سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 تعداد کل بازدید : 841253

  بازدید امروز : 47

  بازدید دیروز : 36

ابـــوحـامـد

[ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

 

 

لینک دوستان

*رمز موفقیت*
قرآن
پارسی بلاگ
نهج البلاغه
سایت دفتر مقام معظم رهبری
محمد فرشاد پور
حوزه علمیه
خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران
پایثگاه ملی علوم زمین کشور
بانی تک
هم اندیشی
پایگاه اطلاع رسانی دولت
پایگه خبری - تحلیلی دانشجویان ایران
وب سایت شیرزن ایرانی
جام جم روزنامه
بازتاب برنا
هم اندیشی
ریاست جمهوری
شهاب مرادی
کدهای جاوا
عطف
گلستان دانش
روزنامه ها
جهان نیوز
خبر گزاری فارس
راسخون
باشگاه خبر نگاران جوان
پرورش کرم خاکی دلاور
پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهور دکتر روحانی
خبر فارسی
رویدادهای رفسنجان
مدیریت آموزش و پرورش رفسنجان
آموزش و پروش کشکوئیه
آشپزی لذت بخش
سایت کدبانو
پایگاه اطلاع رسانی 9دی
سایت دکتر حسن اکبری متخصص آسیب شناسی
سریعترین موتور جستجوگر خبر پارسی - اخبار لحظه
مبین طرح
خبرگزاری دانشجو
واژه یاب
میزان مجاز قند خون
مفاتیح ا لجنان
رجا نیوز
انواع سایتها
تحریرالوسیله
وام خود اشتغالی
پایش برنامه یکشنبه شبهای شبکه 1
متالوژی پودر یزد
پخش زنده حرم امام حسین و...
یزد فردا
سمت خدا از شبکه 3
سبک زندگی و صله رحم و ... محمد رضا پروانیان
آخرین اخبار ایران و جهان
پشیمان دشت سمنان
نشریه پرتو سخن
الگوها
دو بیتی های بابا طاهر
وبلاگ نوجوان هادی سرداری
طرح عفاف و حجاب
شهدای مصطفی خمینی رفسنجان
خاطرات مسثر

لوگوی دوستان











 

درباره خودم

 

پیوندهای روزانه

 

لینک به لوگوی من

ابـــوحـامـد

 

حضور و غیاب

یــــاهـو

 

دسته بندی یادداشت ها

حذف کردن از منوی استارت[167] . رهبرم[2] . غزه .

 

بایگانی

نوروز86
اردیبهشت 86
خردادماه 86
تیرماه 85
مرداد
آذرماه
شهریور
دی ماه
بهمن ماه
اسفند 86
فروردین 87
اردیبهشت 87
خرداد ماه 87
مهر ماه
دیماه88
بهار90
سال 91
نیمه اول سال 92
مهر 92
آبان 92
تا نوروز 93
بهار 93
تابستان 93
پاییز 93

 

اشتراک

 

 

گفتگو با دانشمند در زباله دان، از گفتگوی با نادانان بر پشتیهای زربفات بهتر است . [امام کاظم علیه السلام]

از "اوباما 2008" تا "موسوی 2009"

نویسنده:ابوحامد::: یکشنبه 88/4/14::: ساعت 7:58 صبح

دکتر علی عرفان- اشاره: همان‌گونه که انتظار می‌رفت، میرحسین موسوی در مورد اعلام تأیید نتایج انتخابات ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان بیانیه شماره 9 خودرا صادر کرد. از کل متن کامل این بیانیه یک پاراگراف را انتخاب کردم تا توصیه ایشان را عمل کنم:

میرحسین موسوی: به صداقت بازگردیم. چگونه از مردم می‌خواهیم ایمان‌های مذهبی‌اشان را سرمایه اعتماد به ما قرار دهند در حالی که صراحتاً به آنان دروغ گفته می‌شود؟

در این یادداشت تلاش خواهم کرد به توصیه جناب آقای موسوی عمل کنم و ابعاد مغفول مدل تبلیغاتی ستادانتخاباتی وی را که تلفیقی از مدل انتخاباتی اوباما در سال 2008 و نیز فریبکاری‌ها و دروغ پردازی‌های رایج در انقلابهای رنگی بود، کالبدشکافی نمایم.

انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری در ایران علی‌رغم تداوم در مسیر 30 ساله انقلاب و سی‌امین انتخاب در قاموس تاریخی دارای وجوه تمایزی با انتخابات های گذشته است که ابعاد آن را بیش از پیش پیچیده و چند لایه نشان می دهد. در این دوره "سطح" شیوه و رویکرد رقابت‌ها دارای مختصات خاصی بود که در این مقاله به این موضوع می پردازیم.

اوباما و انتخابات 2008

انتخابات برگزار شده در امریکا و روی کار آمدن باراک اوباما با هزاران فراز و نشیب و مباحث مربوطه در عرصه بین‌المللی، بازتاب‌هایی داشته و قبل از تثبیت و تقریر ایشان در جایگاه ریاست جمهوری بسیاری از عناصر و چهره‌های سیاسی با ایشان به نوعی توارد و تله پاتی سیاسی- ایدئولوژیکی به عمل آوردند. اوباما برای پیروزی در رقابت های ریاست جمهوری به دستاویزهایی از جمله سلسله مراتب سنتی، تیم های محلی به شکل شبکه های متراکم ارتباطات، رأی سازیهای مستقل دست زد و نوعی مدل انتخاباتی طرح و اجرا نمود.

