سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 تعداد کل بازدید : 842900

  بازدید امروز : 112

  بازدید دیروز : 83

ابـــوحـامـد

[ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

 

 

لینک دوستان

*رمز موفقیت*
قرآن
پارسی بلاگ
نهج البلاغه
سایت دفتر مقام معظم رهبری
محمد فرشاد پور
حوزه علمیه
خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران
پایثگاه ملی علوم زمین کشور
بانی تک
هم اندیشی
پایگاه اطلاع رسانی دولت
پایگه خبری - تحلیلی دانشجویان ایران
وب سایت شیرزن ایرانی
جام جم روزنامه
بازتاب برنا
هم اندیشی
ریاست جمهوری
شهاب مرادی
کدهای جاوا
عطف
گلستان دانش
روزنامه ها
جهان نیوز
خبر گزاری فارس
راسخون
باشگاه خبر نگاران جوان
پرورش کرم خاکی دلاور
پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهور دکتر روحانی
خبر فارسی
رویدادهای رفسنجان
مدیریت آموزش و پرورش رفسنجان
آموزش و پروش کشکوئیه
آشپزی لذت بخش
سایت کدبانو
پایگاه اطلاع رسانی 9دی
سایت دکتر حسن اکبری متخصص آسیب شناسی
سریعترین موتور جستجوگر خبر پارسی - اخبار لحظه
مبین طرح
خبرگزاری دانشجو
واژه یاب
میزان مجاز قند خون
مفاتیح ا لجنان
رجا نیوز
انواع سایتها
تحریرالوسیله
وام خود اشتغالی
پایش برنامه یکشنبه شبهای شبکه 1
متالوژی پودر یزد
پخش زنده حرم امام حسین و...
یزد فردا
سمت خدا از شبکه 3
سبک زندگی و صله رحم و ... محمد رضا پروانیان
آخرین اخبار ایران و جهان
پشیمان دشت سمنان
نشریه پرتو سخن
الگوها
دو بیتی های بابا طاهر
وبلاگ نوجوان هادی سرداری
طرح عفاف و حجاب
شهدای مصطفی خمینی رفسنجان
خاطرات مسثر

لوگوی دوستان











 

درباره خودم

 

پیوندهای روزانه

 

لینک به لوگوی من

ابـــوحـامـد

 

حضور و غیاب

یــــاهـو

 

دسته بندی یادداشت ها

حذف کردن از منوی استارت[167] . رهبرم[2] . غزه .

 

بایگانی

نوروز86
اردیبهشت 86
خردادماه 86
تیرماه 85
مرداد
آذرماه
شهریور
دی ماه
بهمن ماه
اسفند 86
فروردین 87
اردیبهشت 87
خرداد ماه 87
مهر ماه
دیماه88
بهار90
سال 91
نیمه اول سال 92
مهر 92
آبان 92
تا نوروز 93
بهار 93
تابستان 93
پاییز 93

 

اشتراک

 

 

بارالها! با رحمت خود که با آن، همه نیکی هارا برای اولیائت گِرد آورده ای و با آن، بدی ها را از دوستانت دور ساخته ای، مرا دریاب . [امام صادق علیه السلام]

مذاکرات لاریجانی- سولانا و دستپاچگی سایتهای تفرقه‌افکن

نویسنده:ابوحامد::: جمعه 86/2/7::: ساعت 11:0 صبح

 

 «قطعاً ما دوست داریم دیگران نگرانی از فناوری هسته‌ای ایران نداشته باشند و این موضوع می‌تواند موضوع جدی و مورد بحث باشد اما اگر نگاه تصنعی به مذاکرات داشته باشند و یک نوع رقص دیپلماتیک در مذاکرات داشته باشند، این مذاکرات به نتیجه منجر نخواهد شد.»

 شاید این جمله در کنار تأکید بر عدم تعلیق فعالیتهای هسته ای مهمترین نکاتی بود که در آستانه ششمین دور مذاکرات به نقل از علی لاریجانی بر روی خروجی خبرگزاریهای دنیا قرار گرفت.

