سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 تعداد کل بازدید : 840467

  بازدید امروز : 36

  بازدید دیروز : 47

ابـــوحـامـد

[ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

 

 

لینک دوستان

*رمز موفقیت*
قرآن
پارسی بلاگ
نهج البلاغه
سایت دفتر مقام معظم رهبری
محمد فرشاد پور
حوزه علمیه
خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران
پایثگاه ملی علوم زمین کشور
بانی تک
هم اندیشی
پایگاه اطلاع رسانی دولت
پایگه خبری - تحلیلی دانشجویان ایران
وب سایت شیرزن ایرانی
جام جم روزنامه
بازتاب برنا
هم اندیشی
ریاست جمهوری
شهاب مرادی
کدهای جاوا
عطف
گلستان دانش
روزنامه ها
جهان نیوز
خبر گزاری فارس
راسخون
باشگاه خبر نگاران جوان
پرورش کرم خاکی دلاور
پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهور دکتر روحانی
خبر فارسی
رویدادهای رفسنجان
مدیریت آموزش و پرورش رفسنجان
آموزش و پروش کشکوئیه
آشپزی لذت بخش
سایت کدبانو
پایگاه اطلاع رسانی 9دی
سایت دکتر حسن اکبری متخصص آسیب شناسی
سریعترین موتور جستجوگر خبر پارسی - اخبار لحظه
مبین طرح
خبرگزاری دانشجو
واژه یاب
میزان مجاز قند خون
مفاتیح ا لجنان
رجا نیوز
انواع سایتها
تحریرالوسیله
وام خود اشتغالی
پایش برنامه یکشنبه شبهای شبکه 1
متالوژی پودر یزد
پخش زنده حرم امام حسین و...
یزد فردا
سمت خدا از شبکه 3
سبک زندگی و صله رحم و ... محمد رضا پروانیان
آخرین اخبار ایران و جهان
پشیمان دشت سمنان
نشریه پرتو سخن
الگوها
دو بیتی های بابا طاهر
وبلاگ نوجوان هادی سرداری
طرح عفاف و حجاب
شهدای مصطفی خمینی رفسنجان
خاطرات مسثر

لوگوی دوستان











 

درباره خودم

 

پیوندهای روزانه

 

لینک به لوگوی من

ابـــوحـامـد

 

حضور و غیاب

یــــاهـو

 

دسته بندی یادداشت ها

حذف کردن از منوی استارت[167] . رهبرم[2] . غزه .

 

بایگانی

نوروز86
اردیبهشت 86
خردادماه 86
تیرماه 85
مرداد
آذرماه
شهریور
دی ماه
بهمن ماه
اسفند 86
فروردین 87
اردیبهشت 87
خرداد ماه 87
مهر ماه
دیماه88
بهار90
سال 91
نیمه اول سال 92
مهر 92
آبان 92
تا نوروز 93
بهار 93
تابستان 93
پاییز 93

 

اشتراک

 

 

هرگاه خداوند، بنده ای را گرامی بدارد، او را به دوستیِ خود مشغول می سازد . [.امام علی علیه السلام]

چگونگی نفوذ امام کاظم علیه السلام بر مردم

نویسنده:ابوحامد::: پنج شنبه 86/5/18::: ساعت 4:11 عصر

     

          

امام کاظم علیه السلام نه شمشیر و نه تبلیغاتی داشت، ولی نفوذ معنوی ایشان بسیار زیاد بود. امام بر دل‌ها حکومت می‌کردند. این نفوذ در میان نزدیک‌ترین افراد دستگاه هارون نیز وجود داشت ...



گلایه از دولت احمدی نژاد

نویسنده:ابوحامد::: پنج شنبه 86/5/18::: ساعت 6:2 صبح

 تقریباً دو سال از روی کار آمدن دولت نهم می گذرد علیرغم کارشکنی ها و مخالفت ها علیه دولت نهم، دولت دکتر احمدی نژاد خدمات چشمگیر و شایانی انجام داده است که بسیاری از مردم و حتی خواص و دست اندرکاران از آن بی اطلاعند. مقام معظم رهبری به صورت صریح از عدم اطلاع‌رسانی دولت گلایه نموده و فرمودند: سعی کنید با شیوه های هنری فعالیت های دولت نهم را به تصویر بکشید و به سمع و نظر مردم برسانید. ولی ظاهراً به نظر می‌رسد همان طور که انباشت اطلاعات مانع تصمیم گیری می‌شود انباشت خدمات دولت هم اطلاع‌رسانی را سخت و دشوار نموده است.


