سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 تعداد کل بازدید : 841257

  بازدید امروز : 51

  بازدید دیروز : 36

ابـــوحـامـد

[ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

 

 

لینک دوستان

*رمز موفقیت*
قرآن
پارسی بلاگ
نهج البلاغه
سایت دفتر مقام معظم رهبری
محمد فرشاد پور
حوزه علمیه
خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران
پایثگاه ملی علوم زمین کشور
بانی تک
هم اندیشی
پایگاه اطلاع رسانی دولت
پایگه خبری - تحلیلی دانشجویان ایران
وب سایت شیرزن ایرانی
جام جم روزنامه
بازتاب برنا
هم اندیشی
ریاست جمهوری
شهاب مرادی
کدهای جاوا
عطف
گلستان دانش
روزنامه ها
جهان نیوز
خبر گزاری فارس
راسخون
باشگاه خبر نگاران جوان
پرورش کرم خاکی دلاور
پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهور دکتر روحانی
خبر فارسی
رویدادهای رفسنجان
مدیریت آموزش و پرورش رفسنجان
آموزش و پروش کشکوئیه
آشپزی لذت بخش
سایت کدبانو
پایگاه اطلاع رسانی 9دی
سایت دکتر حسن اکبری متخصص آسیب شناسی
سریعترین موتور جستجوگر خبر پارسی - اخبار لحظه
مبین طرح
خبرگزاری دانشجو
واژه یاب
میزان مجاز قند خون
مفاتیح ا لجنان
رجا نیوز
انواع سایتها
تحریرالوسیله
وام خود اشتغالی
پایش برنامه یکشنبه شبهای شبکه 1
متالوژی پودر یزد
پخش زنده حرم امام حسین و...
یزد فردا
سمت خدا از شبکه 3
سبک زندگی و صله رحم و ... محمد رضا پروانیان
آخرین اخبار ایران و جهان
پشیمان دشت سمنان
نشریه پرتو سخن
الگوها
دو بیتی های بابا طاهر
وبلاگ نوجوان هادی سرداری
طرح عفاف و حجاب
شهدای مصطفی خمینی رفسنجان
خاطرات مسثر

لوگوی دوستان











 

درباره خودم

 

پیوندهای روزانه

 

لینک به لوگوی من

ابـــوحـامـد

 

حضور و غیاب

یــــاهـو

 

دسته بندی یادداشت ها

حذف کردن از منوی استارت[167] . رهبرم[2] . غزه .

 

بایگانی

نوروز86
اردیبهشت 86
خردادماه 86
تیرماه 85
مرداد
آذرماه
شهریور
دی ماه
بهمن ماه
اسفند 86
فروردین 87
اردیبهشت 87
خرداد ماه 87
مهر ماه
دیماه88
بهار90
سال 91
نیمه اول سال 92
مهر 92
آبان 92
تا نوروز 93
بهار 93
تابستان 93
پاییز 93

 

اشتراک

 

 

هرکه از آزارش ایمن باشی، به برادری با او رغبت کن [امام علی علیه السلام]

دست متجاوز به سلاح مقاومت را قطع می‌کنیم

نویسنده:ابوحامد::: جمعه 87/2/20::: ساعت 6:14 عصر

  واکنش قاطع حزبالله به مصوبات دولت سنیوره

 سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله در کنفرانسی مطبوعاتی به طور مشروح درباره سه موضوع شبکه مخابراتی حزب‌الله، پرونده فرودگاه بیروت و بحران سیاسی کنونی در لبنان نظرات خود را مطرح کرد.به گزارش رجانیوز، نصرالله مصوبات دولت برای قطع شبکه مخابراتی حزب الله و عزل مسئول امنیتی فرودگاه بیروت را طرحی امریکایی از سوی دولت که آن را دولت جنبلاط می خواند، دانست و با تشریح سابقه شبکه مخابراتی حزب الله و کاربردهای آن، این شبکه را به مثابه جزیی از سلاح مقاومت و تجاوز به آن را تجاوز به مقاومت و اعلام جنگ بیان کرد.

متن کامل مصاحبه مطبوعاتی مهم دبیرکل حزب ‌الله لبنان به نقل از پرس.تی.وی بیروت در ادامه آمده است:

 «موضوع کنفرانس مطبوعاتی کنونی که اولین بار است از زمان جنگ تابستان 2006 به بعد تشکیل می‌شود، تحولات خطرناک کنونی از چند روز قبل در لبنان است. در ابتدا باید بگویم که پس از مصوبات گروه حاکم در آن شب تیره و تار، مرحله کاملا جدیدی در لبنان شروع شد. تاریخ آن جلسه برای ما به مانند 14 فوریه 2005 بود که زلزله‌ای لبنان را وارد مرحله‌ای جدید کرد. ما در برابر مرحله جدیدی قرار داریم و لبنان پس از آن جلسه مانند پیش از آن نخواهد بود.

 گروه حاکم باید بداند که لبنان را وارد وضعیت کاملا جدیدی کرده است. با توجه به خطرات و پیامدهای مصوبات اخیر، من به چند موضوع می‌پردازم: 

1ـ شبکه مخابراتی حزب‌الله. 

2ـ فرودگاه و سرتیپ وفیق شقیر رییس بخش امنیتی فرودگاه بیروت. 

3ـ بحران سیاسی کنونی و راه‌های تعامل با آن و خروج از بحران.

