سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 تعداد کل بازدید : 841389

  بازدید امروز : 22

  بازدید دیروز : 97

ابـــوحـامـد

[ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

 

 

لینک دوستان

*رمز موفقیت*
قرآن
پارسی بلاگ
نهج البلاغه
سایت دفتر مقام معظم رهبری
محمد فرشاد پور
حوزه علمیه
خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران
پایثگاه ملی علوم زمین کشور
بانی تک
هم اندیشی
پایگاه اطلاع رسانی دولت
پایگه خبری - تحلیلی دانشجویان ایران
وب سایت شیرزن ایرانی
جام جم روزنامه
بازتاب برنا
هم اندیشی
ریاست جمهوری
شهاب مرادی
کدهای جاوا
عطف
گلستان دانش
روزنامه ها
جهان نیوز
خبر گزاری فارس
راسخون
باشگاه خبر نگاران جوان
پرورش کرم خاکی دلاور
پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهور دکتر روحانی
خبر فارسی
رویدادهای رفسنجان
مدیریت آموزش و پرورش رفسنجان
آموزش و پروش کشکوئیه
آشپزی لذت بخش
سایت کدبانو
پایگاه اطلاع رسانی 9دی
سایت دکتر حسن اکبری متخصص آسیب شناسی
سریعترین موتور جستجوگر خبر پارسی - اخبار لحظه
مبین طرح
خبرگزاری دانشجو
واژه یاب
میزان مجاز قند خون
مفاتیح ا لجنان
رجا نیوز
انواع سایتها
تحریرالوسیله
وام خود اشتغالی
پایش برنامه یکشنبه شبهای شبکه 1
متالوژی پودر یزد
پخش زنده حرم امام حسین و...
یزد فردا
سمت خدا از شبکه 3
سبک زندگی و صله رحم و ... محمد رضا پروانیان
آخرین اخبار ایران و جهان
پشیمان دشت سمنان
نشریه پرتو سخن
الگوها
دو بیتی های بابا طاهر
وبلاگ نوجوان هادی سرداری
طرح عفاف و حجاب
شهدای مصطفی خمینی رفسنجان
خاطرات مسثر

لوگوی دوستان











 

درباره خودم

 

پیوندهای روزانه

 

لینک به لوگوی من

ابـــوحـامـد

 

حضور و غیاب

یــــاهـو

 

دسته بندی یادداشت ها

حذف کردن از منوی استارت[167] . رهبرم[2] . غزه .

 

بایگانی

نوروز86
اردیبهشت 86
خردادماه 86
تیرماه 85
مرداد
آذرماه
شهریور
دی ماه
بهمن ماه
اسفند 86
فروردین 87
اردیبهشت 87
خرداد ماه 87
مهر ماه
دیماه88
بهار90
سال 91
نیمه اول سال 92
مهر 92
آبان 92
تا نوروز 93
بهار 93
تابستان 93
پاییز 93

 

اشتراک

 

 

همواره بیندیشید که آن مایه زندگانی دل بینا و کلید درهای حکمت است . [امام حسن علیه السلام]

آیا مردم چنین پنداشتند که بصرف این که گفتند ما ایمان به خدا آورد

نویسنده:ابوحامد::: جمعه 88/6/20::: ساعت 9:50 صبح

بسمه تعالی

ما و امتحان الهی

     آیا مردم چنین پنداشتند که بصرف این که گفتند ما ایمان به خدا آورده ایم رها شوند و بر این دعوی هیچ امتحانشان نکنند؟ و ما اممی را که پیش از اینان بودند به امتحان و آزمایش آوردیم تا خدا دروغ گویان را از راستگویان کاملاً معلوم کند. آیا آنان که کار زشت و اعمال ناشایسته مرتکب می شوند پنداشتند که بر ما سبقت گیرند؟ بسیار بد حکم می کنند.                                                                  سوره عنکبوت آیه 2 تا 4

خدایی که مرگ و زندگانى را آفرید تا شما بندگان را بیازماید که کدامتان نیکوکارترید و اوست مقتدر و آمرزنده.                                                                                                          سوره ملک آیه 2

