سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 تعداد کل بازدید : 841112

  بازدید امروز : 1

  بازدید دیروز : 30

ابـــوحـامـد

[ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

 

 

لینک دوستان

*رمز موفقیت*
قرآن
پارسی بلاگ
نهج البلاغه
سایت دفتر مقام معظم رهبری
محمد فرشاد پور
حوزه علمیه
خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران
پایثگاه ملی علوم زمین کشور
بانی تک
هم اندیشی
پایگاه اطلاع رسانی دولت
پایگه خبری - تحلیلی دانشجویان ایران
وب سایت شیرزن ایرانی
جام جم روزنامه
بازتاب برنا
هم اندیشی
ریاست جمهوری
شهاب مرادی
کدهای جاوا
عطف
گلستان دانش
روزنامه ها
جهان نیوز
خبر گزاری فارس
راسخون
باشگاه خبر نگاران جوان
پرورش کرم خاکی دلاور
پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهور دکتر روحانی
خبر فارسی
رویدادهای رفسنجان
مدیریت آموزش و پرورش رفسنجان
آموزش و پروش کشکوئیه
آشپزی لذت بخش
سایت کدبانو
پایگاه اطلاع رسانی 9دی
سایت دکتر حسن اکبری متخصص آسیب شناسی
سریعترین موتور جستجوگر خبر پارسی - اخبار لحظه
مبین طرح
خبرگزاری دانشجو
واژه یاب
میزان مجاز قند خون
مفاتیح ا لجنان
رجا نیوز
انواع سایتها
تحریرالوسیله
وام خود اشتغالی
پایش برنامه یکشنبه شبهای شبکه 1
متالوژی پودر یزد
پخش زنده حرم امام حسین و...
یزد فردا
سمت خدا از شبکه 3
سبک زندگی و صله رحم و ... محمد رضا پروانیان
آخرین اخبار ایران و جهان
پشیمان دشت سمنان
نشریه پرتو سخن
الگوها
دو بیتی های بابا طاهر
وبلاگ نوجوان هادی سرداری
طرح عفاف و حجاب
شهدای مصطفی خمینی رفسنجان
خاطرات مسثر

لوگوی دوستان











 

درباره خودم

 

پیوندهای روزانه

 

لینک به لوگوی من

ابـــوحـامـد

 

حضور و غیاب

یــــاهـو

 

دسته بندی یادداشت ها

حذف کردن از منوی استارت[167] . رهبرم[2] . غزه .

 

بایگانی

نوروز86
اردیبهشت 86
خردادماه 86
تیرماه 85
مرداد
آذرماه
شهریور
دی ماه
بهمن ماه
اسفند 86
فروردین 87
اردیبهشت 87
خرداد ماه 87
مهر ماه
دیماه88
بهار90
سال 91
نیمه اول سال 92
مهر 92
آبان 92
تا نوروز 93
بهار 93
تابستان 93
پاییز 93

 

اشتراک

 

 

دوست از عهده دوستى برنیاید تا برادر خود را در سه چیز نپاید : هنگامى که به بلا گرفتار شود ، هنگامى که حاضر نبود هنگامى که در گذرد . [نهج البلاغه]

+ والفجر و لیال عشر

نویسنده:ابوحامد::: یکشنبه 86/11/14::: ساعت 11:41 عصر
 


اصول گرا     اصول گرا     اصول گرا   اصول گرا     اصول گرا


  سال 57 را هرگز فراموش نمی کنیم سالی بود که خدای متعال دهه فجر را در آن قرار داد و پس از ?? قرن از تولد اسلام کاخ ستمشاهی را بار دیگر در ایران درهم شکست .


نظام طاغوت باور نمی کرد مشت های گره خورده بر پیشرفته ترین سلاح شرق و غرب پیروز شده و ژاندارم آمریکا در منطقه خلیج فارس به زباله دانی تاریخ فرستاده شود .استحکام رژیم منحوس پهلوی با استفاده از امکانات جاسوسی و قوی ترین ارتش که به جز بدنه آن تقریبا تمامی سرانش وابسته به آمریکا و اسرائیل بودند آنچنان فضای رعب و وحشت را ایجاد کرده بود که هیچکس باور نمی کرد بتوان به این زودی ها شاهد فروپاشی نظام سلطنتی باشیم.


