سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 تعداد کل بازدید : 853312

  بازدید امروز : 144

  بازدید دیروز : 42

ابـــوحـامـد

[ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

 

 

لینک دوستان

*رمز موفقیت*
قرآن
پارسی بلاگ
نهج البلاغه
سایت دفتر مقام معظم رهبری
محمد فرشاد پور
حوزه علمیه
خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران
پایثگاه ملی علوم زمین کشور
بانی تک
هم اندیشی
پایگاه اطلاع رسانی دولت
پایگه خبری - تحلیلی دانشجویان ایران
وب سایت شیرزن ایرانی
جام جم روزنامه
بازتاب برنا
هم اندیشی
ریاست جمهوری
شهاب مرادی
کدهای جاوا
عطف
گلستان دانش
روزنامه ها
جهان نیوز
خبر گزاری فارس
راسخون
باشگاه خبر نگاران جوان
پرورش کرم خاکی دلاور
پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهور دکتر روحانی
خبر فارسی
رویدادهای رفسنجان
مدیریت آموزش و پرورش رفسنجان
آموزش و پروش کشکوئیه
آشپزی لذت بخش
سایت کدبانو
پایگاه اطلاع رسانی 9دی
سایت دکتر حسن اکبری متخصص آسیب شناسی
سریعترین موتور جستجوگر خبر پارسی - اخبار لحظه
مبین طرح
خبرگزاری دانشجو
واژه یاب
میزان مجاز قند خون
مفاتیح ا لجنان
رجا نیوز
انواع سایتها
تحریرالوسیله
وام خود اشتغالی
پایش برنامه یکشنبه شبهای شبکه 1
متالوژی پودر یزد
پخش زنده حرم امام حسین و...
یزد فردا
سمت خدا از شبکه 3
سبک زندگی و صله رحم و ... محمد رضا پروانیان
آخرین اخبار ایران و جهان
پشیمان دشت سمنان
نشریه پرتو سخن
الگوها
دو بیتی های بابا طاهر
وبلاگ نوجوان هادی سرداری
طرح عفاف و حجاب
شهدای مصطفی خمینی رفسنجان
خاطرات مسثر

لوگوی دوستان











 

درباره خودم

 

پیوندهای روزانه

 

لینک به لوگوی من

ابـــوحـامـد

 

حضور و غیاب

یــــاهـو

 

دسته بندی یادداشت ها

حذف کردن از منوی استارت[167] . رهبرم[2] . غزه .

 

بایگانی

نوروز86
اردیبهشت 86
خردادماه 86
تیرماه 85
مرداد
آذرماه
شهریور
دی ماه
بهمن ماه
اسفند 86
فروردین 87
اردیبهشت 87
خرداد ماه 87
مهر ماه
دیماه88
بهار90
سال 91
نیمه اول سال 92
مهر 92
آبان 92
تا نوروز 93
بهار 93
تابستان 93
پاییز 93

 

اشتراک

 

 

بیازماى تا دشمن آن گردى ، [ و بعضى این جمله را از رسول خدا ( ص ) روایت کرده‏اند : و آنچه تأیید مى‏کند از سخنان امیر مؤمنان ( ع ) است روایت ثعلب از ابن اعرابى است که مأمون گفت : اگر على ( ع ) نگفته بود « اخبر تقله » مى‏گفتم « أقله تخبر » . ] [نهج البلاغه]

مدارک لازم جهت صدور گذرنامه

نویسنده:ابوحامد::: یکشنبه 91/10/10::: ساعت 3:6 عصر
 
مدارک لازم جهت صدور گذرنامه

1- تهیه فرم و پوشه گذرنامه از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) و یا مراکز پستی

2- پرداخت فیش‌های بانکی مطابق جدول ذیل:

توجه: مبالغ زیر را حتماً از طریق بانک واریز نموده و فیش آن را ارایه نمایید. واریز از طریق اینترنت یا عابربانک به هیچ عنوان مورد قبول نیست.