      با نگاهی عامیانه به ترجمه این چند آیه شریفه به خوبی روشن است که در درگاه الهی تنها مؤمنین قابل ارزش گذاری هستند و کسانی هم که ادعای ایمان دارند به سادگی رها نشده و مانند امتهای گذشته تحت امتحان و آزمایش قرار گرفته تا راستگویان از دروغگویان متمایز شوند و در این عرصه رقابت اطاعت و بندگی خدای متعال، بهترین ها نیز مشخص گردند. آنچه خداوند متعال از ما بندگان انتظار دارد ایمان و عمل صالح است. لذا سعی ما باید بر این باشد تا با الگو گرفتن از سیره پیشوایان الهی، هم ایمان خود را محکم تر نموده و انجام عمل صالح را چه در جنبه های فردی و چه در عرصه های اجتماعی جدی گرفته و به نحو شایسته به آن بپردازیم. ترک محرمات و انجام واجبات که تجلی گاه ایمان و عمل صالح است، برای یک مسلمان امری بسیار جدی است و هیچ گناهی را کوچک نمی شمارد.

      یک مسلمان وظیفه خود می داند آنچه را که نباید انجام دهد و آنچه را که باید انجام دهد چه در زمینه فردی و چه اجتماعی باید بشناسد. اگر چه قسمتی از این وظایف در رساله های مراجع تقلید آمده و به راحتی قابل دسترس است، اما شاید مسائل مبتلا به زیادی وجود داشته باشد که لازم است نسبت به آگاهی آن تلاش شود. برای نمونه وظیفه ما برای شرکت در راهپیمایی روز قدس چیست؟ باید با حجتی قاطع این وظیفه را دریافت و به آن عمل کرد.

      اگر نگاهی گذرا به تاریخ داشته باشیم و بر اساس آنچه که خداوند متعال در قرآن فرموده، متأسفانه خواهیم دید که مردود شدگان در امتحانات الهی تعدادشان زیاد است و شاید بیان چنین واقعیتهایی زنگ خطری برای امتهاست که حواسمان را بیشتر از این جمع کنیم و نسبت به شناخت وظیفه و انجام آن جدی تر باشیم. به نظر می رسد امروزه نیز خطر سقوط کمتر از دوران گذشته نباشد. برای نمونه اگر کسی بیاید و در امور اقتصادی ما را راهنمایی کند و هدایت او منجر به وسعت اقتصادی ما گردد و از فقر و بدبختی نجات یابیم آیا غالباً ممنون او نمی شویم؟ اما اگر او بخواهد امر به معروف یا نهی از منکری را در زمینه فردی یا اجتماعی گوشزد کند با اینکه می دانیم خیرخواه ماست و موجب سعادت دنیا و اخرت ما می شود چه تعداد ممنون او می شویم؟ چه تعداد سنگش می زنیم؟ چه تعداد دشنام به او می دهیم؟ آیا امروزه و با روحیاتی که در جامعه ایجاد شده کسی جرأت امر به معروف و نهی از منکر زبانی دارد؟ لذا به نظر می رسد سقوطی که برای امتهای دیگر اتفاق افتاده زنگ خطرش برای ما نیز وجود دارد!! لذا ایمان آورندگان بدانند که اگر ایمانشان را ریشه دار نکنند و درخت ایمان با عمل صالح به بار نرسد با وزیدن بادی همه چیز خود را از دست خواهیم داد و باید متوجه باشیم که سنت الهی آزمایش، چیزی نیست که برای بعضی از امم قابل اغماض باشد و شیطان در انجام نقش خود هیچ کوتاه نمی آید. گناه خود را به گردن دیگران انداختن برای رهایی از عذاب وجدان هم هیچ سودی برای ما ندارد.  

