سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 تعداد کل بازدید : 840421

  بازدید امروز : 37

  بازدید دیروز : 15

ابـــوحـامـد

[ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

 

 

لینک دوستان

*رمز موفقیت*
قرآن
پارسی بلاگ
نهج البلاغه
سایت دفتر مقام معظم رهبری
محمد فرشاد پور
حوزه علمیه
خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران
پایثگاه ملی علوم زمین کشور
بانی تک
هم اندیشی
پایگاه اطلاع رسانی دولت
پایگه خبری - تحلیلی دانشجویان ایران
وب سایت شیرزن ایرانی
جام جم روزنامه
بازتاب برنا
هم اندیشی
ریاست جمهوری
شهاب مرادی
کدهای جاوا
عطف
گلستان دانش
روزنامه ها
جهان نیوز
خبر گزاری فارس
راسخون
باشگاه خبر نگاران جوان
پرورش کرم خاکی دلاور
پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهور دکتر روحانی
خبر فارسی
رویدادهای رفسنجان
مدیریت آموزش و پرورش رفسنجان
آموزش و پروش کشکوئیه
آشپزی لذت بخش
سایت کدبانو
پایگاه اطلاع رسانی 9دی
سایت دکتر حسن اکبری متخصص آسیب شناسی
سریعترین موتور جستجوگر خبر پارسی - اخبار لحظه
مبین طرح
خبرگزاری دانشجو
واژه یاب
میزان مجاز قند خون
مفاتیح ا لجنان
رجا نیوز
انواع سایتها
تحریرالوسیله
وام خود اشتغالی
پایش برنامه یکشنبه شبهای شبکه 1
متالوژی پودر یزد
پخش زنده حرم امام حسین و...
یزد فردا
سمت خدا از شبکه 3
سبک زندگی و صله رحم و ... محمد رضا پروانیان
آخرین اخبار ایران و جهان
پشیمان دشت سمنان
نشریه پرتو سخن
الگوها
دو بیتی های بابا طاهر
وبلاگ نوجوان هادی سرداری
طرح عفاف و حجاب
شهدای مصطفی خمینی رفسنجان
خاطرات مسثر

لوگوی دوستان











 

درباره خودم

 

پیوندهای روزانه

 

لینک به لوگوی من

ابـــوحـامـد

 

حضور و غیاب

یــــاهـو

 

دسته بندی یادداشت ها

حذف کردن از منوی استارت[167] . رهبرم[2] . غزه .

 

بایگانی

نوروز86
اردیبهشت 86
خردادماه 86
تیرماه 85
مرداد
آذرماه
شهریور
دی ماه
بهمن ماه
اسفند 86
فروردین 87
اردیبهشت 87
خرداد ماه 87
مهر ماه
دیماه88
بهار90
سال 91
نیمه اول سال 92
مهر 92
آبان 92
تا نوروز 93
بهار 93
تابستان 93
پاییز 93

 

اشتراک

 

 

بارالها ! ترس از کیفر موعود را روزی ما گردان ...و ما را نزد خود، از توبه کارانی قرار ده که محبّتت را بر آنان مقرّر داشتی و بازگشتشان را به فرمانبری ات پذیرفتی، ای عادل ترین عادلان! [امام سجّاد علیه السلام]

