سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 تعداد کل بازدید : 841480

  بازدید امروز : 4

  بازدید دیروز : 109

ابـــوحـامـد

[ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

 

 

لینک دوستان

*رمز موفقیت*
قرآن
پارسی بلاگ
نهج البلاغه
سایت دفتر مقام معظم رهبری
محمد فرشاد پور
حوزه علمیه
خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران
پایثگاه ملی علوم زمین کشور
بانی تک
هم اندیشی
پایگاه اطلاع رسانی دولت
پایگه خبری - تحلیلی دانشجویان ایران
وب سایت شیرزن ایرانی
جام جم روزنامه
بازتاب برنا
هم اندیشی
ریاست جمهوری
شهاب مرادی
کدهای جاوا
عطف
گلستان دانش
روزنامه ها
جهان نیوز
خبر گزاری فارس
راسخون
باشگاه خبر نگاران جوان
پرورش کرم خاکی دلاور
پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهور دکتر روحانی
خبر فارسی
رویدادهای رفسنجان
مدیریت آموزش و پرورش رفسنجان
آموزش و پروش کشکوئیه
آشپزی لذت بخش
سایت کدبانو
پایگاه اطلاع رسانی 9دی
سایت دکتر حسن اکبری متخصص آسیب شناسی
سریعترین موتور جستجوگر خبر پارسی - اخبار لحظه
مبین طرح
خبرگزاری دانشجو
واژه یاب
میزان مجاز قند خون
مفاتیح ا لجنان
رجا نیوز
انواع سایتها
تحریرالوسیله
وام خود اشتغالی
پایش برنامه یکشنبه شبهای شبکه 1
متالوژی پودر یزد
پخش زنده حرم امام حسین و...
یزد فردا
سمت خدا از شبکه 3
سبک زندگی و صله رحم و ... محمد رضا پروانیان
آخرین اخبار ایران و جهان
پشیمان دشت سمنان
نشریه پرتو سخن
الگوها
دو بیتی های بابا طاهر
وبلاگ نوجوان هادی سرداری
طرح عفاف و حجاب
شهدای مصطفی خمینی رفسنجان
خاطرات مسثر

لوگوی دوستان











 

درباره خودم

 

پیوندهای روزانه

 

لینک به لوگوی من

ابـــوحـامـد

 

حضور و غیاب

یــــاهـو

 

دسته بندی یادداشت ها

حذف کردن از منوی استارت[167] . رهبرم[2] . غزه .

 

بایگانی

نوروز86
اردیبهشت 86
خردادماه 86
تیرماه 85
مرداد
آذرماه
شهریور
دی ماه
بهمن ماه
اسفند 86
فروردین 87
اردیبهشت 87
خرداد ماه 87
مهر ماه
دیماه88
بهار90
سال 91
نیمه اول سال 92
مهر 92
آبان 92
تا نوروز 93
بهار 93
تابستان 93
پاییز 93

 

اشتراک

 

 

بخشندگی، دوستی را نصیب [انسان [می کند و اخلاق را زینت می بخشد . [امام علی علیه السلام]

روزنامه ایران مطرح کرد؛

نویسنده:ابوحامد::: جمعه 87/6/15::: ساعت 12:35 عصر
 
روایتی ناگفته پیرامون حمایت هاشمی از دولت نهم
مشروح سخنان هاشمی رفسنجانی اگر چه منتشر نشد، اما اخبار منتشره حکایت از حمایت بى سابقه او از این طرح داشت. باید نشست و دید آنچه را که رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع نزدیکان و خواص خویش به عنوان راز مگو بیان کرده است، به مواضع بیرونى او هم سرایت خواهد کرد یا نه ...
روزنامه ایران در گزارشی روایتی ناگفته از حمایت آیت الله هاشمی رفسنجانی در حمایت از دولت را منتشر کرد.

به گزارش «فردا»، در این گزارش که در منبع اصلی با عنوان «هاشمی در جلوت-هاشمی در خلوت» و در روزنامه ایران با عنوان «چرا همه مواضع هاشمى رفسنجانى رسانه اى نشد» منتشر شد به بیان ناگفته های سخنان هاشمی رفسنجانی در خصوص دولت نهم در میان نمایندگان مجلس خبرگان پرداخت.

در این گزارش آمده است: «ساختن اقتصاد کشور با شیوه گداپرورى جواب نمى دهد»، «متاسفانه در دو سه سال گذشته نه تنها جلو نرفتیم، بلکه در مقاطعى هم عقبگرد کردیم»، «در این ? سال تقریباً در جا زده و حتى پائین تر از قبل هستیم»، «دولت روزمره عمل نکند» و.‎/‎/ عباراتى هستند که از آنها مى توان مواضع هاشمى رفسنجانى را نسبت به دولت نهم طى ماه هاى اخیر در رسانه ها یافت.