مدل انتخابات اوباما دارای نقش‌ها و مسئولیت‌های طراحی شده‌ای بود. در ساختار این مدل انتخاباتی، فردی مسئولیت سازماندهی (Field organizer) را برعهده داشت. تحت این ساختار، زیربخش هایی طراحی شده بود که در آنها مسئولیت هایی همانند: رهبری تیم، مسئول بانک تلفن، مسئول در زدن خانه های مردم، مسئول جمع‌آوری داده ها و اطلاعات، مسئول داوطلبان آموزش دیده، فعالیت می کردند که برای هر کدام تقسیم کار مشخص به عمل آمده بود.

این مدل دارای یک هدف گذاری خاص بود که "داوطلب"، در آن مسولیت رأی سازی برای کاندیدا، "تیم محله"، مأمور تقویت شبکه رأی کاندیدا و ایجاد فضای مثبت کلی به نفع کاندیدا در ایالت ها جزء اهداف "کارزار در ایالت" بود. آموزش یکسان و سراسری نیز از برنامه های "تیم های محله" مدل انتخاباتی اوباما بود.

در این مدل از گروه‌های مجازی، شبکه های اجتماعی، تقویت مشترک گروهی (زمان و مکان) و انتشار نظرات شخصی از طریق وبلاگ ایجاد شده بود و از مزایای برجسته و به‌کار گرفته شده می توان به سازماندهی داوطلبان، دریافت کمک های نقدی و بسیج داوطلبان برای مشارکت درفعالیت های انتخاباتی از قبیل: برگزاری جلسات، تماس تلفنی و در زدن خانه ها نام برد.

برای آماده شدن یک کارزار طولانی انتخاباتی در این مدل، پیش بینی شده بود که به سطوح پایین جامعه "تفویضِ" امتیاز شود. دانشجویان و کارگران بازنشسته توانسته بودند حتی در اولین هفته های آشنایی با سایت اوباما، مراکز خودشان را در سطح محلات شکل دهند و در منازل شخصی افراد جلسات برگزار شود و گروه‌هایی تشکیل شوند که فعالیت های انتخاباتی را از طریق سایت هدایت کنند.

استفاده از فناوری اطلاعات، ارسال پیغام از طریق تلفن و ایمیل به‌طور مستقیم از سوی اوباما به داوطلبان آموزش دیده جزء طراحی ها در مدل انتخاباتی اوباما بود.

اما کاندیداهای دهمین ریاست جمهوری ایران از چه مدلی استفاده کردند؟

در ایران هم برخی کاندیداهای ریاست جمهوری به استقبال شعار "تغییر" (change) اوباما شتافتند و بدون تأمل و تدبر در اصول و ریشه های دینی- مردمی کشور، آن را محمل پیروزی انگاشتند و بر طبل این شعار دماگوژی گونه کوبیدند.

در کنار این گرته‌برداری ناشیانه، رگه هایی از رواج و گسترش انقلاب های مخملی در این انتخابات مشهود بود. به غیر از دکتر محمود احمدی‌نژاد که پرچم 3 رنگ جمهوری اسلامی ایران را به‌عنوان نماد ملی و میهن دوستانه مطرح کرد، مابقی نامزدها خواسته یا ناخواسته، و با درجات مختلفی، یکی از رنگ ها را به‌عنوان نماد و سمبل رقابت های انتخاباتی خود مطرح نمودند که در این میان یکی از این رنگ‌ها به شیوه ای ویژه در افکار عمومی طرح و گسترش یافت.

سبز به علت رابطه اش با طبیعت، نماد اصلاح، تجدید حیات و حاصل‌خیزی است. این اقدام برای اولین بار از سوی ستاد حامیان موسوی به کار گرفته شد و رنگ سبز به دلیل معنا داشتن در فرهنگ و جامعه ایران، تأثیرگذاری خاصی را نیز در برداشت.

پس از انتخاب رنگ سبز در قالب مچ بند، کلاه، شال، روسری، مانتو، آنتن و برف پاکن ماشین هاو در محیط های مجازی و سایبر مثل Face book و شبکه های اجتماعی و... در جامعه گسترش یافت. بنابراین نمی توان انتخاب، گسترش و اپیدمی، این رنگ را بر حسب صدفه و اتفاق فرض کرد.

همچنین از نشانه های دیگر انقلاب مخملی می توان فضا سازی، شایعه پراکنی، نامه نگاری‌ها با مقامات عالیرتبه ماهها قبل از انتخابات به‌منظور شبهه‌افکنی، القای انجام تقلب، شیطنت تحت لوای آموزش‌های مستمر خبرنگاری و... برای نخبگان، افزایش اقدامات مداخله جویانه غرب در امور ایران و از همه مهم‌تر یکپارچگی هر چه بیشتر رسانه های استکباری علیه ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی و آرایش تبلیغاتی آن‌ها از جمله BBC فارسی و صدای امریکا با حمایت ازکاندیدای مورد نظر و تخریب سایر کاندیدا و ده‌ها دلیل و نشانه دال بر اینکه سامانه های رسانه‌ای، فکری، سیاسی بیگانه در صدد مهره چینی و یارگیری در داخل کشور برآمده است.