ای کاش به صورت مختصر می گفتند که دولت نهم:
معلمین محترم و دلسوزی که سالها به صورت حق التدریس بودند و دو دولت گذشته حاضر به استخدام آن‌ها نبودند دولت نهم با استخدام حق التدریسی ها به وضع نابسامان فرهنگیان حق التدریسی پایان داد.
بیمه خدمات روستایی که مصوب آخرین روزهای دولت خاتمی بود اجرای آن در تمام کشور با هزینه سنگین مالی به دوش دولت نهم افتاد و روستاییان که به علت هزینه های بالای درمان سال ها درد و رنج را تحمل می‌نمودند و جرأت بر اقدام نداشتند حال در دولت نهم با پرداخت نود درصد هزینه ها از طرف دولت به درمان خویش می پردازند و سلامتی خویش را باز می یابند.
آیا مردم اطلاع دارند که درمان رایگان افراد سانحه دیده در تصادفات که مصوب سال ۸۳ بوده است و به علت هزینه سنگین درمان افراد تصادفی، دولت خاتمی از آن سر باز زده است ولی دولت نهم آن را تمام و کمال به اجرا در آورد و هزینه افراد صدمه دیده در تصادفات که بعضاً بسیار سنگین است به صورت رایگان انجام می‌شود.
برای اولین بار است که در دو سال گذشته طعم شیرین خرید محصولات کشاورزی خصوصاً گندم به روز انجام گرفت و کشاورزان به صورت نقد و به روز هزینه های خود را دریافت نمودند.
آیا مردم فکر می‌کردند که ۳۰ استان کشور و صدها شهرستان دور و نزدیک در کمتر از دو سال میزبان سفرهای استانی رییس جمهور، وزرا و مدیران کل کشور باشد و از نزدیک به لمس مشکلات و حل آن‌ها بپردازند که سفرهای استانی موجب وجد و سرور رهبر معظم انقلاب گردید.
بازنشستگانی که سال‌های جوانی و عمر مفید خود را در خدمت به این مرز و بوم گذرانده بودند آیا خبر داشتیم که با حقوق بخور و نمیری آن هم با تأخیر به آن‌ها پرداخت می شد؟ دولت نهم با افزایش چشمگیر حقوق بازنشستگان روح تازه‌ای در کالبد بیجان آن‌ها دمید و نشاط و شادابی را به آن‌ها بازگرداند.
بدهی‌های خارجی در مقایسه با سال ۸۴ چهار درصد کاهش یافته است.
صادرات غیر نفتی در سال ۸۵ نسبت به سال ۸۴ معادل ۱/۵۹ درصد افزایش داشته است.
یکی از کارهای ارزشمند دولت نهم توزیع سهام عدالت است که تا کنون نزدیک به پنج میلیون نفر سهام خود رادریافت نموده اند و تا نیمه اول سال ۸۷ به حول و قوه الهی به بیست میلیون نفر می‌رسند.
اتخاذ رویکرد فعال در عرصه دیپلماسی و تأکید بر حق مسلم هسته‌ای ایران و با طرح هولوکاست، نابودی اسرائیل و ... سیاست خارجی را از حالت تدافعی به تهاجمی تبدیل کرده که مورد رضایت رهبری واقع شد.
در مصاحبه معاون وزیر بهداشت آمده بود که در ۲۷ سال گذشته پایگاه‌های امداد جاده‌ای (بین‌شهری) ۳۵۲ عدد بوده است و در یک سال از عمر دولت نهم به بیش از ۷۵۰ پایگاه امداد رسیده است که هر پایگاه مجهز به آمبولانس، نیروی امدادی و وسایل ارتباطی است. یعنی افزایش صد در صدی در راه اندازی پایگاه امداد (اورژانس بین شهری)
