سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 841077

  بازدید امروز : 20

  بازدید دیروز : 41

ابـــوحـامـد

[ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

 

 

لینک دوستان

*رمز موفقیت*
قرآن
پارسی بلاگ
نهج البلاغه
سایت دفتر مقام معظم رهبری
محمد فرشاد پور
حوزه علمیه
خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران
پایثگاه ملی علوم زمین کشور
بانی تک
هم اندیشی
پایگاه اطلاع رسانی دولت
پایگه خبری - تحلیلی دانشجویان ایران
وب سایت شیرزن ایرانی
جام جم روزنامه
بازتاب برنا
هم اندیشی
ریاست جمهوری
شهاب مرادی
کدهای جاوا
عطف
گلستان دانش
روزنامه ها
جهان نیوز
خبر گزاری فارس
راسخون
باشگاه خبر نگاران جوان
پرورش کرم خاکی دلاور
پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهور دکتر روحانی
خبر فارسی
رویدادهای رفسنجان
مدیریت آموزش و پرورش رفسنجان
آموزش و پروش کشکوئیه
آشپزی لذت بخش
سایت کدبانو
پایگاه اطلاع رسانی 9دی
سایت دکتر حسن اکبری متخصص آسیب شناسی
سریعترین موتور جستجوگر خبر پارسی - اخبار لحظه
مبین طرح
خبرگزاری دانشجو
واژه یاب
میزان مجاز قند خون
مفاتیح ا لجنان
رجا نیوز
انواع سایتها
تحریرالوسیله
وام خود اشتغالی
پایش برنامه یکشنبه شبهای شبکه 1
متالوژی پودر یزد
پخش زنده حرم امام حسین و...
یزد فردا
سمت خدا از شبکه 3
سبک زندگی و صله رحم و ... محمد رضا پروانیان
آخرین اخبار ایران و جهان
پشیمان دشت سمنان
نشریه پرتو سخن
الگوها
دو بیتی های بابا طاهر
وبلاگ نوجوان هادی سرداری
طرح عفاف و حجاب
شهدای مصطفی خمینی رفسنجان
خاطرات مسثر

لوگوی دوستان











 

درباره خودم

 

پیوندهای روزانه

 

لینک به لوگوی من

ابـــوحـامـد

 

حضور و غیاب

یــــاهـو

 

دسته بندی یادداشت ها

حذف کردن از منوی استارت[167] . رهبرم[2] . غزه .

 

بایگانی

نوروز86
اردیبهشت 86
خردادماه 86
تیرماه 85
مرداد
آذرماه
شهریور
دی ماه
بهمن ماه
اسفند 86
فروردین 87
اردیبهشت 87
خرداد ماه 87
مهر ماه
دیماه88
بهار90
سال 91
نیمه اول سال 92
مهر 92
آبان 92
تا نوروز 93
بهار 93
تابستان 93
پاییز 93

 

اشتراک

 

 

چون پاسخها فراوان و پریشان شود، پاسخ درست پنهان ماند . [امام علی علیه السلام]

مرد هزار چهره

نویسنده:ابوحامد::: شنبه 87/1/17::: ساعت 5:5 عصر


  رویکرد هزارچهره صداوسیما در قبال طرح امنیت اجتماعی


 گروه فرهنگی رجا نیوز منتشر کرد: بنابر گزارش‌های غیر رسمی، سریال «مرد هزار چهره» از شبکه سوم سیما، پرمخاطب‌ترین مجموعه تلویزیونی در تعطیلات نوروزی بوده است و البته بنابر آنچه که تا امروز در فضای خبری مشهود است، باید آن را بیش سایر برنامه‌های ارائه شده در کانون توجه، نقد و تحلیل دانست.


