سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 تعداد کل بازدید : 841096

  بازدید امروز : 15

  بازدید دیروز : 24

ابـــوحـامـد

[ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

 

 

لینک دوستان

*رمز موفقیت*
قرآن
پارسی بلاگ
نهج البلاغه
سایت دفتر مقام معظم رهبری
محمد فرشاد پور
حوزه علمیه
خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران
پایثگاه ملی علوم زمین کشور
بانی تک
هم اندیشی
پایگاه اطلاع رسانی دولت
پایگه خبری - تحلیلی دانشجویان ایران
وب سایت شیرزن ایرانی
جام جم روزنامه
بازتاب برنا
هم اندیشی
ریاست جمهوری
شهاب مرادی
کدهای جاوا
عطف
گلستان دانش
روزنامه ها
جهان نیوز
خبر گزاری فارس
راسخون
باشگاه خبر نگاران جوان
پرورش کرم خاکی دلاور
پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهور دکتر روحانی
خبر فارسی
رویدادهای رفسنجان
مدیریت آموزش و پرورش رفسنجان
آموزش و پروش کشکوئیه
آشپزی لذت بخش
سایت کدبانو
پایگاه اطلاع رسانی 9دی
سایت دکتر حسن اکبری متخصص آسیب شناسی
سریعترین موتور جستجوگر خبر پارسی - اخبار لحظه
مبین طرح
خبرگزاری دانشجو
واژه یاب
میزان مجاز قند خون
مفاتیح ا لجنان
رجا نیوز
انواع سایتها
تحریرالوسیله
وام خود اشتغالی
پایش برنامه یکشنبه شبهای شبکه 1
متالوژی پودر یزد
پخش زنده حرم امام حسین و...
یزد فردا
سمت خدا از شبکه 3
سبک زندگی و صله رحم و ... محمد رضا پروانیان
آخرین اخبار ایران و جهان
پشیمان دشت سمنان
نشریه پرتو سخن
الگوها
دو بیتی های بابا طاهر
وبلاگ نوجوان هادی سرداری
طرح عفاف و حجاب
شهدای مصطفی خمینی رفسنجان
خاطرات مسثر

لوگوی دوستان











 

درباره خودم

 

پیوندهای روزانه

 

لینک به لوگوی من

ابـــوحـامـد

 

حضور و غیاب

یــــاهـو

 

دسته بندی یادداشت ها

حذف کردن از منوی استارت[167] . رهبرم[2] . غزه .

 

بایگانی

نوروز86
اردیبهشت 86
خردادماه 86
تیرماه 85
مرداد
آذرماه
شهریور
دی ماه
بهمن ماه
اسفند 86
فروردین 87
اردیبهشت 87
خرداد ماه 87
مهر ماه
دیماه88
بهار90
سال 91
نیمه اول سال 92
مهر 92
آبان 92
تا نوروز 93
بهار 93
تابستان 93
پاییز 93

 

اشتراک

 

 

خداوند متعال، دوست دارد که میان فرزندانتان به عدالت رفتار کنید. [رسول خدا صلی الله علیه و آله]

سی دقیقه امیدبخشی در مقابل نود دقیقه یأس آفرینی

نویسنده:ابوحامد::: سه شنبه 88/3/5::: ساعت 11:45 عصر
دکتر احمدی‌نژاد در حالی نطق تلویزیونی خود را ایراد کرد که طی 3 شب قبل از آن، میرحسین موسوی، مهدی کروبی و محسن رضایی، تمام یا بخش عمده‌ای از زمان 30 دقیقه‌ای نطق خود را به سیاه‌نمایی علیه وضع موجود کشور اختصاص داده بودند اما رئیس‌جمهور ترجیح داد از کنار این تخریب‌ها عبور کند و در زمان 30 دقیقه‌ای خود گرد یأس و ناامیدی را که 3 نامزد قبلی در مدت 90 دقیقه بر افکار عمومی کشور پاشیده بودند، پاک کند.