اما از قیام قم در 19 دی 1356 تا آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی حدود یکسال بیشتر طول نکشید و 12 بهمن 57 آغاز شمارش معکوس سقوط شاه بود .


امام آمد و با حضورش ورود فاتحانه ی پیامبر « صلی الله علیه وآله» به مکه را در خاطره ها زنده نمود و فتح المبین دیگری را متجلی ساخت .


چه زیباست که مردم ایران هر سال دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی را جشن می گیرند و چه زیباتر که نسل امروز ، هم مانند نسل دیروز در پاسداری این نهضت حسینی فریاد می زند : «خونی که در رگ ماست ××× هدیه به رهبر ماست »    منبع



محمد حق جو



روایات

نویسنده:ابوحامد::: جمعه 86/11/5::: ساعت 8:47 صبح
کلمات قصار حضرت محمد مصطفی (ص) از کناب نهج الفصاحه (1)

- سرکشی آفت شجاعت است ، تفاخر آفت شرافت است ، منت آفت سماحت است ، خودپسندی آفت جمال است ، دروغ آفت سخن است ، فراموشی آفت دانش است ، سفاهت آفت بردباری ، اسراف آفت بخشش است و هوس آفت دین است.




- وقتی شما را دعوت کردند بپذیرید.
- نیک کردار باش و از کار بد بپرهیز ، ببین میل داری دیگران درباره تو چه بگویند همانطور رفتار کن و از آنچه نمی خواهی درباره تو بگویند برکنار باش.




+ چگونه آرامش قلب داشته باشیم

نویسنده:ابوحامد::: سه شنبه 86/11/2::: ساعت 3:52 عصر

  

دوشنبه 1/11/1386 ::  ساعت 3:45 عصر


اضطراب، در اصل، جزء ساختار شخصیت انسان است و اگر در حد اعتدال باشد، موجب رشد و بالندگى انسان مى شود. اضطراب، موجب احساس مسئولیت، انجام به موقع کارها، عمل به وعده، پیشگیرى از خطرات احتمالى و انجام وظایف فردى و اجتماعى مى شود. اگر اضطراب در ساختار شخصیت نهادینه نشده باشد، ما هیچ گاه براى درمان به پزشک مراجعه نمى کنیم. یک راننده، شب تا صبح، پشت فرمان، بیدار نخواهد بود و ما کارهایمان را به موقع انجام نمى دهیم و خودمان را براى امتحان، آماده نمى کنیم؛ اما گاهى اوقات، عواملى باعث افزایش این اضطراب مى شوند؛ به گونهاى که بر عملکرد انسان، تأثیر منفى مىگذارند و در واقع، مزاحم انجام صحیح کار و تکالیف مى گردند. اضطراب و نگرانى، حتى ممکن است موجب خطرآفرینى براى انسان و دیگران شود. این گونه اضطرابها، در واقع، نوعى بیمارى است و نیاز به درمان دارد؛ اما چه عواملى موجب این نوع اضطراب خطرآفرین و آسیبزا مى شوند؟
عوامل گوناگونى مى توانند موجب اضطراب و نگرانى افراد شوند و هر کس با توجه به شخصیتى که دارد و شرایط زمانى، مکانى، شغلى و میزان آسیب پذیرى و قوت و ضعف دستگاه ایمنى او، ممکن است تحت شرایطى، دچار اضطراب و نگرانى شود؛ در حالى که همین شرایط، براى فرد دیگرى، اضطراب زا نباشند. بنابراین، نمىتوان عوامل اضطراب را دقیقاً مشخص کرد. در تعریف اضطراب نیز چنین آمده است: اضطراب، ترسى است مبهم که عامل آن مشخص نیست. به طور کلى، مى توان گفت که حوادث ناگوار دوران کودکى، حوادث غیرمنتظره فعلى، بیماریهاى صعب العلاج، عدم مهارت کافى براى به عهده گرفتن مسئولیت، عدم مهارتهاى اجتماعى و ارتباطى و به عبارت دیگر، کمرویى، از مهمترین عوامل روانشناختى اضطراب مى باشند. از نظر دینى، ضعف اعتقادات و باورهاى دینى یا ضعف ایمان، گناهانى که فرد مرتکب شده، انجام ندادن تکالیف شرعى و دورى از خداوند و معنویت، مىتوانند زمینه بروز اضطراب را در فرد به وجود آورند. براى مقابله با اضطراب، ابتدا باید ریشه بروز اضطراب را از طریق جلسات روان درمانى، جستجو کرد و سپس به درمان آن پرداخت.
از نظر دینى، تقویت ایمان، اجتناب از گناه، شناخت تکلیف و انجام وظایف دینى، ذکر و یاد خدا، تلاوت قرآن، خواندن دعا با توجه به معانى آن، معاشرت با افراد با تقوا و مؤمنى که از آرامش روانى بالایى برخوردارند و شرکت در مجالس مذهبى، از راههاى مقابله با اضطراب و نگرانى مىباشند. آنچه گفته شد، بیشتر جنبه کلى دارد و درمان اضطراب یا هر بیمارى روانى دیگرى نیاز به جلسات مشاوره حضورى با مشاور روانشناس دارد تا ابتدا مشکل، شناسایى و سپس راههاى مقابله با آن، ارائه شود.


