سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 تعداد کل بازدید : 840491

  بازدید امروز : 60

  بازدید دیروز : 47

ابـــوحـامـد

[ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

 

 

لینک دوستان

*رمز موفقیت*
قرآن
پارسی بلاگ
نهج البلاغه
سایت دفتر مقام معظم رهبری
محمد فرشاد پور
حوزه علمیه
خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران
پایثگاه ملی علوم زمین کشور
بانی تک
هم اندیشی
پایگاه اطلاع رسانی دولت
پایگه خبری - تحلیلی دانشجویان ایران
وب سایت شیرزن ایرانی
جام جم روزنامه
بازتاب برنا
هم اندیشی
ریاست جمهوری
شهاب مرادی
کدهای جاوا
عطف
گلستان دانش
روزنامه ها
جهان نیوز
خبر گزاری فارس
راسخون
باشگاه خبر نگاران جوان
پرورش کرم خاکی دلاور
پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهور دکتر روحانی
خبر فارسی
رویدادهای رفسنجان
مدیریت آموزش و پرورش رفسنجان
آموزش و پروش کشکوئیه
آشپزی لذت بخش
سایت کدبانو
پایگاه اطلاع رسانی 9دی
سایت دکتر حسن اکبری متخصص آسیب شناسی
سریعترین موتور جستجوگر خبر پارسی - اخبار لحظه
مبین طرح
خبرگزاری دانشجو
واژه یاب
میزان مجاز قند خون
مفاتیح ا لجنان
رجا نیوز
انواع سایتها
تحریرالوسیله
وام خود اشتغالی
پایش برنامه یکشنبه شبهای شبکه 1
متالوژی پودر یزد
پخش زنده حرم امام حسین و...
یزد فردا
سمت خدا از شبکه 3
سبک زندگی و صله رحم و ... محمد رضا پروانیان
آخرین اخبار ایران و جهان
پشیمان دشت سمنان
نشریه پرتو سخن
الگوها
دو بیتی های بابا طاهر
وبلاگ نوجوان هادی سرداری
طرح عفاف و حجاب
شهدای مصطفی خمینی رفسنجان
خاطرات مسثر

لوگوی دوستان











 

درباره خودم

 

پیوندهای روزانه

 

لینک به لوگوی من

ابـــوحـامـد

 

حضور و غیاب

یــــاهـو

 

دسته بندی یادداشت ها

حذف کردن از منوی استارت[167] . رهبرم[2] . غزه .

 

بایگانی

نوروز86
اردیبهشت 86
خردادماه 86
تیرماه 85
مرداد
آذرماه
شهریور
دی ماه
بهمن ماه
اسفند 86
فروردین 87
اردیبهشت 87
خرداد ماه 87
مهر ماه
دیماه88
بهار90
سال 91
نیمه اول سال 92
مهر 92
آبان 92
تا نوروز 93
بهار 93
تابستان 93
پاییز 93

 

اشتراک

 

 

آن که خود را در جاهایى که موجب بدگمانى است نهاد ، آن را که گمان بد بدو برد سرزنش مکناد . [نهج البلاغه]

عید سعید غدیر خم مبارک باد

نویسنده:ابوحامد::: شنبه 88/9/21::: ساعت 6:48 صبح

الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایت امیرالمومنین علیه السلام

عید سعید غدیر خم مبارک باد



  • کلمات کلیدی :

  • بمانسبت چهلمین روز شهادت شهید شوشتری:

    نویسنده:ابوحامد::: شنبه 88/9/14::: ساعت 6:9 صبح
    یادم هست ایشان قبل از شهادتشان در جایی می گفتند فلانی پدر بزرگ من در 60 سالگی و پدرم هم در 60 سالگی به دیار حق شتافتند و من نگرانم در این 60 سالگی و با این مو و ریش سپیدم چگونه از دنیا خواهم رفت که خداوند شهد شیرین شهادت را گوارای وجود ایشان کردند


  • کلمات کلیدی :

  • متن کامل اظهارات مهم رئیسجمهور در اعتراض به تغییرات عمده در لایح

    نویسنده:ابوحامد::: چهارشنبه 88/8/13::: ساعت 6:13 صبح
    متن کامل اظهارات مهم رئیس‌جمهور در اعتراض به تغییرات عمده در لایحه هدفمند کردن
    اعلام خطر می‌کنم؛ لایحه هدفمند کردن به بودجه بند شود، امکان اجرا ندارد

     

    گروه اقتصادی- در حالی که مجلس هشتم در بهمن ماه سال گذشته و پس از ارائه رسمی طرح هدفمند کردن یارانه ها در قالب بودجه سال 88 این طرح را از موضوع بودجه حذف کرده و از دولت خواست تا این طرح را در قالب لایحه ای جداگانه به مجلس ارائه کند، موضوع هدفمند کردن یارانه ها و طرح بزرگ تحول اقتصادی وارد فاز جدیدی شد چنانکه پس از ارائه این لایحه از سوی دولت، مجلس هشتم با تشکیل کارگروه ویژه ای در طول چندین ماه به بررسی و بازنگری این طرح پرداخت وسرانجام لایحه دولت به همراه پیشنهادات کمیسیون ویژه در آبانماه جاری به صحن علنی مجلس راه یافت.