ایران ادامه داده است: رئیس جمهور اسبق با صراحت از نقد دولت نهم سخن به میان مى آورد. حرف هاى او تیتر اول رسانه هاى داخلى و خارجى را به خود اختصاص داده بودند. او حتى از پایان «دوره مدارا» با دولت سخن گفت. بیانى که برخى تحلیلگران از آن با عنوان «اعلام جنگ به احمدى نژاد» و «تلاش براى زمینه سازى حضور در انتخابات» یاد کردند.

سخنان صریح او البته تعجب برخى صاحبنظران را نیز برانگیخت. به گونه اى که برخى ائمه جمعه هم به آن واکنش نشان دادند.اما سخنان حکیمانه رهبر انقلاب در جمع اعضاى هیأت دولت پایانى بود برهمه قضاوت هاى سیاست زده از عملکردى غیر سیاسى. اگر چه برخى همچنان ترجیح دادند، با گرفتن قیافه حق به جانب از سنگینى مسئولیت تخریب هاى پیشین خود بگریزند، اما ضرورت پذیرفتن خط مشى مطلوبى که رهبرى ترسیم کردند، فضاى جدیدى را ایجاد کرد. به گونه اى که رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز بر شکل گیرى آن صحه گذاشت: «رهبر انقلاب با اظهارات حکیمانه شان کمک کردند در اوضاعى که نیاز به آرامش داریم کشور آرامش بیشترى بگیرد.» آقاى هاشمى که طى یک ماه پیش از این ، نقدهاى آتشین اش تیتر اول رسانه هاى مخالف دولت بود، در اجلاس مجلس خبرگان اما مشى دیگرى را در پیش گرفت و به صراحت دعواها و جنجال هاى سیاسى را ناصواب خواند:«باید با در نظر گرفتن شرایط از به جان هم افتادن سر مسائل جزیى و طرد کردن یکدیگر بپرهیزیم.» در همین راستا هنگامى که وزیر اقتصاد در اجلاس خبرگان از طرح نقدى کردن یارانه ها و تحول اقتصادى سخن به میان آورد، هاشمى رفسنجانى در پاسخ به برخى انتقادات که از سخنان حسینى شد، اجراى این طرح را ضرورى دانست و به نوعى به حمایت از طرح دولت برخاست.

به گزارش «فردا»، ایران در ادامه نوشته است: مشروح سخنان رئیس مجلس خبرگان رهبرى اگر چه منتشر نشد، اما اخبار منتشره حکایت از حمایت بى سابقه او از این طرح داشت. شاید به همین علت بود که آیت الله حائرى شیرازى نماینده استان فارس در مجلس خبرگان با اشاره به موضع هاشمى در اجلاس خبرگان در خصوص طرح دولت در گفت وگو با ایسنا گفت: «وزیر اقتصاد و دارایى در نشست اخیر خبرگان حضور پیدا کرد و آقاى هاشمى هم از سخنان وى به شدت دفاع کرد. پیداست وقتى آقاى هاشمى از وزیر اقتصاد و دارایى به این شکل حمایت کردند، مى توان این دفاع را دفاع از رئیس جمهور تلقى کرد.»

البته حمایت هاشمى از دولت به اینجا هم ختم نشد. او در ضیافت شامى که براى اعضاى خبرگان برپا کرده بود، وقتى با نقد چند تن از اعضاى مجلس خبرگان از عملکرد اقتصادى دولت مواجه شد و ابراز نگرانى این چند نفر را نسبت به تورم شنید، بار دیگر به حمایت از دولت و دفاع از آن در این زمینه پرداخت.

رئیس مجلس خبرگان با اشاره به تورم ساختارى اى که گریبانگیر اقتصاد ایران است، دلایل تشدید کننده آن که تورم جهانى و تورم وارداتى است را برشمرد و در عین حال بخشى از تورم را ناشى از محدودیتهاى ناروایى دانست که به جهت حفظ موضع رسمى کشورمان در برابر بدخواهان، در رسانه ها برجسته نمى شوند. هاشمى رفسنجانى با بیان این دلایل نتیجه گرفت که «بنابر این تدابیر داخلى دولت در عرصه اقتصاد، تورم زا نبوده است و از این جهت به دولت خرده اى نمى توان گرفت.»

حمایت هاى این چنینى آقاى هاشمى از دولت و دفاع در برابر انتقادات سطحى از دستگاه اجرایى در کنار تشکر وى از رهبر انقلاب به جهت حمایت اخیرشان از دولت با توجه به مواضع تند پیشین وى دور ازانتظارمى نمایاند. مخصوصاً آنکه وى در ادامه همین جلسه با ارزیابى کلى نقش دولت در تورم موجود گفت اگر بخواهیم عوامل این چنینى مثل تورم وارداتى و ‎/‎/‎/ را از تورم موجود کم کنیم، مى توانیم بگوییم دولت حتى نرخ تورم را کاهش هم داده است!