ایستادگی در مقابل اقویا و زورگویان متوقع، دشوارترین بخش اجرای عد

نویسنده:ابوحامد::: یکشنبه 88/4/14::: ساعت 7:45 صبح

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار رئیس و مسئولان قوه قضاییه، اصلی ترین وظیفه این قوه را تأمین عدالت، و تحقق آن را در گرو عمل به قانون دانستند و با اشاره به مسائل اخیر کشور تأکید کردند: حل و فصل قضایا از طریق معیارهای قانونی امکان پذیر است و همه نخبگان، فعالان و جناح های سیاسی از هر دو طرف نیز باید از هرگونه تحریک احساسات و ایجاد خلل در یکپارچگی ملت پرهیز کنند.
در این دیدار که جمعی از خانواده های شهدای حادثه هفتم تیر سال 1360 نیز حضور داشتند رهبر انقلاب اسلامی با گرامیداشت یاد و خاطره این شهدای گرانقدر به ویژه شهید آیت الله دکتر بهشتی افزودند: مهمترین ویژگی این حادثه قربانی شدن تعدادی از شخصیتهای برجسته، مدیران ارشد، وزراء، نمایندگان مجلس و نخبگان سیاسی در راه هدف والای انقلاب و نظام اسلامی است.
حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه هدف از طراحی این ترورها، تهی کردن انقلاب اسلامی از شخصیت های برجسته و نخبه زدایی بود، خاطرنشان کردند: برخلاف تصور دشمنان، انقلاب اسلامی با وجود این ترورها، آسیب ندید بلکه پایه اصلی آن که ارتباط مردم با نظام است، مستحکم تر شد.
ایشان با اشاره به نقش بارز و برجسته شهید آیت الله بهشتی در انقلاب اسلامی و همچنین در پایه گذاری دستگاه قضایی اسلامی افزودند: در طول سی سال گذشته کارهای خوبی در قوه قضاییه انجام شده است، بخصوص در ده سال گذشته که شخصیت ممتاز و عالِمی همچون آقای شاهرودی در رأس این قوه بوده است که باید از زحمات ایشان و همچنین مدیران ارشد دستگاه قضایی تشکر و قدردانی شود.
رهبر انقلاب اسلامی با یادآوری وظیفه اصلی قوه قضاییه برای تأمین عدالت تأکید کردند: معیار عدل، عمل به قانون است و اگر قانون ملاک عمل در جامعه قرار گیرد، عدالت تحقق می یابد.
حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه تحقق عدالت بسیار سخت و نیازمند
زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری متعددی است افزودند: تأمین عدالت در جامعه علاوه بر همه این زیرساخت ها نیازمند توکل بر خدا و عزم راسخ است که این روحیه باید در قوه قضاییه گسترش یابد.
ایشان خاطرنشان کردند: مهمترین مسئله نتیجه و خروجی کار است که اگر این خروجی عدالت باشد، در پیشگاه خداوند متعال، مردم و نفس خود سرافراز خواهیم بود.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به موانع پیش روی تحقق عدالت افزودند: دشوارترین بخش اجرای عدالت، آنجایی است که طرف مقابل اقویا و زورگویان متوقع هستند که باید در برابر آنها ایستادگی کرد و فقط خداوند متعال و مُر قانون را در نظر گرفت.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به مسائل اخیر کشور، معیارهای قانونی را راه حل قضایا دانستند و خاطرنشان کردند: در این قضایا نباید احساسات مردم بویژه جوانان را تحریک کرد و آنان را در مقابل یکدیگر قرار داد زیرا ملت ایران با وجود اختلاف سلیقه ها، ملت
یکپارچه ای است که با نظام خود روابط حسنه ای دارد.
ایشان افزودند: همین حضور گسترده مردم در پای صندوق های رأی نشان دهنده اعتماد آنان به نظام اسلامی است.
رهبر انقلاب اسلامی نتیجه بی قانونی را بسیار تلخ تر از اجرای قانون و احساس تلخی در کام برخی افراد دانستند و تأکید کردند: به لطف خداوند، ملت ایران، ملتی مؤمن، آگاه، و آماده حضور در صحنه است و مشکلی با نظام خود ندارد، و این نخبگان و خواص سیاسی هستند که باید مراقب رفتار و سخنان خود باشند.
حضرت آیت الله خامنه ای با توصیه مؤکد به فعالان و جناح های سیاسی از هر دو طرف، برای تحریک نکردن احساسات طرف مقابل خاطرنشان کردند: اگر ملت و نخبگان سیاسی همدل و متحد باشند، در آن هنگام، وسوسه خناسان بین المللی و سیاستمداران ظالم و
مداخله گر دیگر اثری نخواهد داشت.
ایشان با اشاره به اظهارات مداخله جویانه  برخی مقامات امریکایی و اروپایی درخصوص مسائل داخلی ایران تأکید کردند: این سردمداران با اظهارنظر سخیف درباره ایران به گونه ای صحبت می کنند که گویا همه مشکلاتشان تمام شده و فقط مشکل ایران باقی مانده است در حالیکه آنها غافل از این هستند که هرجا از نظر مواضع سیاسی پابگذارند، آنجا از نظر ملت ایران نجس خواهد شد.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه ملت ایران، ملتی هوشمند و صاحب تجربه است، افزودند: اینگونه جانبداریها نتیجه عکس خواهد داد زیرا ملت ایران می دانند که در طول 8 سال دفاع مقدس و در زمانی که در حق این مردم جنایت شد و خانه های آنها را با بمب و موشک ویران و از بمب شیمیایی نیز استفاده کردند، این دولتها هیچگونه اظهار ترحمی نکردند بلکه به دشمن ملت ایران کمک کردند.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به جنایات و بی رحمی های امریکا و برخی دولتهای اروپایی در حق مردم افغانستان، عراق، پاکستان و فلسطین تأکید کردند: ترحم و مردم دوستی به دور از این دولتها است و اینکه اکنون نسبت به ملت ایران یا برخی افراد در داخل کشور، اظهار طرفداری می کنند، هدف آنها مشخص است و مردم هم این موضوع را متوجه می شوند.
ایشان در پایان خاطرنشان کردند: اگر اتحاد و روحیه استحکامی که انقلاب اسلامی به ملت داده است، حفظ شود، دشمنی، دشمنان اثری نخواهد داشت و هیچگاه نخواهند توانست به ملت ایران آسیبی وارد کنند.
در ابتدای این دیدار آیت الله شاهرودی رئیس قوه قضاییه حضور گسترده مردم در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری را برگ زرین دیگری در تجربه مردم سالاری دینی دانست و با  تبریک انتخاب مجدد دکتر احمدی نژاد به عنوان رئیس جمهور اسلامی ایران با رأی بالای مردم و قدردانی از سخنان رهبر انقلاب اسلامی در خطبه های نماز جمعه گزارشی از فعالیتهای انجام شده در قوه قضاییه در ده سال گذشته ارائه کرد.
رئیس قوه قضاییه با گرامیداشت یاد شهدای حادثه هفتم تیر بویژه شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی، در بیان سرفصل های برخی اقدامات انجام گرفته، به تدوین سیاستهای کلان و توسعه قضایی، اصلاح فرآیند دادرسی و زیرساختهای دستگاه قضایی، و ایجاد نظام برنامه محور در این قوه اشاره کرد و افزود: اصلاح سیاستهای کیفری و حبس زدایی، قضازدایی و استفاده از نهادهای شبه قضایی و مدنی، کاهش اطاله دادرسی، تدوین سیاستهای بهداشت حقوقی و قضایی، توسعه فرهنگ وکالت و مشاوره، و بهره برداری از فناوری اطلاعات و نرم افزارهای جامع در فرآیند دادرسی از جمله خدمات انجام گرفته است. ارتقای وضعیت حقوق شهروندی، ارتقای سطح آموزشی و علمی قضات و کارکنان، ارتقای سامانه های نظارت بر عملکرد قضات و کارکنان، اصلاح قوانین و مقررات، و نهادینه کردن پاسخگویی و تکریم ارباب رجوع از طریق ایجاد سامانه ملاقاتهای مردمی از دیگر مواردی بود که آیت الله شاهرودی در گزارش خود به آنها اشاره کرد.