 «همواره اعلام کردیم که آماده گفتگو هستیم و گفتگوی لاریجانی و سولانا بسیار مهم است و به رسیدن راه حلی قانونی و درست و اغاز همکاریهای مفید در زمینه های گوناگون کمک می کند.» تأیید این مذاکرات از سوی احمدی نژاد بالاترین مقام اجرایی کشور در گفتگوی مشترک با رویترز و العالم علاوه بر نمایش یکپارچگی دیدگاههای مسئولین ارشد در زمینه تاکتیک های مسئله هسته ای، موضع لاریجانی در مذاکرات با سولانا را نیز تقویت کرد. امری که در آستانه سفر لاریجانی به کنفرانس امنیتی مونیخ از سوی برخی رسانه های تفرقه افکن، دچار خدشه صوری شده بود.

 این سایتها که گویا در سال نامگذاری شده به نام "اتحاد ملی" نیز قصد صرف نظر نمودن از رویکردهای ضدملی خود را ندارند در روزهای اخیر و با مشخص شدن هماهنگی کامل مسئولین پرونده هسته ای در مذاکرات احتمالی، خط تفرقه افکنی به شیوه های نخ نما شده را از زمین مسئله هسته ای به موضوعات سیاسی داخلی تغییر داده اند.

 دوسایت مورد اشاره این گزارش، منتسب به مسئولین دبیرخانه و مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت می باشند. یکی از این دو سایت اینترنتی پس از آنکه سوژه و خوراک مناسبی برای القا اختلاف در زمینه مسائل هسته ای نیافت، در خبری مدعی شد لاریجانی رقیب انتخاباتی احمدی نژاد در انتخابات 88 خواهد بود! سایت وابسته به دبیر مجمع اما پس از آنکه بازخورد قابل توجهی از این خبر دریافت نکرد، طی خبر دیگری با ادعای تشکیل جلسه ای با حضور رئیس جمهور، عسگراولادی، باهنر و تعدادی از نمایندگان مجلس مانند حدادعادل و فدایی، از علی لاریجانی، باقر قالیباف و محسن رضایی به عنوان چهره های شاخصی از اصولگرایان نام برد که در این جلسه حضور نداشته اند و از این مسئله به انشعاب در اصولگرایان تعبیر کرد. با این حال به سادگی می توان دریافت که عدم حضور کدامیک از این 3 تن در جلسه مذکور، بهانه به آتش کشیدن قیصریه اصولگرایان از سوی این سایت فیلترشده و غیرقانونی می باشد.

 سایت منتسب به  مرکز تحقیقات مجمع نیز که وظیفه دفاع و توجیه مطلق عملکرد منفعلانه 2 سال اول پرونده هسته ای به مسئولیت حسن روحانی را برعهده دارد و در ضمن به دلیل اینکه برجسته شدن موفقیتهای توأم با منطق و ایستادگی دولت نهم  را مساوی با نوعی رسوایی سیاسی می پندارد، در اقدامی تفرقه افکنانه، دولت را متهم به تقلیل جایگاه طرفهای میانجی از 3 کشور اروپایی به ترکیه و عربستان نموده است. لاریجانی البته در کنفرانس خبری 2 روز پیش صراحتاً این ادعا را که پیش از سایت مذکور، توسط رسانه های بیگانه به آن دامن زده شده بود، رد کرد: « بین من و آقای سولانا حجابی وجود ندارد که احتیاجی به میانجی‌گری کشوری باشد. از ما خواسته بودند که مذاکرات در آنجا شود که ما هم در این زمینه تفاهم کردیم؛ وگرنه کشورهای دیگری هم در این زمینه ابراز تمایل کرده بودند.»