شبکه فارسی زبان BBC ومدل انتخاباتی 1388 ایران

امروز با یک نگاه تحقیقی و آماری به برنامه های این شبکه فارسی زبان انگلیسی، به راحتی به تناقض آشکار میان آن ادعاها و تبلیغات و رپرتاژ آگهی دست اندرکاران شبکه BBC که قصد دارد خود را به‌عنوان رسانه‌ای فرهنگی و فعال در امر تفریح و سرگرمی جا بیاندازد، پی خواهیم برد. سوابق دولت بریتانیا حاکی از این موضوع است که از مدت‌ها پیش بعد از شکست‌های سختی که در مقابل ایران اسلامی در عرصه سیاست های خارجی و بین‌المللی خورده است، تلاش می‌کند خط فکری خود را از طریق راه اندازی رسانه‌ای فارسی زبان به مردم ایران ترزیق کند. برنامه ریزی دولت انگلیس از طریق شبکه فارسی زبان BBC برای ایجاد عملیات روانی در خصوص انتخابات ایران مدت‌ها پیش از سوی نهاد رسانه‌ای وزارت خارجه انگلیس شکل گرفته است.

مقامات وزارت خارجه بریتانیا از نزدیک و با جدیت مسئله دخالت در امور ایران و انتخابات این کشور را پیگیری می کنند. نکته جالب توجه اینکه این شبکه معمولاً از کارشناسانی استفاده می‌کند که چهره های شناخته شده در عرصه جنگ رسانه‌ای وجنگ نرم SOFT WAR علیه ایران اسلامی هستند. جنگی را که شبکه BBC وارد آن شده است، یک جنگ رسانه‌ای به منظورجلو گیری از انتشار و اقعیت‌های داخل ایران و کشورهای فارسی زبان است. جنگ رسانه‌ای یکی از بر جسته ترین جنبه های "جنگ نرم" و جنگ های جدید بین‌المللی است. در جنگ رسانه‌ای آنچه که به ظاهر احساس می شود، جنگ در بین عناصر و اعضاء رسانه ها اعم از مفسران، خبرنگاران و مدیران رسانه‌ای است، در حالی که در پس این جنگ به ظاهر رسانه‌ای، سیاست رسانه‌ای یک کشور (Media policy) ایستاده است و در پشت پرده شبکه فارسی زبان BBC سیاست کشور بریتانیا و بودجه های سری وزارت امور خارجه این کشور نهفته است.

این شبکه با بهره گیری از توان و ظرفیت رسانه‌ای خود با یک شیب ملایم و پخش آیتم های متعدد اقدام به پیش‌برد اهداف انتخاباتی خود در ایران دارد. تلاش این شبکه در چند ماه گذشته این بوده تا با جریان‌سازی و موج سازی منفی و دلسرد کننده از شرایط فعلی نظام مقدس جمهوری اسلامی، بنیادهای اعتماد سازی ایرانیان را به نظام و مسئولین سیاسی تخریب نماید و آنان را دلسرد و در نهایت مردد و بی اعتماد سازد. در یک طبقه بندی تحلیلی، محورهای بر جسته و جریان‌ساز این شبکه در چند ماه اخیر را می توان این گونه برشمرد.

BBC شیوه حکومتی ایران را با قواعد حکومتی شناخته شده در علم سیاست همخوان نمی داند. این شبکه در برنامه های تولیدی و خبری خود در راستای بی اعتماد سازی مردم به نظام، سیستم حکومتی ایران را مبهم و غیرقابل فهم تصویر می‌کند و در ادامه هجمه های تبلیغاتی و جنگ روانی خود نهاد شورای نگهبان را نشانه گرفته و آن را مانعی در راه شکل گیری جامعه ایده آل برای ایرانیان معرفی کرده است. دایره وسیع انتقادات این شبکه به‌جایی می رسد که از انتخابات ایران به‌عنوان انتصابات و انتخابات فرمایشی و نمایشی تعبیر می‌کند. همین شبکه خود را دلسوز ملت بزرگ ایران می شمارد و درخواست حضور ناظران بین‌المللی برای انتخابات، (پیشنهاد نهضت آزادی) و جایگزینی شورای نگهبان، (پیشنهاد کمیته‌ی صیانت از آراء ستاد موسوی) را دائماً مطرح می‌کند.

BBC فارسی به شکلی زیرین و عمیق تلاش می‌کند تا ساختار و قداست نظام اسلامی را نشانه بگیرد. این شبکه ضمن تلاش برای مو ج‌سازی منفی علیه دستگاه‌های نظارتی کشور، جا انداختن این محور القایی را دنبال می‌کند که با وجود شورای نگهبان و تائید این کاندیدا مردم هرگز نخواهند توانست رئیس جمهور مطلوبشان را انتخاب کنند. شبکه فارسی زبان BBC به ظاهر با تحلیل شعارهای تبلیغات انتخاباتی کاندیدا ها سعی نموده به تخریب آنها بپردازد. (به تصاویر جداول شماره 1 و 2 و3 و 4 مراجعه کنید)

4 نمودار مذکور نمایانگر رویکرد شبکه BBC فارسی به کاندیداهای اصلی انتخابات ایران طی دو ماه و نیم قبل از برگزاری انتخابات است و با توجه به نمودارهای ذکر شده به نظر می رسد شعارهای بی‌طرفی مسئولین این شبکه، ادعایی بیش برای فریب افکار عمومی نیست، البته خبرها، گزارش‌ها و برنامه های تخریبی این شبکه پس از انتخابات بیشتر هم شده است که به خوبی نشان داد BBC بازوی تبلیغاتی حکومت بریتانیا است.