تأسیس صندوق مهر امام رضا (ع) که هنوز این صندوق کامل به مردم معرفی نشده است و مردم از برکات آن اطلاع ندارند.
ایجاد اشتغال یکی از برنامه‌های محوری دولت نهم است. برای اولین بار طی سال‌های جاری نرخ بیکاری در سطح کشور به ۲/۱۰ درصد کاهش یافته است. پیش بینی می‌شود با راه اندازی بنگاه‌های متوسط و کوچک زودبازده یک سوم از جمعیت بیکار کشور (یک میلیون نفر) صاحب شغل شوند و این کار می‌تواند انقلابی در رفع مشکل اشتغال به حساب آید.
یکی از مشکلات اقتصاد کشور بانک‌ها بودند. سودهای سرسام آور ثروت های انباشته شده در بانک‌ها موجب ورشکستگی بسیاری از صنعتگران، کشاورزان، تعطیلی کارخانجات و تعطیلی چرخ‌های اقتصادی کشور شده بود با کاهش سود بانکی به ۱۲ درصد و جلوگیری از فعالیت های اقتصادی بانک ها سرمایه ها به بازار اقتصاد سرازیر و موجب فعال شدن چرخ‌های اقتصادی کشور شده است.
اجرای بزرگ ترین طرح ملی در ۲۷ سال گذشته که همه دولت ها از اجرای آن وحشت داشتند علیرغم مصوبات مجالس گذشته از آن فرار می‌کردند. دولت نهم با شجاعت و شهامت طرح کارت هوشمند و سهمیه بندی بنزین را اجرا نمود که آثار و برکات آن را آیندگان خواهند فهمید که خدمتی ارزشمند به کشور و نظام محسوب می‌گردد.
کاهش هزینه‌های اداری دولت، کاهش سفرهای خارجی مسؤولین، ممنوعیت چاپ اقلام تبلیغاتی مانند سررسید و تقویم، انتقال شرکت های غیر ضروری (تمرکز زدایی اداری)، کاهش نرخ تورم، اصلاح بازار سرمایه، طرح حذف زمین از قیمت مسکن، پرداخت مطالبات معوقه، افزایش حقوق کارکنان دولت، معلمان، و هماهنگ‌سازی حقوق، استانی کردن پروژه‌ها از خدماتی است که توضیح آن‌ها در این مقال نمی گنجد.
آنچه اشاره شد نمونه ای از خدمات دولت نهم است که علیرغم تبلیغات دشمنان خارجی و جو سازی و شایعه‌پراکنی دشمنان داخلی صورت گرفته است. مردم ما خدا را شاکرند از این همه لطف و نعمتی که خداوند به آن‌ها ارزانی داشته است. نام بسیاری از شهرهای ایران اسلامی برای اولین بار به گوش مردم و مسؤولین می‌رسد. و آن در سفر استانی دکتر احمدی نژاد بود که نام شهرهای گمنام را مردم و مسؤولین می شنیدند. بسیاری از شهرها برای اولین بار نامشان در تلویزیون جمهوری اسلامی برده می شد و آن با حضور دکتر احمدی نژاد در سفرهای استانی بود.
ای کاش دولت تواضع نمی کرد و نسبت به خدمات انجام شده اطلاع‌رسانی می نمود تا رهبر معظم انقلاب ناچار به گلایه و عدم اطلاع‌رسانی دولت نمی شد. و حال اگر گلایه رهبر عزیزمان نبود اینجانب هرگز احساس مسؤولیت نمی کردم و اشاره به برخی از خدمات دولت در پاسخ به گلایه ایشان از عدم اطلاع‌رسانی دولت. گرچه این اطلاع‌رسانی وظیفه یک شهروند نیست بلکه باید کمیته اطلاع‌رسانی دولت فعال‌تر شود.