  • کلمات کلیدی :

  • مانع از سرکار آمدن کسانی شوند که بخواهند در مقابل دشمنان تسلیم ش

    نویسنده:ابوحامد::: یکشنبه 88/3/3::: ساعت 12:51 صبح

    خبرگزاری فارس: رهبر معظم انقلاب فرمودند: آگاهی عمومی مردم باید در انتخابات جلوه کند تا مانع از سرکار آمدن کسانی شوند که بخواهند در مقابل دشمنان تسلیم شده و آبروی ملت را ببرند.





    به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای در هفتمین روز از سفر به استان کردستان، صبح امروز در اجتماع پرشکوه مردم مومن، پرمحبت و نجیب بیجار، ارتحال مرجع بزرگوار و فقیه عارف حضرت آیت الله بهجت را حقیقتاً داغدار کننده خواندند و از پروردگار متعال مسئلت کردند آن عالم ربانی را با پیامبر اسلام و اولیای الهی محشور فرماید.
    ایشان در تبیین عناصر شکل دهنده و پیروزی بخش انقلاب عظیم اسلامی، به «اتحاد ملی» اشاره کردند و افزودند: وحدت کلمه آحاد ملت با قومیتها و مذاهب گوناگون و پیروی آنان از امام بزرگوار، تمدن و جریان جدیدی در اندیشه سیاسی جهان ایجاد کرد که آثار هدایت بخش آن در مسئله فلسطین، ‌لبنان و دیگر مسائل آشکار است و تأثیر بیدار کننده آن از شمال آفریقا تا شرق آسیا رو به گسترش است.
    رهبر انقلاب اسلامی، استمرار وحدت اقوام ایرانی و جریانهای گوناگون سیاسی را در دفاع از پرچم برافراشته شده اسلام در این سرزمین، کاملاً ضروری و ضامن آینده درخشان ملت دانستند و بار دیگر خطاب به مردم کردستان تأکید کردند:‌ عزیزان شیعه و سنی، وحدت پر برکت اسلامی را با همه وجود حفظ کنید.


    ادامه مطلب...



  • کلمات کلیدی :

  • رهبر انقلاب اسلامی در جمع پرشور مردم کردستان

    نویسنده:ابوحامد::: یکشنبه 88/3/3::: ساعت 12:13 صبح
    نامزدها تخریب نکنند؛ بسیاری از مسائلی که درباره اوضاع کشور می‌گویند واقعیت ندارد


    حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجتماع عظیم مردم کردستان در میدان آزادی سنندج و خیابانهای اطراف، ضمن قدردانی از استقبال باشکوه و پرشور مردم صمیمی و با محبت کردستان از استقامت، هوشیاری و مجاهدت مردم مومن، و با فرهنگ این استان تجلیل کردند و با تأکید بر حفظ عزت ملی، به تبیین شاخصهای انتخاب بهترین و صالح ترین رئیس جمهور از میان نامزدهای صالح پرداختند.


    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، رهبر معظم انقلاب اسلامی با تشریح علل و عوامل عزت ملی به عنوان مسئله ای بسیار مهم و اساسی، آن را از نشانه های حیات حقیقی یک جامعه سرافراز و پویا و از عوامل مهم ایستادگی در مقابل بیگانگان خواندند و افزودند: ملتی که از«تاریخ و فرهنگ و موجودیت» خود، احساس حقارت و ذلت نکند و با چشم غرور و امید به داشته ها، سنن، آداب و تاریخ و مفاخر خود بنگرد، از عزت ملی برخوردار است و این مهم به فرموده قرآن کریم با اتکای به ایمان محقق خواهد شد چرا که عزت، مخصوص پروردگار، پیامبر خدا و مؤمنان به پروردگار است.


    ایشان با اشاره به تلاش استعمارگران و حکومتهای وابسته برای القای احساس حقارت در ملت ایران، سیاستهای مذلت بار حکومتهای دیکتاتوری و فاسد قاجار و پهلوی را در مقابل انگلیس و امریکا مصیبت بزرگ ملت ایران در دوران قبل از انقلاب دانستند و خاطرنشان کردند:ملت ایران با اتکای به اسلام و به رهبری امام عظیم الشأنی که مظهر عزت این ملت و این سرزمین بود در مقابل چنین مصیبتی قیام کرد و امروز مردم ایران به ایرانی بودن و مسلمان بودن خود افتخار می کنند و قدرتمندان عالم هم معترفند که تهدیدات آنها هیچ تأثیری در ملت عزتمند ایران و نظام مقتدر و پرنفوذ اسلامی ندارد.