     بیاییم تا دیر نشده و مرگی که همه ما را دیر یا زود در بر می گیرد از راه نرسیده، با استعانت از درگاه الهی توبه نموده و در این شبهایی که شب قدر در آن نهفته تصمیم بگیریم که ما نیز می توانیم یکی از بندگان خوب خدا و از کسانی باشیم که جزء قبول شدگان باشیم و همواره با الگو قرار دادن ائمه اطهار علیهم السلام و توسل به خاندان عصمت و طهارت و اطاعت از اوامر ولی فقیه در این عصر غیبت، مسیر صحیح عبودیت و بندگی را بپیماییم و از لغزشگاهها به سلامت عبور نماییم.          

         و این را باید بدانیم که بندگی خدا فقط در جنبه های فردی نیست. چه بسا اصل آزمایشات در جنبه های اجتماعی که از اهمیتی بی حد و حصر برخوردار است باشد. شاید هم که شیطان بسیاری را در انجام عبادتهای فردی رها کند ولی در لحظه های حساس وظایف اجتماعی وارد شده و عمل آنان را باطل کند که نمونه های آن را این روزها و در بحث انتخابات شاهد بودیم که چه کسانی و با چه ادعاهایی شمشیر را از رو و بر علیه جمهوری اسلامی ایران کشیده و از هیچ توطئه ای فرو گذار نکردند. شاید یکی از دلایلی که باعث شده کسانی چون طلحه و زبیر این روزها خودنمایی کنند و اصل نظام اسلامی که ولایت فقیه باشد را نشانه روند کوچک شمردن گناه باشد که متأسفانه در جامعه اسلامی ما در زمینه های مختلف رواج فراوان دارد.

       برای نمونه بحث تراشیدن ریش چیزی است که بزرگان دین آن را نهی کرده و بسیاری آن را گناه و فسق و سر پیچی از دستور خداوند دانسته اند. ولی در عمل چقدر این گناه عادی شده که نهی از منکر در این زمینه بی اثر گردیده؟ آیا خنده دار نیست که بعضی از هیمن افراد ریش تراش دعا خوان بعضی از مساجد هم شده باشند؟!! دعاهایی که اینها می خوانند با آن گناه علنی شان چه هم خوانی دارد؟ البته نه همه خوبی ها در داشتن ریش است و نه همه بدی ها در تراشیدن ریش. چه بسا فرد ریش تراشی که در مجموع بهتر از هزاران ریش داری باشد که ریشش برای فریب دیگران بوده و تا به حال حاضر نشده به اندازه یک راهپیمایی جمهوری اسلامی ایران یا مردم مظلوم فلسطین را حمایت کند. ولی مسئله این است کسی که ریش می تراشد علناً گناهی را انجام می دهد و این گناه اگر کوچک هم باشد گناهان بزرگتری چون کوچک شمردن گناه و ترویج معصیت از آن بیرون می آید. شاید خنده دار تر هم این باشد که در این شبهای قدر کسی با این گناه علنی بیاید و خواسته هایش را از خدای خود بخواهد. البته به نظر ما چنین خنده دار می رسد ولی خداوند متعال چنان به بندگان خود علاقه مند است که حتی اگر بنده ای گناهانش را واسطه ای برای توبه قرار دهد می پذیرد. و اگر توبه اش قبول شود معصیتهایش را نیز به حسنه تبدیل می کند. ما که چنین پروردگاری داریم آیا شایسته است که مسیر نافرمانی و سرپیچی را در پیش گیریم؟

       آیا تا کنون فکر کرده ایم در برابر عظمت این جهان بی انتهاء که در برابر عظمت خدای متعال هیچ است، چه عددی به حساب می آییم؟ آیا غرّه شدن در برابر خدای کریم و نافرمانی از دستورات الهی چیزی جز خود سوزی می تواند باشد؟ عده ای را چه شده که این روزها با وسیله قرار دادن رنگ سبز خواسته یا ناخواسته در مسیر نابودی جمهوری اسلامی ایران که ثمره خون صدها هزار شهید و بلکه ثمره خونها و تلاش تمامی انبیاء و اولیاء در طول تاریخ، حرکت کرده و یکی از بزرگترین گناهان تاریخ را انجام می دهند؟!! مگر به واسطه جمهوری اسلامی ایران نبود که اسلام در جهان جانی تازه گرفت و مکتب تشیع که نامی از آن بیش نبود به عنوان تنها نجات دهنده بشر مطرح و خار چشم دشمنان اسلام شده؟ پس آن اشعری صفتان را که ادعای ایمان و عمل صالح دارند را چه شده که تیرهای خود را از کفار دریغ و به سمت جمهوری اسلامی رها می کنند؟!!.