و اما مى گویند یاد خدا آرامشبخش قلبهاست؛ پس چر باا این که سعى مىکنیم از خدا غافل نشویم، آرامش نداریم؛


دلیل این اضطراب، چیست؟
قرآن با وجود این که مؤمنان را به یاد خداوند، دستور مى دهد،1 ولى این کار را در ذکر زبانى خلاصه نمى کند؛ بلکه موارد بسیارى را مى شمارد که هر یک، نمونه روشنى از یاد خداوند محسوب مى شوند. این موارد، عبارتند از:
1.
به پا داشتن نمازهاى واجب و مستحب.2
2.
به یاد آوردن آفرینش انسان؛ قرآن مردم را دعوت مىکند که خلقت ابتدایى خود را یاد کنند و به یاد آورند که از نطفهاى خُرد خلق شدهاند و به واسطه این یاد - که جلوه اى از قدرت و علم خداوند است - از تکبر و غرور خود بکاهند.3
3.
توجه به مرگ و حیات جاویدان آخرت.4
عالمان اخلاق، معتقدند که هیچ موعظهاى براى بیدارى بنده از خواب غفلت، به پاى یاد مرگ نمىرسد.
4.
توجه به آمد و رفت روز و شب و خلقت آسمانها و زمین.5
به طور کلى، توجه به آیات و نشانههاى خداوند، وسیلهاى براى یادآورى اسماء و صفات خداوند است و شاید زیباترین و هنرمندانهترین جلوه یاد خدا، در همین مورد باشد.
5.
توجه به بهرهمندى از نعمتهاى الهى و توجه به مُنعِم حقیقى.6
6.
توجه به وفاق و همدلى در بین مسلمانان؛ محبت قلبى و الفت بین مردم، جلوهاى از یاد خداوند است.7
7.
توجه به عهدها و پیمانهاى الهى.8
8.
توجه به هدایت پروردگار از طریق فرستادن پیامبران و نازل کردن کتابهاى آسمانى.9
9.
توجه به آرامش و امنیت.10
10.
مقاومت و ایستادگى در برابر وسوسهها و حیلههاى شیطان.11
11.
پرهیز از محّرمات و گناهان.12
12.
کسب روزى حلال.13
ترس از خدا و روز قیامت، سبب مىشود که انسان، در معامله و تجارت، از فساد مالى دورى کند.
توجه به این موارد و نظایر آنها، به ما این معرفت و بینش را مىدهد که »یاد خداوند«، لزوماً ذکر لفظى نیست تا منافاتى با کارهاى روزمره داشته باشد؛ بلکه بیشتر، ذکر قلبى مورد نظر است. علاوه بر این، اگر کارهاى روزمره - مانند درس خواندن - با انگیزه الهى همراه باشند، ذکر الله و یاد خداوند محسوب مىشوند.
برنامه عبادى زیر نیز براى یاد خدا، بسیار مؤثر است:
1.
مراقبه و محاسبه
.
این سه چیز را قبل از انجام هر کارى، مشخص کنید؛ سپس انجام دهید. اصل این توجه و مراقبه، چندین فایده دارد:
1.
انسان به حرام نمىافتد و واجبى از او ترک نمىشود.
2.
حالت غفلت را از انسان دور مىکند.
3.
ترک حرام و فعل واجب، به قصد قربت، خود عبادت به حساب مىآیند؛ مثلاً اگر خوابیدن با این قصد باشد که تجدید نیرو شود تا انسان بتواند عبادت کند، خود عبادت است.
شبها باید به محاسبه اعمال روز بپردازید و ببینید که آیا مراقبه طول روز را خوب انجام دادهاید یا نه. اگر خوب انجام دادید، شکر خداى را به جا آورید و اگر خوب انجام ندادید، علتیابى کنید تا به تدریج، نقصها و علت عدم موفقیت را کشف کنید تا بعد از سالها، به جایى برسید که حتى یک گناه از شما صادر نشود. خلاصه این که باید محور مراقبه و محاسبه شما، انجام واجبات و ترک محرمات باشد.
2.
نماز اول وقت
اگر کار مهمترى با نماز اول وقت، در تعارض نباشد، نماز اول وقت را ترک نکنید. اهل بیت علیهمالسلام و عالمان دین، درباره نماز اول وقت، سفارش فراوان کردهاند.