    ادامه مطلب...



  • کلمات کلیدی :

  • شکر نعمت نعمتت افزون کند کفر نعمت از کفت بیرون کند

    نویسنده:ابوحامد::: یکشنبه 87/12/4::: ساعت 5:40 صبح

     

    یزدفردا -اصغر باقری :در مکتب بزرگ اسلام شکر نعمت چیزی است که بدان سفارش شده و از وظایف فردی وجمعی ما مسلمانان است، تا بدانجا که آمده هر گاه انسان به یاد نعمتی از نعمتهای الهی افتاد به شکرانه آن صورت بر خاک گذاشته و حمد الهی نماید. پدر و مادر نعمتی از نعمتهای بزرگ الهی هستند که شکر آنها بسیار سفارش شده و برکات زیادی برای فرزندی که به این وظیفه عمل نماید در پی داشته و اگر کسی بر خلاف این وظیفه، با پدر و مادرش بدرفتاری نماید عقوبت آن دامنش را گرفته و شرور دنیا و آخرت به او روی می آورد. براستی این حقیقتی است که: شکر نعمت نعمتت افزون کند کفر نعمت از کفت بیرون کند

    یکی از بالاترین نعمتهای الهی در عرصه اجتماعی نعمت انبیاء و اولیای الهی است که ملت مسلمان ایران از سالیان دور مفتخر به ایمان و علاقه مندی انبیاء و به چهارده نور پاکی است که خداوند متعال به عنوان آخرین حجتهای خود برای اهل زمین قرار داده و هیچگاه ملت ایران از ولی نعمت خود آقا امام زمان (عج) غفلت نکرده و نخواهد کرد و تا کنون هم برکات غیر قابل وصفی در شکر گزاری از این نعمتهای بزرگ نصیب ملت ایران شده و می شود. براستی چه شد که ایران اشغال شده در جنگ جهانی دوم مانند آلمان و کره به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم نگردید؟ مگر فاتحان جنگ به تهران نیامدند تا هر کدام سهم خود را بردارند؟ آنها هر کدام با مداد بر نقشه ایران خطی کشیدند و سهمی برای خود مشخص کردند اما هیچگاه به توافق نرسیدند و در نهایت قرارشان این شد که همگی از ایران خارج شوند!! آیا این چیزی جز عنایتهای خاص الهی بود؟

    چه شد که ملت ایران این افتخار را پیدا کرد تا در عصر غیبت نظامی بر پا نماید که در رأس آن یک مجتهد آگاه و عادل و در خط امامت و ولایت قرار بگیرد؟ آیا این چیزی جز ارادتهای خالصانه بسیاری به اهل بیت عصمت و طهارت بود؟ و هم اکنون این نظام اسلامی نعمتی بسیار بزرگ است که شکرش بر همه ما واجب و لازم و شکرش به حفظ و تقویت آن است به طوری که حضرت امام(ره) فرمودند حفظ نظام اسلامی از نماز بالاتر است.

    یکی دیگر از نعمتهایی که بدان سفارش شده ایم شکر گزاری از مردمی است که به ما خدمت یا کمکی کردند. و شکرش هم به این است که آن خدمت یا کمک را به نحو شایسته تر بازگردانیم و اگر توانایی آن را نداریم حد اقل به صورت زبانی تشکر نماییم. خدمت ممکن است به صورت شخصیت حقیقی و یا حقوقی به ما برسد که تشکر نمودن از هر دو شخصیت بر عهده خدمت شونده است. دوست و دشمن دریافته اند که مقام عظمای ولایت یکی از شخصیتهای حقوقی است که توانسته سی سال کشتی نظام جمهوری اسلامی ایران را در برابر حوادث سهمگین داخلی و خارجی هدایت نموده و به ساحل نجات رسانده و همچنان پر نشاط و با تحرک به سمت اهداف والای اسلامی در حرکت است. مردم نجیب و فهیم هم به پاس قدردانی از این نعمت بزرگ و تشکر از این بزرگان در بهترین اوقات در پیشگاه الهی یاد آنها نموده و از برای امام راحل طلب رحمت و برای مقام معظم رهبری طلب سلامت و موفقیت می نمایند.