ردیف مبلغ پرداختی بانک شماره حساب صاحب حساب
1 30،000 ریال
(سه هزار تومان)
ملی

763 در تهران

در سایر شهرستانها به شماره حساب شهرداری استان

شهرداری
2 600،000 ریال
(شصت هزار تومان)
ملی 2171151301007 در تهران بزرگ

در سایر شهرستانها به شماره حساب اداره گذرنامه استان

اداره گذرنامه

3- موارد مشترک میان بانوان و آقایان:

مدارکی که می‌بایست توسط کلیه متقاضیان ارائه گردد:

1-3) اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی و یا تأئیدیه ثبت احوال برای کلیه متقاضیان.

2-3) ارائه اصل آخرین گذرنامه و کپی ازصفحات 2 و 6 - افرادی که مقیم خارج می باشند باید کپی از کل صفحات گذرنامه ارائه نمایند.

3-3) سه (3) قطعه عکس 4*6 جدید و رنگی با زمینه سفید به طوری که:

الف: 6 ماه از تاریخ انداختن آن نگذشته باشد.

ب:آقایان بدون کلاه و عینک کراوات و زیور آلات به طوری که پیشانی و گوش‌ها مشخص باشند.

ج:خانم‌ها با حجاب کامل بدون آرایش و زیورآلات، با استفاده از روسری و یا مقنعه ساده به طوری که گردی صورت مشخص باشد. (برای دختران بالای 6 سال با حجاب کامل)

4-3) افراد بالای 15 سال می‌بایست شناسنامه عکسدار ارائه نمایند و افراد پائین 15 سال می‌بایست گواهی اشتغال به تحصیل یا دفترچه بیمه و یا گذرنامه عکسدار ارائه نمایند.

4- مواردمربوط به بانوان:

1-4) اجازه محضری برای بانوان متأهل از سوی همسر- فرزندان زیر 18 سال از سوی پدر و یا قیم قانونی.

توجه:بانوان مقیم خارج احتیاج به اجازه محضری همسر ندارند همچنین اقامت با گذرنامه ایرانی قابل قبول است.

توجه: بانوانی که همسر آنها فوت نموده می‌بایست گواهی فوت همسر و یا شناسنامه باطل شده همسر و بانوان مطلقه می‌بایست کپی صفحات 1 تا 3 طلاقنامه را ارائه نمایند.

5- مواردمربوط به آقایان:

1-5) ارائه اصل و کپی کارت پایان خدمت یا معافیت و یا موافقت نامه سازمان وظیفه عمومی و یا کارت ضرورت و احتیاط.

تذکر: آقایان بالای 50 سال احتیاج به ارایه کارت پایان خدمت ندارند.

2-5) آقایان دانشجو و یا دانش آموز برای خروج از کشور می‌بایست نامه از محل تحصیل خود دریافت و به سازمان وظیفه عمومی تحویل نمایند و پاسخ نامه‌ای را که متعاقباً به اداره گذرنامه تهرانپارس ارسال می‌گردد (نشانی در پایان همین صفحه) به دفاتر پلیس+10 ارائه نمایند.

3-5) بازنشستگان نظامی که 5 سال تمام از بازنشستگی آنها نگذشته است ارائه نامه از حفا یگان مربوطه و کسانی که 5 سال از بازنشستگی آنها می‌گذرد ارایه اصل و کپی کارت کانون بازنشستگان الزامی است.

6- چند نکته مهم:

1-6) برای متولدین خارج از کشور ارایه مدرک نحوه ورود الزامی است.

2-6) برای ابطال گذرنامه‌هائی که بالای یک سال اعتبار دارند ارائه نامه از اداره گذرنامه تهرانپارس (نشانی در پایان همین صفحه) الزامی است.