همانگونه که مطرح شد در مدل انتخاباتی موسوی، آثاری از تقلید مدل انتخاباتی اوباما در سال 2008 کاملاً مشهود است، مدلی که برای حرکت انتخاباتی ایشان تعریف گردیده است، ضمن داشتن حمایت رسانه های خارجی دارای کمیته تولید محتوا با 22 کارگروه می باشد. در این کمیته محتوایی کارگروه‌ها، عمده ترین و برجسته ترین گروههای اجتماعی را مورد بررسی قرار داده اند.

معلمان، دانش آموزان، دانشجویان، اقوام، اقلیت های مذهبی، جوانان، زنان، بیکاران، بازنشستگان، حاشیه نشینان، کاربران اینترنت، بسیجیان و ایثارگران، کمک‌های خارجی، آسیب های اجتماعی، فرهنگ، مسائل اقتصادی کلان و ورزش.

هدف هر یک از کارگروه‌ها تهیه بحث‌های (debates) اصلی مورد مسئله در گروه بود که از این رو 5 زمینه برای بررسی مورد مطالعه قرار گرفت:

1) دوران نخست وزیری میرحسین موسوی

2) دوران اصلاحات

3) دوران دولت نهم با تأکید بر ناکارآمدی ها

4) مطالبات هر یک از این گروه‌ها

5) شعارها و برنامه های کاندیدا

برنامه ریزی به گونه ای بود که هر آنچه به‌عنوان محتوا در 5 زمینه و گروه‌های مورد اشاره تهیه و تولید می شد، در سایت های کلمه، قلم... و روزنامه هایی مانند اندیشه نو، یاس نو و رسانه های نام برده، انتشار یابند. همچنین تهیه یک میلیون بروشور با عنوان "بیست و دو کلمه" حرف حساب با تیتراژ میلیونی، استفاده ازارتباطات کلامی وغیرکلامی مانند نماد رنگ سبز، نماد V با استفاده ازانگشتان دست ونماد کلامی، تهیه محتوا برای استفاده در جزوه آموزشی با تیتراژ صدها هزارتایی، استفاده از CD و DVD برای انتشار مطالب محتوایی تولید شده، ساخت فیلم آموزشی، تهیه شعار برای پیام های کوتاه SMS به‌عنوان پیامهای کوتاه تبلیغاتی، ارائه پیشنهادات به موسوی از طریق پیام کوتاه و بروشورهای چاپ شده با جای خالی و ابزارهای فن آوری اطلاعات و تهیه جزوات ارائه تحلیل هایی از عملکرد دولت از جمله ویژگی هایی بود که مورد توجه و امعان نظر قرار گرفته است.

اما آنچه در این مدل انتخاباتی دیده شده بود، مراحل مختلف کار بود. در مرحله دوم از هر شهر یک نفر به نمایندگی به تهران دعوت و زیر نظر مدرس خاص تربیت می شدند. در این مرحله داوطلبان برای آموزش در 3 گروه تخصصی (سیاسی، اقتصادی، اجتماعی) تحت آموزش اساتید دانشگاهی تعیین شده قرار می گرفتند. در پایان مرحله دوم، افراد بعد از دیدن آموزش عنوان مدرس را احراز می‌کردند و با استفاده از آموخته های اساتید و جزوات محتوایی به آموزش تربیت سفیران می پرداختند.

در مرحله سوم از این مدل، افراد آموزش دیده به‌عنوان سفیران نقش خود را ایفا می کنند. سفیران بعد از طی کردن چندین جلسه آموزشی با استفاده از جزوات آموزشی و CDهای تهیه شده مطالب و داده های لازم، به امر آموزش فنون مذاکره، خطابه و جدل و فعالیت‌های ناشی از آموزش بپردازند.

مأموریت سفیران، به‌عنوان نمایندگان موسوی وارد شدن به جامعه و حضور در مکان‌های عمومی مانند: مترو، پاساژها، اتوبوس، پارک ها و میادین و انجام فعالیت انتخاباتی و مباحثه با اقشارمختلف مردم بود. از آنجا که جزوات ارائه شده در جلسات آموزشی حاوی اطلاعاتی از 22 قشر مختلف جامعه بود، توان رویارویی سفیران آموزش دیده در مدل انتخاباتی را بالا می برد و هدف تعیین شده در این آموزش رسیدن به 30 هزار نفر سفیر در کشور بود.

از جمله حضور سفیران در تهران، می توان به تجمع سفیران در خیابان ولیعصرتهران با در دست داشتن نماد سبز و انجام مباحثه با مردم و حضور درشغل راننده تاکسی و یا مسافرکش‌های شخصی اشاره کرد. برخی از سفیران به‌عنوان راننده تاکسی یا مسافرکش‌های شخصی در موقع جابه‌جایی مردم بوسیله اتومبیل های خود به مباحثه می پرداختند.

از جمله موارد دیگر این مدل کمیته نوجوانان با نام "نسیم" بود که این کمیته در هر شهر از 7 نفر تشکیل شده بود که وظیفه شناسایی نیروهای داوطلب را به‌منظور تربیت سفیر به عهده داشت.

استفاده از تلفن، موبایل در شبکه های اجتماعی نوع دیگری از برنامه ریزی بود، به‌طوری که هر فرد به‌صورت تصادفی در هر روز با 10 شماره تماس می گرفت و یا SMS می زد و از این طریق برای کاندیدای مورد نظر تبلیغ می کرد.