دفاع مجلس از سفرهای استانی

نویسنده:ابوحامد::: پنج شنبه 86/5/18::: ساعت 5:49 صبح

 مگر خودتان شاهد نبودید در شرع کار این دولت حدود 10 هزار پروژه نیمه تمام که عمر مفید برخی از آن‌ها در نیمه راه به اتمام رسیده و پروژه‌ای که باید در 3 سال به بهره‌برداری می‌رسید، قرین10 سال طول کشید و اتفاقا در سفرهای استانی تعیین تکلیف شده‌اند؛ چرا در آن هنگام فریادمان به آسمان بلند نشد و کسی را بابت قصور و کوتاهی در پشت تریبون مقدس مجلس محاکمه نکردیم




مراسم در کهف الشهدا(دوشنبه 15 مرداد 1386 ساعت 11:53 عصر )

نویسنده:ابوحامد::: پنج شنبه 86/5/18::: ساعت 5:26 صبح

ت رمزآلود رهبرمان در لیلة الرغائب ادامه یافت، همچنان

از همه دوستان وبلاگ نویس برای شرکت در این مراسم دعوت به عمل می آید

چند روز پس از تدفین  ۵ شهید گمنام در کهف الشهداء ولنجک تهران، وقتی خبر رسید رهبرمان خلوت خود را برای لیله الرغائب (شب جمعه اول ماه رجب) آنجا گزیده اند، دلهای عاشقان به سوی این مکان پرکشید.
در سالهای متمادی هر زمان پیکر مطهر شهدای گمنام به شهرمان وارد شده اند، عطر معنویت و ایثار و اخلاص را در فضای غبار آلود زندگی مان پراکنده اند... و داستان کهف الشهداء که با کرامت آن استخاره قرآنی آغاز شد و با خلوت رمزآلود رهبرمان در لیلة الرغائب ادامه یافت، همچنان باقی است
باقی است...


وبلاگ نویسان متعهد و انقلابی که انتشار اخبار و عکس حضور رهبری در کهف الشهداء ابتدا به نام آنان رقم خورد، در آستانه مبعث پیامبر اکرم(ص) بر آن شده اند که دعای ندبه را آنجا (کهف الشهدا) برگزار کنند.
در این مراسم روح بخش که به یاری اهالی ولنجک برگزار می شود، دکتر الهام سخنگوی دولت سخنرانی خواهد کرد.
 
زمان: جمعه ۱۹ مرداد ساعت ۶ صبح
مکان: ولنجک- انتهای بلوار دانشجو- بالاتر از خیابان البرز- کهف الشهداء


* سرویس رفت برای خانواده ها و خواهران و برادران وبلاگ نویس، صبح جمعه، ساعت ۵  صبح در دو محل مستقر می باشد :
۱- میدان انقلاب- ضلع شمالی- ابتدای خیابان کارگر شمالی
۲- میدان امام حسین- ضلع غربی- ابتدای خیابان انقلاب


» سادات علوی
»» نظرات دیگران (
6 نظر)


 مردان و زنان باور(جمعه 12 مرداد 1386 ساعت 7:18 عصر )

عاشقانه روزهای سخت را تحمل می کنید


شما که دل های عارفتان به نازکی پر پروانه هاست


و نگاه پر فروغتان به بلندای اوج آسمان هاست


می خواستم از بزرگواریتان بنویسم اما قلمم شرمنده شد


می خواستم تبلور نفس های پراز حیات شما را به جهان هدیه کنم


اما جهان طاقت بهره بردن نداشت و نسیمی از این نفحه را تنها گرفت


وقتی یاد می کنم از روزهای سخت ؛تنها آسانی دردهایی را به یاد می اورم که،


در تن تکه تکه شده شماچرخ می خورد ولی صدایی از گلایه از شما نشنیدم


چه بسا در کنار شما بودم ولی نتوانستم حقیقت وجود تهذیب شده شما را بشناسم


کاش مرا علمی بود که با آن در سیرو سلوک با شما کسب توشه ای برای روز مبادا می کردم


و همه اینها قسمتی خواسته این سر شوریده است


وای همه دریا ها از سخاوت شما در حیرت


و ای بیدار دلانی که هنوز چشم غیرت باز نگه داشته ایدو به پاس داری از ارکان دین می پردازید


شما همه حجت بودن و ماندن انقلاب اسمانی ما هستید


با دستان سخاوتمندو چشمان همیشه بیدار تان ما را حمایت کنید


و بمانید تا آنکه ما نیز هدایت شویم


آخر کجایند آنان که در پیچ و تاب روزگار تنها با استهزاء مارا از راه شما و شهدا می هراسانند






عنایت مهدی علیه السلام

نویسنده:ابوحامد::: پنج شنبه 86/5/18::: ساعت 4:45 صبح

 عنایت مهدی علیه السلام

شهید آیت الله دستغیب انسان عجیبی بود .او همانجوری که خوب صحبت میکرد وحرفاش در دل مستمعین مینشست خوب هم مینوشت .و نوشته هاش هم به دل مینشست .یکی از کتاباش کتاب داستانهای شگفته که الان میخوام یکی ازداستانای اون رو به زبان ساده براتون بنویسم :


