سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 857766

  بازدید امروز : 69

  بازدید دیروز : 743

ابـــوحـامـد

[ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

 

 

لینک دوستان

*رمز موفقیت*
قرآن
پارسی بلاگ
نهج البلاغه
سایت دفتر مقام معظم رهبری
محمد فرشاد پور
حوزه علمیه
خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران
پایثگاه ملی علوم زمین کشور
بانی تک
هم اندیشی
پایگاه اطلاع رسانی دولت
پایگه خبری - تحلیلی دانشجویان ایران
وب سایت شیرزن ایرانی
جام جم روزنامه
بازتاب برنا
هم اندیشی
ریاست جمهوری
شهاب مرادی
کدهای جاوا
عطف
گلستان دانش
روزنامه ها
جهان نیوز
خبر گزاری فارس
راسخون
باشگاه خبر نگاران جوان
پرورش کرم خاکی دلاور
پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهور دکتر روحانی
خبر فارسی
رویدادهای رفسنجان
مدیریت آموزش و پرورش رفسنجان
آموزش و پروش کشکوئیه
آشپزی لذت بخش
سایت کدبانو
پایگاه اطلاع رسانی 9دی
سایت دکتر حسن اکبری متخصص آسیب شناسی
سریعترین موتور جستجوگر خبر پارسی - اخبار لحظه
مبین طرح
خبرگزاری دانشجو
واژه یاب
میزان مجاز قند خون
مفاتیح ا لجنان
رجا نیوز
انواع سایتها
تحریرالوسیله
وام خود اشتغالی
پایش برنامه یکشنبه شبهای شبکه 1
متالوژی پودر یزد
پخش زنده حرم امام حسین و...
یزد فردا
سمت خدا از شبکه 3
سبک زندگی و صله رحم و ... محمد رضا پروانیان
آخرین اخبار ایران و جهان
پشیمان دشت سمنان
نشریه پرتو سخن
الگوها
دو بیتی های بابا طاهر
وبلاگ نوجوان هادی سرداری
طرح عفاف و حجاب
شهدای مصطفی خمینی رفسنجان
خاطرات مسثر

لوگوی دوستان











 

درباره خودم

 

پیوندهای روزانه

 

لینک به لوگوی من

ابـــوحـامـد

 

حضور و غیاب

یــــاهـو

 

دسته بندی یادداشت ها

حذف کردن از منوی استارت[167] . رهبرم[2] . غزه .

 

بایگانی

نوروز86
اردیبهشت 86
خردادماه 86
تیرماه 85
مرداد
آذرماه
شهریور
دی ماه
بهمن ماه
اسفند 86
فروردین 87
اردیبهشت 87
خرداد ماه 87
مهر ماه
دیماه88
بهار90
سال 91
نیمه اول سال 92
مهر 92
آبان 92
تا نوروز 93
بهار 93
تابستان 93
پاییز 93

 

اشتراک

 

 

بهترینِ برادرانت، کسی است که به حق، برای تو بسیار خشم گیرد . [امام علی علیه السلام]

سخنان مهم استاد حسن رحیم پور ازغدی

نویسنده:ابوحامد::: یکشنبه 93/8/11::: ساعت 9:1 صبح
شهید مطهری و تحجر شیعی؛ آسیب شناسی مناسک دینی

زیارت و توسل و شفاعت اگر در جای خود قرار بگیرد باعث رشد است اما اگر در فهرستِ هندسه معرفتِ دینی، زیات و توسل و شفاعت جای خود نباشد و بیاید جای کل دین را بگیرد این عین بدبختی و فلاکت است و این که عرض کردم عین عبارت امام است.

گروه فرهنگی- میدان 72/ گاهی زدن برخی حرف‌ها و انتقادها و آسیب‌شناسی‌ها به مذاق بسیاری خوش نمی‌آید و بنابراین آن‌ها که این آسیب‌ها را می‌بینند و می‌دانند، ترجیح می‌دهند این نقدها را قلم بگیرند و زبان بر بیان آسیب‌شناسی‌ها ببندند. این‌جاست که نقش علمای دلسوز و جسور پررنگ می‌شود، چون آن‌ها از آبرو و جان و مال خود می‌گذرند و با به جان خریدن اعتراضات، حرف حق را -هر چند که تلخ باشد- می‌زنند. در نقد تحجر شیعی، علما و دلسوزان اندکی سخن گفته‌اند که در این میان، استاد رحیم‌پور که استادی دلسوز و دغدغه‌مند است، سخنان شهید مطهری دربار? برخی انحرافات و تحجر در منابر و مناسک شیعی را نقل کرده و تحجر شیعی را از زبان ایشان به نقد کشیده است.

ایشان در سخنانی که چندی پیش از تلویزیون نیز پخش شد، می‌گوید: «زیارت و توسل و شفاعت اگر در جای خود قرار بگیرد باعث رشد است اما اگر در فهرستِ هندسه معرفتِ دینی، زیات و توسل و شفاعت جای خود نباشد و بیاید جای کل دین را بگیرد این عین بدبختی و فلاکت است و این که عرض کردم عین عبارت امام است».

ویدئوی این سخنرانی در ادامه می‌آید:


00:00
  
00:00

سخنرانی استاد رحیم پور ازغدی با موضوع : مطهری و تحجر شیعی (آسیب شناسی مناسک دینی)

تاریخ انتشار : 1393/02/06 – در جمع مدیران پژوهش و تبلیغ کشوری سازمان تبلیغات اسلامی اسفند 1392

دانلود فیلم سخنرانی (منبع / دیدن در صفحه آپارات میدان 72)



  • کلمات کلیدی :

  • آیا شیعیان جزو قالتاقترین مردم دنیا هستند؟

    نویسنده:ابوحامد::: یکشنبه 93/8/11::: ساعت 8:50 صبح

    رحیم‌پور ازغدی : شهید مطهری می گوید مردم شیعه جزء قالتاق? ...