    در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در اصل 113 پس از مقام معظم رهبری رئیس جمهور عالیترین مقام رسمی کشور قلمداد شده این جایگاه کانون خدمت رسانی به ملت و کشور است و اگر فرد شایسته ای در این پست قرار بگیرد و با رهبری نظام هماهنگ باشد می تواند خدمات ماندگاری را برای کشور به ارمغان آورد. و اگر فرد ناشایستی خود را به این جایگاه برساند نتیجه ای جز خسارت و بوجود آمدن بحرانهای داخلی و تضعیف وجهه بین المللی ایران اسلامی ندارد که در دوره هایی شاهد این مسائل بوده ایم.



  • کلمات کلیدی :

  • پرتاب ماهواره امید و فیض امام زمان(عج)

    نویسنده:ابوحامد::: شنبه 87/11/19::: ساعت 9:54 عصر

    جعفر فرجی: برداشت اول : غربت...


    علامه دوانی مرحوم شده بودند. تلویزیون داشت مراسم تشییع پیکر ایشان را نشان می داد.


    آنزمان فضای سیاسی کشور بشدت سنگین شده بود . در اوج تقابل و رویارویی کشور با "یکپارچه ترین صف دشمنان پس از انقلاب" و در حالی که دشمن در مرزها به خود آرایش نظامی گرفته بود و در اوج "بزرگترین مبارزه سیاسی پس از انقلاب" با جهان استکبار در بحث هسته ای که کشور نیاز مبرمی به ارسال نشانه های اقتدار و وحدت و یکپارچگی ملی به خارج از مرزها داشت ، بخاطر قیمت گوجه فرنگی شدیدترین توهین ها و جوسازی ها علیه منتخب مردم در حال عملیاتی شدن بود.


    مجلس نیز به انحاء مختلف از ناکارآمدی دولت سخن می?گفت،کار به جایی رسیده بود که حتی برای تغییر ساعت بانک ها و ساعت رسمی کشور و ...، ساعتها صرف گذراندن قانون در برابر تصمیم دولت می شد. نخبگان و دلسوزان انقلابی نیز در برابر این هجمه ها یا به انفعال افتاده بودند یا به سکوت...


    در حالی که تلویزیون داشت مراسم تشییع پیکر مرحوم دوانی را نشان می داد؛ به دکتر گفتم آقای دکتر شنیدید آقای دوانی قبل از فوتشان و بخاطر موضع گیری برخی از اعضا خانواده شان چه مکتوبی نوشته اند. گفت: نه من ندیده ام. گفتم آقای دوانی نوشته اند: به احمدی نژاد بگویید گمان نکند که تنها و غریب است و...


    هنوز کلامم تمام نشده بود که دیدم دکتر با آنهمه غرورش سرش را به پایین انداخت و در حالی که نامه های روی میز را جابه جا می کرد و می خواست از من پنهان کند، قطرات اشک از چشمانش جاری شد. کلامم را خوردم و سکوت سنگینی بر فضا حاکم شد...


    در دلم می گفتم که حتما این اشک های دکتر بخاطر فشار زیادی است که بر دوش خود احساس می کند و لابد دل او از این همه بی انصافی دوستان قدیمی و دشمنان کنونی گرفته است...


    دکتر سرش را بالا آورد و گفت: ما چطور می توانیم بیش از هزار سال غریبی و تنهایی و فشار بر روی مولایمان را حتی برای لحظه ای تصور کنیم. خدا یک قطره ای از آن اقیانوس بیکران غربت ها و فشارهایی که امام زمانمان بصورت مستمر از دست دوستان و دشمنان می کشد، به ما هم می چشاند تا ما هم ذره ای غربت و تنهایی امام زمانمان را درک کنیم...


    نمهای اشک هنوز از چشمان دکتر جاری بود و من در دل به افقی که او چشم دوخته بود حسرت می خوردم...


    ادامه مطلب...