جناب آقای حاج علی آقا سلمان منش که به راستگوئی ودرستکاری معروفه برای من تعریف کرد که زمانیکه کودک بودم به مکتب خانه نرفتم وبی سواد بودم .در اول جوانی خیلی دوست داشتم قران بخونم ولی نمیتونستم تا اینکه شبی با دلی شکسته به حضرت ولی عصر (عج)متوسل شدم تا به این آرزوم برسم .در خواب دیدم که در کربلا هستم .شخصی به من رسید و گفت :توی این خونه بیا که تعزیهء حضرت سید الشهداست بیا و روضه رو گو.ش کن .قبول کردم و وارد شدم .دیدم دو نفر سید بزرگوار نشسته اند وجلوی اونا ظرفی از آتیشه . سفرهء نانی هم پهلوی اونا بود . سپس قدری از اون نونا رو گرم کردن وبه من مرحمت کردن .من هم اونو خوردم .سپس روضه خون مصائب اهل بیت رو خوند .بعد از تمام شدن منم از خواب بیدار شدم .حس کردم که به آرزوی خودم رسیدم . قرآن مجید رو باز کردم ودیدم که میتونم قرآن بخونم .بعد از این جریان در مجلس قرائت قرآن حاضر شدم اگه کسی غلط میخوند حتی اگه استاد بود اشتباهش رو بهش میگفتم . استاد به من گفت تو که تا دیروز سواد نداشتی نمیتونستی قرآن بخونی حالا چی شده ؟گفتم اینا همش به برکت عنایت حضرت ولی عصره .


شهید دستغیب در ادامهء مطلب میگن که حاج علی آقا الان استاد قرائت اند و ماه مبارک رمضان مجلس قرائت ایشون ترک نمیشه ...


نوشته شده توسط منتظر قائم در سه‏شنبه 9/5/1386 و ساعت 1:0 صبح | نظرات دیگران(
4)



گرایش مردم به ایده های احمدی نژاد

نویسنده:ابوحامد::: پنج شنبه 86/5/18::: ساعت 4:36 صبح
 
بر اساس نظرسنجی صورت گرفته، نظرات احمدی‌نژاد بیشترین همسویی و هماهنگی را در میان پنج چهره شاخص‌ کشور با نظرات مردم دارد. 
   
 بر اساس نظرسنجی که به سفارش خبرگزاری فارس و توسط یک مرکز نظر سنجی با جامعه آماری قریب 8 هزار نفر در مراکز استان ها و سی شهر بزرگ دیگر انجام شده، از مردم سوال شده است که جناح‌ها و تشکل‌های سیاسی تا چه میزان به خواسته‌های مردم اهمیت می‌دهند؟ که 2/13 درصد، این میزان را زیاد و خیلی زیاد، 1/29 درصد پیگیری جناح‌ها را متوسط و 7/57 درصد این عملکرد را از سوی جناح‌ها و تشکل‌های سیاسی در حد کم و خیلی کم توصیف کرده‌اند.

 در این تحقیق که با شیوه نمونه گیری خوشه ای و به روش تحقیق مطالعه پیمایشی انجام شده است، همچنین نظر مردم پیرامون نزدیک بودن ایده‌های اشخاص مشهور جناح‌ها با ایده‌های آنان پرسیده شده است که در مورد محمد خاتمی، 5/31 درصد پاسخگویان عقیده داشتند که ایده‌های آنها تا حد زیاد و خیلی زیاد با خط فکری خاتمی نزدیک است. 2/40 درصد جامعه نمونه نیز گفته‌اند ایده‌های رئیس جمهور سابق به اندازه کم و خیلی کم با نظراتشان همسو است و 3/28 درصد هم نظری بینابین داشته‌اند.


 7/51 درصد افراد، تطبیق این ایده‌ها با نظرات محمود احمدی نژاد را در مقیاسی زیاد و خیلی زیاد دانسته و 7/24 درصد هم تا حدی ایده‌های احمدی‌نژاد را با خود نزدیک می‌بیند و 9/12 درصد جامعه آماری، این نزدیکی را در حد کم و 6/10 درصد در حد خیلی کم دانسته اند.