    چندی قبل یک سخنرانی از آقای رحیم پور ازغدی منتشر شد که ضمن آن مطلب بسیار مهمی را به آقای مطهری نسبت داده بود. کلیپ همین قسمت را که در آپارات آمده و سایت های ضد شیعه هم مکرر در مکرر پخش کرده اند به راحتی می توانید ببینید.
    ازغدی گوید:
    آقای مطهری می گوید: شیعه مردم شیعه جزو قالتاق ترین مردم دنیا هستند. این ها تعابیر آقای مطهری است. می گوید:‌مردم ما، مردم شیعه جزو قالتاق ترین مردم دنیا هستند که ما تا حال دیده ایم. یعنی دروغ می گویند. ربا می خورند. گران می فروشند. کلاه هم رو بر می دارند. اهل نماز و روزه و خمس و زکات و اینا، با مسس و افسردگی و کسالت نفس و اینا، در عین حال مدعی ترین مردم. این جمله را غیر از مطهری جرأت ندارد [بگوید]. می گوید: یکی از قالتاق ترین، مدعی ترین مردمند، که فکر می کنند از همین الان کنار انبیاء‌ از همین الان در بهشت اند و در باره بقیه اظهار نظر می کنند. می گوید: این یکی از بیماری های مردم شیعه است و منشأش منبرهای ماست. ما یک دین و تشیع دیگری را به مردم آموزش می دیم. می گوید: این یک وسوسه شیطانی است، ما اینها را از خدا دور کردیم. از فرمان خدا. بهشون یاد دادیم لازم نیست به اوامر خدا عمل کنید. اسمت که شیعه است کافی است. کاری کردیم، جوری دین رو معرفی کردیم که مردم به این دلخوش کردند که ناممان بین دوستان علی بن ابی طالب است....
     
    توضیح کلی:
    آقای مطهری دو جا بحث از قالتاق بودن را مطرح کرده که عبارات یاد شده بالا که دنباله حرف و سخن آقای مطهری است، در آنجا نیامده و آن قسمت در عدل الهی آمده است (مجموعه آثار  1/ 338). بنابرین نخستین مشکل وصل کردن اینها به همدیگر است که در متن آقای مطهری نیست.
    اما در دو موردی که آقای مطهری بحث قالتاق بودن را مطرح کرده یک مورد مفصل آن در باره کسانی است که فکر می کنند ظهور مهدی (ع) تنها برای شیعیان است. و دیگری به طور کلی در باره تربیت شیعیان است که نباید چهار تا قالتاق شیعه فکر کنند که بهترین هستند با این عبارت« مى‏گوییم فقط ما مورد عنایت خدا هستیم و براى ما همان انتساب نام ائمه کافى است، چیز دیگر نمى‏خواهیم. خدا هم بهشت را آماده کرده براى ما چهارتا قالتاق‏! بعد مى‏گوییم پس چرا ما مسلمانها اینقدر بدبخت و بیچاره‏ایم؟ »
    هر دو عبارت، به هیچ روی، آن جمله کلی آقای ازغدی را ندارد که شیعیان جزو قالتاق ترین مردم دنیا هستند. آدمی به خدا پناه می برد که آقای مطهری چنین نسبتی را به کل شیعه بدهد آن هم آنها را نه قالتاق که قالتاق ترین مردم دنیا بداند.
    حالا هر دو مورد را نگاه کنید و خود قضاوت کنید که چطور چنین نسبت ناروایی به آقای مطهری داده شده و در حضور یک مشت طلبه، کسی چنین اتهامی را به مطهری زده و جامعه شیعه را چنین متهم کرده و بعد هم سایت های ضد شیعه از آن به عنوان شاهد کلام علیه شیعه استفاده کرده اند.
     