  • کلمات کلیدی :

  • حدیث روز

    نویسنده:ابوحامد::: سه شنبه 87/5/1::: ساعت 5:44 صبح
    آموختن آداب به فرزندان
    رسول خدا (صلّی ‌الله ‌علیه ‌وآله):
    أکْرِمُوا أوْلادَکُم وَأحْسِنُوا آدابَهُم یُغْفَرْ لَکُمْ.
    به فرزندان خود احترام بگذارید و آنها را نیکو تربیت کنید تا مورد غفران پروردگار قرار گیرید.
    If you honor your children and train them well, you will be forgiven by Him.
    بحارالأنوار، ج 104، ص 95

    nنمایش حدیث روز در سایت شما
       [ادامه ...]



    + مدینه ‘پس از وعده های هاشمی رفسنجانی

    نویسنده:ابوحامد::: سه شنبه 87/5/1::: ساعت 5:36 صبح
     

     من هم مانند هر ایرانی دیگر پیش از سفر به مدینه تحت‌تأثیر تبلیغات گسترده سایت‌های عربستان داخلی و خارجی و روزنامه‌ها قرارگرفته و بسیاری از خبرهای مربوط به بقیع و فدک، آزادی ورود زنان به بقیع، قول مساعد مسؤولا‌ن مبنی بر آزادگذاشتن زائران و... را باور کرده بودم. در فرودگاه تهران، بدرقه‌کنندگان را می‌دیدم که به بانوان زائر می‌گفتند: خوش‌ به حال شما که در این سفر می‌توانید وارد قبرستان بقیع شوید! حتماً آن‌ها هم مانند من خبر سایت‌هایی مثل شهاب نیوز را دیده بودند: «ورود زنان ایرانی به بقیع، هدیه ویژه ملک عبدا... به هاشمی رفسنجانی». البته پس از شنیدن خبر مهم‌تر که آقای هاشمی از احیای بقیع سخن به میان آورده و در جمع هزاران زائر ایرانی و سایر ملل اسلا‌می که در مقابل درهای بسته بقیع تجمع کرده بودند، گفته است: «طولی نمی‌کشد که بقیع احیا می‌شود.»(1) بسیار خوشحال شدم و با خود گفتم: باتوجه به شتاب کارهای عمرانی عربستان در مسجدالحرام و مسجدالنبی(ص) و قول مساعد امیر مدینه، حتماً اقداماتی در حال انجام است. وقتی در رسانه‌ها این خبر را دیدم که آقای هاشمی در مدینه گفته است: «ملک عبدا... دستور قاطع برای تکریم زائران صادر کرده» چندان باور نکردم، تا این‌که آقای هاشمی ر فسنجانی پس از بازگشت، در همایش مشترک جامعه محترم مدرسین و علمای بلا‌د، این خبر خوش را به علما داد و گفت: «زائران خانه خدا و حرم پیامبر(ص) با مشکلا‌ت زیادی از جمله ناسزاگویی از سوی برخی وهابیون تندرو مواجه هستند که در دو جلسه طولا‌نی این مسأله را با پادشاه عربستان مطرح کردم و ایشان در همان لحظه  دستور داد که با این افراد برخورد قاطع شود. پس از ورود من به مدینه، والی مدینه به من گفت تمام آن دستورات در حال ا‌جراشدن است و هیچ وهابی تندرویی در کنار بقیع، زائران شعیه ایرانی را اذیت نخواهند کرد.»(2) 



    ادامه مطلب...

  • کلمات کلیدی :

  • اعمال مُختصّه ماه شعبان

    نویسنده:ابوحامد::: یکشنبه 86/5/28::: ساعت 6:3 صبح
    عبادت و صلوات

    اعمال مُختصّه ماه شعبان

    شب اوّل

    دوازده رکعت که در هر رکعت حمد یک مرتبه و یازده مرتبه توحید خوانده شود.

     

    روز اوّل

    1- روزه‌ این روز فضیلت بسیار دارد و از حضرت صادق علیه السلام روایت شده که هر که روز اوّل شعبان را روزه بگیرد براى او بهشت واجب می‌شود.

    2- سید بن طاوس از حضرت رسول صَلَّى اللهِ علیه و آله براى کسى که سه روز اوّل این ماه را روزه بگیرد ثواب بسیارى نقل کرده است.