 بسیاری منتظر بودند تا پس از مدتها کم‌کاری سیما در ارائه‌ی طنز مخاطب‌پسند، نتیجه همکاری مهران مدیری را با نویسندگان مطرح مجموعه‌های طنز از جمله برادران قاسم‌خانی تماشا کنند. رسالت این نوشته، تحلیل نقاط قوت یا ضعف ساختاری و محتوایی این مجموعه طنز نیست گو اینکه نباید از جذابیت مورد اذعان اکثریت مخاطبان چشم‌پوشی کرد؛ ولی به هر تقدیر در این میان شیوه نقد هنرمندانه‌ی گرایشهای سانتی‌مانتال به هنر و بویژه گرایش روبه تزاید قشر مرفه و به اصطلاح «بالای شهری» به معنویت‌های سکولار مدرن و انواع هندی عرفانهای نوظهور در این سریال قابل توجه و ارجمند به نظر می‌آید.


 به‌خصوص به سخره گرفتن برخی گرایش‌های سست سیاسی نظیر کمونیسم که در حد تشابهات ظاهری و حرف و شعار باقی می‌ماند و بیشتر با مصرف مواد مخدر و شب‌نشینی تلازم دارد تا آرمان‌گرایی عملگرا، در نوع خود در این سریال قابل تقدیر است.


 ولی شاید آنچه بیش از همه قابل بحث است، پرداخت به طرح امنیت اجتماعی است که تا حد یک بیانیه‌ی تند رسانه‌ای تنزل یافت. این مساله از آن حیث نیز حائز اهمیت است که تلویزیون در موارد بسیاری حمایت خود را از طرح امنیت اجتماعی اعلام کرده و نشان داده است اما چنین مواجهه‌ی اثرگذار و قابل تأملی، نشانگر این است که مسئولین سازمان، چندان هم به نگاه انتقادآمیز نسبت به این طرح، بی‌علاقه نیستند.


 در قسمتهای میانی این سریال مقارن با ورود ناخواسته‌ی مرد هزار چهره به عنوان رییس یک کلانتری به مجموعه‌ی نیروی انتظامی، با مجموعه‌ای از نشانه‌های گویا و شفاف از طرح امنیت اجتماعی مواجه می‌شویم. در این قسمت، با صراحت، تقریباً مجموعه‌ی کاملی از نقدهای روشنفکرانه به این طرح مطرح می‌شود. هر سکانس از این بخش، به‌طور روشن، یک پاراگراف از حملات روزنامه‌ها و نشریات منتقد را در قالب تصویر عرضه کرد.


 تداخل در مأموریت نهادهای رسمی و تضییع حقوق شهروندی را می‌توان شاه‌بیت این بیانیه‌ی منتقدانه دانست؛ یکی از مهمترین انتقادات چند سال اخیر که با حذف نهاد دادسرا در ایران به اوج خود رسیده بود، تداخل وظایف نهادهای رسمی به‌خصوص ضابطین قضایی و نهاد قضاست که در این سریال با تأکید فراوان مورد توجه قرار گرفت.


 داستان مرد هزار چهره تلاش دارد تا عملکرد طرح امنیت اجتماعی را در همین راستا به عنوان فرآیندی ناعادلانه که حقوق مسلم شهروندی را زیر پا می‌گذارد، تحلیل کند. سرهنگ غفاری با خودسری و بدون طی کردن مراحل قانونی از طرفی آزادی‌های مدنی افراد محله را با سوءظن‌های مداوم نقض می‌کند و از طرفی با نادیده گرفتن تشریفات قانونی مربوط به بازپرسی و بازداشت موقت، حقوق متهمین را تضییع می‌نماید.


 مدیری در سریال خود اصرار دارد که طرح امنیت اجتماعی را از طرفی با فساد و جاه‌طلبی و از طرفی با جهل مأمورین نیروی انتظامی پیوند بزند. اتفاقی که در نهایت نه تنها رضایت شهروندان را در پی ندارد بلکه موجب اغتشاش و بی‌نظمی بیشتر می‌شود.