    عین عبارات آقای مطهری:
    1. مجموعه‏آثاراستادشهیدمطهرى    ج‏26    293
    شخصى آمد خدمت امیرالمؤمنین على علیه السلام؛ یک لبخندى زد، عرض کرد: «یا امیرَالمؤمنین! انّى احِبُّکَ» من تو را دوست دارم. فرمود: وَلکِنّى ابْغِضُکَ‏ اما من تو را دشمن دارم. (نفرمود دروغ مى‏گویى، چون راست مى‏گفت، دوست هم داشت.)
    گفت: چرا؟ فرمود: براى فلان کارت. فلان‏کس احتیاج داشت به تعلیم قرآن و بر تو واجب بود که آن را به او یاد بدهى، از او پول گرفتى.
    بنابراین هیچ منافاتى نیست که ما على را دوست داشته باشیم اما عمل ما طورى باشد که على ما را دشمن داشته باشد. امام صادق علیه السلام فرمود: کونوا لَنا زَیْناً وَ لاتَکونوا عَلَیْنا شَیْناً شما شیعیان اسباب افتخار ما ائمه باشید، زیور ما باشید، مایه ننگ و عار و خجلت و شرمندگى ما نباشید؛ یعنى طورى باشید که در میان سایر مسلمانان نمونه‏هایى از تقوا و پاکى و درستى باشید. فرمود: طورى باشید که وقتى مردم شما را مى‏بینند بگویند رَحِمَ اللَّهُ جَعْفَراً خدا بیامرزد امام جعفر صادق علیه السلام را،
    چه شیعیان خوبى درست کرده. وَ لاتَکونوا عَلَیْنا شَیْناً مایه ننگ و عار ما نباشید. شما وقتى که اخلاقتان، بازارتان، روحیه و کردارتان برخلاف اسلام است، اسباب خجلت و شرمندگى و سرافکندگى ما خواهید بود. دیگر از این بهتر [مى‏توان گفت؟!] آن، بیان قرآن؛ آن، سخنان پیغمبر که قبلًا برایتان عرض کردم، این هم سخنان امام جعفر صادق علیه السلام. از این بالاتر چه مى‏شود گفت؟! ولى مگر ممکن است ما از خر شیطان پایین بیاییم؟! مى‏گوییم فقط ما مورد عنایت خدا هستیم و براى ما همان انتساب نام ائمه کافى است، چیز دیگر نمى‏خواهیم. خدا هم بهشت را آماده کرده براى ما چهارتا قالتاق‏! بعد مى‏گوییم پس چرا ما مسلمانها اینقدر بدبخت و بیچاره‏ایم؟ جوابش را قرآن داده. ملتى که افسرش برود در اسرائیل تربیت ببیند و بعد برود در اوگاندا کودتا راه بیندازد آیا انتظار دارید روى سعادت ببیند؟! ذلِکَ‏ بِانَّ اللَّهَ لَمْ یَکُ مُغَیِّراً نِعْمَةً انْعَمَها عَلى‏ قَوْمٍ. همه اینها ریشه‏هایى دارد. ریشه‏هایى از فساد در میان ما مسلمین وجود دارد، اینها شاخه‏هایى است که از آن ریشه‏ها بیرون آمده. حالا کِى ما بیدار شویم، کِى متوجه بشویم، کى توبه کنیم به درگاه الهى و خودمان را اصلاح کنیم، و کى خودمان را تطبیق کنیم با آیات قرآن، نمى‏دانم. شاید همین مقدار توجهات و تنبهاتى که پیدا کرده‏ایم طلیعه‏اى است براى اینکه ان‏شاءاللَّه تعالى خودمان را اصلاح کنیم و مسلمان واقعى باشیم.
    2. مجموعه آثار استاد شهید مطهری، ج 25 ص  499 ـ 500:
    این فکر که هر صد سال یک مجدّد باید ظهور کند زمینه را مساعد کرد براى قبول یک فکر دیگر که گفته شد هر هزار سال یک نفر ظهور خواهد کرد، و مستمسک واقع شده است براى فرقه‏هاى گمراه. آن مرد شاعر مى‏گوید:
    به هر الفی الف قدی برآید / الف قدم که الف آمدستم
    این هم داستانى دارد که هزار سال یک بار یک نفر باید پیدا بشود، یک شخص در سر هزار سال باید پیدا بشود. این هم در فلسفه ایرانیهاى قدیم و هندیها باز ریشه‏اى دارد. در فلسفه ایرانى و هندى یک فکرى بوده براساس طبیعیات قدیم که اولا آن طبیعیات غلط بوده و تازه از آن طبیعیات هم استنتاج این فکر غلط است.
    شیخ اشراق آن را در فلسفه اسلامى وارد کرد. حاجى سبزوارى در منظومه نقل مى‏کند به صورت «قیل»
    قیل نفوس الفلک الدوار / نقوشها واجبة التکرار
    اصطلاحاً در فلسفه مى‏گویند «دَوْر و کَوْر». گفتند در هر چند هزار سال یک بار همه چیز عالم تجدید و تکرار مى‏شود، همه چیز نو مى‏شود، منتها شبیهش؛ شبیه هر فردى یک فرد پیدا مى‏شود، شبیه هر محیى و مصلحى یک محیى و مصلحى پیدا مى‏شود، شبیه همه حوادث از نو پیدا مى‏شود. ولى آنها گفتند در هر بیست و پنج هزار و دویست سال یک بار حوادث عالم تکرار مى‏شود، روى حساب اینکه گردش یک دور فلک ثوابت این قدر است. بعد این اندیشه افتاد به دست بعضى از خیالباف‌هاى اسلامى. آمدند با آیات قرآن آنها را تطبیق بکنند، گفتند قرآن مى‏گوید: وَ انَّ یَوْماً عِنْدَ رَبِّکَ کَالْفِ سَنَةٍ مِمّا تَعُدّونَ. پس هر روز از روزهاى الهى هزار سال است و چون هر سال سیصد و شصت روز است، پس هر سال الهى هم مساوى است با سیصد و شصت هزار سال، پس یک دوره عالم سیصد و شصت هزار سال است.
    عالم یک دوره سال خودش را در این مدت طى مى‏کند، بعد نو مى‏شود. این هم یک اندیشه است.
    البته سخن مهملى است. اما از ضلالت، ضلالت برمى‏خیزد. اینها را مى‏گویم چون اینها جزء سمومى است که در افکار ما رخنه کرده. باید اینها را طرد بکنیم. تا اینها را طرد نکنیم و از فکر خودمان بیرون نریزیم هیچ وقت فکر ما زنده نمى‏شود.
    بعد یک عده گمراه‏کن و مُضِلّ هم آمدند آن آیه دیگر را که مى‏فرماید: یُدَبِّرُ الْامْرَ مِنَ السَّماءِ الَى الْارْضِ ثُمَّ یَعْرُجُ الَیْهِ فى یَوْمٍ کانَ مِقْدارُهُ الْفَ سَنَةٍ مِمّا تَعُدّونَ (که در سوره الم سجده است) یعنى «فرمان را از آسمان به زمین نازل مى‏کند، سپس به سوى او بالا مى‏رود در روزى که مساوى است با هزار سال شما» این آیه را این طور معنى کردند که در هر هزار سال یک بار کار مردم به وسیله انبیا تجدید و تدبیر مى‏شود.
    گفتند تدبیر کردن یعنى تجدید کردن به اینکه یک پیغمبرى مثلًا بیاید در روزى که مقدارش هم هزار سال است، پس هر هزار سال یک بار یک نفر خواهد آمد.
    بعد از این و در اثر این، چه گمراهى بزرگى در عالم تشیع پیدا شد! یک عده از مردم از دین جدا شدند به واسطه همین افکار مفت و مزخرف.
    نه آقا! ما همچو چیزى نداریم که صد سال یا هزار سال یک بار یک نفر باید ظهور کند. فقط درباره یک نفر هست که آن هم در این سطح نیست، در سطح دیگرى است، جنبه جهانى دارد نه اینکه مخصوص به عالم شیعه باشد، و آن وجود مقدس حضرت حجت علیه السلام است. ایشان مربوط به همه عالَم‏اند. آنهایى که شنیده‏اید در منبرها مى‏گویند بیاید یک مشت شیعه را نجات دهد، یک مشت شیعه دروغ است. یک مشت شیعه که قالتاق‏ترین مردم دنیا هستند امام زمان علیه السلام حامى اینها نیست.
    او مصلح کلّ عالم است. درباره او هم ما هیچ حق نداریم به اینکه وقت معین کنیم، حساب بکنیم چند سال دیگر، ده سال دیگر، از این حساب ابجدهایى که هر روز مى‏کنند. یک دفعه مى‏آیند آیه «انَّ الْارْضَ لِلَّهِ یورِثُها مَنْ یَشاءُ»
     و یک وقت آیه «وَ لَقَدْ کَتَبْنا فِى الزَّبورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکْرِ انَّ الْارْضَ یَرِثُها عِبادِىَ الصّالِحونَ».
     را حساب مى‏کنند که مثلًا در فلان سال حضرت ظهور مى‏کند. از اینها بترسید و تکذیب بکنید که: کَذِبَ الْوَقّاتونَ. هیچ کس هم در دنیا، نه ما و شما و نه هیچ مصلح دیگرى نمى‏تواند ادعا بکند که من مى‏خواهم آن کار را انجام بدهم. او بالاتر از این است.
    به قول یک نفر مرد دانشمند: یک وقت است که ما مى‏خواهیم حیاط خودمان را روشن بکنیم و یک وقت منتظریم دنیا روشن شود. روشن شدن دنیا در اختیار بنده و شما نیست، حساب دیگرى دارد، خورشیدى باید طلوع بکند تا همه عالم روشن بشود. آنچه وظیفه ما و شماست این است که خانه خودمان را روشن بکنیم، خیابان خودمان را روشن بکنیم، شهر خودمان را روشن بکنیم، کلبه خودمان را روشن بکنیم؛ اما آن مطلب بیرون است از این حسابها.
     