--------------------------------------------------------------------------------

نحوه اقدام درخصوص افرادی که دارای گذرنامه آنها مخدوش بوده و یا آن را مفقود نموده‌اند:
1- مفقودی گذرنامه:
با عنایت به این که گذرنامه از اسناد دولتی و معتبر هویتی است، فقدان آن در قالب سرقت و مفقودی مستلزم سیر مراحل اداری ذیل می باشد:

مراجعه به اداره گذرنامه تهرانپارس واقع در فلکه اول تهرانپارس - بلوار پروین - طبقه اول - قسمت فقدان

تذکر:همراه داشتن کلیه مدارک شناسائی، پوشه، یک قطعه عکس و درصورت داشتن سن مشمولیت ارائه مدارک وظیفه اعم از کارت پایان خدمت،معافیت به همراه تصاویر مدارک ذکر شده الزامی است.

2- مخدوشی گذرنامه:
درصورت هرگونه پارگی،آبدیدگی و یا دستبردگی در گذرنامه افراد می‌بایست کلیه مدارک گذرنامه را تهیه نموده و به یکی از ادارات سه گانه گذرنامه مراجعه نماید.


  • کلمات کلیدی :

  • نظارت بر قیمت ها

    نویسنده:ابوحامد::: یکشنبه 91/10/3::: ساعت 6:27 صبح

  • کلمات کلیدی :

  • مشروح سخنان رییس جمهوری در گفت و گوی زنده تلویزیونی

    نویسنده:ابوحامد::: یکشنبه 91/10/3::: ساعت 6:24 صبح

    احدی نباید به دنبال تاثیرگذاری بر انتخابات یا تصمیم گیری به جای مردم باشد/معوقات بانکی خارج از اراده دولت اضافه و تثبیت شد

    مشروح سخنان رییس جمهوری در گفت و گوی زنده تلویزیونی/

    احدی نباید به دنبال تاثیرگذاری بر انتخابات یا تصمیم گیری به جای مردم باشد/معوقات بانکی خارج از اراده دولت اضافه و تثبیت شد

    تهران- رییس جمهوری با بیان اینکه باید بستر را بگونه ای فراهم کنیم تا همه مردم و سلایق در انتخابات سال آینده ?پرشور? شرکت کنند، گفت: احدی نباید تلاش کند بر انتخابات تاثیر بگذارد یا به جای مردم تصمیم بگیرد.



  • کلمات کلیدی :

  • گزیده بیانات رهبری

    نویسنده:ابوحامد::: یکشنبه 91/10/3::: ساعت 6:17 صبح
    در این بخش ویژه‌ سفر رهبر انقلاب به خراسان شمالی، کلیدواژه‌ها و مفاهیم اصلی مطرح شده در طول سفر به همراه «گزیده بیانات» مربوط به آن ارائه شده است. مخاطبان می‌توانند در این بخش، در زمان کوتاهی، محورهای اصلی بیانات رهبر انقلاب را در طول سفر ملاحظه کنند.

    چرا باید به «سبک زندگی» اهمیت داد؟

    یکى از ابعاد پیشرفت با مفهوم اسلامى عبارت است از سبک زندگى کردن، رفتار اجتماعى، شیوه‌ى زیستن – اینها عبارةٌ اخراى یکدیگر است – این یک بُعد مهم است؛ این موضوع را میخواهیم امروز یک قدرى بحث کنیم. ما اگر از منظر معنویت نگاه کنیم – که هدف انسان، رستگارى و فلاح و نجاح است – باید به سبک زندگى اهمیت دهیم؛ اگر به معنویت و رستگارى معنوى اعتقادى هم نداشته باشیم، براى زندگى راحت، زندگى برخوردار از امنیت روانى و اخلاقى، باز پرداختن به سبک زندگى مهم است. بنابراین مسئله، مسئله‌ى اساسى و مهمى است.