 شیوه‌ی نقد مدیری، همخوانی ویژه‌ای با نگرانی‌های روشنفکرانه‌ی برخی حقوقدانان در سال‌های اخیر ایران دارد. نگرانی‌هایی برآمده از میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی و کنوانسیون اروپایی حقوق بشر که مشمول حقوق تضمین شده‌ی متهمین، رسیدگی منصفانه و ترافعی و شیوه‌های بازپرسی عادلانه است. بسیاری از این حقوقدانان بدون توجه به شرایط اجتماعی، فرهنگی و ویژگی‌های تاریخی ایران، بدنبال اجرای فرآیندی مشابه آیین دادرسی کشورهایی نظیر ایتالیا و فرانسه هستند؛ عمده‌ی انتقادات وارده به طرح امنیت اجتماعی از طرف این دسته از حقوقدانان نوعی بررسی تطبیقی میان عملکرد ضابطین قضایی ایران با قوانین کشورهای مذکور است. این در حالیست که بسیاری از حقوقدانان و بویژه جرم‌شناسان، قائل به رهگیری یک سیاست جنایی متفاوت نسبت به «مجرمین خطرناک» می‌باشند. بخش مهمی ازمجرمین خطرناک کسانی هستند که با ارتکاب جرایم خیابانی و جرایم علیه امنیت و آسایش عمومی، به‌طور شاخصی نظم عمومی را مخدوش می کنند. این دسته دقیقاً گروه هدف طرح امنیت اجتماعی نیروی انتظامی ایران بوده‌اند.


 صرف نظر از انتقادات علمی، به هر تقدیر به نظر می‌رسد چشم بر اثرات مثبت یک طرح بستن و تمسخر آن، -خصوصاً با توجه به رضایت عمومی شهروندان از دستگیری اوباش و کاهش محسوس فعالیت‌های مجرمانه ی آنان- غیرمنصفانه باشد. هر چند سیمای جمهوری اسلامی چندی پیش نیز در یک نمایش سؤال برانگیز در برنامه کوله پشتی، با طرح مطالب توهین آمیز به نیروی انتظامی موجبات کدورت خاطر مخاطبان را فراهم آورد.


 همچنین رویکرد های متناقض صداوسیما در قبال طرح امنیت اجتماعی طی یک سال اخیر، نمایی از آشفتگی و هزارچهرگی سیاستگذاری را نشان می‌دهد. به‌طوری‌که حمایت و انتقاد از این طرح حائز توازن لازم نبوده و مطلق‌انگاری در آن، پیداست.





+ بدتر از سلمان رشدی

نویسنده:ابوحامد::: شنبه 87/1/17::: ساعت 5:1 عصر

حضرت آیت‌ا...‌ نوری همدانی:
مطالب سروش از سلمان رشدی بدتر است


آیت‌ا... نوری همدانی گفتند: جریان سلمان رشدی در سب النبی منحصر می‌شد، ولی آقای سروش ریشه نبوت، قرآن و وحی را زده است که اگر از روی غرض باشد، تکلیف دیگری داریم.


به گزارش مرکز خبر حوزه، ایشان در درس خارج فقه خود یادآور شدند: وی یکی از دانشجویان انقلابی ما به نام حاج فرج بود و در تلویزیون هم سخنرانی‌هایی داشت، ولی اکنون این آقا قدم به قدم از اصول و مبانی دینی باز می‌گردد.


این مرجع تقلید با تأکید بر این که نزول قرآن امری الهی و خارج از مجرای علل و اسباب عادی بوده است، گفتند: نمی‌توان این معجزه جاوید را با اشعار که از امور بشری و برپایه تخیلات است، مقایسه کرد.


ایشان افزودند: تنزل قرآن که حاوی حقایق عالم است به درس شعرا، ظلم بسیار بزرگی است و امیدوارم مطالب این فرد، ناشی از جهل وی باشند نه تعمد!


آیت‌ا...‌ نوری همدانی همچنین در دیدار جمعی از فرماندهان نیروی زمینی سپاه و دست‌اندرکاران پایگاه اطلاع‌رسانی مجلس شورای اسلامی در این باره گفتند: هنگامی که بنده نماینده امام در اروپا بودم، این آقا مترجم ما بود و الان نغمه مخالفت با انقلاب و اسلام را در غرب بلند کرده است و غربی‌ها همین را می‌خواهند که یک نفر ایرانی که قبلا خودش را به انقلاب چسبانده بود، اکنون از اندیشه‌های اصیل اسلامی برگردد.


