سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 تعداد کل بازدید : 841474

  بازدید امروز : 107

  بازدید دیروز : 97

ابـــوحـامـد

[ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

 

 

لینک دوستان

*رمز موفقیت*
قرآن
پارسی بلاگ
نهج البلاغه
سایت دفتر مقام معظم رهبری
محمد فرشاد پور
حوزه علمیه
خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران
پایثگاه ملی علوم زمین کشور
بانی تک
هم اندیشی
پایگاه اطلاع رسانی دولت
پایگه خبری - تحلیلی دانشجویان ایران
وب سایت شیرزن ایرانی
جام جم روزنامه
بازتاب برنا
هم اندیشی
ریاست جمهوری
شهاب مرادی
کدهای جاوا
عطف
گلستان دانش
روزنامه ها
جهان نیوز
خبر گزاری فارس
راسخون
باشگاه خبر نگاران جوان
پرورش کرم خاکی دلاور
پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهور دکتر روحانی
خبر فارسی
رویدادهای رفسنجان
مدیریت آموزش و پرورش رفسنجان
آموزش و پروش کشکوئیه
آشپزی لذت بخش
سایت کدبانو
پایگاه اطلاع رسانی 9دی
سایت دکتر حسن اکبری متخصص آسیب شناسی
سریعترین موتور جستجوگر خبر پارسی - اخبار لحظه
مبین طرح
خبرگزاری دانشجو
واژه یاب
میزان مجاز قند خون
مفاتیح ا لجنان
رجا نیوز
انواع سایتها
تحریرالوسیله
وام خود اشتغالی
پایش برنامه یکشنبه شبهای شبکه 1
متالوژی پودر یزد
پخش زنده حرم امام حسین و...
یزد فردا
سمت خدا از شبکه 3
سبک زندگی و صله رحم و ... محمد رضا پروانیان
آخرین اخبار ایران و جهان
پشیمان دشت سمنان
نشریه پرتو سخن
الگوها
دو بیتی های بابا طاهر
وبلاگ نوجوان هادی سرداری
طرح عفاف و حجاب
شهدای مصطفی خمینی رفسنجان
خاطرات مسثر

لوگوی دوستان











 

درباره خودم

 

پیوندهای روزانه

 

لینک به لوگوی من

ابـــوحـامـد

 

حضور و غیاب

یــــاهـو

 

دسته بندی یادداشت ها

حذف کردن از منوی استارت[167] . رهبرم[2] . غزه .

 

بایگانی

نوروز86
اردیبهشت 86
خردادماه 86
تیرماه 85
مرداد
آذرماه
شهریور
دی ماه
بهمن ماه
اسفند 86
فروردین 87
اردیبهشت 87
خرداد ماه 87
مهر ماه
دیماه88
بهار90
سال 91
نیمه اول سال 92
مهر 92
آبان 92
تا نوروز 93
بهار 93
تابستان 93
پاییز 93

 

اشتراک

 

 

آن که با دست کوتاه ببخشد او را با دست دراز ببخشند [ مى‏گویم : معنى آن این است که آنچه آدمى از مال خود در راه نیکى و نیکوکارى بخشد ، هرچند اندک بود خدا پاداش آن را بزرگ و بسیار دهد ، و دو دست در اینجا دو نعمت است و امام میان نعمت بنده و نعمت پروردگار فرق گذارد ، نعمت بنده را دست کوتاه و نعمت خدا را دست دراز نام نهاد ، چه نعمتهایى خدا همواره از نعمتهاى آفریدگان فراوانتر است و افزون چرا که نعمتهاى خدا اصل نعمتهاست و هر نعمتى را بازگشت به نعمت خداست و برون آمدن آن از آنجاست . ] [نهج البلاغه]

پرسش مهر 88

نویسنده:ابوحامد::: چهارشنبه 88/7/8::: ساعت 5:16 صبح
 
رابطه اندیشه ورزی و علم با کمال انسانی، پرسش مهر رییس جمهور از فرهنگیان و دانش آموزان