    بد فهمی از عبارت مرحوم مطهری
    روشن است که آقای مطهری  با اشاره «به یک مشت شیعه که قالتاق ترین مردم دنیا هستند» اشاره اش به افراد منحرفی از شیعه است که با شرکت در یک مجلس روضه یا به خاطر تصور غلطی که از امام زمان دارند، فکر می کنند همه گناهان آنها بخشیده می شود.
    اما این که تصور شود ایشان گفته است که شیعه از جمله قالتاق ترین مردم دنیا هستند، یعنی یک جمله کلیه در باره همه شیعه، بسیار خطاست و روشن است که مقصود آقای مطهری نیست و نمی تواند باشد.
    در واقع، فارسی نفهمی ایشان سبب چنین برداشت غلطی شده تا آن طور واضح و با تأکید چنین نسبت زشتی را به شیعه بدهد که نه فقط راجع به شیعه راجع  به هیچ دین و مذهبی نمی شود با این کلیت چنین اظهار نظری را کرد.
    نکته دیگر این است که اگر سخن آقای مطهری ایهامی هم دارد، به دلیل آن است که در سخنرانی ابراز شده و ایشان حق نداشته چنین برداشتی از سخن آقای مطهری بکند.
    به علاوه نسبت دادن تفصیلی به این که این انحراف از منبرهای علما نشأت گرفته باز ایراد دیگر است. معلوم است که اینجا هم اشاره به برخی از منبرهاست، و تازه آقای مطهری با این تأکید و تفصیل هم این را نگفته است.
    حاصل آن که بر اساس گفته آقای رحیم پور، شیعه جزو قالتاق ترین مردم دنیاست، تمام این انحراف هم از منبرهای علماست و بنابرین تصور بفرمایید چه چیزی برای شیعه می ماند.
    از همه جالب تر این که این در حضور عده ای روحانی گفته می شود که مطالب وی را یادداشت هم می کنند!!
     


  • کلمات کلیدی :

  • نقدی بر نامه علی مطهری به آیت الله جنتی

    نویسنده:ابوحامد::: یکشنبه 93/8/11::: ساعت 8:39 صبح

    روزنامه جمهوری اسلامی 
     27/07/1393 
    سرویس خبر: داخلی 

    پاسخ دکتر علی مطهری به آیت‌الله جنتی

     

     



    دکتر علی مطهری در نامه سرگشاده‌ای به آیت‌الله جنتی، دبیر شورای نگهبان با اشاره به سخنان اخیر وی در یک برنامه تلویزیونی، "حصر شبیه حبس" موسوی و کروبی را فاقد توجیه قانونی و شرعی و اخلاقی و خلاف اصول متعدد قانون اساسی دانست. 
    به گزارش ایسنا، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در این نامه عنوان کرده تا زمانی که عملکرد دو طرف حوادث سال 88 در دادگاهی صالح رسیدگی و نتیجه اعلام نشود وجدان جامعه آرام نمی‌گیرد. 
    متن این نامه که مطهری آن را در اختیار خبرنگار پارلمانی ایسنا قرار داده، به شرح زیر است:
    "آیت‌الله جنتی دامت برکاته 
    دبیر محترم شورای نگهبان 
    با اهداء سلام، ادامه مطلب...


  • کلمات کلیدی :

  • دیدگاه/ملاحظاتی درباره نامه علیمطهری به آیتالله جنتی

    نویسنده:ابوحامد::: یکشنبه 93/8/11::: ساعت 8:24 صبح

    خبرگزاری تسنیم: پس از حضور دبیر محترم شورای نگهبان در برنامه شناسنامه و بیان نظراتشان درباره آقابان موسوی و کروبی، دکتر علی مطهری نامه‌ای به ایشان نوشتند و در آن به انتقاد از مواضع حضرت آیت الله جنتی و بیان دیدگاه خود پرداختند.