  • کلمات کلیدی : ندارد
  • محمد حق جو ::: دوشنبه 8/4/1388::: ساعت 10:19 صبح

    بسم ا... قاصم الجبّارین



          یک خطاب آخرى هم عرض کنم به مولامان و صاحبمان، حضرت بقیةا... (ارواحنا فداه): اى سید ما! اى مولاى ما! ما آنچه باید بکنیم، انجام میدهیم؛ آنچه باید هم گفت، هم گفتیم و خواهیم گفت. من جان ناقابلى دارم، جسم ناقصى دارم، اندک آبروئى هم دارم که این را هم خود شما به ما دادید؛ همه‏ى اینها را من کف دست گرفتم، در راه این انقلاب و در راه اسلام فدا خواهم کرد؛ اینها هم نثار شما باشد. سید ما، مولاى ما، دعا کن براى ما؛ صاحب ما توئى؛ صاحب این کشور توئى؛ صاحب این انقلاب توئى؛ پشتیبان ما شما هستید؛ ما این راه را ادامه خواهیم داد؛ با قدرت هم ادامه خواهیم داد؛ در این راه ما را با دعاى خود، با حمایت خود، با توجه خود، پشتیبانى بفرما.


          این جملات را همه در پایان خطبه های 29/3/88 از لبان مبارک رهبر فرزانه انقلاب شنیدند و اشک و ناله ولایتمداران به در آمد. اما براستی چه شده و چه اتفاقاتی در پیش رو داریم که اینگونه ولی امر مسلمین جان بر کف ایستادگی در برابر آن را تا پای جان ضروری میدانند؟!! آیا مسئله فقط آشوبهای خیابانی است که مدعیان دروغین قانونمداری و مردم سالاری بر مردم تحمیل کردند یا مسئله فراتر از اینهاست. آیا فقط رهبری انقلاب لازم است از جان و آبرو و هستی خود در این راه بگذرد یا تمامی ولایتمداران و مؤمنان باید چنین کنند و با هوشیاری هر چه تمام در صحنه حاضر و به عنوان پیشمرگان و سربازان جان بر کف ولایت، خصم را به جای خود نشانده و چشم فتنه را کور کنند.


