سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 تعداد کل بازدید : 842650

  بازدید امروز : 58

  بازدید دیروز : 115

ابـــوحـامـد

[ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

 

 

لینک دوستان

*رمز موفقیت*
قرآن
پارسی بلاگ
نهج البلاغه
سایت دفتر مقام معظم رهبری
محمد فرشاد پور
حوزه علمیه
خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران
پایثگاه ملی علوم زمین کشور
بانی تک
هم اندیشی
پایگاه اطلاع رسانی دولت
پایگه خبری - تحلیلی دانشجویان ایران
وب سایت شیرزن ایرانی
جام جم روزنامه
بازتاب برنا
هم اندیشی
ریاست جمهوری
شهاب مرادی
کدهای جاوا
عطف
گلستان دانش
روزنامه ها
جهان نیوز
خبر گزاری فارس
راسخون
باشگاه خبر نگاران جوان
پرورش کرم خاکی دلاور
پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهور دکتر روحانی
خبر فارسی
رویدادهای رفسنجان
مدیریت آموزش و پرورش رفسنجان
آموزش و پروش کشکوئیه
آشپزی لذت بخش
سایت کدبانو
پایگاه اطلاع رسانی 9دی
سایت دکتر حسن اکبری متخصص آسیب شناسی
سریعترین موتور جستجوگر خبر پارسی - اخبار لحظه
مبین طرح
خبرگزاری دانشجو
واژه یاب
میزان مجاز قند خون
مفاتیح ا لجنان
رجا نیوز
انواع سایتها
تحریرالوسیله
وام خود اشتغالی
پایش برنامه یکشنبه شبهای شبکه 1
متالوژی پودر یزد
پخش زنده حرم امام حسین و...
یزد فردا
سمت خدا از شبکه 3
سبک زندگی و صله رحم و ... محمد رضا پروانیان
آخرین اخبار ایران و جهان
پشیمان دشت سمنان
نشریه پرتو سخن
الگوها
دو بیتی های بابا طاهر
وبلاگ نوجوان هادی سرداری
طرح عفاف و حجاب
شهدای مصطفی خمینی رفسنجان
خاطرات مسثر

لوگوی دوستان











 

درباره خودم

 

پیوندهای روزانه

 

لینک به لوگوی من

ابـــوحـامـد

 

حضور و غیاب

یــــاهـو

 

دسته بندی یادداشت ها

حذف کردن از منوی استارت[167] . رهبرم[2] . غزه .

 

بایگانی

نوروز86
اردیبهشت 86
خردادماه 86
تیرماه 85
مرداد
آذرماه
شهریور
دی ماه
بهمن ماه
اسفند 86
فروردین 87
اردیبهشت 87
خرداد ماه 87
مهر ماه
دیماه88
بهار90
سال 91
نیمه اول سال 92
مهر 92
آبان 92
تا نوروز 93
بهار 93
تابستان 93
پاییز 93

 

اشتراک

 

 

فقیه کامل کسى است که مردم را از آمرزش خدا مأیوس نسازد ، و از مهربانى او نومیدشان نکند و از عذاب ناگهانى وى ایمنشان ندارد . [نهج البلاغه]

گزارش اقتصادی رییس‌جمهوری: ایران ‌در آستانه یک جهش بزرگ اقتصادی

نویسنده:ابوحامد::: شنبه 86/2/29::: ساعت 2:41 عصر

 

 "محمود احمدی نژاد"رییس جمهوری‌اسلامی ایران با ارائه گزارشی مبسوط از دستاوردهای اقتصادی دولت نهم به‌ملت ایران،گفت :امروز کشور درآستانه یک جهش بزرگ اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، احمدی نژاد در یک گفت و گوی تلویزیونی که نزدیک به‪ ۹۰‬دقیقه به طول انجامید،ایران را یکی از امن‌ترین کشورها برای سرمایه‌گذاری دربخش‌های مختلف عنوان کرد و افزود : علیرغم فضاسازی‌ها و فشارهای موجود ، میزان سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی درایران نسبت به سال‌های گذشته به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

**اگر همه درآمد نفت هم دراختیاردولت باشد، جوابگوی هزینه‌ها نیست
رییس جمهوری درپاسخ به سوالی درخصوص سهم دولت از درآمد نفت کشور،گفت:
در سال ‪ ۸۶‬از مجموع درآمدهای نفتی ‪ ۲۹/۵‬میلیارد دلار در اختیار دولت قرار می گیرد تا در بخش‌های گوناگون هزینه کند و مابقی آن در حساب ذخیره ارزی پس‌انداز می‌شود.

احمدی نژاد افزود: بر اساس آنچه در سال ‪ ۸۶‬از درآمد نفت در اختیار دولت قرار می‌گیرد، سهم هر فرد، ماهیانه ‪ ۲۷۰‬هزار ریال است و این در حالی است که اگر همه درآمد نفت نیز در اختیار دولت قرار گیرد، هزینه‌ها را پوشش نمی‌دهد.