در مورد بند اول توضیحی وجود دارد. در لبنان ممکن است بدانند که این شبکه مخابراتی چه مفهومی دارد. ممکن است در خارج فکر کنند که ما شبکه ویژه‌ای درست کرده و از آن درآمد کسب می‌کنیم. گروه حاکم حقیقت را می‌داند ولی آن را انکار می‌کند.

در قدیم همواره سلاح به نام سلاح ارتباطی وجود داشته است. وسایلی از قبیل ارسال پرنده و... یا تاکتیک‌های مختلفی که سلاح اشاره نام داشت. هر جنبش نظامی برای ارتباط میان رهبران و افسران و اعضای خود نیاز به تماس دارد. موضوع اتصالات بخشی اساسی یا شاید اولین بخش و مهم‌ترین عامل در پیروزی و در اداره هر نبردی است. تماس‌های مختلفی از قبیل تماس بی‌سیم وجود دارد. شکل دیگری نیز وجود دارد که از طریق سیم است و صدا در هوا منتشر نمی‌شود.

معمولا اداره تماس‌های بی‌سیم راحت‌تر است و تماس‌های با استفاده از کابل سخت‌تر و محدودتر است ولی در مقابل مشکلات تماس بی‌سیم زیادتر است که مهم‌تر از همه شنود این تماس‌ها است. من به شما می‌گویم که هیچ تماس تلفنی بی‌سیمی در لبنان و هیچ نقطه جهان وجود ندارد که قابل شنود نباشد و هیچ راهی برای محرمانه کردن آن به هیچ وجه وجود ندارد. دومین مشکل پارازیت است به گونه‌ای که دشمن وارد خط شده و تماس افراد را با یکدیگر قطع می‌کند. سومین خطر احتمال هدف قرار گرفتن آن است. شبکه تماس‌های هوایی قابلیت هدف قرار گرفتن را دارد. ما به عنوان مقاومت امکانات ارتش‌ها و آمریکا و اسراییل را نداریم و طبیعی است که به جای تکنولوژی به وسایل ساده پناه ببریم. اگر بخواهم تعبیر دقیقی استفاده کنم میگویم شبکه مخابراتی حزب‌الله شبکه‌ای کابلی است شامل سانترال و مقداری سیم است که میان مراکز مقاومت وجود دارد. این شبکه تلفنی کابلی بخشی از سلاح ارتباطی مقاومت در لبنان است. این سلاح یک بخش نیست بلکه مهم‌ترین سلاح است. پیش از سال 2000 یکی از مهم‌ترین دلایل پیروزی این بود که ما در زمان شروع عملیات اسراییلی‌ها را غافلگیر می‌کردیم؛ چرا که ما از سیستم تماس کابلی استفاده می‌کردیم و این سیستم قابل شنود و پیگیری نبود.

در جنگ تموز نیز تماس‌ها تضمین شده بود و این موضوعی است که خود دشمن بدان اعتراف کرد. پس از جنایت قانا، 48 ساعت آتش‌بس اعلام شد. ما چطور توانستیم آتش‌بس را اجرا کنیم؟ این موضوع تنها از طریق استفاده از سیستم مخابراتی کابلی امکان‌پذیر بود.

وزیر اطلاع‌رسانی می‌گوید این شبکه مخابراتی بسیار خطرناک است و من می‌گویم بسیاری از دوستان و جهادگران شهید شدند چون از طریق مخابرات بی‌سیم لو رفته و تصفیه شدند.

امروز وقتی گزارش وینوگراد را می‌خوانیم می‌بینم که مهم‌ترین توصیه وینوگراد چیره شدن بر قدرت رهبری مقاومت است که عامل تماس و چگونگی آن مهم‌ترین عامل است.

حال به چگونگی مذاکرات می‌پردازیم. شما همه می‌دانید که این شبکه پیش از سال 2000 وجود داشته و بعد از آن نیز بوده و موضوع جدیدی نیست، هر چند بهبود یافته و پیشرفت داشته است.

می‌خواهم به آنها یادآوری کنم که در زمان ائتلاف چهارجانبه، این شبکه وجود داشت و آن زمان تجاوز خوانده نمی‌شد. پس از آن ما وارد دولت شدیم و این شبکه باز هم تجاوز نبود. اکنون به این خاطر که ائتلاف چهارجانبه تبدیل به رویا شده و دیگر شاهد آن در دنیا و آخرت نخواهند بود و پس از توصیه‌های وینوگراد و پس از سفر دیویدولش و پس از بین‌المللی کردن بحران لبنان و پس از گزارش مسخره وزارت خارجه امریکا، آمده‌اند و این پرونده را دوباره باز کرده‌اند. هر چند که ما در مدت گذشته مذاکراتی داشته و به نتایجی رسیدیم.

چند ماه قبل تماس‌هایی داشتیم و رهبران امنیتی، موظف به تماس با ما در مورد شبکه مخابراتی شدند و ما با آنها نشسته و به نگرانی‌های آنها پاسخ دادیم. یک کابل از ضاحیه به بیروت پس از بمباران ضاحیه در جنگ 2006 کشیده شده بود و این موضوع باعث نگرانی آنها شده بود و گفتند که آن را بردارید و ما تعهد می‌دهیم که در صورت بروز جنگ ما برای شما کابل بکشیم و ما هم قبول کرده و آن کابل را برداشتیم.