    اما آنچه در روز سه شنبه احمدی ن‍ژاد را به صورت سرزده و بدون اطلاع قبلی برای اعلام خطر به صحن علنی مجلس کشاند، تغییر جدیدی بود که مجلس به دنبال اعمال آن در لایحه پیشنهادی دولت بود، تغییری که به گفته احمدی‌ن‍‍ژاد دست دولت را برای اجرای بزرگترین لایحه اقتصادی تاریخ جمهوری اسلامی کاملا خواهد بست و امکان اجرای این طرح را از دولت خواهد گرفت.

    پس از آنکه مجلس نظر دولت را در مورد پرداخت نقدی یارانه ها و جداول خاص مربوط به آن تامین کرد، امروز نمایندگان مجلس در پیشنهادی خواستار آن شدند تا "صندوق"پیشنهادی دولت برای مدیریت پرو‍ژه هدفمند کردن یارانه ها، به"حسابی ویژه" تبدیل شود که سالانه در لایحه بودجه اعلام شده و برای آن محل هزینه تدارک دیده شود. مبنای این پیشنهاد نیز موازی بودن این صندوق با خزانه ملی اعلام شده است که به گفته نمایندگان مجلس ایجاد صندوقی موازی با صندوق خزانه خلاف قانون اساسی است. اما این ایراد در حالی به لایحه دولت گرفته می شود، که در سال های گذشته مجلس به تشکیل صندوقی مشابه این صندوق که از آن به عنوان صندوق ذخیره ارزی یاد می شود، موافقت کرده بود.

    رئیس جمهور در حضور سرزده و بدون اعلام قبلی خود در مجلس، با اخطار نسبت به عواقب اتصال این طرح به بودجه سالیانه، این اقدام را سبب هرج و مرج اقتصادی در کشور دانسته وبا این تغییرات، اجرای طرح را به زیان مردم اعلام کرده و تصریح کرد که :"متواضعانه خواهش می کنم که اگر این نشود، معذوریم چون می‌بینیم که در حال حرکت به سمت دره هستیم و مجبورم این نامه (نامه پس گرفتن لایحه) را تقدیم کنم."

    به گزارش رجانیوز، دکتر احمدی ن‍ژاد گفت: این لایحه مهمترین لایحه اقتصادی در 30 سال اخیر است و کار بزرگی باید در کشور انجام شود چرا که با اجرای لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها، تقریبا همه روابط و مناسبات اقتصادی کشور دگرگون می‌شود.

    متن کامل نطق مهم رئیس‌جمهور در مجلس در ادامه آمده است:

    بسم الله الرحمن الرحیم

    چند نکته را خدمتتان عرض می کنم که به نظرم مفید است نکته اول ؛ لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها مهمترین لایحه اقتصادی سی سال اخیر کشور است که کار بزرگی باید در کشور انجام شود.

    نکته دوم؛ با اجرای این لایحه تقریبا همه روابط و مناسبات اقتصادی کشور دگرگون خواهد شد، نکته سوم؛ در این لایحه بدنبال حذف یارانه ها نیستیم. من گزارشات را گوش دادم استفاده هم کردم بعضی دوستان از موضعی صحبت می کردند که انگار بناست یارانه ها حذف شود، بنا نیست یارانه ای حذف شود. بلکه قرار است درست توزیع بشود. امروز ما بدترین شکل توزیع یارانه را در کشورمان داریم.

    امروز شرایط بگونه‌ای است که یارانه دارو را به صنف دارو می‌دهیم بعد به مردمی که باید یارانه دریافت کنند، می‌گوییم بروید در صف بایستید و حق خودتان را بگیرید، یارانه شیر را می دهیم به صنف شیر به مردمی که نیاز دارند، می‌گوییم بروید یک کیلومتر در صف بایستید که بخشی از این یارانه را بگیرید و بقیه بخش‌ها هم به همین شکل است و این بدترین شکل توزیع یارانه است که هیچ هدفی را دنبال نمی کند و همیشه مردم باید تلاش کنند و آن حقی که برای خودشان هست، یک گوشه ای به دست آورند.