3. مستحبات نشاط آور
در میان مستحبات - از نمازهاى نافله گرفته تا دعاى کمیل، ندبه و... - فقط آنهایى را انجام دهید که براى شما نشاط آور هستند و از تحمیل مستحبات بر نفس، پرهیز کنید؛
4.
توسل به معصومین علیهمالسلام
گاهى به اقتضاى حال و اقبال قلب، به پیشوایان معصوم علیهمالسلام، توسل جویید و توفیق و حاجات خود را از آن معادن کرم بخواهید.
5.
با وضو بودن
سعى کنید همیشه باوضو باشید. هنگام شب، قبل از خواب، وضو بگیرید و چنانچه نیمهشب براى کارى برخاستید و خواستید دوباره بخوابید، وضو لازم نیست.
6.
زیارت اهل قبور
با زیارت اهل قبور در امورات دنیا تأمل بیشترى کنید تا گذرا بودن دنیا، بیشتر در دلتان جا بیفتد که این امر، بسیار مؤثر است.

1.
احزاب، آیه 41.
2.
طه، آیه 14.
3.
مریم، آیه 67 و واقعه، آیه 63.
4.
اعراف، آیه 57.
5.
آل عمران، آیه 190.
6.
بقره، آیه 40.
7.
آل عمران، آیه 103.
8.
مائده، آیه 7.
9.
مائده، آیه 20؛ بقره، آیه 231.
10.
ابراهیم، آیه 6.
11.
اعراف، آیه 201.
12.
مائده، آیه 91.
13.
نور، آیه 37.





عاشورا

نویسنده:ابوحامد::: سه شنبه 86/10/25::: ساعت 9:15 صبح



پیام تسلیت حضرت آیت الله خامنه ای

نویسنده:ابوحامد::: سه شنبه 86/10/25::: ساعت 8:58 صبح

بسم الله الرحمن الرحیم


ارتحال عالم ربانی و معلم اخلاق مرحوم حجة الاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ احمد مجتهدی تهرانی رحمة الله علیه را به علمای اعلام و روحانیت معظم تهران و به شاگردان و تربیت شدگان و ارادتمندان این شخصیت روحانی با ارزش و خدمتگزار و بخصوص به خانواده ی محترم و بازماندگان ایشان تسلیت می گویم.