ایشان افزودند: این شخص که البته سوادش هم آن قدر بالا نیست، اشتباهات فراوانی دارد و بر ما لازم است که پیامبر(ص) و قرآن را بهتر بشناسیم.  منبع


نکته: عبدالکریم سروش یزدی الاصل و از اهالی محله پشت باغ است و هم اکنون ساکن تهران می باشد. مشخصات قبلی وی فرج ا... دباغ بوده که به عبدالکریم سروش تغییر داه است. وی تا کنون حاضر به مناظره با همشهری خود آیت الله مصباح یزدی نشده و از آن طفره می رود.



سروش                  سلمان رشدی





خدایش با او صحبت کرد ....

نویسنده:ابوحامد::: شنبه 87/1/17::: ساعت 11:10 صبح

خدایش با او صحبت کرد ....

خدا از من پرسید: « دوست داری با من مصاحبه کنی؟» 

پاسخ دادم: « اگر شما وقت داشته باشید»

خدا لبخندی زد و پاسخ داد:

« زمان من ابدیت است... چه سؤالاتی در ذهن داری که دوست داری از من بپرسی؟»

من سؤال کردم: « چه چیزی درآدمها شما را بیشتر متعجب می کند؟»

خدا جواب داد....

« اینکه از دوران کودکی خود خسته می شوند و عجله دارند که زودتر بزرگ شوند...و دوباره آرزوی این را دارند که روزی بچه شوند»

«اینکه سلامتی خود را به خاطر بدست آوردن پول از دست می دهند و سپس پول خود را خرج می کنند تا سلامتی از دست رفته را دوباره باز یابند»

«اینکه با نگرانی به آینده فکر می کنند و حال خود را فراموش می کنند به گونه ای که نه در حال و نه در آینده زندگی می کنند«اینکه به گونه ای زندگی می کنند که گویی هرگز نخواهند مرد و به گونه ای می میرند که گویی هرگز نزیسته اند»

دست خدا دست مرا در بر گرفت و مدتی به سکوت گذشت....

سپس من سؤال کردم:

«به عنوان پرودگار، دوست داری که بندگانت چه درسهایی در زندگی بیاموزند؟»

خدا پاسخ داد:

« اینکه یاد بگیرند نمی توانند کسی را وادار کنند تا بدانها عشق بورزد. تنها کاری که می توانند انجام دهند این است که اجازه دهند خود مورد عشق ورزیدن واقع شوند»

« اینکه یاد بگیرند که خوب نیست خودشان را با دیگران مقایسه کنند»


«اینکه بخشش را با تمرین بخشیدن یاد بگیرند»

« اینکه رنجش خاطر عزیزانشان تنها چند لحظه زمان می برد ولی ممکن است سالیان سال زمان لازم باشد تا این زخمها التیام یابند»

« یاد بگیرند که فرد غنی کسی نیست که بیشترین ها را دارد بلکه کسی است که نیازمند کمترین ها است»

« اینکه یاد بگیرند کسانی هستند که آنها را مشتاقانه دوست دارند اما هنوز نمی دانند که چگونه احساساتشان را بیان کنند یا نشان دهند»

« اینکه یاد بگیرند دو نفر می توانند به یک چیز نگاه کنند و آن را متفاوت ببینند»

« اینکه یاد بگیرند کافی نیست همدیگر را ببخشند بلکه باید خود را نیز ببخشند»

باافتادگی خطاب به خدا گفتم:

« از وقتی که به من دادید سپاسگذارم»

و افزودم: « چیز دیگری هم هست که دوست داشته باشید آنها بدانند؟»

خدا لبخندی زد و گفت...

«فقط اینکه بدانند من اینجا هستم»

« همیشه»

 

 روی این نو شته  کمی تامل کنید دوستان 

 


*****و حالا یک نوشته جالب و خواندنی******


سوال

مردی در مسابقه ی اطلاعات عمومی شرکت کرده است و سعی در بردن

جایزه یک میلیون دلاری را دارد .