    تولید، مدیریت تولید و بهره وری کشور همه اسیر سیستم توزیع یارانه است و رشد نمی کند و این را باید زیر و رو کنیم که این یک کار بزرگی است.

    چند تا مطلب را در این خصوص دوستان باید عنایت داشته باشند.

    مطلب اول اینکه؛ این کار باید فراگیر و در کل کشور انجام شود. باید همه ملاحظات را سنجید، یک گوشه را وارد شده و جلو برویم و در گوشه ای دیگر عقب بیفتیم این فاصله دوباره مناسبات را بر هم می زند. تقاضا ها منتقل شده به یک بخش و دوباره روابط ناسالمی شکل خواهد گرفت. باید همه کشور را هماهنگ جلو ببریم.

    نکته دوم؛ باید مردم را در مدیریت این کار مشارکت بدهیم یعنی مردم خودشان وارد شوند، مشارکت کنند و احساس مسوولیت و همراهی کنند.

    نکته سوم اینکه؛ اکثریت قاطع مردم با این طرح همراه باشند. اگر عده کمی از مردم تحت مدیریت و پوشش قرار بگیرند و اکثریت مردم خارج از دایره بمانند طرح موفق نخواهد شد.

    و نکته چهارم اینکه؛ در مدیریت این طرح ما نیازمند ثبات هستیم. یکی از مشکلات اصلی سرمایه گذاری در کشور عدم ثبات شرایط در بازار و مقررات اقتصادی است.

    نکته پنجم اینکه این نیازمند انعطاف است این مهمتر از ساختن یک دبیرستان یا سد است، در این طرح تصمیمی می گیریم این تصمیم اگر بنا باشد شش ماه بعد یا یک سال بعد تغییر کند در کشور مشکلاتی ایجاد خواهد کرد.

    یک نکته کلیدی در این جا اختیارات دولت در این لایحه است.

    ما با این طرح داریم همه مناسبات اقتصادی و زندگی مردم را سیال می کنیم خوب دولت باید بتواند این را به نفع مردم مدیریت کند.

    این طرح را به در بودجه سالانه ببرید، اگر قرار بود این کار را بکنیم دیگر قانون مجزایی نیاز نداشت که هر چیزی می تواند در قانون بودجه سالانه آورد. الان مگر ما قانون حمل و نقل عمومی را نداریم آن را در بودجه سالانه آوردیم شما مصلحت دیگری دیدید و چیز دیگری تصمیم گرفتید آن برنامه ای که ما تنظیم کرده بودیم، متوقف شد. دولت نمی تواند در هدفمند کردن یارانه ها در بازه زمانی یک ساله تصمیم گیری کند.

    کسی که می خواهد کارخانه ای بسازد پنج سال مقدماتش طول می کشد هفت تا ده سال طول می کشد تا بازپرداخت کند. با وزیر صنایع صحبت می کند می گوید آقا شما چه امکاناتی به من می دهید تا من کارخانه بزنم. وزیر صنایع می گوید بسیار خوب من امسال این را می دهم سال دیگر را نمی دانم باید منتظر بمانیم، ببینم در لایحه بودجه چه می شود، آیا این گونه می توان در کشور سرمایه گذاری کرد ؟

    بازار ممکن است در بعضی بخش هایش دچار نابسامانی شود، دولت باید این انعطاف را داشته باشد که بلافاصله وارد شده و مدیریت کند؛ خوب اگر هیچ انعطاف و اختیاری دست دولت نباشد دولت می گوید بازار به هم خورد، اشکالی ندارد. یا من باید به مجلس لایحه بدهم یا منتظر بمانم سر سال ببینم چه می شود؟ اینها نشدنی است. عزیزان من یک کار سنگینی را دارید انجام می دهید برنامه گسترده ای را دارید انجام می دهید اگر به بودجه سالانه وصل شود، این اصلا نشدنی است و این یعنی مردم را روی لبه تیغ می بریم. دولت ابزاری در اختیار ندارد که از مردم حمایت کند ؟ در همه جای دنیا وقتی این اجرا شده است یک کار مستقل بوده و به بودجه سالانه وصل نشده است.

    بعضی ها گفتند خلاف قانون اساسی است. چطور است که الان ما حساب ذخیره ارزی داریم؟ مگر در بودجه سالانه می آید ؟ یک هیات امنایی دارد که از یک طرف وارد می شود به حساب و از طرف دیگر هم هزینه می شود.