هفته قبل مرحله جدیدی شروع شد و گروه حاکم در آستانه سقوط قرار گرفت و تکیه بر جنگ از بین رفت و اکنون لازم بود که نبرد به شکل جدیدی در لبنان و عراق و فلسطین و حتی ایران و سوریه پی گرفته شود. افسران و چهره‌های امنیتی آمدند و گفتند که مجموعه‌ای از مشکلات وجود دارد. ما نیز اهل سخن گفتن و مذاکره هستیم. آنها گفتند که شما شبکه مخابراتی در جبیل و کسروان کشیده‌اید و ما گفتیم این موضوع دروغ است. ما این موضوع را به آنها گفتیم آنها به کمیته وزارتی و سپس دولت غیرقانونی گفتند که حزب‌الله این شبکه کابلی را درجبیل و کسروان ندارد. ما نیازی به این شبکه نداریم و این شبکه در محلی کشیده می‌شود که رهبران مقاومت حضور داشته و احتمال هدف قرار دادن آنها وجود دارد. گفتند که این خط ضاحیه به جنوب مشکل است و ما گفتیم که این خط طبیعی است. گفتند که ما می‌ترسیم که شما به منطقه شوف خط بکشید یا به هم‌پیمانان خود بدهید؛ چرا که تصمیم به کودتای داخلی دارید و ما تعهد دادیم که این کار را نکنیم. سپس گفتند که این شبکه جایگزین شبکه دولتی است و خسارت مالی برای دولت دارد. ما گفتیم که این شبکه محدود به رهبران مقاومت است و قدرت بهره‌برداری عمومی ندارد، اگر می‌خواهید تحقیق کنید.

سپس گفتند ممکن است از این شبکه برای جاسوسی علیه دولت استفاده کنید و ما گفتیم غیرممکن است و اگر مشکلی هست تحقیق کنید چرا که چنین کاری از نظر ما حرام و سرقت است. سپس گفتند که اگر می خواهید توافق کنیم، بیایید تحصن در مرکز بیروت را بدون در نظر گرفتن شبکه مخابراتی جمع کنید. من می‌پرسم اگر این موضوع را قبول کرده بودیم آیا دیگر این شبکه تجاوز نبوده و قانونی بود؟ این چه دولتی است؟ این یک گروه گانگستری با ذهنیتی گانگستری است.

ما گفتیم که این پیشنهاد نامناسب است چرا که شما در مقابل چشم‌پوشی از سلاح مقاومت می‌خواهید موضوعات داخلی مربوط به دفاع از میهن را وارد کنید. در ثانی برای شبکه کابلی من تصمیم می‌گیرم ولی تحصن مربوط به تمامی اپوزسیون است. آنها رفتند و ما به آنها تضمین داده و قول همکاری و حتی تحقیق دادیم. هر چند که شبکه‌های تلفنی در مناطق مختلفی از لبنان و مؤسسات دینی و غیر دینی به شکل قانونی و غیرقانونی وجود دارد که نمایندگان بعداً اطلاعات دقیق را می‌گویند. ولی این شبکه مربوط به مقاومت و دفاع از کشور است. ما با این حال از این موضوع گذشتیم.

من سخنی با جنبلاط دارم که نخست‌وزیر واقعی لبنان است. فواد سنیوره فردی بیچاره و ناتوان و کارمند ولید جنبلاط است و این امرر ثابت شده است. جنبلاط نیز به نوبه خود کارمند کاندولیزا رایس است.

دولت آقای جنبلاط بار دیگر موضوع را برانگیخت و از ابتدا شروع کرده و از دوربین و فرودگاه شروع کرد. ممکن است او نماینده فرانسوی را به حومه جنوبی بیروت آورده باشد. شما می‌دانید نماینده فرانسوی کجا بازداشت شد؟ نماینده فرانسوی در کوچه منزل من بازداشت شد. چه کسی او را آورد؟ یک نفر از حزب سوسیالیست ترقیخواه بود که وی را به آن منطقه راهنمایی کرد. ما اجازه نخواهیم داد امنیت رهبران مقاومت در خطر قرار گیرد. می‌گویند وی بازداشت شده یا ربوده شده ولی برای ما مهم نیست.

نکته دوم در این موضوع توصیف مصوبه دولت است. من می‌گویم پس از گزارش وزارت خارجه امریکا آنها از همان اصطلاحاتی استفاده کردند که آمریکا استفاده کرده بود. آنها کارمندان نمونه و مسئولی هستند. ده ساعت پس از تماس با همان پایتخت‌هایی که جنگ سال 2006 را پوشش داده بودند، تصمیم گرفته شده و مصوبات را شنیدیم که شبکه مخابراتی حزب‌الله تجاوز به دولت و اموال عمومی است و باید تحت پیگرد قرار گیرد.

باید به وضوح سخن بگویم. این مصوبه اولاً به مثابه اعلام جنگ و شروع جنگ از طرف دولت ولید جنبلاط علیه مقاومت و سلاح آن به سود امریکا و اسراییل و به نمایندگی از آنها است و ما هیچ تردیدی در این نداریم. دوم اینکه این مصوبه واقعیت و حقیقت این گروه و پشت پرده آن و التزامات این گروه و رفتارهای آن در جنگ تابستان گذشته را نیز فاش ساخت. سوم اینکه، هدف از این مصوبه خلع سلاح مقاومت از یکی از مهم‌ترین ابزارهای آن است و می‌خواهند مقاومت را لو دهند تا هدف قرار گیرد و بدین ترتیب آنها شریک قتل و ترور هستند. چهارمین نکته اینکه هدف از این مصوبه ایجاد شکاف میان ارتش و نیروهای امنیتی با مقاومت است. پیش از این بارها توطئه‌های آنها در این زمینه شکست خورده بود؛ چرا که صبر و حکمت و مسئولیت در هر دو طرف وجود داشت. امروز می‌خواهد ارتش و نیروهای امنیتی را به مواجهه مستقیم با مقاومت بکشانند. و بهانه‌هایی را هم به لارسن و شورای امنیت بدهند.