 3/28 درصد افراد شرکت کننده، نظرات و ایده‌های هاشمی رفسنجانی را تا اندازه زیاد و خیلی زیاد با خط فکری خود نزدیک می دانند. 3/41 درصد هم گفته‌اند به میزان کم و خیلی کم چنین برداشتی دارند. 5/30 جامعه آماری نیز تا حدودی این هم‌راستایی را مشاهده می‌کنند.


 فرد بعدی مورد سوال، قالیباف شهردار فعلی تهران است. 5/21 درصد گفته‌اند ایده های وی تا اندازه زیاد و خیلی زیاد با نظراتشان هماهنگ است اما 48 درصد مردم، این هماهنگی را کم و خیلی کم توصیف کرده‌اند. 5/30 درصد پاسخگویان هم تاحدی میان ایده‌های خود و شهردار تهران، نزدیکی احساس می‌کنند.


 درخصوص غلامعلی حدادعادل نیز 6/37 درصد مردم گفته‌اند که نظرات‌ رئیس‌مجلس با خط فکری آنها همسو است. همچنین 8/34 درصد شرکت کنندگان همفکری خود با حداد عادل را کم و خیلی کم دانسته‌ و در نهایت 7/27 درصد نیز تا حدودی به این همفکری عقیده دارند.


 بنابر این، میانگین نزدیکی ایده‌های مردم با پنج چهره شاخص سیاسی کشور به ترتیب احمدی‌نژاد با 38/3، حدادعادل با 99/2،خاتمی با 85/2، هاشمی رفسنجانی با76/2 و قالیباف با 58/2 از مجموع 5 نمره مشخص شده است.   منبع