    به گزارش خبرگزاری تسنیم فرزاد جهان بین در  جهان‌نیوز نوشته است:  پس از حضور دبیر محترم شورای نگهبان در برنامه شناسنامه و بیان نظراتشان درباره آقابان موسوی و کروبی، دکتر علی مطهری نامه‌ای به ایشان نوشتند و در آن به انتقاد از مواضع حضرت آیت الله جنتی و بیان دیدگاه خود پرداختند. در خصوص این نامه و نامه هایی از این دست که اخیرا به کرات از سوی ایشان و به مناسبت‌های مختلف صادر می گردد به نظرم آمد که لازم است نکاتی مورد توجه ایشان قرار گیرد:

    الف- ایشان به درستی در نامه به آقای جنتی و در پاسخ به این جمله ایشان که «حرکت آنها با حمایت و پشتیبانی جدی آمریکا و اسرائیل بوده است.» گفته‌اند که “جناب عالی هم اگر به رویه‌ای در جمهوری اسلامی اعتراض کنید آنها پشت سر شما قرار می‌گیرند. آنها همیشه در فکر استفاده از فرصت‌ها برای براندازی نظام جمهوری اسلامی بوده و هستند، همان طور که ما از بحران‌های اجتماعی و اقتصادی که در غرب پدید می‌آید به نفع خود و در جهت تضعیف آنها استفاده می‌کنیم.“

    مقام معظم رهبری در سخنرانی 29 خرداد 88 در نمازجمعه با تاکید بر طبیعی بودن اختلاف نظرها و رقابت‌ها آن را مساله‌ای در درون نظام مطرح کردند و به صراحت ارتباط این رقابت درونی را با بیرون از نظام رد کرده و فرمودند: “و اما خطاب سوم، خطاب به سران استکبار و سران رسانه‌های استکباری است…. وقتی اعتراض بعضی از نامزدها را دیدند، ناگهان احساس کردند فرصتی برایشان پیش آمد. این فرصت را مغتنم شمردند تا بتوانند موج‌سواری کنند. لحنشان از روز شنبه و یکشنبه عوض شد و وقتی یواش یواش چشمشان افتاد به بعضی از اجتماعات مردمی که به دعوت نامزدها مثلاً در خیابانها پیدا شدند، امیدوار شدند، یواش یواش نقابهایشان کنار رفت و حقیقت خودشان را بنا کردند نشان دادن. …»

    اما علی رغم آن نکته درست، جناب آقای مطهری لازم است به دو موضوع توجه کنند:

    1. فرصت پیش آمده برای طمع بیگانگان در تغییر نظام را اقدام ناشیانه آقایان موسوی و کروبی فراهم کرد. آقای موسوی در23 خرداد و در بیانیه شماره یک خود با محور قرار دادن برداشت و دیدگاه خود و با نگریستن به صحنه انتخابات از منظر خویش، از نتایج انتخابات به عنوان شعبده بازی دست اندرکاران انتخابات و صدا و سیما نام بردند. وی در ادامه نامه بدون آنکه مرجع مقامات را مشخص کند، با مغالطه جملات مبهم و دو پهلو، مقامات کشور را به طرح‌ریزی این بازی خطرناک متهم کرد و گویی صلاحیت همگان را برای داوری و فصل‌الخطاب بودن زیر سوال برد. ایشان در بیانیه شماره 2 نیز که در 24 خرداد صادر کرد به استناد گزارش‌هایی که به ایشان می رسد ضمن دعوت کردن مردم به استمرار مخالفت مدنی تاکید می کند که ”اینجانب امروز طی نامه‌ای تقاضای خودرا مبنی بر ابطال نتایج انتخابات اخیر به شورای نگهبان ارایه کردم و این کار را تنها راه حل برای بازگشت اعتماد عمومی و حمایت مردم از دولت می‌دانم”.

    به عبارتی ضمن دعوت مردم به استمرارحضور خیابانی، بر اساس ارزیابی خودکرده، تنها رای و حکم عادلانه را ابطال انتخابات می داند. این نقطه عزیمت و آغاز را در حوادث پس از انتخابات که در آن هیجانات به بالاترین سطح خود رسیده بود نباید فراموش کرد. بگذریم که اعلام پیروزی قاطع مهندس موسوی از سوی خودشان در شام انتخابات و دعوت به جشن پیروزی در سالروز ولادت حضرت زهرا(س) را هم نباید از یاد برد. به راستی اگر این شروع به همراه حصر نتیجه مطلوب در ابطال انتخابات و دعوت مردم به حضور در خیابانها و نمایش اعتراض، به رودررویی طرفداران کاندیداها با یکدیگر می انجامید و جنگ داخلی در می گرفت چه می شد؟

    2. آیا آقایان موسوی و کروبی در فتنه 88 موضعی علیه آمریکا و اسرائیل و اذناب داخلی آنها گرفتند و به صورت شفاف مرزهایشان با آنان را مشخص کردند؟ اعلام برائت شفاف و بی پرده از آنان در همان ابتدای راه قطعا می توانست فضا را به نحو دیگری سامان دهد.شخصى یهودى با اشاره به حوادث پس از رحلت پیامبر مکرم اسلام(ص) به امام علی(ع) گفت: هنوز پیامبرتان را دفن نکرده، درباره اش اختلاف کردید، امام فرمود: ما نسبت به آنچه از او رسیده بود اختلاف کردیم نه درباره شخص او، ولی شما هنوز پایتان از آب دریا خشک نشده بود که به پیامبرتان گفتید: برای ما از بت خدایی قرار داده چنانکه اینان را خدایانی است، و پیامبر شما گفت: “شما مردمى نادانید”. در این کلمه قصار که در نهج‌البلاغه موجود است بدون هیچ نوع مقایسه و شبیه سازی میان این جریان و آنچه که اینک درباره آن سخن می‌گوییم بر مرزبندی صریح با با بیگانگان و خدشه دارنکردن استقلال علی رغم اختلافات داخلی تاکید شده است.