عمر با برکت این عالم عامل، منشاء خدمات دینی ارزنده یی بود که برجسته ترین آن تأسیس و اداره ی شایسته ی مدرسه یی است که در طول دهها سال، محل پرورش علماء و فضلای فراوان بوده و هم اکنون تعدادی از تربیت شدگان در آن، در شمار فضلاء برجسته و عالمان و مجتهدان بزرگوارند.


علم و تقوا و تلاش متعهدانه در تربیت طلاب علوم دینی سه عنصر شاخص در شخصیت این روحانی عالیقدر بود و برکات فراوانی را برای حوزه های علمیه به بار آورد. حق عظیم ایشان بر حوزه ی علمیه ی تهران فراموش نشدنی است.


رحمه الله رحمة واسعه و حشره مع محمد و آله الطاهرین.


سیدعلی خامنه ای


24/10/86




یا حسین

نویسنده:ابوحامد::: سه شنبه 86/10/25::: ساعت 8:42 صبح



+ ده گفتار از امام حسین علیه السلام

نویسنده:ابوحامد::: سه شنبه 86/10/25::: ساعت 8:36 صبح
ده گفتار
 
 
 
1- قرآن و امام حسین علیه السلام
اگر قرآن سیدالکلام است ،(1) امام حسین سید الشهداست .(2)
اگر در صحیفه ى سجادیه درباره ى قرآن مى خوانیم : و میزان القسط امام حسین علیه السلام مى فرماید: امرت بالقسط(3)
اگرقرآن موعظه ى پروردگار است ؛ موعظة من ربکم (4)، امام حسین علیه السلام درعاشورا فرمود: عجله نکنید تا شما را به حقّ موعظه کنم . لا تعجلوا حتّىاعظکم بالحقّ(5)
اگر قرآن مردم را به رشد هدایت مى کند؛ یهدى الىالرشد(6)، امام حسین علیه السلام نیز مى فرماید: من شما را به دو راه رشاددعوت مى کنم ادعوکم الى سبیل الرشاد(7)
اگرقرآن عظیم است ؛ و القرآن العظیم (8) امام حسین علیه السلام نیز سوابق عظیمى دارد. عظیم السوابق (9)اگرقرآن حقّ و یقینى است ؛ و انّه لحقّ الیقین (10) در زیارت امام حسین علیه
السلام نیز مى خوانیم : آنقدر صادقانه و خالصانه عبارت کردى که به در جه ىیقین رسیدى . حتّى اتاکَ الیقین (11)اگر قرآن مقام شفاعت دارد؛ نعم الشفیع القرآن (12) امام حسین علیه السلام نیز مقام شفاعت دارد. وارزقنى شفاعة الحسین (13)اگردر دعاى چهل و دوم صحیفه سجادیه درباره ى قرآن مى خوانیم که پرچم نجات است؛ عَلَم نجاة در زیارت امام حسین علیه السلام نیز مى خوانیم او نیز پرچم هدایت است . انّه رایة الهدى (14)اگر قرآن شفادهنده است ؛ و نُنزّل من القرآن ما هو شفاء(15) خاک قبر امام حسین علیه السلام نیز شفاست . طین قبر الحسین شفاء(16)اگر قرآن منار حکمت است ،(17) امام حسین نیز باب حکمت الهى است . السلام علیک یا باب حکمة رب العالمین (18)اگرقرآن امر به معروف و نهى از منکر مى کند؛ فالقرآن آمرٌ و زاجر(19)امامحسین نیز فرمود: هدف من از رفتن به کربلا امر به معروف و نهى از منکر است
. ارید اءن آمر بالمعروف و اَنهى عن المنکر(20)اگر قرآن نور است ؛ نوراً مبینا(21)، امام حسین نیز نور است . کنت نوراً فى الاصلاب الشامخة (22)اگرقرآن براى تاریخ و همه ى مردم است ؛ لم یجعل القرآن لزمانٍ دون زمان ولالِلناس دون الناس (23)، درباره امام حسین علیه السلام نیز مى خوانیم که آثار کربلا از تاریخ محو نخواهدشد. لا یدْرس اءثره و لایُمحى اسمه (24)اگرقرآن کتاب مبارکى است ؛ کتاب انزلناه الیک مبارک (25)، شهادت امام حسینعلیه السلام نیز براى اسلام سبب برکت و رشد است الّلهم فبارک لى فى قتله
(26)اگر در قرآن هیچ انحرافى نیست ؛ غیر ذى عوج (27) درباره ى امام حسین علیه السلام نیز مى خوانیم : لحظه اى از حق به باطل گرایش پیدا نکرد.لم تَمِلْ من حقّ الى الباطل (28)اگر قرآن ، کریم است ؛ انّه لقرآن کریم (29)، امام حسین نیز داراى اخلاق کریم است . و کریم الخلائق (30)اگر قرآن عزیز است ؛ انّه لکتاب عزیز(31)، امام حسین فرمود: هرگز زیر بار ذلّت نمى روم هیهات منّا الذّلة (32)اگر قرآن ریسمان محکم است ؛ انّ هذا القرآن ... العروة الوثقى (33)، امام حسین نیز کشتى نجات و ریسمانِ محکماست . ان الحسین سفینة النجاة و العروة الوثقى (34)اگر قرآن بیّنه و دلیل آشکار است ؛ جائکم بیّنة من ربّکم (35)، امام حسین نیز اینگونه است اَشهد اَنّکَ على بیّنة من ربّک (36)اگرقرآن را باید آرام و با تاءنّى تلاوت کرد؛ و رتّل القرآن ترتیلا(37) زیارت قبر امام حسین را نیز باید با گام هاى آهسته انجام داد. و امش بمشى العبیدالذلیل (38)
اگر تلاوت قرآن باید با حزن باشد؛ فاقروه بالحُزن (39) زیارت امام حسین علیه السلام نیز باید با حزن باشد. و زره و انت کئیب شعث (40)آرى ، حسین علیه السلام قرآنِ ناطق و سیمایى از کلام الهى است .
------------ --------- --
پی نوشت ها:

1- مجمع البیان ، ج 2، ص 361.
2- کامل الزیارات .
3- جامع الاحادیث شیعه ، ج 12 ص 481.
4- یونس ، 57.
5- لواعج الاشجان ، ص 26.
6- جن ، 1.
7- لواعج الاشجان ، ص 128.
8- حجر، 87.
9- بحار، ج 98، ص 239.
10- الحاقه ، 51.
11- کامل الزیارات ، ص 202.
12- نهج الفصاحه ، جمله 662.
13-زیارت عاشوراء

14- کامل الزیارات ، ص 70.
15- اسراء، 82.
16- من لایحضر، ج 2، ص 446.
17- الحیاة ، ج 2، ص 140.
18- مفاتیح الجنان .
19- نهج البلاغه ، خطبه 182.
20- مقتل خوارزمى ، ج 1، ص 188.
21- نساء، 174.
22- کامل الزیارات ، ص 200.
23- سفینة البحار، ج 2، ص 413.
24- مقتل مقرّم .
25- ص ، 29.
26- مقتل خوارزمى ، (این سخن از رسول خدا صلّى اللّه علیه و آله است )
27- زمر، 28.
28- فروع کافى ، ج 4، ص 561.
29- واقعه ، 77.
30- نفس المهموم ، 7.
31- فصّلت ، 41.
32- لهوف ، 54.
33- بحار، ج 92، ص 31.
34- پرتوى از عظمت حسین ، 6.
35- انعام ، 157.
36- فروع کافى ، ج 4، ص 565.
37- مزمّل ، 4.
38- کامل الزیارات .
39- وسائل ، ج 4، ص 857.
40- کامل الزیارات .
 