پاسخ ما به این مصوبات این است که هر کسی که علیه ما اعلام جنگ کرده و آن را شروع کند، می‌خواهد برادر یا پدر باشد، برای ما فرقی نداشته و ما با دفاع از خود به مواجهه با آن برمی‌خیزیم. شبکه مخابراتی، مهم‌ترین بخش از سلاح مقاومت است. من در بنت جبیل سخن گفتم و به دنبال رای مردم نبودم و ولید جنبلاط نخست‌وزیر کنونی نیز نشسته بود و من گفتم دستی که به سمت سلاح مقاومت دراز شود از هر کجا که باشد آن را قطع می‌کنیم و امروز روز وفاداری به این تصمیم است. دست اسراییلی در جنگ تموز به سمت سلاح مقاومت دراز شد و ما آن را قطع کردیم. در داخل نیز دست‌هایی دراز شد ولی پس از مصوبات سیاه دولت ما می‌گوییم که جنگ شروع شده و ما باید از سلاح و مقاومت و قانونی بودن آن دفاع کنیم. همه برادران ما هستند ولی هر کسی حتی پدر من بخواهد دست خود را به سمت شبکه مخابراتی دراز کند (و من معذرت می‌خواهم از پدرم) دست او را قطع می‌کنم.

اطلاعاات ما می‌گوید که این موضوع اولین قدم است و پس از آن نبرد بر سر موشک‌ها و... شروع خواهد شد. شما ما را امتحان کردید و می‌توانید بار دیگر امتحان کنید ولی ما چنین گزینه‌ای را توصیه نمی‌کنیم.

 دوم موضوع احاله پرونده به دستگاه قضایی است. منطق ما نیز منطق دولت است. این شبکه متعلق به حزب‌الله است و حزب‌الله مالک آن است. من دبیرکل هستم و بگذارید بگویم که من مالک این شبکه هستم. تمامی جوانانی که در این شبکه کار کردند، مجاهدینی هستند که تصمیم مرا اجرا کردند.

هر چند که احاله پرونده از طرف دولت غیرقانونی بوده، با این حال دستگاه قضایی می‌تواند یک قاضی را ارسال کند و من نیز شکایتی از آنها دارم که از طرف آمریکا و اسراییل مأمور به شروع جنگ داخلی شده‌اند. بگذارید دستگاه قضایی میان ما قضاوت کند. اما باقی افراد که داخل موضوع شدند به خاطر مقاومت فعالیت کردند و ممنوع است که به آنها دست‌درازی شود. تجاوز به آنها تجاوز به شخص من است و ممنوع است. تجاوز به آنها تجاوز به سلاح مقاومت است.

مرحله جدیدی شروع شده است و هر کسی که بخواهد به ما تجاوز کند، به آن تجاوز می‌کنیم. دستی که دراز شود را قطع می‌کنیم. به همین دلیل نیازی به این همه بحث و بررسی نیست. موضوع نزد من است. بفرمایید بیایید تا با هم صحبت کنیم تا مشخص شود که چه کسی تجاوز کرده و اموال عمومی را می‌دزدد.

جنبلاط خود می‌گوید که 25 سال دروغ گفته و قتل کرده و امروز دارد بر دولت حکومت می‌کند و می‌خواهد همه را وارد طرح خود کند. او دروغگو و قاتل است و خود اعراف کرده و حال نمی‌تواند حکومت کند.

هیچکس نمی تواند کسی را به دادگاه ببرد. این دولت نیست که اکنون حکومت می‌کند؛ بلکه گروهی است که بر گردن ما سوار شده است.

2ـ فرودگاه. این موضوع مربوط به وفیق شقیر نیست بلکه او تنها بهانه این اعتراضات است. پس از انتخابات پارلمانی فشارهای زیادی بر ما آمد تا شقیر را برکنار کنیم و کسی دیگر را بیاوریم و ما مخالفت کردیم و مشکل ایجاد شد. این اصرار برای چیست؟

شقیر عضو امل یا حزب‌الله نیست. شقیر یک افسر ارتش است که همه به ملی بودن آن ایمان داریم. آنها مأمور قانون هستند نه مامور رهبران که سخنان آنها برای مریدانشان مثل قانون باشد. موضوع این است که از ابتدا می خواستند بر فرودگاه سیطره یابند.

اکنون نیز بسیاری از وسایل برای گروه مقابل می‌آید و می‌رود و حتی شقیر نیز از آنها اطلاعی ندارد. مهم این است که فرودگاه را می‌خواهند به پایگاهی برای موساد و سی.آی.ای و اف.بی.آی تبدیل کنند. هیچ مشکلی با فرودگاه یا اطراف آن وجود ندارد، بلکه وجود افسری متعهد و ملی‌پرست، مانعی برای تبدیل فرودگاه شهید رفیق حریری به پایگاه بیگانه است و به همین دلیل می‌خواهند او را برکنار کنند. آن زمان امیل لحود مانع شد و اکنون دولت فکر می‌کند که امکانات رییس‌جمهور را دارد و این تصمیمات را می‌گیرد و گمان می‌کند که می‌تواند افسر وابسته به یکی از رهبران وابسته به امریکا و اسراییل را بر سر کار آورد. ما با کمال وضوح می‌گوییم که این موضوع غیرممکن است. خون مردم از هر چیزی برای ما مهم‌تر است.