    ب - دکتر مطهری در بخش دیگری از نامه با اشاره به سخنان آیت‌الله جنتی چنین گفته‌اند که: ”فرموده‌اید: «اگر بنا به محاکمه اینها بود هیچ قاضی عادل و آگاهی جز حکم اعدام برای آنها صادر نمی‌کرد.» اولا چرا بنا به محاکمه اینها نیست؟ چرا این قدر از محاکمه اینها هراس دارید؟ آیا جز این است که نگران روشن شدن برخی حقایق هستید و تبلیغات چندساله نقش بر آب خواهد شد؟”

    درباره این جملات توجه به چند نکته ضروری است:

    1. ایشان علی رغم تذکر خود به دیگران و نسبت یکطرفه به قاضی رفتن، نتیجه محاکمه را با نحوه طرح موضوعی که از سوی خود دارند و طرفین را در آن مقصر می دانند از همینک تعیین کرده و معتقدند که محاکمه آقایان موسوی و کروبی همچنانکه خود بر آن اصرار دارند نتیجه ای جز روشن شدن برخی از حقایق و نقش برآب شدن تبلیغات چندساله نخواهد داشت.

    به عبارتی خود قضاوت کرده و خود پیشاپیش نتیجه قضاوت را اعلام کرده اند. همچنانچه در جریان انتخابات 88، آقایان موسوی و کروبی از ابتدا، تنها یک حکم را به نتیجه اعتراض خود می پذیرفتند و آن ابطال انتخابات بود. مانند آن کسی که مدام استخاره می گرفت و تنها جواب استخاره‌ای را می پذیرد که از پیش اراده کرده است! آری، “باء ک تجر و بائی لا تجر!”

    2. بنده هم معتقدم که این دو می‌باید محاکمه شوند و این دست پیشی که امثال آقای دکتر مطهری گرفته‌اند و موضع طلبکارانه‌ای که یافته اند پاسخ داده شود هر چند که هزینه هایی برای نظام و کشور اسلامی‌مان به بار آورد. این محاکمه می‌تواند موجب رشد جامعه گردد و برخی حقایق را نشان دهد. از جمله این حقیقت که مدعیان محاکمه چه نوع حکمی را عادلانه می دانند هر چند که از هم اکنون آن را اعلام کرده اند. بر این اساس مجددا بر محاکمه آقایان موسوی و کروبی در فضایی عادلانه و با رعایت تمام ضوابط حقوقی و با پرهیز از صدور حکم پیشین و محور قراردادن خود به عنوان منبع حکم عادلانه تاکید می‌نمایم.

    ج- آقای دکتر مطهری در فرازی دیگر با اشاره به سخنان آیت‌الله جنتی در مورد عملکرد شورای نگهبان می‌نویسد: “درباره رفتار برخی اعضای شورای نگهبان در انتخابات سال 88 که از کاندیدای خاص حمایت کردند و برخی انتقاد کرده‌اند، فرموده‌اید «این یک مغالطه است، ‌مهم این است که این طرفداری خود را در رأی خویش اثر ندهند.» اما از یک نکته غفلت ورزیده‌اید و آن این که این گونه اعلام حمایت‌ها اعتماد مردم و کاندیداها به قاضی و داور را به شدت کاهش می‌دهد و حتی صلاحیت او را زیر سؤال می‌برد اگرچه او تمایل قلبی‌اش را در رأی خود دخالت ندهد، اتفاقی که در سال 88 افتاد.“

    در این‌باره ذکر مطلبی ضروری به نظر می‌رسد: اینجانب اعلام موضع مبنی بر حمایت و عدم حمایت از سوی برخی از اعضاء شورای نگهبان در خصوص کاندیداها را امری ناصواب می‌دانم اما در ربط دادن این موضوع به حوادث فتنه 88، همچنانکه در بیانیه‌های آقای موسوی نیز وجود داشت مغالطه آشکار تعمیم “جزء به کل” صورت می‌گیرد. به هر حال به راستی چه تعداد از شورای نگهبان اعلام نظر صریح کردند و این تعداد چه نسبتی از شورای نگهبان را تشکیل می‌دهند. آیا می‌توان عملکرد نامناسب فردی را هرچند ”تمایل قلبی‌اش را در رأی خود دخالت ندهد” به عملکرد کل شورای نگهبان که شامل 12 فقیه و حقوقدانند تعمیم داد؟



  • کلمات کلیدی :

  • حرف احمدینژاد در مورد بانک مرکزی پس از چهار سال بر کرسی نشست

    نویسنده:ابوحامد::: یکشنبه 93/8/11::: ساعت 7:56 صبح
    چهار سال پس از آغاز اختلافات بر سر نحوه تعیین و عزل رئیس بانک مرکزی در جریان تصویب برنامه پنجم توسعه، تلاش رئیس‌جمهور قبل برای حفظ اختیار نصب و عزل رئیس بانک مرکزی برای رئیس‌جمهور، سرانجام با نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام به ثمر نشست؛ این در حالی است که شروع این اختلافات حقوقی با مواضع تند قوای گوناگون همراه بود. ادامه مطلب...

  • کلمات کلیدی :

  • پرسش : تاسوعا و عاشورا به چه معنا است وآیا قبل از شهادت امام ح

    نویسنده:ابوحامد::: یکشنبه 93/8/11::: ساعت 7:43 صبح

    پاسخ :

     عاشورا از ریشة عشر به معنای ده و دهم و تاسوعا از ریشه تسع به معنای نه و نهم است .

    این لفظ فقط بر نهمین و دهمین روز محرم اطلاق شده است.

    به لحاظ آن که حوادث مهم کربلا در روز نهم و دهم ماه محرم الحرام اتفاق افتاد، این دو روز را برجسته تر نموده و به نام تاسوعا و عاشورا یعنی روز نهم و دهم محرم الحرام در فرهنگ مسلمانان به ویژه شیعیان از جایگاه خاصی بهره مند شد.

    ابن اثیر در کتاب «نهایه» میگوید: «عاشورا یک اسم اسلامی است» .(1)

    همین مطلب را طریحی در «مجمع البحرین» گفته است. (2)

    البته پیش از واقعه کربلا ، هم پیامبر اسلام(ص) و هم حضرت علی(ع) شهادت امام حسین(ع) را در کربلا پیشگویی کرده بودند. امام حسین(ع) نیز شهادت خود را پیشگویی کرده، به برخی از پیامبران پیشین نیز شهادت آن حضرت وحی شده بود. (3).