رییس جمهوری خاطرنشان کرد:به ازای هر ایرانی ماهیانه ‪ ۷۸۲۰۰‬ریال برای آموزش و پرورش، حدود ‪ ۴۰‬هزار ریال برای بهداشت ، ‪ ۳۲‬هزار ریال برای امور رفاهی و ‪۶۹‬هزار ریال برای یارانه‌های کالای اساسی پرداخت می‌شود.

احمدی نژاد تصریح کرد:هزینه‌های عمرانی و آموزشی به‌تنهایی ماهیانه ‪۳۱۰‬ هزار ریال خواهدشد که با هزینه حدود ‪۴۰۰‬هزار ریالی نیروهای مسلح، ازمبلغی که از درآمد نفت دراختیار دولت قرار می‌گیرد، بیشتر است.

رییس جمهوری مصرف بالای سوخت را یکی‌ازمشکلات کشور دانست و اظهار داشت :
روزانه ‪ ۴‬میلیون بشکه نفت تولید می‌شودکه ازاین مقدار یک‌میلیون و ‪ ۶۰۰‬هزار بشکه نفت به اضافه ‪ ۳۵۰‬میلیون متر مکعب گاز در داخل مصرف می‌شود که قیمت آن بیش از مقدار نفتی است که در سال صادر می‌شود.

احمدی نژاد ادامه داد: وظیفه دولت این است که این مصرف را کاهش دهد و در تلاش است که همین مقدار از درآمد ناشی از فروش نفت را عادلانه توزیع و همچنین در زیرساخت‌های کشور و سرمایه‌های ماندگار هزینه کند.

** دولت نهم گام‌های بلندی برای کاهش اتکا به نفت برداشته است
رییس جمهوری در پاسخ به این سوال که دولت نهم برای کاهش اتکا به نفت و تقویت صادرات کالاهای غیرنفتی، چه اقداماتی انجام داده،گفت: دولت در این بخش گام‌های بلند و اساسی برداشته است.

احمدی نژاد در همین رابطه به آمار صادرات غیرنفتی و واردات کشوراشاره کرد وافزود : در سال ‪ ۸۳‬واردات کشور ‪ ۳۵/۴‬میلیارد دلار بود که نسبت به سال قبل خود ‪ ۳۳‬درصد رشد دارد.

وی اضافه کرد : این آمار در سال ‪ ۸۴‬با ‪ ۱۲/۳‬رشد به ‪ ۳۹/۷‬تبدیل شد، در سال ‪ ۸۵‬رقم واردات کشوربه‪ ۴۱/۴‬با حدود ‪ ۴‬درصد رشد رسید،درمقابل با افزایش تند شیب صادرات غیرنفتی در این سال‌ها روبه‌رو هستیم.

رییس جمهوری ادامه داد: در سال ‪ ۸۳‬رقم صادرات غیرنفتی‪ ۷/۶‬میلیارد دلار بود که درسال ‪ ۸۴‬به ‪ ۱۱/۱‬رسید که ‪ ۴۶‬درصد رشد را نشان می‌دهد و در سال ‪۸۵‬ نیز این رقم به ‪ ۱۶/۳‬میلیارد دلار رسید که رشد ‪ ۴۷‬درصدی را نشان می‌دهد و یک جهش بی‌سابقه در صادرات است.

احمدی‌نژاد با تاکید براینکه تلاش دولت این بوده که سهم نفت رادر بودجه کاهش دهد،تصریح کرد:در سال ‪ ،۸۳‬سهم بودجه کشور از نفت حدود ‪ ۶۲/۹‬درصد بود که این رقم در سال‌های ‪ ۸۴‬و ‪ ۸۵‬به حدود ‪ ۵۲‬درصد کاهش یافت و این یعنی کاهش سهم نفت در بودجه عمومی کشور که جای آن را سایر درآمدها همچون فروش منابع دولت، عوارض و مالیات‌ها گرفته است.

** مخالفان دولت آمارهای غلط می‌دهند و عددسازی می‌کنند
از رییس جمهوری سوال شد که‌آمارهای غیررسمی حاکی ‌از کاهش صادرات ، افزایش بیکاری و نرخ تورم درکشوراست ، پاسخ شما به این آمارها چیست؟
احمدی نژاد درپاسخ گفت:متاسفانه حتی از برخی تریبونهای رسمی، آمارهای غلط و دروغ منتشر شد و حتی در جایی رقم واردات را بیش از ‪ ۶۰‬میلیارد دلار عنوان کردند که به‌هیچ عنوان درست نیست.

رییس جمهوری‌افزود: درمورد واردات ضمن اینکه رقم ‌واردات این میزان نیست، نوع کالایی که وارد می‌شود مهم‌است، واردات کالای مصرفی وصادرکردن نفت به جای آن به ضرر کشور است اما اگر کالاهای واسطه‌ای و مواد اولیه وارد کنیم و به جای آن محصولات ساخته‌شده صادر کنیم، به نفع کشور خواهد بود.