جواد ::: جمعه 21/10/1386::: ساعت 6:37 صبح



علت قیام امام حسین

نویسنده:ابوحامد::: سه شنبه 86/10/25::: ساعت 8:22 صبح
ازگرداندن جامعه ‏ى اسلامى به خط صحیح چه زمانی است؟

اآن وقتى که راه، عوضى شده است و جهالت و ظلم و استبداد و دیانتِ کسانى، مسلمین را منحرف کرده و زمینه وشرایط هم آماده است.
البته دوران تاریخ، اوقات مختلفى است؛ گاهى شرایط آماده است، گاهى آماده
نیست. زمان امام حسین؛ آماده بود، زمان ما هم آماده بود. امام، همان کار را کردند؛ هدف، یکى
بود. منتها وقتى انسان به دنبال این هدف، راه مى‏افتد و مى‏خواهد علیه حکومت و مرکز باطل قیام
کند، براى این‏که اسلام و جامعه و نظام اسلامى را به مرکز صحیح خود برگرداند، یک وقت است که وقتى قیام کرد، به حکومت مى‏رسد؛ این یک شکل آن است یک وقت است که این قیام، به حکومت نمى‏رسد؛ به شهادت مى‏رسد.
آیا در این صورت، واجب نیست؟ چرا، به شهادت هم برسد، واجب است. آیا در این صورتى که به
شهادت برسد، دیگر قیام، فایده‏یى ندارد؟ چرا، هیچ فرقى نمى‏کند؛ این قیام و این حرکت، در هر دو
صورت، فایده دارد - چه به شهادت برسد، چه به حکومت - منتها هرکدام، یک جور فایده دارد. باید انجام داد؛ باید حرکت کرد.این، آن کارى بود که امام حسین انجام داد؛ منتها امام حسین (علیه‏السّلام)، آن کسى بود که براى اولین بار این حرکت را انجام داد. قبل از او انجام نشده بود؛ چون قبل از او - در زمان پیغمبر و امیرالمؤمنین - چنین زمینه و انحرافى به وجود نیامده بود، یا اگر هم در مواردى انحرافى بود، زمینه‏ى مناسب و مقتضى نبود. زمان امام حسین، هر دو وجود داشت. در باب نهضت امام حسین، این اصل قضیه است.پس مى‏توانیم این‏جور جمعبندى کنیم، بگوییم:
امام حسین قیام کرد تا آن واجب بزرگى را که عبارت از تجدید بناى نظام و جامعه‏ى اسلامى، یا قیام در مقابل انحرافات بزرگ در جامعه‏ى اسلامى است، انجام بدهد. این از طریق قیام و از طریق امر به معروف و نهى از منکر است؛ بلکه خودش یک مصداق بزرگ امر به معروف و نهى از منکر است. البته این کار، گاهى به نتیجه‏ى حکومت مى‏رسد؛ امام حسین براى این آماده بود. گاهى هم به نتیجه‏ى شهادت مى‏رسد؛ براى این هم آماده بود.

سه‏شنبه 25/10/1386::: ساعت 6:54 صبح



دیدار البرادعی با رهبر معظم انقلاب اسلامی

نویسنده:ابوحامد::: سه شنبه 86/10/25::: ساعت 8:11 صبح




فزا رسیدن محرّم ماه پیروزی خون و بر شمشیر

نویسنده:ابوحامد::: پنج شنبه 86/10/20::: ساعت 7:0 عصر

فزا رسیدن محرّم ماه پیروزی خون و بر شمشیر و ماه رسوایی ظالمان و ستمگران و ماه شهادت بهترین انسانها تسلیت باد 





   1   2      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

حرف دل
اهمیت آشنای زنان با قرآن
اهمیت آشنای زنان با قرآن
25 نکته در باره بابونه
نماز اول ماه فراموش نشود
مردم و پلیس
یشنهادهای پلیس
ایان عمر گروهکهای تکفیری و تروریستی
مظلومین میانمار
14شهریور
رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر رضوی:
طنز دکتر سلام
رهبری نوروز 96
سال اقتصاد مقاومتی: تولید - اشتغال
دومین جلسه شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی برگزار ش
[همه عناوین(2949)][عناوین آرشیوشده]


[ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

©template designed by: www.persianblog.com