با این حال شیخ عبدالامیر قبلان با معاون فواد سنیوره تماس گرفت و گفت این موضوع قابل پذیرش نیست. اگر شقیر در موضوع دوربین‌ها مقصر است، در مورد او تحقیق کرده و او را به دادگاه ببرید و اگر نیست، چرا می‌خواهید او را برکنار کنید 

قبلان و... از یک افسر شیعه دفاع نکردند؛ بلکه از یک افسر ملی دفاع کردند که این موضوع دیگر تکرار نشود. آنچه تاکنون باعث شده جنگ نشود، ارتش است و ما از ارتش دفاع می‌کنیم. موضوع فرودگاه بالاتر از شقیر و خود فرودگاه است؛ و به تقویت ارتش و نگاه داشتن آن باز می‌گردد. آنها تحقیق نکردند و قضاوت نکردند و هیچ فرصتی نیز به او برای دفاع ندادند. این تفکر یک گروه گانگستری است. ما منطق دولتی داریم. روز حادثه مارمیخاییل هفت جوان کشته شدند و ما به هیچکس اعتراض نکردیم و محاکمه نکردیم و فقط صبر کردیم و خواستار تحقیق شدیم. چه کسی دولت است و چه کسی گانگستر؟ برخی کشته شدند و ما گفتیم دستگاه قضایی رسیدگی کند و اکنون یک افسر با یک تهمت سخیف بلافاصله برکنار می‌شود.

به همین دلیل این موضوع را می‌گویم که این مصوبه دولت غیرقانونی است و شقیر در فرودگاه باقی خواهد ماند و هر کسی که بیاید و بخواهد این پست را از او تحویل بگیرد، باید بداند که متهم است آمده و قصد دارد فرودگاه را تبدیل به پایگاه جاسوسی خارجی کند.

3ـ بحران کنونی. چه کسی بحران را ایجاد کرد؟ آنها بحران درست کردند چرا که ما صبر می‌کنیم. آنها که این امور را تصویب کردند، کشور را وارد بحران کردند و ما می‌گوییم این مرحله جدیدی است. من اعلام جنگ نمی‌کنم، بلکه اعلام مظلومیت و دفاع از نفس می‌کنم. اعلام می‌کنم لبنان قبل از مصوبات با بعد از آن فرق دارد. ما دیگر نمی‌پذیریم در راه‌ها بجنگیم و سلاحمان مورد توطئه قرار گیرد و مشروعیت و قانونی بودن ما مورد تعرض قرار گیرد. اگر می‌خواهید گفتگو کنیم، بیایید ولی راه حل چیست؟

راه حل تنها و تنها در دو نکته نهفته است: لغو مصوبات غیرقانونی دولت غیرقانونی ولید جنبلاط و پذیرش دعوت نبیه بری برای اجرای گفتگوهای ملی. این تنها راه است و هیچ راه حل دیگری وجود ندارد. گروهی اعلام جنگ علیه گروه دیگر کرده و ما می‌گوییم راه‌حل این است.

من به ملت لبنان (که واقعیت را می‌داند) به جامعه عربی و بین‌المللی که تازه برای لبنان نگران شدند، می‌گویم. صداهایی جدید به گوش می‌رسد که در زمان جنگ آنها را نشنیدیم و آن زمانی که اسراییل تمامی انواع جنایت‌ها را علیه ملت لبنان مرتکب شد و هیچ صدایی بلند نشد. من به همه می‌گویم اگر نبرد بر سر دولت و مشارکت بود، ما به اعتصاب و گفتگو و موضعگیری سیاسی اکتفا می‌کردیم. نبرد بر سر مقام و... نیست. صداهایی که در مورد کودتا و... به گوش می‌رسد، اشتباه است. حقیقت این است که یک گروه پیرو آمریکا می‌خواهد طرح امریکا را پیاده کند. آنها پیش از این در این طرح که خلع سلاح مقاومت بود، شکست خورده بودند. من کمکی از هیچکس در هیچ کجای دنیا نمی‌خواهم. من در جریان جنگ هم از خود حومه جنوبی بیروت گفتم که ما کمکی از کسی نمی‌خواهیم.

 نباید افکار عمومی اعراب و افکار بین‌المللی خدشه‌دار شود. همیشه ما را از فتنه مذهبی می‌ترسانند. من می‌گویم که از فتنه شیعه و سنی نمی‌ترسم چرا که این موضوع خاتمه یافته و نباید کسی از این سلاح استفاده کند. امروز یک طرح ملی و مقاومتی شریف وجود دارد که مشغول جنگ با طرح امریکاست. هر کسی می‌خواهد می‌تواند در هر طرف باشد. این طبیعت نبرد کنونی است.