احمدی‌نژاد درخصوص آمارهای غیررسمی‌و نادرست اعلام‌شده درخصوص نرخ بیکاری در کشور نیز گفت : در سال ‪ ۸۳‬نرخ بیکاری ‪ ۱۲/۳‬درصد بود، درسال ‪ ۸۴‬این رقم به ‪ ۱۱/۵‬و در سال ‪ ۸۵‬نیز به ‪ ۱۱/۳‬کاهش یافته است که پیش‌بینی قانون برنامه توسعه، ‪ ۱۱/۸‬بوده و در واقع ما از برنامه جلو زده‌ایم.

رییس جمهوری با بیان اینکه ما از دوستان قبل از خود ‪ ۳/۵‬میلیون بیکار تحویل گرفته‌ایم، و بااشاره به افزایش شدید رشد جمعیت متقاضی کار، گفت: در سال ‪ ،۸۵‬یک میلیون و ‪ ۵۸۸‬هزارنفر به متقاضیان کار اضافه شد اما در یکسال و نیم گذشته باکمک خود مردم و سرمایه‌گذارها نزدیک به دو میلیون شغل ایجاد شد.

احمدی نژاد با ذکر اینکه نرخ بیکاری جوانان ‪ ۱۵‬تا ‪ ۲۹‬سال از ‪ ۲۴‬درصد به ‪ ۲۳‬درصد و بیکاری خانم‌ها از ‪ ۱۷‬به ‪ ۱۵/۹‬درصد کاهش یافته‌است، نرخ ‪۱۱/۳‬ درصد برای بیکاری را رقم بالایی دانست و گفت : تلاش دولت این است که در سال جاری شغل بیشتری ایجاد شود.

رییس جمهوری درخصوص نرخ تورم اظهار داشت : نرخ تورم میانگین قیمت ‪۳۲۰‬ قلم کالا است که درسال ‪ ۸۱‬و ‪ ۸۲‬این نرخ ‪ ، ۱۵/۷‬در سال ‪ ۱۳/۶ ،۸۳‬و درسال ‪۸۴‬ نیز ‪ ۱۲/۱‬بوده که میانگین هشت ساله دولت قبل ‪۱۵/۷۶‬بوده ومیانگین هشت ساله دولت قبل از آن نیز ‪ ۲۵/۲۶‬بوده است.

احمدی نژاد تاکیدکرد : نمی‌توان در یکسال و نیم تورم ‪ ۱۵/۷‬درصدی را به صفر کاهش دهد، ضمن اینکه قیمت چند کالای خاص نمی‌تواند شاخص نرخ تورم باشد.

رییس جمهوری در ادامه با تاکید بر اینکه‌در مجموع تورم در کشور رو به کاهش است، گفت : البته در سال ‪ ۸۵‬نرخ تورم کشور ‪ ۱/۵‬درصد از سال ‪ ۸۴‬بیشتر است که افزایش کارهای عمرانی دولت، افزایش قیمت‌های جهانی و تحریک بازار و ایجاد تورم القایی در کشور از جمله دلایل آن است.

احمدی‌نژاد همچنین تاکید کرد: متاسفانه بعضی‌ها آمارهای دروغ و نادرست در جامعه منتشر و عددسازی می‌کنند و واقعیات را دگرگون جلوه می‌دهند، اگر منصفانه نقد و ضعف‌ها را بیان کنند ، ما تلاش خواهیم کرد ، ضعف‌ها را برطرف کنیم.

رییس جمهوری افزود:متاسفانه فردی دریک تریبون رسمی، ‪ ۱۵‬عدد غیر واقعی از بخش اقتصادی کشور ارائه کرد و این در حالی است که رشد اقتصادی کشور افزایش خوبی داشته است. آنها آمار غلط می‌دهند.

احمدی نژاد ادامه داد : می‌گویند دولت دربخش اقتصاد موفق نبوده و سند آنها نیز افزایش قیمت مسکن و چند قلم کالای خاص است،درحالی که دلیل افزایش قیمت مسکن روشن است و درصورت لزوم دولت آن را توضیح خواهد داد.

ادامه خبر را در بخش سیاسی و اقتصادی بخوانید.

---> احمدی نژاد.گزارش اقتصادی.ایرنا.

ارسال خبر: ۱۰:۴۵ ‪شنبه، ۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۶‬ نسخه قابل چاپ

اخبار مرتبط




لیست کل یادداشت های این وبلاگ

حرف دل
اهمیت آشنای زنان با قرآن
اهمیت آشنای زنان با قرآن
25 نکته در باره بابونه
نماز اول ماه فراموش نشود
مردم و پلیس
یشنهادهای پلیس
ایان عمر گروهکهای تکفیری و تروریستی
مظلومین میانمار
14شهریور
رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر رضوی:
طنز دکتر سلام
رهبری نوروز 96
سال اقتصاد مقاومتی: تولید - اشتغال
دومین جلسه شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی برگزار ش
[همه عناوین(2949)][عناوین آرشیوشده]


[ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

©template designed by: www.persianblog.com