    بعضی ها می گویند شاید دولت هر کاری دلش خواست انجام داد. یعنی دولت واقعا این جوری است؟ یادمان رفته مصوبه مجلس هفتم در سهمیه بندی بنزین یک خط نوشته شد که باید سهمیه بندی شود، ما می فهمیدیم که چه بار عظیمی بر دوش دولت است. دولت با کمترین تنش با اینکه خودش روش دیگری را پیشنهاد می داد کار را انجام داد. البته ما می‌گفتیم با کارت سوخت و پلکانی می توانیم قضیه را حل کنیم بدون اینکه مردم به زحمت بیفتند، اصرار شد که باید اجرا شود. خوب اجرا کردیم. دولت می خواهد اجرا کند مگر می خواهد به مردم فشار بیاید؟ ما می خواهیم سرمایه گذاری شود. تولید شود. ما می خواهیم مردم در آرامش باشند اجازه بدهید دولت لایحه را اجرا کند طرح هدفمند کردن باید درست اجرا شود و دولت اجازه انعطاف داشته باشد. وضع مردم بهتر می شود برای اینکه الان داخل آن سوخت اضافه و اسراف و سوء استفاده داریم اگر همین دو را جمع کنیم وضع مردم بهتر خواهد شد. اینها استدلال منطقی است. از گذشته عده ای در ذهنشان حذف یارانه بود این ذهنیت هنوز هست همه فکر می کنند اگر هدفمند کردن انجام بشود مردم وضعشان بدتر می شود. نه مردم وضع شان بهتر می شود برای اینکه اقلاً بیست یا سی درصد که دارد هدر می رود و سوء استفاده می شود، این احیا می شود و برمی گردد در زندگی مردم. ما نمی گوییم صندوق یا هر چیز دیگری یک حسابی باید مستمر باشد که دولت بتواند درباره اش تصمیم بگیرد. این را به شما بگویم دولت با قوانین ثابت می تواند برنامه ریزی درازمدت بکند این نیازمند برنامه ریزی درازمدت است. با امری که هر سال می تواند زیر و رو شود دولت چگونه می تواند برنامه ریزی درازمدت کند، این نشدنی است.

    قبلا هم خدمت عزیزان عرض کردیم با همه ارادتی که خدمت شما داریم به شما عرض بکنم اگر این به بودجه سالانه وصل شود تمام زحمات شما در این مدت هدر می رود. بود و نبود این لایحه فرقی نمی کند و با ارادتی که به شما عزیزان دارم عرض می کنم بنده که تصمیم گرفتم بیایم این کار بزرگ را انجام بدهم دو سال هم است که همه فشارها را تحمل کردیم از تبلیغات و توهین هر چه خواستند، گفتند ما تحمل کردیم و گفتیم ما زیر بار این مسوولیت خواهیم رفت اما الان به شما عرض می کنم اگر این به بودجه سالانه وصل شود، دولت زیر بار این مسوولیت نمی رود ما در دولت بحث کردیم تصمیم گرفتیم اگر این طرح برود در بودجه سالانه مجلس ما لایحه را پس می‌گیریم. این نشدنی است.

    بار سنگین این لایحه را بر دوش دولت گذاشتید دولت چه اختیاری دارد؟ مگر می خواهیم کشور را به هم بریزیم؟ می خواهیم زندگی مردم را بهتر کنیم. عزیزان بنده برادر و دوست شما و دلسوز شما هستم، بنده در متن اجرای کشور هستم و با اصرار ایستادم که این باید اجرا شود. شما بروید قانون برنامه دوم، سوم و چهارم را ببینید آنجا دولت ها اختیار مطلق داشتند یعنی به دولت گفتند برو این کار را بکن. نگفتند در بودجه سالانه بیاور.

    ما خواستیم همان قانون برنامه را اجرا کنیم دوستان اصرار کردند لایحه بیاور! گفتیم چشم، حالا لایحه آوردیم این متصل شده به بودجه سالانه! این معنایش آن است که این لایحه به درد نمی خورد معنایش این است که ما باید مردم را ببریم در یک فضایی که سال به سال باید تصمیم گیری شود.

    من تشکر می کنم، زحمت کشیدید اما وظیفه بنده این است اگر خطری را می ببینم اعلام کنم ما نمی توانیم به مردم دروغ بگوییم و خیانت کنیم.

    برادران و خواهران عزیز اگر این طرح در بودجه سالانه وارد شود زمین می خورد و اجرا نمی شود. بعید می دانم کسانی در مجلس دنبال این باشند که طرح زمین بخورد. البته بیرون کسانی هستند که دوست دارند این طرح زمین بخورد که فهرست اتهاماتشان علیه دولت و مجلس تکمیل شود. ما با هم آمدیم یک مسیری را می خواهیم برویم یک کار بزرگی را می خواهیم انجام بدهیم، خواهش من از دوستان این است که این گره کوچک را هم با هر تدبیری که خودتان می دانید باز کنید.