 آنها در زمان تصویب این مصوبات مطمئن بودند که حزب‌الله اقدامی نخواهد کرد، چرا که می‌دانستند حزب‌الله به فتنه مذهبی و استفاده از سلاح در داخل تن نمی‌دهد. ما تاکنون از این سلاح استفاده نکردیم، ولی سلاح برای دفاع از سلاح در برابر هر کسی که می‌خواهد باشد، مورد استفاده قرار خواهد گرفت و ما از فتنه شیعه و سنی نیز نگران نیستم؛ چرا که تمامی جهانیان طبیعت این نبرد را می‌دانند. ما پس از جنگ تموز با جنگی تبلیغاتی با صدها میلیون دلار هزینه مواجه شدیم. صدها میلیون دلار برای خدشه‌دار کردن چهره ما خرج شد، ولی آنها شکست خوردند چرا که حزب‌الله مانند خورشیدی است که خدشه‌دار نمی‌شود.

 از سوی دیگر برادران روحانی از اهل‌سنت یا... هستند که موضعگیری واقعی ما را درک کرده و می‌دانند که برادران ما در وطن و دین و آینده هستند و به این دلیل که طائفه سنی رهبرانی عمیق و ریشه‌دار دارد و علمای دین مخلص و صادقی دارد و می‌توانند حقیقت را به همه بگویند؛ پس فتنه مذهبی سنی و شیعه وجود نخواهد داشت و این موضوع پشت سر گذاشته شده و امیدوارم کسی به این موضوع نپردازد. من در اینجا اعلام می‌کنم که تصمیم ما جدی و شفاف است.

 اکنون دستی دراز است به سمت گفتگو در صورت لغو مصوبات ظالمانه و در دست دوم سلاح است که البته برای تجاوز و کودتا نیست.

 ما به دنبال دولت و حکومت نیستیم و همه دنیا هم بیایند از ما بخواهند که دولت را در اختیار بگیرید، ما نمی‌خواهیم. این شما هستید که رؤیاهایتان متلاشی می‌شود. ما نمی‌خواهیم تجاوز یا کودتا کنیم و بر حکومت سیطره یابیم. اگر می‌خواستیم این کار را بکنیم، شما صبح از خواب که بیدار می‌شدید، یا در اسارت ما و یا در دریا بودید. ما امروز می‌گوییم که درگیری سیاسی وجود دارد و راهی سیاسی نیز می‌خواهد و هیچ وقت از سلاح سخن نگفتیم.

 من آشکارا می‌گویم برای خروج از بحران تنها یک راه وجود دارد و آن هم لغو مصوبات دولت غیرقانونی و شروع گفتگوها است.

 نیو.تی.وی: به نظر می‌رسد وعده‌های شما همواره صادقانه است و امروز شما وعده قطع دست می‌دهید. آیا امروز شما تصمیم گرفته‌اید که از سلاح مقاومت که قبلا گفته بودید در داخل استفاده نمی‌شود، در داخل لبنان استفاده کنید؟ اگر از سلاح خود با قطع دست دفاع می‌کنید چه میهنی باقی خواهد ماند؟ آیا باید وطن رفته و مقاومت باقی بماند؟ دولت تصمیمات جنگی گرفته ولی اپوزیسیون هرگاه می‌خواهد پاسخ دهد، از خیابان استفاده می‌کند. دولت تنها مصوباتی داشته و سخن گفت ولی چرا شما اکنون در خیابان‌ها هستید؟ طرح آینده شما چیست و آیا در خیابان‌ها باقی خواهید ماند؟ آیا اکثریت حق داشت که از سلاح شما بترسد؟

 من گفتم سلاح در داخل استفاده نمی‌شود و بر وعده و قول خود هستم. قانون، شرع، دین و اخلاق می‌گوید سلاح برای دفاع از کشور و میهن و نه طائفه و دین است و کسی که می‌خواهد به سود دشمن این سلاح را برچیند، دیگر نمی‌توان آن را نبردی داخلی خواند؛ بلکه نبرد جبهه‌ای است. مانند نبرد در عیتا الشعب و بنت جبیل. دوم اینکه مقاومت و میهن با هم باقی خواهند ماند. صحیح است که تظاهرات کرده و راه‌ها را بستیم، ولی ما به سلاح پناه نبردیم و به بیروت نیز کاری نداشتیم. در جاهایی که به ما شلیک شد، ما نیز شلیک کردیم. ما نرفتیم اشغال کنیم و نمی‌خواهیم حمله کنیم؛ ولی اجازه حمله به خود را نیز نمی‌دهیم. ما به خیابان رفتیم و به ما شلیک شد و ما نیز سلاح بردیم و شلیک کردیم. درست است که دولت تصمیم گرفته؛ ولی این تصمیم باید اجرا شود. یعنی ارتش و نیروهای امنیتی باید این مصوبه را اجرا کنند و من وارد این نبرد نمی‌شوم. چگونه مواجهه می‌کنیم؟ ما از راه‌های مدنی و شهری و تظاهرات مقابله خواهیم کرد. بیانیه و تظاهرات نمی‌تواند این مصوبات را لغو کند. این مصوبات هدفش جنگ میان مقاومت و ارتش است و ما می‌خواهیم جلوی آن را بگیریم. خیابان‌ها و فرودگاه را بعداً می‌گوییم. آنها نباید از سلاح ما بترسند ولی آنهایی که مشغول توطئه هستند باید بترسند.

 بی.بی.سی: تغییراتی واضح وجود دارد. آیا این تغییرات روش تعامل شما با یونیفیل را نیز تغییر می‌دهد؟

 اصلا. وقتی نیروهای بین‌المللی آمدند ما از آنها استقبال کردیم. این نیروها در جنوب وجود دارند و با مردم و ما در همکاری هستند. در این زمینه هیچ تغییری ایجاد نشده است.