 

+ نوشته شده توسط علی اصغر باقری در پنجشنبه 19 شهریور1388 و ساعت | < type="text/java"> نظر بدهید


  • کلمات کلیدی :

  • می خواستند با دروغ تقلب نظام را به چالش بکشند

    نویسنده:ابوحامد::: جمعه 88/6/20::: ساعت 9:21 صبح
    عضو فقهای شورای نگهبان در مراسم شب قدر:

     

    می خواستند با دروغ تقلب نظام را به چالش بکشند

     

    خبرگزاری فارس: آیت‌الله محمد رضا مدرسی یزدی با اشاره به اینکه عده‌ای با طرح دروغی بنام تقلب، خواستند نظام اسلامی را به چالش بکشند غافل از آن که دروغ بودن چنین ادعایی به زودی بر همه واضح می‌شود.

     

     


     

    به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، آیت‌الله سید محمد رضا مدرسی یزدی عضو فقهای شورای نگهبان شب گذشته در مراسم قدر 19 ماه رمضان با بررسی مظلومیت امام علی (ع) و گروه‌های ستیزه‌جو، گفت: در یک نوع تقسیم‌بندی کسانی که به علی (ع) ستم کردند و به مقابله با حضرت پرداختند پنج دسته بودند.
    وی با بیان اینکه گروه‌های مقابله‌کننده با علی (ع) دسته‌ای کسانی بودند که از ترس و برای حفظ جان خود یا از روی طمع اسلام آوردند و هرگز اعتقاد به اسلام در جان آنان رسوخ نکرده بود، افزود: اینان بعد از رحلت پیامبر (ص) زمینه را مهیا دیدند و کینه‌ای را که از اسلام به دل داشتند با مخالفت و مقابله با علی (ع) بروز دادند نمونه روشن این دسته معاویه و همفکران او بودند.
    عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به اینکه دسته دوم کسانی بودند که به اسلام و پیامبر (ص) ایمان آوردند اما به طور ناقص و همه فرامین و دستورات الهی را نتوانستند پذیرا باشند، تصریح کرد: هنگامی که پیامبر (ص) به فرمان پروردگار علی (ع) را به وصایت و خلافت نصب فرمودند برآشفتند و برخی از همان ابتدا و در زمان خود پیامبر به مقابله پرداختند و همچون نعمان‌بن حارث الفهری که بعد از واقعه غدیر خدمت پیامبر آمد و گفت ما پیام شما را در توحید، رسالت، جهاد، حج، روزه، نماز و زکات پذیرا شدیم ولی شما راضی نشدی، تا این جوان را به جانشینی خود نصب کردی؛ آیا این از جانب خودت می‌باشد یا از جانب خداوند؟ وقتی حضرت فرمود به خدا قسم این از جانب خداوند است روی برگردانید و گفت خدایا اگر این حق است از جانب تو از آسمان بر ما سنگ ببار که سنگی بر او از جانب خداوند فرود آمد و او را کشت افراد نظیر چنین فردی به حکم قرائن زیاد بودند.
    این استاد حوزه با تاکید بر اینکه دسته سوم کسانی بودند که بعداز اظهار انقیاد، محبت و دوستی علی (ع) تحت تاثیر اطماع دنیوی و بهره‌های مادی به دشمنی و مقابله با حضرت پرداختند که از این دسته افراد زیادی را می‌توان نام برد، افزود: از جمله حسان بن ثابت انصاری شاعر معروف که خدمات زیادی را با اشعار خود به اسلام نمود و یکی از جالب‌ترین قطعات خود را با اذن پیامبر و در واقعه غدیر سرود ولی در نهایت به واسطه امکاناتی که عثمان در اختیار او می‌گذاشت فریب خورد و عثمانی شد و از علی (ع) منحرف گشت و اشعاری را برای تحریک مردم علیه علی (ع) سرود.
    وی در ادامه اضافه کرد: از اینجا سر دعای مشروط پیامبر (ص) در حق او در روز غدیر روشن می‌شود که حضرت رسول ص، به او فرمود همیشه موید به روح القدس باشید تا آن هنگام که ما را به زبانت یاری می‌کنید و از او روشن‌تر وضعیت زبیر است که به تعبیر روایت حتی بعد از رحلت پیامبر و قضیه سقیفه در پرتوی اسلام و نور ایمان حرکت می‌کرد و می‌گفت جز با علی بیعت نخواهیم کرد ولی بعد به مقابله و جنگ با حضرت پرداخت.