    عجله نکنید، بیست سال است که اجرا نشده است الان بگذارید که موضوع پخته شود اشکالی ندارد. بروید راهی که واقعا شدنی باشد را انتخاب کنید و مردم را در بستری ببرید که بدانند تا ده یا پانزده سال دیگر وضع شان چطور خواهد شد و به شما عرض بکنم اگر این طرح در بودجه وارد شد سالانه همان مردمی که شما دلسوزشان هستید، بیشترین آسیب را خواهند دید.

    اگر مجلس اصلاحات لازم را در خصوص لایحه هدفمند کردن یارانه ها انجام ندهد، بنده نامه را تقدیم خواهم کرد.

    ایجاد یک بودجه جاری برای لایحه هدفمند کردن یارانه ها خلاف قانون نیست. 99 درصد راه برای اجرای لایحه مذکور طی شده است. اجازه بدهید این یک گره کوچک هم باز شود و این راه به شیوه درست ادامه یابد.

    اگر مجلس اصلاحات لازم را انجام دهد، لایحه هدفمند کردن یارانه ها را با قاطعیت و دقت تمام اجرا می‌کنیم بطوری که همه مردم راضی باشند.

    والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

     


    نظرات کاربران:



  • کلمات کلیدی :

  • آنفلوانزای خوکی

    نویسنده:ابوحامد::: چهارشنبه 88/8/13::: ساعت 5:51 صبح
    با رعایت اصول بهداشتی؛
    98 درصد از مبتلایان به آنفلوانزای خوکی نیاز به بستری ندارند

    خبرگزاری فارس: مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: 98 درصد مواردی که مبتلا به آنفلوانزا نوع A می‌شوند، اگر موارد بهداشتی را رعایت کنند حتی نیاز به بستری شدن ندارند.


    روح‌الله زحمتکش امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: طی دو تا سه هفته اخیر آمار مبتلایان به آنفلوانزای نوع A در کشور و استان افزایش داشته است و در 29 مرداد ماه نخستین مورد بیماری در استان کرمان گزارش شد.
    وی افزود: از هفته گذشته تاکنون این آمار در استان به 56 مورد بیمار افزایش یافته است که از لحاظ جنسی 53 درصد مردان و 47 درصد زنان هستند.
    زحمتکش تصریح کرد: انتظار داریم که این روند در هفته‌های آینده نیز افزایش داشته باشد، اما امر نگران کننده این است که در جامعه هنوز شاهد رفتار‌هایی هستیم که کمک به گسترش این بیماری دارند و به وضوح در جامعه می‌بینیم که برخی افراد مسائل بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.
    وی خاطرنشان کرد: این مسئله از چند ماه قبل از طریق رسانه‌ها، پوسترها، و ... آموزش داده شد و این توصیه‌ها اگرچه در ظاهر بسیار ساده هستند، اما به لحاظ ماهیت بیماری تمام توصیه‌های بهداشت جهانی محسوب می‌شوند.
    زحمتکش اظهار داشت: موارد ابتدایی بیماری مربوط به افرادی بود که به حج عزیمت کرده بودند اما موارد اخیر در استان و کشور به دنبال بازگشایی مدارس است، لذا مکان‌های تجمعی بیشترین خط گسترش بیماری را دارند و برای اینکه این گسترش روند آن کند شود باید اگر مواردی علامت‌دار شدند از جمع جدا شده و تا زمان رفع شدن علائم بیماری استراحت کنند.
    وی افزود: شرایط استان کرمان را از برخی استان‌های دیگر بهتر می‌بینیم، اگر این روند رعایت مسائل بهداشتی اجرا شود، می‌توانیم در آینده این روند را داشته باشیم، اقداماتی در ادامه فعالیت‌های اطلاع‌رسانی توسط معاونت بهداشتی دانشگاه صورت گرفت و100 هزار سی‌دی آموزشی در سطح ادارات، سازمان‌ها، آموزش و پرورش در حال توزیع است.
    زحمتکش تصریح کرد: مردم باید توصیه‌هایی که می‌شود و بسیار تاثیرگذار است را رعایت کنند تا بتوانیم بخشی از این بیماری ناشی از همه‌گیری را به سال بعد متصل کنیم، در نتیجه فرصت‌های بسیاری برای جامعه فراهم می‌شود.
    زحمتکش گفت: بیشترین نگرانی متوجه مکان‌های پرجمعیت است که مدارس نیز از آن جمله است و بر اساس اهمیت این مسئله دستورالعمل در سطح ملی صادر شده که باید توسط کارکنان آموزش و پرورش رعایت شود.
    وی خاطرنشان کرد: اگر در جایی شرایط تعطیلی یک کلاس درس باشد و آن کلاس دیر تعطیل شود، قطعا در مدت زمان کوتاهی باید آن مدرسه را تعطیل کرد که تبعات بیشتری دارد و در این زمینه باید دقت بیشتری شود.
    زحمتکش گفت: تعطیلی مدارس با این نیت انجام می‌شود که جلوی گسترش بیماری را بگیریم و والدین در بهبود و سلامتی فرزندانشان و توجه به استراحت آن در منزل نقش بسزایی دارند در حالی که اگر کلاس درس تعطیل شود و بچه‌ها استراحت لازم را نکنند، شرایط برای خود این افراد حادتر می‌شود و برای گسترش این بیماری آنها اقدام کردند.
    وی افزود: بیشترین موارد ابتلا در شهر کرمان، بم و جیرفت است که علت خاصی ندارد و این الگو مقطعی است و در هفته‌های آینده در همه شهرستان‌ها این ابتلا را خواهیم داشت.
    زحمتکش اظهار داشت: با توجه به مسافرت برخی افراد به مشهد مقدس این احتمال وجود دارد که آنها ناقل بیماری باشند و توصیه می‌کنیم که از مسافرت‌های غیرضروری خودداری کنند، افرادی که وارد مکان‌های تجمعی می‌شوند به دلیل اینکه شرایط تماس آنها بسیار بیشتر از دیگر مکان‌هاست، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری هستند.
    زحمتکش تصریح کرد: 98 درصد مواردی که مبتلا می‌شوند، حتی نیاز به بستری شدن ندارند اما دو درصد نیاز به بستری دارند و نیازمند مراقبت‌های ویژه هستند و از این افراد نیز عده‌ای فوت می‌کنند و تاکنون در استان کرمان بدون در نظر گرفتن رفسنجان یک نفر فوتی داشتیم