 السفیر: چگونه نقش عربستان را در این شرایط توصیف می‌کنید؟ دوم اینکه پیمان طائف کجاست؟ آیا به سمت پیمان طائف جدیدی در حرکت هستیم؟

 ز برادران در عربستان می‌خواهم که اشتباه خود در ابتدای جنگ 2006 را تکرار نکنند. در موضوع داخلی لبنان هوادار یک طرف نباشند و نشان دهند که به امنیت و استقرار کشور اهتمام دارند. این موضوع واضح است و ما خواستار سلطه و حکومت نیستیم و مشارکت می‌خواهیم. این درگیری کنونی میان مقاومت میهنی و شریف است که بزرگ‌ترین پیروزی‌ها را به دست آورده با طرح امریکایی. برادران عربستان کمک کنند و این کمک راهی روشن دارد.

 ل.بی.سی: در صورت اصرار دولت بر مصوباتش و اینکه اصرار هم کرده‌اند، شما می‌گویید حزب‌الله نیز از تصمیم خود باز نمی‌گردد و می‌گویید مرحله جدیدی هست. آیا ما در برابر تابستان 2008 هستیم؟ دوم اینکه اگر مصوبات امروز شورای امنیت نیز مانند دولت باشد، آیا با یونیفیل نیز مانند جناح مقابل برخورد خواهید کرد؟

 من این موضوع را توضیح دادم. مصوبات شورای امنیت هرگز بدتر از آنچه تاکنون اتخاذ کرده نخواهد بود. من اهمیتی به مصوبات شورای امنیت نمی‌دهم. در آستانه سالگرد اشغال فلسطین هستیم که شورای امنیت باعث آن بوده و از دولت تروریستی و وحشی دفاع کرده است. این شورای امنیت برای من هیچ اهمیتی ندارد. ما هم در برابر جنگی در تابستان آتی قرار نداریم. ما در موضع واکنش هستیم. ما تا آن شب نشسته بودیم و هیچ کاری نکرده بودیم و خواستار گفتگوی بدون شرط بودیم. وقتی جنگ علیه ما شروع می‌شود، ما نیز وارد جنگ می‌شویم. اینکه چه کسی پیروز می‌شود، بالاخره مشخص خواهد شد. اگر کسی می‌خواهد با ما بجنگد و امیدوار است پیروز شود، می‌تواند از تجربه اولمرت و ... استفاده کند.

 المنار: شما دو شرط گذاشتید. لغو مصوبات و گفتگوی بدون شرط. با این حال شما گفتید این مرحله فرق دارد. شما آنهایی که این تصمیم را گرفته بودند، مزدور اسراییل خواندید. حال چگونه می‌خواهید با مزدروان گفتگو کنید؟

 اگر بخواهند جنگ را متوقف کنند مشکلی نیست و ما به گفتگو باز می‌گردیم. اطلاعاتی دارم که بحثی در این مورد درگرفته و برخی از آنها دیگری را متهم می‌کنند. آنها در هر حال اشتباه کردند که این همه تصمیم را یک باره گرفتند. می‌توانستند آنها را به تدریج بگیرند ولی به هر حال خود را لو دادند. ما به صلح اعتقاد داریم. کسی که تصمیم به جنگ گرفته این تصمیم را لغو کند و بفرماید سر میز گفتگوها.

 الجزیره: می‌گویید آنچه جریان دارد به جنگ تبدیل نمی‌شود؟ چگونه و چه تضمینی هست؟

 تضمین‌هایی وجود دارد که ما می‌دهیم. اهل سنت و دیگران نیز هشیاری دارند. می‌خواهم به برادران جریان المستقبل بگویم که منافع شما در ایجاد کشوری مستقر و آرام است که بتوانید فراکسیونی اساسی باشید. آرزوی جنبلاط، بروز جنگ شیعه و سنی است. امیدوارم آنها به تحقق این رویا کمک نکنند؛ چرا که وی فردی متقلب است. هم اکنون اگر من کسی را بفرستم نزد جنبلاط و بگویم ائتلاف چهارجانبه قبول است؛ او بازگشته و مانند بنت‌جبیل سخنرانی کرده و از سلاح مقاومت دفاع کرده و به امریکا حمله می‌کند؛ ولی این موضوع برای ما قبال پذیرش نیست چرا که غیراخلاقی است. ما و هم‌پیمانانمان در کنار هم خواهیم بود. به همین دلیل من می‌گویم که ما می‌توانیم جلوی این فتنه را بگیریم ولی این موضوع به همه بستگی دارد.

 الجزیره انگلیسی: مسئولیت حزب‌الله بزرگ است؛ چرا که آنها می‌گویند نمی‌خواهند از تصمیم خود بازگردند. سرنوشت چیست؟

 مسئولیت ما این است که به ما تجاوز شده و باید از خود دفاع کنیم. امروز من با افتخار می‌گویم که تروریست خوانده شده و تحت پیگرد هستم. اولمرت هم دنبال ترور من است. سومین حکم، پیگرد قضایی از طرف دولت جنبلاط است. آنها تصمیم گرفته‌اند و همیشه این جلاد است که دیده می‌شود نه قربانی. ما امروز قربانی هستیم. این تنها تصمیم نیست بلکه قرار است این تصمیم اجرا شود. اگر آنها به من و خانواده و دوستان من حمله کردند من اجازه نخواهم داد.