استفاده از پوستر و بروشور برای حمایت از موسوی و سیاه نمایی عملکرد دولت و بهره برداری از پتانسیل خاص فرد به نفع خود، بهره جویی از بیانات/ دست خط و شبیه سازی از مهر حضرت امام بنیان گذار فقیه انقلاب اسلامی، استفاده از مراجع تقلید و حامی و تهیه جزواتی در این خصوص، همراه کردن برخی از خانواده های شهدا و هنرمندان حامی/ استفاده از ابزار زبان که با توجه به بافت قومیتی جامعه ما همواره گویش زبانی (منجر به جمع‌آوری رأی قابل توجهی به نفع کاندیدا می شود) و دست زدن به "بدعت" در چهارچوب نظام در کنار:

* عدم مراعات قواعد مردم سالاری

* عدم ارجاع مشکلات به مراجع قانونی و بی اعتبار ساختن آنها

* ایجاد مدل و الگوی غلط انتخاباتی برای آیندگان

* عدم همبستگی مطالبه و استدلالها...

* ایجاد شبهه نسبت به سلامت سیاسی نظام

* تبدیل مهمترین انتخابات ملت به خاطره ای تلخ

* ایجاد زمینه برای جولان ضدانقلاب

* سیاسی کردن مسائل حقوقی

* بی حرمتی به ارزشها و هنجارهای اسلامی- ایرانی

* ایجاد خانه های تیمی برای طراحی اعمال غیرقانونی...

از جمله اقدامات مدل انتخاباتی سال 88 موسوی بود.

به هر روی، مدل تبلیغات انتخاباتی موسوی تلفیقی از مدل 2008 اوباما و مدل انقلاب های رنگی است و تمام فاکتورها و متغیرهای به کار رفته، نشانگر اغفال توسط ایادی استکبار و دشمن 30 ساله نظام جمهوری اسلامی است.

این مدل، یک اقتباس غلط، گرته‌برداری عجولانه و پیوند نمودن سبزینه غربی بر ریشه ایران اسلامی است که هیچ گاه رشد ونمو نمی‌کند.

طراحان این مدل باید می‌دانستند، کشور ایران اسلامی به پاس انفاس قدسی حضرت امام(ره)، هدایت داهیانه مقام معظم رهبری و خون هزاران شهید و نثار بهترین سرمایه های نظام، نه با امریکا که مدل غیراخلاقی و دنیاطلبانه آن را اقتباس نموده و نه با کشورهای اکراین، گرجستان و قرقیزستان قابل قیاس نیست که هویت آنها با تغییر رنگی به هم بریزد. اینجا ایران اسلامی است، با تمدنی کهن ومردمانی با هوش سیاسی و آینده بین و رهبری آگاه و برخاسته از متن مردم و برای مردم و خدا.

نظرات کاربران:
محسن

تحلیل بسیار جالب و متفاوتی بود. از آقای دکتر متشکرم.

سارا

باریکلا آمار دادنتون خوبه نمودراهاتون هم خیلی قشنگن

پیمان

بنام خدا بقول شما: اینجا ایران اسلامی است، با تمدنی کهن ومردمانی با هوش سیاسی و آینده بین وآگاه!!!!!

سلام من از طریق دیال آپ پارس آن لاین کانکت میشم. به هیچ وجه rajanews.com را باز نمی کند در حالیکه دروستان دیگر با امیدان و غیره توانسته اند متصل شوند. من الان با استفاده از آدرس 10.7.222.162 که به سختی پیدا کرده ام آمده ام لطفا رسیدگی کنید. این پیام را چند با تکرار میکنم تا حتما دیده شود.

sara

ممنون خیلی عالی است لطفاازاین کارشناسی ها راجع به دیگرشبکه های دروغگو وخائن نیز ارائه دهیدقربان شما از تهران

مصطفی

لا یجرمنکم شنئان قوم الاان لا تعدلوا اعدلوا هو اقرب لالتقوی سلام علیکم با تمام انتقاداتی که به موسوی و اذنابش وارد است اتفاقا این کار آنها درست بوده و ما نیز باید یاد می گرفتیم. اطلبوا العلم ولو بالصین این روشهای انتخاباتی بد نیستند بلکه باید از آنها در راه درست و حق استفاده می شد که متاسفانه نشد.

اقای مجهول

گویا نویسنده این مقاله نمی داند که دولت نهم یکی از این رسانه ها را برای ما نگذاشتند و همه را مختل کردند

درود بر موسوی

من با دیدن موسوی یاد درو غ های شاخ و دم دارش درباره احترام به قانون می افتم و کهیر می زنم... می شه لطفا عکس های این را شطرنجی کنید تا من راحت سایتتون را ببینم؟!