    آیت‌الله مدرسی یزدی با بیان اینکه دسته چهارم کسانی بودند که شاخصه عمده دشمنی آنان با امیرالمومنین علی (ع) علیرغم همکاری اولیه عدم ظرفیت آنان برای پذیرش عدالت و حق طلبی علی (ع) بود، افزود: برخی عمده مشکل آنان با علی (ع) اجرای احکام الهی و اصرار حضرت در عملی کردن حکم خدا نسبت به دور و نزدیک و آشنا و بیگانه بود و از جمله آنان مصقله بن هبیره بود که وقتی حضرت مال بیت‌المال را از او طلب کرد به سوی معاویه فرار کرد و در زمره یاران او قرار گرفت.
    این استاد حوزه با اشاره به اینکه دسته پنجم گروهی بودند که شاخصه عمده آنان عدم نفوذ بصیرت و ضعف در شناخت حق و باطل و تشخیص مصلحت از مفسده بود و چنین افرادی دو قسم بودند، تصریح کرد: قسم اول کسانی بودند که خود را متفکر و روشنفکر می‌پنداشتند و برای خود دکترین و نظریه داشتند و قسم دوم آنان که تابع بودند و هر چه سایرین به خود آنان می‌دادند می‌پذیرفتند و زیر پرچم این و آن قرار می‌گرفتند و هر کدام به حسب شرائطی که داشتند شعارهایی که به دهان آنان می‌گذاشتند تکرار می‌کردند به هر طرف که تحریک می‌شدند روی می‌آوردند و بازوان اجرایی سردمداران فاسد بودند.
    وی در ادامه خاطر نشان کرد: عده‌ای با شعار خونخواهی عثمان تحریک می‌شدند عده‌ای با شعار لا حکم الا الله لا لک یا علی به جنبش می‌آمدند و عده‌ای با شعار لزوم احتراز از خونریزی مسلمانان متاثر می‌شدند و دست از یاری ولی خود برمی‌داشتند و چه بسا برخی از این افراد در لایه‌های اولیه تصمیمات خود دنبال حق بودند چنان که از امیرالمومنین علی (ع) در باره خوارج نقل شده است
    لیس من طلب الحق فاخطاه کمن طلب الباطل فادرکه (کسی که حق را بخواهد و خطا کند مثل کسی نیست که به دنبال باطل باشد و به آن برسد).
    عضو فقهای شورای نگهبان با مقایسه شرایط اجتماعی زمان حاضر با زمان حضرت علی (ع)، گفت:
    از آنجا که حوادث تاریخی مشابهت چشمگیری دارد تا حدود زیادی در رابطه با انقلاب اسلامی و تداوم رهبری آن نظیر مقابله گروه‌های پنج گانه مذکور با علی (ع) با حفظ تغایرها و فاصله‌ها قابل تعریف است و البته با این تفاوت که به واسطه تفاوت تعدادی شرایط، دیگر دشمنان نتوانستند به اهداف پلید براندازانه خود دست یابند.
    وی با اشاره به اینکه گروه‌های مقابله کننده با جمهوری‌اسلامی و تداوم رهبری آن را می‌توان به همان پنج دسته تقسیم کرد، افزود: در وهله اول گروهی که از اساس ایمانی به اسلام یا حداقل انقلاب اسلامی و نظام اسلام نداشتند و فقط در برابر عظمت و شکوه حضور مردم ناچار به سکوت و همراهی شدند و هر گاه فرصتی بیابند کینه‌های خود را علیه نظام اسلامی و رهبری آن بروز می‌دهند.
    عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه گروهی که انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی را ناقص پذیرفتند، گفت: ولایت فقیه را تا امام قبول داریم و تداوم رهبری را به هیچ وجه برنتابیدند و روحیه آنان شبیه روحیه نعمان بن‌حارت فهری و امثال او بود و گروه سوم که جاه‌طلبی و دنیا پرستی آنان اجازه نداد محبت و همکاری خود را ادامه دهند و در تداوم رهبری زاویه گرفتند و زود یا دیر در مقابل رهبری و بلکه به یک معنی در مقابل نظام قرار گرفتند، و از این عده کم نبودند که دارای سوابق نسبتا روشنی بودند اما زیاده خواهی‌ها و آرزوهای رنگین آنان را به پسترین و زشت‌ترین مواضع و عملکرد وا داشت.
    این استاد حوزه با اشاره به اینکه گروه چهارم کسانی که شاخصه عمده آنان فرار از اجرای عدالت احکام اسلامی و عدم تسلیم در برابر حکم خداوند بود، افزود: اینان دنبال هرج و مرج اخلاقی، ویژه خواری اقتصادی و لیبرالیسم غربی می‌باشند و گروه پنجم ساده اندیشان و فاقدان نفوذ بصیرت هستند که چه بسا در لباس روشن فکری، علم و دلسوزی به کج راهه می‌روند و با تصورهای ناقص، حرکت‌های بنیادی نظام و رهبری آن را اغلب اشتباه تلقی کرده، همیشه خود را بر حق می‌بینند و خود را موظف به مقابله می‌دانند و برای برخی از آنان هیچ رادع و مانعی در هیچ مرحله‌ای وجود ندارد و علی‌رغم ادعاهای پرطمطراق حاضر به گفتگوهای انتقادی نیز نیستند.