رییس جمهور با تاکید بر اینکه مهر ماه بهار حقیقی هر سال است، تصریح کرد: هر بهار تعلیم و تربیت، سنگ بنایی برای ساختن آینده ایران و بشر است.
دکتر محمود احمدی نژاد در مراسم بهره برداری همزمان از 2603 طرح آموزشی، پرورشی و ورزشی مدارس سراسر کشور در دبیرستان جمهوری اسلامی منطقه 19 تهران گفت: علم و ایمان و اندیشه در اول مهر نشاط و طراوت ایجاد می کند و صحنه های زیبایی خلق می شود.
رییس جمهور با بیان اینکه همه فلاسفه، متفکران، بزرگان و انبیا و اولیای الهی برای تبیین مأموریت واقعی انسان در زمین تلاش کرده اند، اظهارداشت: خدا انسان را خلق کرد و به بشر مأموریت داد تا انسانیت انسان را متجلی کند و به مقام خلیفه الهی برسد.
دکتر احمدی نژاد رسیدن به قله های کمال انسانی را بدون علم و اندیشه محال دانست و گفت: برخی از علم فقط برای تسلط بر طبیعت، برخی برای کسب قدرت و برخی برای تسلط بر دیگران استفاده می کنند و برخی نیز برای انسان کامل شدن از آن سود می برند.
رییس جمهور با بیان اینکه موضوع فعالیت جامعه فرهنگی ایران، انسان، علم و شکوفا کردن انسان‌ها با تعلیم و تربیت است، تاکید کرد: فعالیت جامعه فرهنگی ایران ارزشمندترین، والاترین و مهم‌ترین مأموریتی است که انسان می تواند انجام دهد و به همین دلیل است که امام خمینی (ره) فرمودند "معلمی شغل انبیاست".
دکتر احمدی نژاد گفت: تنها با نور علم است که می توان همه چیز را به دقت تشخیص داد و پیشرفت کرد و به کمال و سعادت دست یافت.
رییس جمهور با اشاره به اینکه همه سرمایه ملت ها در اختیار دست ها، اندیشه ها و دل های مهربان جوامع فرهنگی است و اظهارداشت: همه این سرمایه مثل خمیری است که در اختیار فرهنگیان قرار گرفته است و باید به آن شکل بدهند، در آن روح بدمند و انسانیتش را شکل دهند؛ به همین دلیل هیچ کار و دستاوردی در عالم با تعلیم و تربیت قابل مقایسه نیست.
دکتر احمدی نژاد موفقیت های ایران اسلامی را موفقیت های جامعه فرهنگی کشور دانست و گفت: اگر امروز جمهوری اسلامی در عرصه های جهانی می درخشد، فریاد می زند و الگو می دهد، همه به اتکای اندیشه، اخلاق، ایمان ناب و کلام انسان ساز جامعه فرهنگی کشور است.
رییس جمهور فضای امروز آموزش و پرورش را فضایی مطلوب و رو به جلو برشمرد و خاطرنشان کرد: همین امروز حال و هوای انسانی، علم اندوزی و مهرورزی مدارس کشور حال و هوایی استثنایی است اما در هر حال باید بدانیم کسی می تواند دیگران را به حرکت وادارد که خود در حال حرکت باشد و کسی می تواند انسانیت نوجوانان و جوانان را شکوفا کند که خودش در این مسیر حرکت کرده باشد.
دکتر احمدی نژاد با تاکید بر اینکه جامعه فرهنگی کشور باید به دلیل جایگاه والا، قدر خود را بداند، گفت: همه عوامل دست اندرکار تعلیم باید استاد مسلم تعلیم و تربیت باشند و البته باید بیشترین توجه را نیز به رفاه معلمان و جامعه فرهنگی داشت.
رییس جمهور در پایان با تشکر از جامعه‌ فرهنگی کشور تاکید کرد: باید از خیرین مدرسه‌ساز نیز تشکر کرد؛ جامعه‌ باصفای خیرین مدرسه‌ساز می‌دانند که در چه مسیری در حال حرکت هستند و ما خیرین مدرسه‌سازی داریم که تمام زندگی خود را در این راه گذاشته‌اند.
رییس جمهور به دلیل اینکه قرار است عازم مقر سازمان ملل متحد شود و یکم مهر در میان دانش آموزان نیست؛ در پایان سخنانش دو پرسش از جامعه فرهنگی و معلمان در قالب پرسش مهر مطرح کرد.
دکتر احمدی نژاد از جامعه فرهنگی پرسید: اگر قدرت تفکر، تعقل و اندیشه ورزی در انسان زنده و شکوفا نشود، چگونه می تواند علم بیاموزد و آن را در خدمت کمال خویش قرار دهد؟
رییس جمهور برای دانش آموزان نیز این سوال را مطرح کرد:
رابطه علم با کمال و با رشد انسان چیست و آیا می توان بدون علم به مراتبی از کمال انسان دست یافت؟ پیامبران از چه طریق راه کمال را در اختیار انسان ها قرار داده اند؟
دکتر احمدی نژاد پس از پایان سخنانش به کلاس مجاور محل سخنرانی رفت و بر تخته سیاه این کلاس دبیرستان نوساز در منطقه 19 تهران مطلبی به یادگار برای دانش آموزان نوشت.
رییس جمهور خطاب به دانش آموزان این گونه نوشت: "امیدوارم با ایمان به خدا و تلاش و استقامت، عناصری شایسته برای جامعه اسلامی و یاران وفاداری برای انسان کامل و مصلح جهانی حضرت مهدی (عج) باشید؛ تحقق این هدف از طریق علم آموزی و تعقل و تفکر و البته خودسازی می گذرد.
موفق و سربلند باشید.
دانش آموز همیشگی ، محمود احمدی نژاد"



  • کلمات کلیدی :

  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    حرف دل
    اهمیت آشنای زنان با قرآن
    اهمیت آشنای زنان با قرآن
    25 نکته در باره بابونه
    نماز اول ماه فراموش نشود
    مردم و پلیس
    یشنهادهای پلیس
    ایان عمر گروهکهای تکفیری و تروریستی
    مظلومین میانمار
    14شهریور
    رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر رضوی:
    طنز دکتر سلام
    رهبری نوروز 96
    سال اقتصاد مقاومتی: تولید - اشتغال
    دومین جلسه شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی برگزار ش
    [همه عناوین(2949)][عناوین آرشیوشده]


    [ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

    ©template designed by: www.persianblog.com