آخه چقد پررویید، شبا قبل خواب فقط یه لحظه به خودتون و خدا فکر کنید ، شرط میبندم صب خوکشی می کنید. واقعا که ! مردم دیگه شناختنتون ، فکر کردین با این صدا و سیماتون می تونین بازم دروغ رو به مردم القا کنین؟ فکر کنم مرگتون نزدیکه،



  • کلمات کلیدی :

  • پیروزی دکتر احمدی نژاد مبارک

    نویسنده:ابوحامد::: سه شنبه 88/3/26::: ساعت 3:10 عصر

    ولادت حضرت فاطمه (س) و پیروزی ملت بزرگ ایران و جناب آقای دکتر محمود احمدی نژاد بر همگان مبارک*

    400)width=400;">



  • کلمات کلیدی :

  • رای ما

    نویسنده:ابوحامد::: جمعه 88/3/8::: ساعت 9:59 صبح

  • کلمات کلیدی :

  • تولدت مبارک

    نویسنده:ابوحامد::: جمعه 88/3/8::: ساعت 9:56 صبح

    به نام خدا

     


    با اجازه همه بزرگترها و کوچکترها،روز 3  خرداد ،سالروز تولد اینجانب است.لذا فرصت را مغتنم شمرده،از رسم بسیار پسندیده ی خود تبریکی تبعیت نموده و تولدم را به خودم تبریک می گویم.

    .فایده خود تبریکی این است که فرد منتظر دیگران نمی ماند تا به او تبریک بگویند.

    این نوع تبریک از تولید به مصرف است و   فرد لازم التبریک را متوقع بار نمی آورد.گرچه اگر دیگران به انسان تبریک بگویند،کلی قلقلک آور و فرح بخش می باشد.


                                             



  • کلمات کلیدی :

  • دوم خردادیها دولت را فرصتی برای گرفتن امتیاز تلقی کردند

    نویسنده:ابوحامد::: سه شنبه 88/3/5::: ساعت 11:54 عصر

    زارعی:

    هم اندیشی:نماینده مردم تهران در مجلس گفت: فعالان و دولتمردان جبهه دوم خرداد به جای پرداختن به کار ویژه کشورداری، تصاحب دولت را فرصتی برای گرفتن امتیازات سیاسی از رقیب تلقی کردند.

    سه شنبه 5 خرداد 1388  



  • کلمات کلیدی :

  • خرمشهر را خدا آزاد کرد

    نویسنده:ابوحامد::: یکشنبه 88/3/3::: ساعت 12:7 صبح

  • کلمات کلیدی :

  • هوا ما را نگیرد، احمدینژاد هوادار نمیخواهد

    نویسنده:ابوحامد::: جمعه 88/1/28::: ساعت 1:0 صبح

  • کلمات کلیدی :

  • پیشرفتهای امروز

    نویسنده:ابوحامد::: جمعه 88/1/28::: ساعت 12:24 صبح
    رهبر انقلاب: پیشرفت‌های امروز با سال‌های گذشته قابل مقایسه نیست



    مقام معظم رهبری تاکید کردند: توصیه برای بازگشت به نظام جهانی به معنای تسلیم شدن در برابر قدرت‌های زورگو و پذیرفتن نظام ناعادلانه جهان است اما ملت ایران در طول 30 سال گذشته به این درخواست جاهلانه و غیرمنطقی پاسخ «نه» گفته است.


    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی روز چهارشنبه در مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) تاکید کردند: هنگامی که علم، جهاد، ایمان و اداره مستحکم با یکدیگر توام شوند، انسان‌هایی به وجود خواهد آمد که دنیا به برکت این انسان‌ها می‌تواند به آینده خود امیدوار باشد.


    در ابتدای این مراسم سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران نواخته شد و سپس فرمانده کل قوا با حضور در مقبره شهدای گمنام، ضمن قرائت فاتحه برای علو درجات شهدا دعا کردند و از یگان‌های حاضر در میدان سان دیدند.


    حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این مراسم علم را یک موهبت الهی خواندند و افزودند: متاسفانه برخی انسان‌ها از این موهبت الهی در جهت فساد، طغیان، تجاوز و ستم استفاده کردند که نتیجه آن تبدیل جهان به دو بخش ستمگر و ستم‌پذیر بود.


    رهبر انقلاب اسلامی با تاکید بر این‌که پیروزی انقلاب اسلامی یک قیام بزرگ بشری بر ضد این وضع بود، خاطر نشان کردند: انقلاب اسلامی ایران فریاد اسلام، توحید، عدالت و کرامت انسانی در دنیای سرشار از ظلم بود.


    حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: کسانی که اکنون به ملت ایران توصیه می‌کنند به نظام جهانی باز گردد همان کسانی هستند که از حرکت ملت ایران در انقلاب اسلامی ابراز ناخرسندی می‌کردند.


    ایشان تاکید کردند: توصیه برای بازگشت به نظام جهانی به معنای تسلیم شدن در برابر قدرت‌های زورگو و پذیرفتن نظام ناعادلانه جهان است اما ملت ایران در طول 30 سال گذشته به این درخواست جاهلانه و غیرمنطقی پاسخ «نه» گفته است.


    رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: تمام فشارهای 30 سال گذشته بر ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران برای پایین آوردن جایگاه رفیع و خاستگاه معنوی انقلاب بوده است که البته به نتیجه نرسیدند و در آینده هم به نتیجه نخواهند رسید.


    فرمانده کل قوا خطاب به دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه افسری امام حسین(ع) خاطرنشان کردند: شما پاسداران چنین حقیقت مقدس و هویت متعالی هستید و باید به این جایگاه خود افتخار کنید.


    حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به شکل‌گیری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور جوانانی مومن، پاک و دارای عزم راسخ و پولادین افزودند: نتیجه مجاهدت آن جوانان به ویژه در دوران دفاع مقدس آن شد که ملت ایران با رهنمودهای امام راحل(ره) توانستند قله‌ها را یکی پس از دیگری فتح کند و به پیش رود.