    3- در شب‌هاى سه روز اول دو رکعت نماز وارد شده که در هر رکعت حمد یک مرتبه و توحید یازده مرتبه خوانده شود.

     

    روز سوّم

    روز سوم، روز مبارکى است که امام حسین بن على علیهماالسلام در این روز متولد گشت. از قاسم بن عَلاء همدانى وکیل امام حسن عسکرى علیه السلام نامه‌ای رسیده که مولاى ما امام حسین علیه‌السلام در روز پنجشنبه سوم شعبان متولد گشت پس این روز را روزه گرفته شود و دعای ذیل در آن روز خوانده شود.

    اَللّهُمَّ اِنّى اَسْئَلُکَ بِحَقِّ الْمَوْلُودِ فى هذَا الْیَوْمِ الْمَوْعُودِ بِشَهادَتِهِ قَبْلَ اْستِهْلالِهِ وَ وِلادَتِهِ بَکَتْهُ السَّماَّء ُوَ مَنْ فیها وَالاْرْضُ وَ مَنْ عَلَیْها وَ لَمّا یَُطَاْ لابَتَیْها قَتیلِ الْعَبْرَةِ وَ سَیِّدِ الاُْسْرَةِ الْمَمْدُودِ بِالنُّصْرَةِ یَوْمَ الْکَرَّةِ الْمُعَوَّضِ مِنْ قَتْلِهِ اَنَّ الاْئِمَّةَ مِنْ نَسْلِهِ وَالشِّفاَّءَ فى تُرْبَتِهِ والْفَوْزَ مَعَهُ فى اَوْبَتِهِ والاْوصِیاَّءَ مِنْ عِتْرَتِهِ بَعْدَ قاَّئِمِهِمْ وَ غَیْبَتِهِ حَتّى یُدْرِکُوا الاْوْتارَ وَ یَثْاَروُا الثّارَ وَ یُرْضُوا الْجَبّارَ وَ یَکُونُوا خَیْرَ اَنْصارٍ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِمْ مَعَ اْختِلافِ اللَّیلِ وَالنَّهارِ. اَللّهُمَّ فَبِحَقِّهِمْ اِلَیْکَ اَتَوَسَّلُ وَ اَسْئَلُ سُؤالَ مُقْتَرِفٍ مُعْتَرِفٍ مُسیَّئٍ اِلى نَفْسِهِ مِمَّا فَرَّطَ فى یَوْمِهِ وَ اَمْسِهِ یَسْئَلُکَ الْعِصْمَةَ اِلى مَحَلِّ رَمْسِهِ.

    اَللّهُمَّ فَصَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ عِتْرَتِهِ وَاحْشُرْنا فى زُمْرَتِهِ وَ بَوِّئْنا مَعَهُ دارَ الْکَرامَةِ وَ مَحَلَّ الاِقامَةِ. اَللّهُمَّ وَ کَما اَکْرَمْتَنا بِمَعْرِفَتِهِ فَاَکْرِمْنا بِزُلْفَتِهِ وَارْزُقْنا مُرافَقَتَهُ وَ سابِقَتَهُ وَاجْعَلْنا مِمَّنْ یُسَلِّمُ لاِمْرِهِ وَ یُکْثِرُ الصَّلوةَ عَلَیْهِ عِنْدَ ذِکْرِهِ وَ عَلى جَمیعِ اَوْصِیاَّئِهِ وَ اَهْلِ اَصْفِیاَّئِهِ الْمَمْدُودین مِنْکَ بِالْعَدَدِ الاِْثْنَىْ عَشَرَ النُّجُومِ الزُّهَرِ وَالْحُجَجِ عَلى جَمیعِ الْبَشَرِ. اَللّهُمَّ وَهَبْ لَنا فى هذَا الْیَوْمِ خَیْرَ مَوْهِبَةٍ وَ اَنْجِحْ لَنا فیهِ کُلَّ طَلِبَةٍ کَما وَ هَبْتَ الْحُسَیْنَ لِمُحَمَّدٍ جَدِّهِ وَ عاذَ فُطْرُسُ بِمَهْدِهِ فَنَحْنُ عائِذُونَ بِقَبْرِهِ مِنْ بَعْدِهِ نَشْهَدُ تُرْبَتَهُ وَننْتَظِرُ اَوْبَتَهُ آمینَ رَبَّ الْعالَمینَ .