  • کلمات کلیدی :

  • پرسش مهر 88

    نویسنده:ابوحامد::: چهارشنبه 88/7/8::: ساعت 5:16 صبح
     
    رابطه اندیشه ورزی و علم با کمال انسانی، پرسش مهر رییس جمهور از فرهنگیان و دانش آموزان


    رییس جمهور با تاکید بر اینکه مهر ماه بهار حقیقی هر سال است، تصریح کرد: هر بهار تعلیم و تربیت، سنگ بنایی برای ساختن آینده ایران و بشر است.
    دکتر محمود احمدی نژاد در مراسم بهره برداری همزمان از 2603 طرح آموزشی، پرورشی و ورزشی مدارس سراسر کشور در دبیرستان جمهوری اسلامی منطقه 19 تهران گفت: علم و ایمان و اندیشه در اول مهر نشاط و طراوت ایجاد می کند و صحنه های زیبایی خلق می شود.
    رییس جمهور با بیان اینکه همه فلاسفه، متفکران، بزرگان و انبیا و اولیای الهی برای تبیین مأموریت واقعی انسان در زمین تلاش کرده اند، اظهارداشت: خدا انسان را خلق کرد و به بشر مأموریت داد تا انسانیت انسان را متجلی کند و به مقام خلیفه الهی برسد.
    دکتر احمدی نژاد رسیدن به قله های کمال انسانی را بدون علم و اندیشه محال دانست و گفت: برخی از علم فقط برای تسلط بر طبیعت، برخی برای کسب قدرت و برخی برای تسلط بر دیگران استفاده می کنند و برخی نیز برای انسان کامل شدن از آن سود می برند.
    رییس جمهور با بیان اینکه موضوع فعالیت جامعه فرهنگی ایران، انسان، علم و شکوفا کردن انسان‌ها با تعلیم و تربیت است، تاکید کرد: فعالیت جامعه فرهنگی ایران ارزشمندترین، والاترین و مهم‌ترین مأموریتی است که انسان می تواند انجام دهد و به همین دلیل است که امام خمینی (ره) فرمودند "معلمی شغل انبیاست".
    دکتر احمدی نژاد گفت: تنها با نور علم است که می توان همه چیز را به دقت تشخیص داد و پیشرفت کرد و به کمال و سعادت دست یافت.
    رییس جمهور با اشاره به اینکه همه سرمایه ملت ها در اختیار دست ها، اندیشه ها و دل های مهربان جوامع فرهنگی است و اظهارداشت: همه این سرمایه مثل خمیری است که در اختیار فرهنگیان قرار گرفته است و باید به آن شکل بدهند، در آن روح بدمند و انسانیتش را شکل دهند؛ به همین دلیل هیچ کار و دستاوردی در عالم با تعلیم و تربیت قابل مقایسه نیست.
    دکتر احمدی نژاد موفقیت های ایران اسلامی را موفقیت های جامعه فرهنگی کشور دانست و گفت: اگر امروز جمهوری اسلامی در عرصه های جهانی می درخشد، فریاد می زند و الگو می دهد، همه به اتکای اندیشه، اخلاق، ایمان ناب و کلام انسان ساز جامعه فرهنگی کشور است.
    رییس جمهور فضای امروز آموزش و پرورش را فضایی مطلوب و رو به جلو برشمرد و خاطرنشان کرد: همین امروز حال و هوای انسانی، علم اندوزی و مهرورزی مدارس کشور حال و هوایی استثنایی است اما در هر حال باید بدانیم کسی می تواند دیگران را به حرکت وادارد که خود در حال حرکت باشد و کسی می تواند انسانیت نوجوانان و جوانان را شکوفا کند که خودش در این مسیر حرکت کرده باشد.