    ایشان تأکید کردند: جوانان مؤمن امروز ایران اگر جلوتر از جوانان مؤمن اول انقلاب نباشند، عقب‌تر نیستند.


    رهبر انقلاب اسلامی جوانان را به تجهیز خود در عرصه علم و دانش، سازندگی معنوی و روحی توصیه و خاطرنشان کردند: قدرت‌های استکباری غالبا تلاش می‌کنند تا هیبت و تشر خود را به ملت‌ها تحمیل کنند اما ابهت معنوی جوانان مؤمن و مجهز به علم قطعا بیشتر از هیبت مادی آن‌ها خواهد بود.


    حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: امروز دشمنان به خوبی می‌دانند که ایران اسلامی با داشتن سرمایه ارزنده‌ای از ملت و جوانان مؤمن و مصمم و دولتمردان و مسوولان پایبند به ارزش‌ها در مقابل هیچ تشر و هیبتی واهمه نخواهد داشت.


    سردار سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در این مراسم در سخنانی وجود نیروی انسانی مؤمن، انقلابی، بصیر و شجاع و همچنین اندیشه‌ورزی و دستیابی به سطوح بالای دانایی را دو عامل اصلی نقش‌آفرینی سپاه در دهه چهارم انقلاب برشمرد و گفت: بر همین اساس و با توجه به تغییرات ساختاری مجموعه دانشگاه امام حسین(ع) به دو دانشگاه «افسری و تربیت پاسداری» و «دانشگاه جامع» تبدیل شده است.


    وی وظیفه دانشگاه افسری با مقطع کارشناسی را تربیت و آموزش افسران سپاه و وظیفه دانشگاه جامع امام حسین با داشتن مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا را، تحقق مرجعیت علمی سپاه بیان کرد.


    سردار علیرضا تمییزی فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) نیز در سخنانی با اشاره به تحصیل بیش از سه هزار دانشجو در این دانشگاه، تقدم تزکیه بر تعلیم، کسب مهارت‌های علمی و کاربردی و توجه به دکترین جنگ نامتقارن را از جمله اهداف مصوب این دانشگاه برشمرد.


    در ادامه این مراسم، تعدادی از فرزندان شهدا و همچنین جانبازان، آزادگان، اساتید، پژوهشگران، مدیران، مربیان و فرماندهان نمونه جوایز و دانش آموختگان برگزیده درجه خود را از فرماندهی کل قوا دریافت کردند.


    در پایان ضمن برگزاری عملیات اعتماد به نفس، یگان‌های حاضر در میدان از مقابل فرمانده کل قوا رژه رفتند.


    فرمانده کل قوا همچنین امروز با حضور در مرکز تحقیقات آیرودینامیک این دانشگاه از نزدیک در جریان چگونگی طراحی و ساخت تونل باد فوق صوت به وسیله محققان و کارشناسان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفتند.


    تونل باد فوق صوت از جمله مراحل بسیار مهم و دقیق در طراحی موشک و هواپیما است که به وسیله آن می‌توان ضریب دقت موشک و همچنین طراحی سازه را بررسی کرد.


    به هنگام حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در مرکز تحقیقات آیرودینامیک، آزمایش مافوق صوت تونل باد در حضور ایشان انجام شد.
    حضرت آیت الله خامنه‌ای پس از این آزمایش ضمن تجلیل از مجاهدت علمی، محققان و کارشناسان سپاه برای طراحی و ساخت پیچیده‌ترین تجهیزات، تاکید کردند: برای جبران عقب‌ماندگی‌های علمی حتما باید از راه‌های "میان‌بر " استفاده شود و این راه‌ها را همانند دانش، باید کشف کرد.


    ایشان با تاکید بر اینکه جوانان مومن و انقلابی ایران توانایی انجام هر کاری را دارند، افزودند: پیشرفت‌ها و موفقیت‌های امروز ایران اسلامی با سال‌های گذشته قابل مقایسه نیست و اکنون شتاب علمی کشور بسیار زیاد است.


    رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: با وجود شتاب علمی زیاد، اما هنوز راه زیادی تا نقطه مطلوب و جبران عقب‌ماندگی‌های علمی باقی‌مانده است که با همت دانشمندان جوان کشور دست یافتنی است.


    منبع



  • کلمات کلیدی :

  • اجرایی کردن فرمان امام در دولت نهم

    نویسنده:ابوحامد::: دوشنبه 88/1/24::: ساعت 5:29 صبح
    متن پیام امام خمینی به مناسبت تشکیل حساب 100 محرومان

    اجرایی کردن فرمان امام(ره) برای حل مشکل مسکن در دولت نهم


    28 سال پس از آنکه امام خمینی در پیام مهم خود به مناسبت تشکیل حساب 100 محرومان از حذف قیمت زمین سخن گفتند، این دولت نهم بود که به اجرایی کردن این طرح همت نمود. طرح "مسکن مهر" که یکی از دلایل اصلی کاهش قیمت مسکن و فرونشستن انتظارات تورمی در ایران بود، با همین ایده شکل گرفته است. طرحی که با مقابله با دلال‌بازی، افزایش عرضه، تغییر سود تورمی به سود فعالیت و...، برای اولین بار منجر به کاهش قیمت مسکن بیش از 35 درصد شد.