          آیا جبهه نفاق به این نتیجه رسیده که باید نهروانی گونه رو در رو با ولی امر مسلمین صف بندی کنند؟!! حادثه روز بعد از خطبه ها شاید نمونه ای روشن باشد. اعلام راهپیمایی غیر قانونی از سوی مجمع روحانیون مبارز در 30 خرداد که مصادف با سالروز جنگ مسلحانه منافقین در سال 60 بود و تبدیل آن به شورش مسلحانه و قتل و غارت و آتش زدن مسجد و اموال عمومی و مردم، نشان از این نیست که مافیای ثروت و قدرت و نفوذی هایی که در ارکان نظام اسلامی در لایه های مختلف با عنایت مافیا سالها جا خوش کرده احساس خطر جدی نموده و خود را در پایان خط دیده اند؟!، آیا سرکرده های مافیا برای بقای خود عواملشان را به میدان نمی آورند؟! و آیا اینها به سادگی دست از سر ملت بر داشته و انتقامجویی نمی کنند؟!! آیا وقت آن نرسیده که عوامل مافیا نقاب از چهره برکنند؟!. اگر این روزها دیدیم کسانی به جای حمایت از خطبه های مقام معظم رهبری، همسو و تدارکاتچی مجمع روحانیون شده تعجب نکنیم!! اگر دیدیم روحانیون مبارزی که ما یزدی ها چند نفری را در بینشان داریم در 1/4/88 و در تقابل با خطبه های رهبری انقلاب، بیانیه ساختار شکن بر علیه نظام اسلامی در حمایت از آشوبگران صادر و رسماً به اردوگاه ضد انقلاب پیوستند تعجب نکنیم!!؟. اگر می بینیم که شهر نشینان یزدی با آن همه سوابق درخشان، از بی برکتی تلاشها و رهنمودهای اصلاح طلبان حاکم بر شهرشان، و یا جدّی در صحنه نبودن همه ولایتمداران، با رویکردی غیر منتظره، این روزها آرای سیاسی شان با مناطق سنی نشینی که مولوی عبدالحمید و وهابیون نفوذ دارند، نزدیک می شود تعجب نکنیم!!؟


          براستی در این هنگامه فتنه چه باید کرد؟ آیا شانه از بار مسئولیت خالی کردن و علی زمان را تنها گذاشتن و عافیت طلبی پیشه کردن و مغفول جریانها شدن خسارتهای دنیوی و اخروی سنگینی در پی نخواهد داشت؟ پس ای برادر و خواهر ایمانی هر چه محکم و استوارتر در برابر فتنه گران به پا خیز و همانند مقتدای خود که فرمودند: « من در مسائل اخیر مربوط به انتخابات ریاست جمهوری، مُصّر به اجرای قانون بوده و خواهم بود و نظام اسلامی و مردم نیز به هیچ قیمتی زیر بار زور نخواهند رفت» به نقش خود در به انقیاد آوردن مدعیانی که دم از قانون مداری می زدند و امروز بر مرکب چموش آشوبگری و بی قانونی سوار شدند عمل نموده و آنان را با اراده ملی به زیر کشیم. 


          چه اینکه همه می دانیم که در طول تاریخ اتفاقات سرنوشت سازی بوقوع پیوسته که هم امتحانی بزرگ برای مردم آن زمانه و هم تاریخ ساز بوده. شاید این روزها نیز یکی از موقعیتهای تاریخی بزرگ باشد که وقت به خاک مالیده شدن پوزه کفر و نفاق و اضمحلال شمرهای زمانه به دست ما رسیده، که کاری بس بزرگ و امتحانی با بهایی سنگین پیش روی ماست!! که با استعانت از مدد الهی و انجام وظایف و تکالیف خالصانه در عرصه های مختلف، بتوان نصرت الهی را به سوی خود جلب و خود و جامعه اسلامی را شکوفاتر و از خسران بدور کرد و انشاء ا... هر چه زودتر لیاقت این را ایجاد کنیم که صاحبمان ظهور نموده و در زیر پرچم آن حضرت به وظایف خود بپردازیم.        4/4/88    باقری



  • کلمات کلیدی : ندارد
  • محمد حق جو ::: جمعه 5/4/1388::: ساعت 9:10


  • کلمات کلیدی :

  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    حرف دل
    اهمیت آشنای زنان با قرآن
    اهمیت آشنای زنان با قرآن
    25 نکته در باره بابونه
    نماز اول ماه فراموش نشود
    مردم و پلیس
    یشنهادهای پلیس
    ایان عمر گروهکهای تکفیری و تروریستی
    مظلومین میانمار
    14شهریور
    رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر رضوی:
    طنز دکتر سلام
    رهبری نوروز 96
    سال اقتصاد مقاومتی: تولید - اشتغال
    دومین جلسه شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی برگزار ش
    [همه عناوین(2949)][عناوین آرشیوشده]


    [ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

    ©template designed by: www.persianblog.com