    دکتر احمدی نژاد با تاکید بر اینکه جامعه فرهنگی کشور باید به دلیل جایگاه والا، قدر خود را بداند، گفت: همه عوامل دست اندرکار تعلیم باید استاد مسلم تعلیم و تربیت باشند و البته باید بیشترین توجه را نیز به رفاه معلمان و جامعه فرهنگی داشت.
    رییس جمهور در پایان با تشکر از جامعه‌ فرهنگی کشور تاکید کرد: باید از خیرین مدرسه‌ساز نیز تشکر کرد؛ جامعه‌ باصفای خیرین مدرسه‌ساز می‌دانند که در چه مسیری در حال حرکت هستند و ما خیرین مدرسه‌سازی داریم که تمام زندگی خود را در این راه گذاشته‌اند.
    رییس جمهور به دلیل اینکه قرار است عازم مقر سازمان ملل متحد شود و یکم مهر در میان دانش آموزان نیست؛ در پایان سخنانش دو پرسش از جامعه فرهنگی و معلمان در قالب پرسش مهر مطرح کرد.
    دکتر احمدی نژاد از جامعه فرهنگی پرسید: اگر قدرت تفکر، تعقل و اندیشه ورزی در انسان زنده و شکوفا نشود، چگونه می تواند علم بیاموزد و آن را در خدمت کمال خویش قرار دهد؟
    رییس جمهور برای دانش آموزان نیز این سوال را مطرح کرد:
    رابطه علم با کمال و با رشد انسان چیست و آیا می توان بدون علم به مراتبی از کمال انسان دست یافت؟ پیامبران از چه طریق راه کمال را در اختیار انسان ها قرار داده اند؟
    دکتر احمدی نژاد پس از پایان سخنانش به کلاس مجاور محل سخنرانی رفت و بر تخته سیاه این کلاس دبیرستان نوساز در منطقه 19 تهران مطلبی به یادگار برای دانش آموزان نوشت.
    رییس جمهور خطاب به دانش آموزان این گونه نوشت: "امیدوارم با ایمان به خدا و تلاش و استقامت، عناصری شایسته برای جامعه اسلامی و یاران وفاداری برای انسان کامل و مصلح جهانی حضرت مهدی (عج) باشید؛ تحقق این هدف از طریق علم آموزی و تعقل و تفکر و البته خودسازی می گذرد.
    موفق و سربلند باشید.
    دانش آموز همیشگی ، محمود احمدی نژاد"



  • کلمات کلیدی :

  • هر روز را آغازیست...

    نویسنده:ابوحامد::: چهارشنبه 88/7/8::: ساعت 5:10 صبح

  • کلمات کلیدی :

  • پیام تبریک احمدی نژاد به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان

    نویسنده:ابوحامد::: شنبه 88/5/31::: ساعت 6:38 عصر
    خطاب به سران کشورهای اسلامی و مسلمانان جهان صادر شد؛
    پیام تبریک احمدی‌نژاد به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان

    خبرگزاری فارس: رئیس جمهوری اسلامی ایران در پیامی حلول ماه مبارک رمضان، ماه ضیافت الهی و رهایی از قیود و وابستگی های زمینی را به سران کشورهای اسلامی و همه مسلمانان جهان تبریک گفت.