    وی ادامه داد: اینان عمدتا کسانی که احزاب و تشکل‌های متفاوت را پدید می‌آورند، اهل قلم و مقاله و کتاب می‌باشند سخنرانی می‌کنند، دارای روزنامه و سایت‌های اینترنتی و سایر ابزار رسانه‌ای می‌باشند و نوع دیگر این ساده‌اندیشان به ظاهر متفکر و فاقد نفوذ بصیرت اقشاری از لایه‌ها مختلف اجتماع هستند که به دنبال دیگران به راه می‌افتند و به فرمان یا دعوت و هدایت گروه‌های مختلف پنج گاه در صحنه‌های مختلف حاضر می‌شوند و آگاهانه و ناآگاهانه در خدمت اغراض و مطامع سردمداران می‌باشند و راه‌های نفوذ سردمداران بر این اقشار متفاوت است.
    آیت‌الله مدرسی یزدی گفت: افراد بر اساس شرایط اجتماعی و روانی و اقتصادی که دارند یکی به خاطر مشکلات اقتصادی، دیگری به خاطر پایبندی به برخی ارزش‌ها مشابه دینی یا اخلاقی، سومی به خاطر منش‌های شخصیتی، چهارمی به خاطر تفنن و پنجمی به خاط همشهری‌گری یا همزبانی به تناسب به دعوت و تحریک افراد و گروه‌ها و نوع دعوت آنان پاسخ‌ها مثبت متفاوت می‌دهند.
    این استاد به تفاوت‌های زمان حاضر و زمان علی علیه‌السلام اشاره کرد و گفت: ولی تفاوت عمده‌ای زمان ما با زمان امیر‌‌المومنین آن است که این عوامل در زمان ما هر چند مشکلاتی را ایجاد کرد اما نتوانست به هدف خود برسد هر چند در پاره‌ای حوادث همه این گروه‌های پنج‌گانه به یاری یکدیگر آمدند، اما اراده خداوند متعال بر حفظ نظام و رسوایی بدخواهان بود که تحلیل کامل آن فرصت دیگری را می‌طلبد، ولی این مقدار باید گفت که پتانسیل نقشه، فریب و برنامه‌های مخرب همه این گروه‌های پنج گانه در زمان ما فروتر از پتانسیل آن گروه‌ها در زمان امیر‌المومنین علی‌ علیه‌السلام بود چنان که در حوادث اخیر مشاهده کردید.
    وی ادامه اضافه کرد: اینان خواستند با طرح یک دروغ یعنی تقلب، نظام اسلامی را به چالش بکشند غافل از آن که دروغ بودن چنین ادعایی بود زودی بر همه واضح می‌شود و موتور محرک نافرمانی جنبش گروه آنان خاموش خواهد شد، در حالی که باند اموی موتور محرک شورش خود را کشته شدن عثمان قرار داد که یک واقعیت خارجی بود نهایت آن را بد تفسیر کردند و با تحلیل‌های غلط طرفداران خود را در صحنه نگاه داشتند.
    عضو فقهای شورای نگهبان همچنین در میان گروه‌های زمان امیر‌المومنین کسانی بودند که راه غلط خود را باور داشتند و برای رسیدن به هدف خود حاضر به گذشتن از جان نیز بودند، افزود: در حالی که در همین حوادث اخیر و مصاحبه‌ها روشن شد که اینان هیچ راه خود را باور ندارند و علاوه در حال حاضر با رسوخ ایمان در دلها طی قرن‌ها و اعتقاد به اهل بیت و شناخت تاریخ و پند گرفتن از آن مردم ما دارای ظرفیت‌های بسیار بالاتری می‌باشند و از بسیاری از مردمی که همراه علی علیه‌السلام و یاور حضرت می‌بودند پیش‌ترند.
    وی ادامه داد: آن چنانکه برخی شرایط دیگر فرهنگی، تکنولوژی و غیره موجب زودودن تاریکی‌ها از عقل‌ها مستعد می‌شود و اگر مجموع این عوامل و عنایت پروردگار نبود گروه‌های فشار حداقل حکمیتی را از نوع حکمیت صفین به کارگردانی عمر و عاص‌ها و ابوموسی اشعری‌ها به مردم و نظام تحمیل می‌کردند که عاقبت‌های آن کاملا ناپیدا بود.
    آیت‌الله محمد رضا مدرسی یزدی با اشاره به اینکه عده‌ای با طرح دروغی بنام تقلب، خواستند نظام اسلامی را به چالش بکشند غافل از آن که دروغ بودن چنین ادعایی واضح است. موتور محرکه مقابله‌کنندگان حوادث اخیر یک دروغ به نام تقلب بود.
    انتهای پیام/ک