    سبک زندگی بخش حقیقی و اصلی تمدن اسلامی است

    ما اگر پیشرفت همه‌جانبه را به معناى تمدن‌سازى نوین اسلامى بگیریم – بالاخره یک مصداق عینى و خارجى براى پیشرفت با مفهوم اسلامى وجود دارد؛ اینجور بگوئیم که هدف ملت ایران و هدف انقلاب اسلامى، ایجاد یک تمدن نوین اسلامى است؛ این محاسبه‌ى درستى است – این تمدن نوین دو بخش دارد: یک بخش، بخش ابزارى است؛ یک بخش دیگر، بخش متنى و اصلى و اساسى است. به هر دو بخش باید رسید.
    آن بخش ابزارى چیست؟ بخش ابزارى عبارت است از همین ارزشهائى که ما امروز به عنوان پیشرفت کشور مطرح میکنیم: علم، اختراع، صنعت، سیاست، اقتصاد، اقتدار سیاسى و نظامى، اعتبار بین‌المللى، تبلیغ و ابزارهاى تبلیغ؛ اینها همه بخش ابزارى تمدن است؛ وسیله است. البته ما در این بخش در کشور پیشرفت خوبى داشته‌ایم. کارهاى زیاد و خوبى شده است؛ هم در زمینه‌ى سیاست، هم در زمینه‌ى مسائل علمى، هم در زمینه‌ى مسائل اجتماعى، هم در زمینه‌ى اختراعات – که شما حالا اینجا نمونه‌اش را ملاحظه کردید و این جوان عزیز براى ما شرح دادند – و از این قبیل، الى ماشاءاللّه در سرتاسر کشور انجام گرفته است. در بخش ابزارى، على‌رغم فشارها و تهدیدها و تحریمها و این چیزها، پیشرفت کشور خوب بوده است.
    اما بخش حقیقى، آن چیزهائى است که متن زندگى ما را تشکیل میدهد؛ که همان سبک زندگى است که عرض کردیم. این، بخش حقیقى و اصلى تمدن است؛ مثل مسئله‌ى خانواده، سبک ازدواج، نوع مسکن، نوع لباس، الگوى مصرف، نوع خوراک، نوع آشپزى، تفریحات، مسئله‌ى خط، مسئله‌ى زبان، مسئله‌ى کسب و کار، رفتار ما در محل کار، رفتار ما در دانشگاه، رفتار ما در مدرسه، رفتار ما در فعالیت سیاسى، رفتار ما در ورزش، رفتار ما در رسانه‌اى که در اختیار ماست، رفتار ما با پدر و مادر، رفتار ما با همسر، رفتار ما با فرزند، رفتار ما با رئیس، رفتار ما با مرئوس، رفتار ما با پلیس، رفتار ما با مأمور دولت، سفرهاى ما، نظافت و طهارت ما، رفتار ما با دوست، رفتار ما با دشمن، رفتار ما با بیگانه؛ اینها آن بخشهاى اصلى تمدن است، که متن زندگى انسان است.