  • کلمات کلیدی :

  • رعایت رهنمودهای رهبری از ضرورتهای شرایط کنونی است

    نویسنده:ابوحامد::: شنبه 88/5/31::: ساعت 6:25 عصر
    رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام:
    رعایت رهنمودهای رهبری از ضرورت‌های شرایط کنونی است

    خبرگزاری فارس: آیت‌الله ‌هاشمی رفسنجانی اتحاد و همدلی بیشتر میان مسئولان و مردم را لازمه عبور کشور از مسائل داخلی و مقابله با مشکلات و اوضاع خارجی دانست و گفت: رعایت رهنمودهای رهبری از ضرورت‌های شرایط کنونی است



  • کلمات کلیدی :

  • مقام معظم رهبری: درس بزرگ غدیر مبارزه با تفرقه و اختلاف است

    نویسنده:ابوحامد::: شنبه 86/10/8::: ساعت 7:44 عصر

    تهران ، ایرنا ???/??/???
    حضرت آیت الله خامنه‌ای ، رهبر معظم انقلاب اسلامی، صبح امروز شنبه در دیدار پرشور هزاران نفر از مردم، تاکید کردند که درس بزرگ غدیر مبارزه با اختلاف و تفرقه است.




    + موسویان بار دیگر در جوار رفسنجانی مقابل دوربین‌ها

    نویسنده:ابوحامد::: شنبه 86/10/8::: ساعت 7:34 عصر









      موسویان بار دیگر در جوار رفسنجانی مقابل دوربین‌ها


     متهم پرونده جاسوسی هسته ای برای دومین بار طی 45 روز گذشته در جوار رفسنجانی مقابل دوربین های عکاسان رسانه های خبری حاضر شد.


     به گزارش رجانیوز، در حالیکه فضاسازی گسترده حامیان این متهم برای تبرئه وی شکست خورده و به دنبال اعتراض دولت و دانشجویان، قرار منع تعقیب وی با دستور دادستان تهران نقض شد، وی بار دیگر صبح امروز همراه با هاشمی رفسنجانی به منظور افتتاح افتتاح «مرکز پزشکی خاص شرق» در منطقه 15 تهران، مقابل دوربین ها ظاهر شد.


     وی نخستین بار پس از بازداشت، 21 آبانماه سال جاری دوشادوش رفسنجانی و حسن روحانی به همایش "اتحاد ملی" مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت که پیش از بازداشت، معاونت پژوهشهای بین الملل آن را برعهده داشت، قدم گذاشته و به فاصله 2 صندلی از رفسنجانی نشسته بود.


     حضور موسویان در همایش مذکور همزمان با سخنرانی رئیس جمهور در جمع دانشجویان دانشگاه علم و صنعت و هشدار شدیداللحن وی به افرادی بود که قصد دارند با اعمال فشار، مسیر طبیعی رسیدگی به این پرونده را منحرف سازند.


     زمینه سازی برای تطهیر و اعلام تبرئه این متهم البته زمان زیادی نبرد و حدود 2 هفته بعد (6 آذر)، سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرد موسویان از 2 اتهام جاسوسی و انتقال اطلاعات به بیگانگان تبرئه شده است.


     با این حال، وی برای بار دوم، امروز همراه با هاشمی به افتتاح مرکزی رفت که عضو هیئت امنای آن نیز می باشد.  این مرکز پزشکی توسط بنیاد امور بیماری‌های خاص احداث شده است. فاطمه هاشمی دختر بزرگتر رفسنجانی سالهاست که ریاست بنیاد امور بیماریهای خاص را برعهده دارد.


     پیش از این، برخی رسانه ها و شخصیت های سیاسی از قرار گرفتن یک متهم در کنار یک مقام بلندپایه در حالیکه پرونده وی در مراحل بازپرسی و رسیدگی قضایی قرار دارد، به اعمال فشار غیرمستقیم به دستگاه قضایی و به مخاطره افتادن استقلال قضایی تعبیر کرده بودند.


     اخبار مرتبط:


     موسویان در جوار رفسنجانی، هشدار دانشجویان به احمدی‌نژاد



    علی اصغر ::: سه‏شنبه 4/10/1386::: ساعت 5:12 عصر




       1   2      >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    حرف دل
    اهمیت آشنای زنان با قرآن
    اهمیت آشنای زنان با قرآن
    25 نکته در باره بابونه
    نماز اول ماه فراموش نشود
    مردم و پلیس
    یشنهادهای پلیس
    ایان عمر گروهکهای تکفیری و تروریستی
    مظلومین میانمار
    14شهریور
    رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر رضوی:
    طنز دکتر سلام
    رهبری نوروز 96
    سال اقتصاد مقاومتی: تولید - اشتغال
    دومین جلسه شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی برگزار ش
    [همه عناوین(2949)][عناوین آرشیوشده]


    [ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

    ©template designed by: www.persianblog.com