برای تقویت و حفظ انسجام اسلامی در سال های اتی و زمینه ساز تبدیل دنیای اسلام به قدرتی جهانی است.




لیست کل یادداشت های این وبلاگ

حرف دل
اهمیت آشنای زنان با قرآن
اهمیت آشنای زنان با قرآن
25 نکته در باره بابونه
نماز اول ماه فراموش نشود
مردم و پلیس
یشنهادهای پلیس
ایان عمر گروهکهای تکفیری و تروریستی
مظلومین میانمار
14شهریور
رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر رضوی:
طنز دکتر سلام
رهبری نوروز 96
سال اقتصاد مقاومتی: تولید - اشتغال
دومین جلسه شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی برگزار ش
[همه عناوین(2949)][عناوین آرشیوشده]


[ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

©template designed by: www.persianblog.com