    باید آسیب‌شناسی کنیم چرا در بخش سبک زندگی پیشرفت نکردیم؟

    در انقلاب، در این بخش، پیشرفت ما چشمگیر نیست؛ در این زمینه، ما مثل بخش اول حرکت نکردیم، پیشرفت نکردیم. خب، باید آسیب‌شناسى کنیم؛ چرا ما در این بخش پیشرفت نکردیم؟
    بنابراین باید آسیب‌شناسى کنیم؛ یعنى توجه به آسیبهائى که در این زمینه وجود دارد و جستجو از علل این آسیبها. البته ما اینجا نمیخواهیم مسئله را تمام‌شده فرض کنیم؛ فهرستى مطرح میکنیم: چرا فرهنگ کار جمعى در جامعه‌ى ما ضعیف است؟ این یک آسیب است. با اینکه کار جمعى را غربى‌ها به اسم خودشان ثبت کرده‌اند، اما اسلام خیلى قبل از اینها گفته است: «تعاونوا على البرّ و التّقوى»، یا: «و اعتصموا بحبل اللّه جمیعا». یعنى حتّى اعتصام به حبل‌اللّه هم باید دسته‌جمعى باشد؛ «و لا تفرّقوا». چرا در برخى از بخشهاى کشورمان طلاق زیاد است؟ چرا در برخى از بخشهاى کشورمان روى آوردن جوانها به مواد مخدر زیاد است؟ چرا در روابط همسایگى‌مان رعایتهاى لازم را نمیکنیم؟ چرا صله‌ى رحم در بین ما ضعیف است؟ چرا در زمینه‌ى فرهنگ رانندگى در خیابان، ما مردمان منضبطى به طور کامل نیستیم؟ این آسیب است. رفت‌وآمد در خیابان، یکى از مسائل ماست؛ مسئله‌ى کوچکى هم نیست، مسئله‌ى اساسى است. آپارتمان‌نشینى چقدر براى ما ضرورى است؟ چقدر درست است؟ چه الزاماتى دارد که باید آنها را رعایت کرد؟ چقدر آن الزامات را رعایت میکنیم؟ الگوى تفریح سالم چیست؟ نوع معمارى در جامعه‌ى ما چگونه است؟ ببینید چقدر این مسائل متنوع و فراگیرِ همه‌ى بخشهاى زندگى، داخل در این مقوله‌ى سبک زندگى است؛ در این بخش اصلى و حقیقى و واقعى تمدن، که رفتارهاى ماست. چقدر نوع معمارى کنونى ما متناسب با نیازهاى ماست؟ چقدر عقلانى و منطقى است؟ طراحى لباسمان چطور؟ مسئله‌ى آرایش در بین مردان و زنان چطور؟ چقدر درست است؟ چقدر مفید است؟ آیا ما در بازار، در ادارات، در معاشرتهاى روزانه، به همدیگر به طور کامل راست میگوئیم؟ در بین ما دروغ چقدر رواج دارد؟ چرا پشت سر یکدیگر حرف میزنیم؟ بعضى‌ها با داشتن توان کار، از کار میگریزند؛ علت کارگریزى چیست؟ در محیط اجتماعى، برخى‌ها پرخاشگرى‌هاى بى‌مورد میکنند؛ علت پرخاشگرى و بى‌صبرى و نابردبارى در میان بعضى از ماها چیست؟ حقوق افراد را چقدر مراعات میکنیم؟ در رسانه‌ها چقدر مراعات میشود؟ در اینترنت چقدر مراعات میشود؟ چقدر به قانون احترام میکنیم؟ علت قانون‌گریزى – که یک بیمارى خطرناکى است – در برخى از مردم چیست؟ وجدان کارى در جامعه چقدر وجود دارد؟ انضباط اجتماعى در جامعه چقدر وجود دارد؟ محکم‌کارى در تولید چقدر وجود دارد؟ تولید کیفى در بخشهاى مختلف، چقدر مورد توجه و اهتمام است؟ چرا برخى از حرفهاى خوب، نظرهاى خوب، ایده‌هاى خوب، در حد رؤیا و حرف باقى میماند؟ که دیدید اشاره کردند. چرا به ما میگویند که ساعات مفید کار در دستگاه‌هاى ادارى ما کم است؟ هشت ساعت کار باید به قدر هشت ساعت فایده داشته باشد؛ چرا به قدر یک ساعت یا نیم ساعت یا دو ساعت؟ مشکل کجاست؟ چرا در بین بسیارى از مردم ما مصرف‌گرائى رواج دارد؟ آیا مصرف‌گرائى افتخار است؟ مصرف‌گرائى یعنى اینکه ما هرچه گیر مى‌آوریم، صرف امورى کنیم که جزو ضروریات زندگى ما نیست. چه کنیم که ریشه‌ى ربا در جامعه قطع شود؟ چه کنیم که حق همسر – حق زن، حق شوهر – حق فرزندان رعایت شود؟ چه کنیم که طلاق و فروپاشى خانواده، آنچنان که در غرب رائج است، در بین ما رواج پیدا نکند؟ چه کنیم که زن در جامعه‌ى ما، هم کرامتش حفظ شود و عزت خانوادگى‌اش محفوظ بماند، هم بتواند وظائف اجتماعى‌اش را انجام دهد، هم حقوق اجتماعى و خانوادگى‌اش محفوظ بماند؟ چه کنیم که زن مجبور نباشد بین این چند تا، یکى‌اش را انتخاب کند؟ اینها جزو مسائل اساسى ماست. حد زاد و ولد در جامعه‌ى ما چیست؟ من اشاره کردم؛ یک تصمیمِ زمان‌دار و نیاز به زمان و مقطعى را انتخاب کردیم، گرفتیم، بعد زمانش یادمان رفت! مثلاً فرض کنید به شما بگویند آقا این شیر آب را یک ساعت باز کنید. بعد شما شیر را باز کنى و بروى! ماها رفتیم، غافل شدیم؛ ده سال، پانزده سال. بعد حالا به ما گزارش میدهند که آقا جامعه‌ى ما در آینده‌ى نه چندان دورى، جامعه‌ى پیر خواهد شد؛ این چهره‌ى جوانى که امروز جامعه‌ى ایرانى دارد، از او گرفته خواهد شد. حد زاد و ولد چقدر است؟ چرا در بعضى از شهرهاى بزرگ، خانه‌هاى مجردى وجود دارد؟ این بیمارى غربى چگونه در جامعه‌ى ما نفوذ کرده است؟ تجمل‌گرائى چیست؟ بد است؟ خوب است؟ چقدرش بد است؟ چقدرش خوب است؟ چه کار کنیم که از حد خوب فراتر نرود، به حد بد نرسد؟ اینها بخشهاى گوناگونى از مسائل سبک زندگى است، و ده‌ها مسئله از این قبیل وجود دارد؛ که بعضى از اینهائى که من گفتم، مهمتر است. این یک فهرستى است از آن چیزهائى که متن تمدن را تشکیل میدهد. قضاوت درباره‌ى یک تمدن، مبتنى بر اینهاست.
    نمیشود یک تمدن را به صرف اینکه ماشین دارد، صنعت دارد، ثروت دارد، قضاوت کرد و تحسین کرد؛ در حالى که در داخل آن، این مشکلات فراوان، سراسر جامعه و زندگى مردم را فرا گرفته. اصل اینهاست؛ آنها ابزارى است براى اینکه این بخش تأمین شود، تا مردم احساس آسایش کنند، با امید زندگى کنند، با امنیت زندگى کنند، پیش بروند، حرکت کنند، تعالى انسانىِ مطلوب پیدا کنند.