محمد حق جو ::: یکشنبه 14/5/1386::: ساعت 11:10 عصر



فرازهایی از وصیت نام روح الله الموسوی الخمینی (ره) 28

نویسنده:ابوحامد::: پنج شنبه 86/5/18::: ساعت 4:27 صبح

از اموری که اصلاح و تصفیه و مراقبت از آن لازم است قوة اجراییه است. گاهی ممکن است که قوانین مترقی و مفید به حال جامعه از مجلس بگذرد و شورای نگهبان آن را تنفیذ کند و وزیر مسئول هم ابلاغ نماید، لکن به دست مجریان غیرصالح که افتاد آن را مسخ کنند و بر خلاف مقررات یا با کاغذ‌بازیها یا پیچ و خمها که به آن عادت کرده‌اند یا عمداً برای نگران نمودن مردم عمل کنند، که بتدریج و مسامحه غائله ایجاد می‌کند.
وصیت اینجانب به وزرای مسئول در عصر حاضر و در عصرهای دیگر آن است که علاوه بر آنکه شماها و کارمندان وزارتخانه‌ها بودجه‌ای که از آن ارتزاق می‌کنید مال ملت ، و باید همه خدمتگزار ملت و خصوصاً مستضعفان باشید، و ایجاد زحمت برای مردم و مخالف وظیفه عمل کردن حرام و خدای نخواسته گاهی موجب غضب الهی می‌شود، همة شما به پشتیبانی ملت احتیاج دارید. با پشتیبانی مردم خصوصاً طبقات محروم بود که پیروزی حاصل شد و دست ستمشاهی از کشور و ذخائر آن کوتاه گردید. و اگر روزی از پشتیبانی آنان محروم شوید، شماها کنار گذاشته می‌شوید و همچون رژیم شاهنشاهی ستمکار به جای شما ستم پیشگان پستها را اشغال می‌نمایند. بنابر این حقیقت ملموس،
 باید کوشش در جلب نظر ملت بنمایید و از رفتار غیر‌اسلامی ـ انسانی احتراز نمایید.
و در همین انگیزه به وزرای کشور در طول تاریخ آینده توصیه می‌کنم که در انتخاب استاندارها دقت کنند اشخاص لایق، متدین،‌ متعهد، عاقل و سازگار با مردم انتخاب نمایند، تا آرامش در کشور هرچه بیشتر حکمفرما باشد. و باید دانست که گرچه تمام وزیران وزارتخانه‌ها مسئولیت در اسلامی کردن و تنظیم امور محل مسئولیت خود دارند لکن بعضی از آنها ویژگی خاص دارند؛ مثل وزارت خارجه که مسئولیت سفارتخانه‌ها را در خارج از کشور دارند. اینجانب از ابتدای پیروزی به وزرای خارجه راجع به طاغوتزدگی سفارتخانه‌ها و تحول آنها به سفارتخانه‌های مناسب با جمهوری اسلامی توصیه‌هایی نمودم، لکن بعض آنان یا نخواستند یا نتوانستند عمل مثبتی انجام دهند. و اکنون که سه سال از پیروزی می‌گذرد اگر چه وزیر خارجة کنونی اقدام به این امر نموده است و امید است با پشتکار و صرف وقت این امرمهم انجام گیرد.
و وصیت من به وزرای خارجه در این زمان و زمانهای بعد آن است که مسئولیت شما بسیار زیاد است، چه در اصلاح و تحول وزارتخانه و سفارتخانه‌ها؛ و چه در سیاست خارجیِ حفظ استقلال  و منافع کشور و روابط حسنه  با دولتهایی که قصد دخالت در امور کشور ما را ندارند. و از هر امری که شائبة وابستگی با همة ابعادی که دارد به طور قاطع احتراز نمایید. و باید بدانید که وابستگی در بعض امور هر چند ممکن است ظاهر فریبنده‌ای داشته باشد یا منفعت و فایده‌ای  در حال داشته باشد، لکن در نتیجه، ریشة کشور را به تباهی خواهد کشید و کوشش داشته باشید در بهتر کردن روابط با کشورهای اسلامی و در بیدار کردن دولتمردان و دعوت به وحدت و اتحاد کنید که خداوند با شماست.
و وصیت من به ملتهای کشورهای اسلامی  است که انتظار نداشته باشید که از خارج کسی به شما در رسیدن به هدف که آن اسلام و پیاده کردن احکام اسلام است کمک کند؛ خود باید به این امر حیاتی که آزادی و استقلال را تحقق می‌بخشد قیام کنید. و علمای اعلام و خطبای محترم کشورهای اسلامی دولتها را دعوت کنند که از وابستگی به قدرتهای بزرگ خارجی خود را رها کنند و با ملت خود تفاهم کنند؛ در این صورت پیروزی را در‌ ‌آغوش خواهند کشید. و نیز ملتها را دعوت به وحدت کنند؛ و از نژادپرستی که مخالف دستور اسلام است بپرهیزند؛ و با برادران ایمانی خود در هر کشوری و با هر نژادی که هستند دست‌ برادری دهند که اسلام بزرگ آنان را برادر خوانده. و اگر این برادری ایمانی با همت دولتها و ملتها و با تأیید خداوند متعال روزی تحقق یابد، خواهید دید که بزرگترین قدرت جهان را مسلمین تشکیل می‌دهند. به امید روزی که با خواست پروردگار عالم این برادری و برابری حاصل شود.


محمد حق جو ::: جمعه



آینده ملت ایران بسیار درخشان‌تر از گذشته آن است

نویسنده:ابوحامد::: چهارشنبه 86/3/16::: ساعت 6:30 صبح

رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در هجدهمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره):

 

هم اندیشی: مقام معظم رهبری با بیان این که آینده ملت ایران بسیار درخشان‌تر از گذشته آن است، خاطرنشان کردند: ملت بزرگ ایران با تکیه بر تجربه های 28 سال اخیر می‌دانند که با ایستادگی بصیرانه می‌توانند همه حقوق خود را به دست آورند.




<      1   2   3      

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

حرف دل
اهمیت آشنای زنان با قرآن
اهمیت آشنای زنان با قرآن
25 نکته در باره بابونه
نماز اول ماه فراموش نشود
مردم و پلیس
یشنهادهای پلیس
ایان عمر گروهکهای تکفیری و تروریستی
مظلومین میانمار
14شهریور
رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر رضوی:
طنز دکتر سلام
رهبری نوروز 96
سال اقتصاد مقاومتی: تولید - اشتغال
دومین جلسه شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی برگزار ش
[همه عناوین(2949)][عناوین آرشیوشده]


[ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

©template designed by: www.persianblog.com