    پس از آن که حضرت امام در کربلا به شهادت رسید، روز عاشورا میان مردم به روز حزن و اندوه شناخته شد و شیعیان علی(ع) آن روز را روز عزا و عزاداری قرار دادند . از این رو به نام عاشورای حسینی شهرت یافت.

    امام صادق(ع) فرمود: و أمّا یوم عاشورا فیوم أصیب فیه الحسین(ع) صریعاً بین أصحابه و أصحابه حوله صرعی عراة؛(4) عاشورا روزی است که حسین(ع) میان یارانش کشته شد و بر زمین افتاد. یاران او نیز پیرامون او به خاک افتاده و عریان بودند.

    روز نهم محرّم، تاسوعای سال 61 هجری امام حسین و یارانش در محاصرة نیروهای دشمن بودند. در این روز دشمن آب را به روی اهل بیت امام حسین(ع) و یاران او بسته بود.

    این روز به دلیل این که بر اهل بیت سخت گذشت و شاید یکی از روزهای بسیار سخت و مصیبت‌بار برای خاندان پیامبر بود،به عنوان تاسوعای حسینی، مورد توجه شیعیان قرار گرفت.

    امام صادق(ع) فرمود: «تاسوعا روزی است که حسین(ع) و اصحاب او در کربلا محاصره شدند و سپاه شامیان بر ضد آنان گرد آمد. ابن زیاد و عمر سعد از فراهم آمدن آن همه سوار خوشحال شدند و آن روز، حسین(ع) و یارانش را ناتوان شمردند و یقین کردند دیگر برای او یاوری نخواهد آمد و عراقیان او را پشتیبانی نخواهند کرد».(5)

    در مقابل شیعیان، بنی امیه و پیروانشان روز عاشورا را روز جشن و سرور قرار دادند. به تدریج دشمنان درباره عاشورا احادیثی ساختند تا آن روز را با فضیلت نشان بدهند، در حالی که آن روز، روز غم و اندوه و مصیبت است. روزی است که بهترین انسان را کشتند، جگر رسول خدا را پاره کردند و زنان و کودکان پیامبر را به اسارت بردند، آیا این روز میتواند روز مبارکی باشد؟!

    امام صادق(ع) در همین‌ باره می‌فرماید: بنی امیه و همراهان آنان از شامیان، نذر کردند که اگر امام حسین کشته شد و به سپاهیان (بنی‌امیه) آسیبی نرسید و حکومت در خاندان ابی سفیان تثبیت شد، روز عاشورا را‌ عید قرار دهند و به شکرانه پیروزی خود، روزه بگیرند. این عمل، به صورت روش و سنتی میان مردم تاکنون ادامه دارد، که ریشه آن از خاندان ابوسفیان است. در این روز، مردم روزه می‌گیرند و با شادی، با خویشان و بستگان خود،‌رفتار می‌کنند.(6) از این رو در زیارت عاشورا آمده است:

    «اللّهم ان هذا یوم تبرّکت به بنو امیّة وابن آکلة الاکباد».(7)

    از جمله روایتی که در متون روایی و تاریخی راه یافته آن است که گفته اند: علت نامگذارى روز دهم محرّم به عاشورا آن است که ده نفر از پیامبران به ده کرامت در این روز مورد گرامیداشت الهى قرار گرفته اند.(8) ، در حالی که این سخن صحیح نیست . ابن درید میگوید: «عاشورا یک اسم اسلامی» است و در دوره جاهلیت به این نام معروف نبود. (9)

    شیخ عباس قمی با اشاره به همین حدیث به نقل از نویسنده «شفاء الصدور» میگوید: بنی امیه روز عاشورا را مبارک میدانستند. در این روز برای خود خرید میکردند و خرید را در آن روز سنّت کرده بودند.آنان در این روز مراسم عید بر پا میکردند، آن روز را روزه میگرفتند و در آن روز طلب حوائج را مستحب میدانستند، برای همین درباره روز عاشورا فضایل و مناقبی ساخته‏اند و حتی دعائی هم درباره آن درست کرده‏اند که اولش این است: «یا قابل توبة آدم یوم عاشورا، یا رافع ادریس الی السماء یوم عاشورا، یا مسکّن السفینة یوم عاشورا یا غیاث ابراهیم من النار یوم عاشورا». اینها را ساخته‏اند تا امر مشتبه شود. آنان در سخنرانی های خود میگویند: هر نبیّ وسیله و شرفی دارد و در روز عاشورا این شرف زیاد میشود، مانند خاموش کردن آتش نمرود برای ابراهیم، قرار گرفتن سفینه نوح کوه جودی، غرق ساختن فرعون در دریا و نجات حضرت موسی از دست فرعون، نجات حضرت عیسی از دست یهودیان.

    شیخ عباس قمی در ادامه میگوید: شیخ صدوق از میثم تمار نقل کرده امت پیامبر، فرزند پیامبر را میکشند و روز عاشورا که فرزند پیامبر را کشته‏اند، روز مبارک قرار میدهند! راوی میگوید: به میثم گفتم: چگونه آن روز را روز مبارک قرار میدهند؟ گفت: آنان در فضیلت آن حدیث جعل میکنند و میگویند: روز عاشورا روزی است که خداوند توبه آدم را پذیرفته با اینکه توبه آدم در ذی حجه پذیرفته شده است.آنان میگویند: در عاشورا، یونس از شکم ماهی نجات یافته، در حالی که در ذی قعده از شکم ماهی نجات یافته است. میگویند: روز عاشورا روزی است که کشتی نوح کنار کوه جودی قرار گرفت در حالی که روز هیجدهم ذی حجه قرار گرفت. آنان میگویند: روز عاشورا دریا برای موسی شکافته شد در حالی که در ربیع الاول شکافته شده بود (10).