 این سایت البته توضیحی نداده که آیا مذاکرات سابقی که این دو دیپلمات در وین، بروکسل، برلین و مونیخ داشته اند، به معنای میانجیگری بلژیک، اتریش و یا آلمان بوده است؟ واقعیت اینست که مذاکرات لاریجانی- سولانا در آنکارا، تنها یک امتیاز سیاسی از سوی اتحادیه اروپا به ترکیه و گامی دیگر در مسیر طویل نزدیک شدن این کشور، به این اتحادیه می باشد.

 این سایت پیش از این نیز تمام توان خود را همسو با خبرگزاریهای غربی در راستای تشکیک در غنی سازی صنعتی ایران به کار گرفته و با ترجمه و انعکاس اخبار منفی در این زمینه، «خبر خوش» هسته ای را موجب بحران آفرینی تلقی کرده بود.

 به هر ترتیب این نوع رویکرد دستپاچه برای توجیه تعطیلی مراکز هسته ای ایران در طول 2 سال اول پرونده هسته ای در مقابل تدابیر دولت نهم، چندان نیز دور از ذهن به نظر نمی رسد. در طی این 2 سال حتی مرکز بازفرآوری اصفهان (UCF) نیز تعطیل گردید و اجازه نصب تعداد 20 سانتریفیوژ پایلوت (آزمایشگاهی) نیز به ایران داده نشد. در تمام این مدت و پس از امضای توافقنامه های تهران و پاریس که لاریجانی دبیر فعلی شورای عالی امنیت ملی و نماینده وقت رهبر انقلاب در این شورا از از آن به دادن دُر غلتان در برابر گرفتن آبنبات رنگین یاد کرده بود، مذاکره کنندگان هسته ای نزدیک به این سایت اینترنتی، هر بار با لبانی پر از لبخند در مقابل خبرنگاران ظاهر شده و تآکید می کردند: تعلیق امری داوطلبانه، صرفاً برای اعتمادسازی و در طول مذاکرات (بدون مشخص ساختن زمانی معلوم). و این شیوه اعلام خبر بیشتر شبیه وضعیتی بود که مالباخته ای که اموال وی را به غارت برده اند، برای توجیه کوتاهی و مماشات خود، فریاد کند، من با رضایت شخصی اموالم را در اختیار اغیار قرار دادم!

 با این حال، تعلیق غنی سازی همانگونه که پیش از این نیز از سوی رجانیوز خبر داده شده بود، از ادبیات سیاسی ایران حذف شده و سخنگوی وزارت امور خارجه نیز در مصاحبه هفتگی خود بر این نکته تأکید کرد. بنابراین، پرسشی که مجال طرح می یابد اینست که اساساً موضوع مذاکرات لاریجانی- سولانا، چه خواهد بود؟ از سویی جمهوری اسلامی، تعلیق را خط قرمز مذاکرات اعلام کرده و از سوی دیگر سولانا به نمایندگی از اتحادیه اروپا و 1+5، ماحصل مطلوب مذاکرات آنکارا را تعلیق غنی سازی عنوان کرده است.

 لاریجانی اما اصراری بر مشخص کردن موضوع مذاکره ندارد و هدف خود از سفر به آنکارا را شنیدن طرحهای جدید سولانا عنوان می کند: « اگر نگرانی آنها انحراف باشد، ما این را موضوع مهمی می‌دانیم که می‌تواند موضوع مذاکره باشد.»



 نظرات کاربران



© پایگاه اطلاع رسانی رجا




لیست کل یادداشت های این وبلاگ

حرف دل
اهمیت آشنای زنان با قرآن
اهمیت آشنای زنان با قرآن
25 نکته در باره بابونه
نماز اول ماه فراموش نشود
مردم و پلیس
یشنهادهای پلیس
ایان عمر گروهکهای تکفیری و تروریستی
مظلومین میانمار
14شهریور
رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر رضوی:
طنز دکتر سلام
رهبری نوروز 96
سال اقتصاد مقاومتی: تولید - اشتغال
دومین جلسه شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی برگزار ش
[همه عناوین(2949)][عناوین آرشیوشده]


[ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

©template designed by: www.persianblog.com