سوالات را بخوانید

1ـ جنگ صد ساله چند سال طول کشید؟

الف)121 سال

ب )116 سال

ج ) 100 سال

د ) 132 سال

او نمیتواند به این سوال جواب دهد

2ـ کلاه های پاناما در چه کشوری تولید میشود؟

الف) برزیل

ب) شیلی

ج) پاناما

د)اکوادور

حالا او با خجالت از دانشجویان تماشاگر درخواست کمک میکند

3ـ روس ها در چه ماهی انقلاب اکتبر را جشن میگیرند؟

الف) ژانویه

ب) سپتامبر

ج) اکتبر

د) نوامبر

این بار هم شرکت کننده درمانده تقاضای فرصت میکند

4ـ اسم شاه جرج سوم چه بود؟

الف) ادر

ب) آلبرت

ج) جرج

د) مانوئل

خوب بقیه حضار باید به دادش برسند

5ـ نام جزایر قناری در اقیانوس آرام از کدام حیوان گرفته شده؟

الف) قناری

ب) کانگارو

ج) توله سگ

د) موش

در اینجاست که شرکت کننده ی بخت برگشته از ادامه ی مسابقه انصراف میده

اگر خیلی خودتان را گرفته اید که همه ی جوابها را میدانید و به این بنده ی خدا هم کلی

 خندیدید بهتره اول جوابها را بخوانید

جوابها

1ـ جنگ صد ساله در واقع 116 سال طول کشید (1337ـ1453)

2ـ کلاه پاناما در اکوادور تولید میشه

3ـ انقلاب اکتبر در ماه نوامبر جشن گرفته میشه

4ـ اسم شاه جرج .آلبرت بوده که بعد از به سلطنت رسیدن به جرج تغیر یافت

5ـ توله سگ .اسم لاتین آن

insularia canaria یعنی جزایر توله سگ


چیه داری خجالت می کشی نه


  

ایرانیان مشهور مقیم آمریکا

  • فرزاد ناظم  (شرکت یاهو)
    پروفسور علی جوان (کاشف لیزر هلیمی)
    امید کردستانی  (گوگل)
    پیر امیدیار   (ای‌بِی e-bay)
    پروفسور لطفی‌زاده (استاد دانشگاه آمریکا و پدر منطق فازی)
    ماریا خرسند (رئیس شرکت اریکسون)
    وحید تارخ (مخترع کدهای فضا-زمان در مخابرات)
    آندره آغاسی (قهرمان تنیس)
    حسین اسلامبلچی(رئیس شرکت مخابرات آمریکا AT&T)
    بیژن داوری (معاون ارشد شرکت آی‌بی‌ام)
    انوشه انصاری (رئیس موسسه فناوری تل‌کام و حامی مالی جایزه انصاری)
    فیروز نادری (مدیر پروژه? مریخ‌نورد ناسا) 
    محمد جمشیدی (استاد دانشگاه و عضو همکار در برخی از پروژه‌های ناسا)
    آزیتا ولی‌نیا (استاد فیزیک دانشگاه در آمریکا و عضو پژوهشگران ناسا)
    آزاده تبازاده (دانشمند ایستگاه فضایی ناسا)
    کریستین امان‌پور (رئیس بخش خبری سی‌ان‌ان در آمریکا)
    شهره آغداشلو (بازیگر)
    فریار شیرزاد (معاون وزارت بازرگانی آمریکا و دستیار ریاست جمهوری آمریکا در کاخ سفید) 
    کتیا فلک‌شاهی (مدیر شرکت NEA)
    بیژن پاکزاد (بزگترین سازنده? عطر و طراح لباس جهان)
    آسیه نامدار (گوینده اخبار در سی‌ان‌ان)
    محسن معظمی (معاون ارشد شرکت سیسکو سیستم)
    رودی بختیار (از مجریان خبری در سی‌ان‌ان)
    پروفسور عبدالحسن آستانه اصل (استاد دانشگاه برکلی،کالیفرنیا،آمریکا و 
     محقق ) چگونگی ریزش برجهای دوقلو در حادثه ?? سپتامبر) 
    منبع سایت ویکی پدیا
  •  


    باتشکر« الهام »



    سال نو

    نویسنده:ابوحامد::: جمعه 87/1/16::: ساعت 7:31 صبح



    پیام نوروزی مقام معظم رهبری در سال 1387 هجری شمسی

    نویسنده:ابوحامد::: پنج شنبه 87/1/1::: ساعت 4:36 عصر

      سال نوآوری و شکوفایی

     

     

    حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال 1387، امسال را سال «نوآوری و شکوفایی» نامیدند و تصریح کردند:ادامه مطلب...