    بازخوانی پیام مهم امام راحل در سال 58 در این زمینه راهگشا است:


    باسمه تعالی


    اینک به مرحله حساسی از دوران انقلاب اسلامی خود رسیده ایم. دوران سازندگی، دورانی که باید از ثمرات انقلابمان مردم محروم و ستمدیده ایران بهرمند شوند، دورانی که باید شکوه نظام عدل اساسی را لمس کنید، دورانی که همه باید دست به دست هم بدهیم تا ریشه فقر و استضعاف را برکنید. شما مردم شریف ایران در جریان مبارزه با استعمار و استثمار پیروزی بزرگی به دست آورید و توانستید با اتکا به خدای متعال و وحدت کلمه و مشارکت قشرها بر طاغوت زمان غلبه کنید و پشت ابرقدرت‌ها را بلرزانید، اکنون نیز باید با خود یاری و همکاری برای مبارزه علیه فقر و محرومیت بسیج شوید و با تأیید الهی به نجات مردم مستضعف کمر همت ببندید.


    در رژیم منفور پهلوی مسئله مسکن یکی از مصیبت‌بارترین مشکلات اجتماعی مردم ما بود. بسیاری از مردم در اسارت تهیه یک قطعه زمین و داشتن یک لانه بودند و چه بسا تمام عمرشان را زیر بار بانک‌ها و سودجویان و غارتگران به‌سر می‌بردند تا بتوانند پناهگاهی را برای خود و فرزندانشان دست و پا کنند. قشر عظیمی از مستضعفان جامعه هم به کلی از داشتن خانه محروم بودند و در زوایای بیغوله‌ها و اطاقک‌های تنگ و تاریک و خرابه‌ها به‌سر می‌برند و چه‌بسا قسمت مهمی از درآمد ناچیزشان را بایستی برای اجاره آن بپردازند و این میراث شوم برای ملت ما باقی مانده و اکنون جامعه با چنین مصیبتی دست‌به‌گریبان است. نظام اسلامی چنین ظلم و تبعیضی را تحمل نخواهد کرد و این از حداقل حقوق هر فرد است که باید مسکن داشته باشد، مشکل زمین باید حل شود و همه بندگان خدا باید از این موهبت الهی استفاده کنند، همه‌ی محرومان باید خانه داشته باشند، هیچ‌کس در هیچ گوشه مملکت نباید از داشتن خانه محروم باشد. بر دولت اسلامی است که برای این مسئله مهم چاره‌ای بیندیشد و بر همه‌ی مردم است که در این مورد همکاری کنند.


    اینجانب حسابی به شماره یکصد (100) در تمام شعب بانک ملی افتتاح کرده و از همه کسانی که توانایی دارند، دعوت می‌کنم که برای کمک به خانه‌سازی برای محرومان به این حساب پول واریز کنند و در هر محل از بین افراد صالح و مورد اعتماد گروهی حداقل مرکب از 3 نفر از مهندسان و کارشناسان شهرسازی و خانه‌سازی و یک نفر روحانی و یک نماینده‌ی دولت انتخاب شوند تا با صرفه جویی و دقت تام خانه های ارزان قیمتی بسازند و در اختیار محرومان قرار دهند و در این طرح به هیچ پولی در برابر خرید زمین پرداخت نشود.


    من امیدوارم همه کسانی که زمین‌های وسیعی در اختیار دارند، به این امر مهم اسلامی و انسانی کمک کنند و زمین در مناطق مرغوب و قابل سکونت در اختیار این طرح بگذارند و نیز هرکس که توانایی دارد در تامین انواع مصالح ساختمانی به این خدمت اسلامی کمک کند و نیروی کار و کارگری به طور وسیع به کارافتد و دولت نیز تصمیمات لازم را در تأمین آب و برق و آسفالت و وسایل ایاب و ذهاب و مدرسه و درمانگاه و دیگر نیازمندیهای عمومی فراهم سازد.


    بنیاد مستضعفین نیز باید به کمک این طرح بشتابد و از اموال مصادره شده خاندان پهلوی و اطرافیانش در این طرح استفاده شود و نیز دولت باید در طرح‌های اساسی و درازمدت خود برای حل این مشکل در سطح عموم طرح‌هایی تهیه کند و اکنون این یک تجربه تازه از بسیج نیروی ایمان جامعه در راه تعاون اسلامی و مبارزه با محرومیت است که ملت با توفیق الهی باید از آن نیز سرافراز درآید. من با کمال تواضع از ملت عزیز در این امر حیاتی استمداد می کنم و سلامت و سعادت همگان را خواستاریم.


    روح الله الموسوی الخمینی
    21/1/1358


    منبع



  • کلمات کلیدی :

  • دوازده فروردین روز جمهوری اسلامی با 2/98درصد آرای ملت مبارک باد

    نویسنده:ابوحامد::: شنبه 88/1/15::: ساعت 6:11 صبح


  • کلمات کلیدی :

  •    1   2   3      >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    حرف دل
    اهمیت آشنای زنان با قرآن
    اهمیت آشنای زنان با قرآن
    25 نکته در باره بابونه
    نماز اول ماه فراموش نشود
    مردم و پلیس
    یشنهادهای پلیس
    ایان عمر گروهکهای تکفیری و تروریستی
    مظلومین میانمار
    14شهریور
    رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر رضوی:
    طنز دکتر سلام
    رهبری نوروز 96
    سال اقتصاد مقاومتی: تولید - اشتغال
    دومین جلسه شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی برگزار ش
    [همه عناوین(2949)][عناوین آرشیوشده]


    [ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

    ©template designed by: www.persianblog.com