 ادیو صدای لبنان: اگر اکثریت اهمیتی به تحصن شما و بستن فرودگاه نداده و فرودگاه دیگری را باز کنند و تحصن شما در فرودگاه مانند تحصن در مرکز بیروت، بی‌ارزش شود آیا نفوذی دارید که مثلا فرودگاه قلیعات را ببندید؟

 گر این تحصن در مرکز بیروت هیچ فایده‌ای این نداشت چرا این همه به شبکه مخابراتی متوسل می شود تا آن را خاتمه دهند؟ اگر اهمیت نداشت چرا این همه آدم آمدند و همه در مورد تحصن سخن گفتند. من بر این باور نیستم که این تحصن بی‌ارزش است. اینکه ما در مقابل فرودگاه چه خواهیم کرد در کنفرانس مطبوعاتی بررسی نخواهد شد. امیدوارم با کمترین خسارت از این مشکلات خارج شویم.

رادیو صدای آینده: گفتگو را منوط به الغای مصوبات و گفتگو کردید. آیا آماده عقب‌نشینی از موضعی هستید؟ آیا می‌خواهید رییس‌جمهور لبنان را انتخاب کنید یا یک مسیحی مارونی باید بیاید؟

 ن واضح بودم. از این دو موضوع به هیچ وجه عقب‌نشینی نمی‌کنم. به نظر من هیچ تغییری در ترکیب حکومت ایجاد نشده است. ما با پیمان طائف موافق هستیم. در نهایت اگر اراده همه لبنانی‌ها این باشد که طائف تعدیل شود به خود آنها باز می‌گردد. ما هیچ طرح و برنامه‌ای برای تقسیم‌بندی قدرت نداریم.

النهار: شیخ محمد رشید قبانی از حزب‌الله خواست که متجاوزان را از بیروت خارج کند؟ آیا این کار را خواهید کرد؟ آیا فکر نمی‌کنید که ورود مقاومت به درگیری داخلی از میزان آمادگی آن برای دفاع از کشور می‌کاهد؟

 اول اینکه متجاوزی در بیروت وجود ندارد. آنها فرزندان بیروت هستند و در این شهر انتخاب می‌کنند. دوم اینکه آنها به کسی تجاوز نکردند. به آنها تجاوز شد و آنها از خود دفاع کردند. ما در حقیقت می‌دانیم که گروه حاکم بر اینکه اسراییل در تابستان می خواهد به لبنان حمله کند، تکیه دارد. من از شما پنهان نمی‌کنم و فاش می‌کنم که ما طرحی دفاعی از لبنان در صورت تجاوزی جدید از سوی اسراییل داریم. از جمله سناریوهایی که بر اساس اطلاعات موجود داریم این است که اگر اسراییل وارد جنگ با مقاومت شود، گروه‌هایی داخلی وجود دارند که بر روی مقاومت آتش می‌گشایند و بدین ترتیب ما وارد دو جنگ می‌شویم. ما برای هر دو جنگ آماده هستیم. انشاءلله این سناریو محقق نمی‌شود ولی ما در هر حال آماده هستیم.

 او.تی.وی: آیا ارتباط عربستان و ایران برقرار شده است؟ ممکن است دولت تصمیم به منع عبور و مرور بگیرد. نظر شما چیست؟

من دریافتم که سفیر عربستان با سفیر ایران تماس گرفت. این تماس پس از مصوبات و پس از تحرکات مردمی بود. گفت که من وظیفه دارم کمک کنم. سفیر ایران با من تماس گرفت و گفت چنین تلاش‌هایی صورت گرفته و به نبیه بری نیز گفت و در نتیجه ایران و عربستان می‌خواهند کمک کنند تا مشکل حل شود. من نیز گفتم اشکالی ندارد. آنها هستند که تصمیم به جنگ گرفته‌اند. در مورد نکته دوم اینکه این دولت غیرقانونی است و مصوبات آن نیز غیرقانونی است. حتی اگر تصمیم به منع عبور و مرور بگیرد، نیز غیرقانونی است. مصوبات این دولت کاغذ پاره است.

 روزنامه‌نگار آزاد: شما از جنگ زیاد سخن گفتید. معمولا ما می‌دانیم که به سرعت به سمت جنگ می‌رویم ولی سرافکنده باز می‌گردیم. آیا شما می‌توانید پیش‌بینی کنید که سرنوشت جنگ داخلی چه می‌شود؟

 جنگ داخلی وجود نخواهد داشت و غلو آمیز است. رسانه‌ها در این موضوع زیاده‌روی کردند. من از کلمه جنگ استفاده کردم و می‌گویم که ما خواستار جنگ نیستیم و همواره گفتیم که خواستار گفتگو هستیم. باز هم می‌گویم کسی که تصمیم به جنگ گرفته این تصمیم را لغو کند تا همه چیز به حالت عادی باز گردد.

 

 



  • کلمات کلیدی :

  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    حرف دل
    اهمیت آشنای زنان با قرآن
    اهمیت آشنای زنان با قرآن
    25 نکته در باره بابونه
    نماز اول ماه فراموش نشود
    مردم و پلیس
    یشنهادهای پلیس
    ایان عمر گروهکهای تکفیری و تروریستی
    مظلومین میانمار
    14شهریور
    رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر رضوی:
    طنز دکتر سلام
    رهبری نوروز 96
    سال اقتصاد مقاومتی: تولید - اشتغال
    دومین جلسه شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی برگزار ش
    [همه عناوین(2949)][عناوین آرشیوشده]


    [ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

    ©template designed by: www.persianblog.com