    از امام صادق علیه السلام برای این روز دعایی روایت شده که امام حسین علیه السلام در روز عاشورا خوانده‌اند:

    اَللّهُمَّ اَنْتَ مُتَعالِى الْمَکانِ عَظیمُ الْجَبَرُوتِ شَدیدُ الِمحالِ غَنِى َُّعنِ الْخَلایِقِ عَریضُ الْکِبْرِیاَّءِ قادِرٌ عَلى ما تَشاَّءُ قَریبُ الرَّحْمَةِ صادِقُ الْوَعْدِ سابِغُ النِّعْمَةِ حَسَنُ الْبَلاَّءِ قَریبٌ إذا دُعیتَ مُحیطٌ بِما خَلَقْتَ قابِلُ التَّوبَةِ لِمَنْ تابَ اِلَیْکَ قادِرٌ عَلى ما اَرَدْتَ وَ مُدْرِکٌ ما طَلَبْتَ وَ شَکُورٌ اِذا شُکِرْتَ وَ ذَکُورٌ اِذا ذُکِرْتَ اَدْعُوکَ مُحْتاجاً وَ اَرْغَبُ اِلَیْکَ فَقیراً وَ اَفْزَعُ اِلَیْکَ خاَّئِفاً وَ اَبْکى اِلَیْکَ مَکْرُوباً وَ اَسْتَعینُ بِکَ ضَعیفاً وَ اَتوَکَّلُ عَلَیْکَ کافِیاً اُحْکُمْ بَیْنَنا وَ بَیْنَ قَوْمِنا (بِالْحَقِّ) فَاِنَّهُمْ غَرُّونا وَ خَدَعُونا وَ خَذَلُونا وَ غَدَرُوابِنا وَ قَتَلُونا و نَحْنُعِتْرَةُ نَبِیِّکَ وَ وَُلَْدُ حَبیبِکَ مُحَمَّدِ بْنِ عَبْدِاللهِ الَّذِى اصطَفَیْتَهُ بِالرِّسالَةِ وَائْتَمَنْتَهُ عَلى وَحْیِکَ فَاجْعَلْ لَنا مِنْ اَمْرِنا فَرَجاً وَ مَخْرَجاً بِرَحْمَتِکَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ .

     

    شب سیزدهم

    اولین شب از لَیالى بیض است و کیفیّت نماز امشب و دو شَبِ بعد در ماه رجب گذشت .

     

                                                                              التماس دعا





    بعثت پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله) و میلاد قرآن مبارکباد

    نویسنده:ابوحامد::: جمعه 86/5/19::: ساعت 6:9 صبح

    سر تا به پا نور و صفا محمــــــد  دارد به لب ذکر خدا محمد

    یاسین و طه مصطفی محمد  با رنجهامان آشنا محمد

    ما ینطق عن الهوی محمــــد  ای شافع روز جزا محمد




    پرسشها وپسخهای کوتاه از زبان استاد قرائتی

    نویسنده:ابوحامد::: پنج شنبه 86/5/18::: ساعت 5:27 عصر

    چرا خداوند دست به آفرینش زده و این همه موجود و از جمله انسان را آفریده است؟
    ادامه مطلب...



    <      1   2   3      >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    حرف دل
    اهمیت آشنای زنان با قرآن
    اهمیت آشنای زنان با قرآن
    25 نکته در باره بابونه
    نماز اول ماه فراموش نشود
    مردم و پلیس
    یشنهادهای پلیس
    ایان عمر گروهکهای تکفیری و تروریستی
    مظلومین میانمار
    14شهریور
    رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر رضوی:
    طنز دکتر سلام
    رهبری نوروز 96
    سال اقتصاد مقاومتی: تولید - اشتغال
    دومین جلسه شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی برگزار ش
    [همه عناوین(2949)][عناوین آرشیوشده]


    [ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

    ©template designed by: www.persianblog.com