    حضرت امام رضا(ع) می‌فرماید: «کسی که در روز عاشورا از انجام کارهای مورد نیاز خویش پرهیز نماید، خداوند، حوائج دنیا و آخرت او را برآورده کند و کسی که روز عاشورا را، روز حزن و اندوه و مصیبت و گریه خود قرار دهد، خداوند روز قیامت را، روز شادی و سرور او گرداند و چشمش با دیدن ما در بهشت، روشن گردد.(11)



  • کلمات کلیدی :

  • تحلیل کارشناسان اقتصادی از تاثیرات سقوط قیمت نفت براقتصاد ایران/

    نویسنده:ابوحامد::: یکشنبه 93/8/11::: ساعت 7:38 صبح
    قیمت نفت در بازارهای جهانی در آخرین روز معاملاتی ماه اکتبر 2014 (جمعه، 9 آبان ماه) همچن

    ان به روند کاهشی خود ادامه داد تا برای چهارمین ماه پی در پی سقوط را تجربه کند.



  • کلمات کلیدی :

  • انبارلوئی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

    نویسنده:ابوحامد::: یکشنبه 93/8/11::: ساعت 7:36 صبح
    عضو حزب موتلفه اسلامی گفت: مطهری راهی به خطا رفته و باید به زودی به افکار عموم پاسخ دهد چون مردم بر فرض اینکه منافع و مصالح ملی را در نظر می‌گیرد به وی رای داده‌اند.
    "محمدکاظم انبارلوئی" در گفتگوبا خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران با اشاره به نامه علی مطهری به آیت‌آلله جنتی گفت: علی مطهری مدت‌هاست مشروعیت رأی خود را در بین متدینین از دست داده به دلیل اینکه رأی ملت را نادیده گرفته و از سران فتنه بدون شک حمایت می‌کند.  
     
    وی تصریح کرد: نماینده تهران راهی به خطا رفته و باید به زودی به افکار عموم پاسخ دهد چون مردم بر فرض اینکه منافع و مصالح ملی را در نظر می‌گیرد به وی رای داده‌اند. 
     
    عضو حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه علی مطهری در همگرایی اهل فتنه نشان داد که به بیراهه رفته و مردم در آینده‌ای نزدیک پاسخ این بی‌مهری او را خواهند داد اظهار داشت: وی تاکنون پاسخ نداده است که کسانی که در فتنه 88 در مقام براندازی نظام و مقابله با رأی مردم برآمده‌اند مستحق دلسوزی و کمک‌ نیستند. مطهری با توجه به اینکه در مجلس شورای اسلامی سوگند یاد کرده است باید از نظام و مردم حمایت کنند و دست از سران فتنه بکشند. 
     
    وی افزود: نامه مطهری در پاسخ غیرمنطقی به مباحث آیت‌الله جنتی نمونه‌ای از بیراهه رفتن اوست امیدواریم هرچه زودتر متوجه بن بست راه خود شود.  
     
    انبارلویی در پایان با بیان اینکه اگر مطهری هنر و مهارتی دارد می‌بایست سران فتنه را مجبور کند که دست از فتنه‌گری بردارند، خاطر نشان کرد: مطهری باید همسو با خط نظام باشد نه اینکه برای رهایی آن دو فتنه‌گر به نظام فشار می‌آورد چرا که آنها در سال 88 منافع ایرانمان را زیر پا گذاشته و دشمن را تشویق و اقتدارمان را زیر سوال بردند.  


  • کلمات کلیدی :

  • احادیث نماز

    نویسنده:ابوحامد::: یکشنبه 93/8/11::: ساعت 12:36 صبح

    احادیث نماز

    مگر نماز «جعفرطیّار» می خوانی؟

    معراج مؤمن

    پیامبر (ص ) : الصلوة ، معراج المؤمن

    نماز، معراج مؤمن است .

    ( کشف الاسرار، ج 2، ص .676 سرالصلوة ، ص 7، اعتقادات مجلسی ، ص 29 )

     

     



  • کلمات کلیدی :

  •  

    شیوه برخورد با همسر دروغگو و بی نماز

    نویسنده:ابوحامد::: یکشنبه 93/8/11::: ساعت 12:33 صبح

     کلمات کلیدی: شیوه برخورد با همسر دروغگو و بی نماز  
     

    برای حل هر مشکلی در ابتدا باید، نوع مشکل کاملاً واضح و آشکار شده باشد. سپس فرضیه سازی کنید. یعنی یک سری علل و عواملی را که می تواند باعث ایجاد این مشکل می شود را در مقابل خودتان لیست کنید ـ بدون توجه به میزان تاثیر آنها ـ بعد از این ریشه یابی و پی بردن به عوامل احتمالی، عواملی را که هیچ دخلی در مشکل مورد نظر شما ندارند کنار بگذارید. با شناسایی عوامل اصلی، راهکارهای مقابله با آن را با توجه به همین عوامل پیدا کرده و آنها را عملیاتی کنید. البته هنگام بررسی، حتماً سعی شود با توجه به میزان تاثیر، و ترتیب اولویت باشد.(1) 
    با استفاده از این روش، می توانید اکثر مشکلات پیش روی خود و دیگران ـ حتی همین دو موردی که سؤال کردید ـ را تا حدود زیادی حل کنید برای عینی تر شدن این روش، نیاز به مثال زدن داریم که همین دو مورد را به عنوان مثال ـ البته به طور خلاصه ـ توضیح می دهیم. ادامه مطلب...


  • کلمات کلیدی :

  • <   <<   121   122   123   124   125   >>   >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    حرف دل
    اهمیت آشنای زنان با قرآن
    اهمیت آشنای زنان با قرآن
    25 نکته در باره بابونه
    نماز اول ماه فراموش نشود
    مردم و پلیس
    یشنهادهای پلیس
    ایان عمر گروهکهای تکفیری و تروریستی
    مظلومین میانمار
    14شهریور
    رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر رضوی:
    طنز دکتر سلام
    رهبری نوروز 96
    سال اقتصاد مقاومتی: تولید - اشتغال
    دومین جلسه شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی برگزار ش
    [همه عناوین(2949)][عناوین آرشیوشده]


    [ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

    ©template designed by: www.persianblog.com