  • کلمات کلیدی :

  • بیانیه شماره 3 جمعی از طلاب و فضلای قم در معرفی عوامل فتنه

    نویسنده:ابوحامد::: شنبه 88/5/31::: ساعت 6:49 عصر
    نامبرده در سخنانی عجیب و حیرت‌آور، رئیس‌جمهور محترم و منتخب ملت را حرامزاده معرفی نمود که طبق فتوای همه‌ی علمای شیعه، مستحق حدّ قذف که 80 ضربه شلاق است، می‌شود و بدین ترتیب از عدالت ساقط و تقلید از وی جایز نمی‌باشد.


  • کلمات کلیدی :

  • <      1   2      

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    حرف دل
    اهمیت آشنای زنان با قرآن
    اهمیت آشنای زنان با قرآن
    25 نکته در باره بابونه
    نماز اول ماه فراموش نشود
    مردم و پلیس
    یشنهادهای پلیس
    ایان عمر گروهکهای تکفیری و تروریستی
    مظلومین میانمار
    14شهریور
    رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر رضوی:
    طنز دکتر سلام
    رهبری نوروز 96
    سال اقتصاد مقاومتی: تولید - اشتغال
    دومین جلسه شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی برگزار ش
    [همه عناوین(2949)][عناوین آرشیوشده]


    [ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

    ©template designed by: www.persianblog.com