آنچه در این میان جلب توجه مى کند تغییر لحن کلام ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام در قضاوت نسبت به دولت است. او که پیش از این با صراحت مى گفت:«اینگونه که کشور دارد اداره مى شود، نمى توانیم راضى باشیم که مسلمانان خوبى هستیم» و از «عملکرد شعارى» دولت در عرصه «اقتصاد و فرهنگ و سیاست خارجى» سخن به میان مى آورد، شاید براى اولین بار طى این مدت از نقاط قوت طرح دولت دفاع کرد و نقد غیرکارشناسانه نسبت به تورم را پاسخ گفت.

شاید هاشمى رفسنجانى مثل خیلى از صاحبنظران دیگر با شنیدن بیانات رهبر انقلاب مشى متفاوتى را براى آینده مواضع خویش ترجیح داده است. اگر چنین باشد باید او را همچنان در خط ولایت و پذیراى نصایح رهبرى دانست. در این حالت است که او حمایت و تشکر از عملکرد دولت «در جلوت» را به تبعیت از رهبرانقلاب وظیفه خویش مى داند و اگر نقدى هم در میان باشد، منصفانه و با در نظر گرفتن هم زمان نقاط ضعف و قوت دستگاه اجرایى بیان خواهد کرد و البته از مواضع جنجال برانگیزى که دلسردى مردم و خشنودى تخریبگران دولت را فراهم مى کند، دورى خواهد گزید. شاید هم او مى خواست تنها «در خلوت» حضور اعضاى مجلس خبرگان،نشان دهد که مواضعش را همگام و همراستا با خواست رهبرى تنظیم مى کند و این همان ضرورتى شد که مواضع او در قبال دولت نرم باشد.به نظر، قضاوت در این خصوص و پذیرفتن هر یک از این دو احتمال با گذشت زمان آسان تر خواهد شد. اما آنچه در این مجال مى توان بیان کرد آن است که همه این سخنان آقاى هاشمى در حمایت از دولت، دور از تیررس رسانه هاى عمومى بیان شده و در حالى صورت گرفت که مشروح سخنان او منتشر نشده است. همچنین دفاع او از دولت در خصوص تورم نیز در حالى بود که او چندان موافق انتشار مواضع این چنینى خود در رسانه ها نبود. نتیجه نگاه بدبینانه به این واقعیت طبیعتاً عدم دلخوشى به تغییر مشى هاشمى خواهد بود، مگر آنکه مواضع آتى او در برابر رسانه ها نقیض این احتمال را تقویت کند.

نسبت اخلاق با مواضع سیاسیون از مباحثى است که از دیرگاه مورد توجه اهل نظر قرار گرفته است. برخى قائلند سیاسیون ناچارند دو چهره براى خویش تعریف کنند و دو موضع. آنچه در باطن قبول دارند و «درخلوت» با محرمان مى گویند و آن همان چیزى است که اقرب به حقایق است و دیگر آنچه مى بایست در برابر عموم بیان کنند. آنچه «در جلوت» بیان مى شود، لزوماً همان حقایق پذیرفته شده پیشین نیست و این حالتى است که سیاست به نوعى عارى از اخلاق شده باشد. طبیعتاً اگر مواضع خلوت به جلوت راه بیابد، بایست بر صداقت سیاستمداران و حسن نیتشان صحه گذاشت و پذیرفت که آنان سیاست را ذیل اخلاق تعریف مى کنند نه فراتر از آن. و اگر چنین نبود؛ یعنى نوعى دوگانگى در خلوات و جلوات وجود داشت، دیگر نمى توان این گونه قضاوت کرد.

روزنامه ایران در پایان تاکید کرده است: به نظر باید نشست و دید آنچه را که رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع نزدیکان و خواص خویش به عنوان راز مگو بیان کرده است، به مواضع بیرونى او هم سرایت خواهد کرد یا نه آیا او بازتعریفى از مرز خود با تخریب کنندگان دولت خواهد داشت آیا او آنچه را که از حرف هایش کمتر رسانه اى کرده، علنى خواهد کرد پاسخ به این سؤالات که البته در آینده اى نزدیک ممکن خواهد بود، همان چیزى است که نوع قضاوت ما را در مورد منش حجت الاسلام والمسلمین هاشمى رفسنجانى کامل مى کند.


  • کلمات کلیدی :

  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    حرف دل
    اهمیت آشنای زنان با قرآن
    اهمیت آشنای زنان با قرآن
    25 نکته در باره بابونه
    نماز اول ماه فراموش نشود
    مردم و پلیس
    یشنهادهای پلیس
    ایان عمر گروهکهای تکفیری و تروریستی
    مظلومین میانمار
    14شهریور
    رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر رضوی:
    طنز دکتر سلام
    رهبری نوروز 96
    سال اقتصاد مقاومتی: تولید - اشتغال
    دومین جلسه شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی برگزار ش
    [همه عناوین(2949)][عناوین آرشیوشده]


    [ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

    ©template designed by: www.persianblog.com