    حدیث نبوی

    نویسنده:ابوحامد::: دوشنبه 86/12/27::: ساعت 8:11 صبح




    نگاهی گذرا به عملکرد دولت نهم در سال انسجام اسلامی؛

    نویسنده:ابوحامد::: دوشنبه 86/12/27::: ساعت 7:3 صبح

    نگاهی گذرا به عملکرد دولت نهم در سال انسجام اسلامی؛
    ایران حلقه اتحاد کشورهای اسلامی

    تهران - حیات

    مجتبی سروش پور مدیر کل روابط عمومی ریاست جمهوری، در نگاهی گذرا به عملکرد دولت نهم در سال اتحاد ملی، انسجام اسلامی ایران را حلقه اتحاد کشورهای اسلامی خواند.ادامه مطلب...



    آمار لحظه به لحظه از نتایج انتخابات مجلس با ذکر گرایش

    نویسنده:ابوحامد::: دوشنبه 86/12/27::: ساعت 6:25 صبح


    این خبر با اضافه شدن اطلاعات جدید ویرایش می‌شود:
    آمار لحظه به لحظه از نتایج انتخابات مجلس با ذکر گرایش

    *


    بر اساس آخرین گزارش‌ها از شمارش آرای انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی از سوی ستاد انتخابات کشور آمار نهایی 166 حوزه انتخابیه تاکنون اعلام شده است. این آمار هر لحظه تکمیل می‌شود.





    اصلاح‌طلبان واقعی اصول‌گرایان هستند

    نویسنده:ابوحامد::: دوشنبه 86/12/27::: ساعت 6:17 صبح



    گفتگوی تفصیلی با حجت الاسلام آقاتهرانی
    اصلاح‌طلبان واقعی اصول‌گرایان هستند






     اگر اول حق را شناختیم می‌توانیم بگوییم که دولت آقای احمد نژاد چقدر نزدیک یا دور است به حق، دولت آقای خاتمی چطور؟ دیگر سید بودن و روحانی بودن و جنجال‌های سیاسی هم ملاک نمی‌شود. اگر به اینجا برسد که مجلس پویا شود و محل هواهای نفسانی نباشد، خیلی فرق دارد.   ادامه مطلب




     

    پیام تشکر مقام معظم رهبری از ملت حماسه ساز ایران

    نویسنده:ابوحامد::: شنبه 86/12/25::: ساعت 9:29 عصر
    پیام تشکر مقام معظم رهبری از ملت حماسه ساز ایران
    ساعت خبر: 19:40 - تاریخ خبر: 25/12/1386
    حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، در پیام مهمی ضمن تشکر و سپاسگزاری صمیمانه از ملت بزرگ ایران به ویژه جوانان که با حضور پرقدرت و حماسه آمیز خود در انتخابات 24 اسفند ، صحنه باشکوهی از اتحاد ملی را به نمایش گذاشت ، تصریح کردند: ملت شریف و مسئولیت شناس ایران باردیگر به نام خدا به میدان آمدند و با همت و هوشیاری خود همه ترفندهای شیطانی و حجم سنگین جنگ روانی دشمن را درهم شکستند و نشان دادند که انقلاب اسلامی زنده است و با گذر زمان بالنده تر می شود.ادامه مطلب...


       1   2      >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    حرف دل
    اهمیت آشنای زنان با قرآن
    اهمیت آشنای زنان با قرآن
    25 نکته در باره بابونه
    نماز اول ماه فراموش نشود
    مردم و پلیس
    یشنهادهای پلیس
    ایان عمر گروهکهای تکفیری و تروریستی
    مظلومین میانمار
    14شهریور
    رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر رضوی:
    طنز دکتر سلام
    رهبری نوروز 96
    سال اقتصاد مقاومتی: تولید - اشتغال
    دومین جلسه شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی برگزار ش
    [همه عناوین(2949)][عناوین آرشیوشده]


    [ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

    ©template designed by: www.persianblog.com