    سبک زندگی تابع تفسیرمان از زندگی است

    رفتار اجتماعى و سبک زندگى، تابع تفسیر ما از زندگى است: هدف زندگى چیست؟ هر هدفى که ما براى زندگى معین کنیم، براى خودمان ترسیم کنیم، به طور طبیعى، متناسب با خود، یک سبک زندگى به ما پیشنهاد میشود. یک نقطه‌ى اصلى وجود دارد و آن، ایمان است. یک هدفى را باید ترسیم کنیم – هدف زندگى را – به آن ایمان پیدا کنیم. بدون ایمان، پیشرفت در این بخشها امکان‌پذیر نیست؛ کارِ درست انجام نمیگیرد. حالا آن چیزى که به آن ایمان داریم، میتواند لیبرالیسم باشد، میتواند کاپیتالیسم باشد، میتواند کمونیسم باشد، میتواند فاشیسم باشد، میتواند هم توحید ناب باشد؛ بالاخره به یک چیزى باید ایمان داشت، اعتقاد داشت، به دنبال این ایمان و اعتقاد پیش رفت. مسئله‌ى ایمان، مهم است. ایمان به یک اصل، ایمان به یک لنگرگاه اصلى اعتقاد؛ یک چنین ایمانى باید وجود داشته باشد. بر اساس این ایمان، سبک زندگى انتخاب خواهد شد.

    تقلید از غرب جز ضرر و فاجعه چیزی به بار نمی‌آورد

    براى ساختن این بخش از تمدن نوین اسلامى، بشدت باید از تقلید پرهیز کنیم؛ تقلید از آن کسانى که سعى دارند روشهاى زندگى و سبک و سلوک زندگى را به ملتها تحمیل کنند. امروز مظهر کامل و تنها مظهر این زورگوئى و تحمیل، تمدن غربى است. نه اینکه ما بناى دشمنى با غرب و ستیزه‌گرى با غرب داشته باشیم – این حرف، ناشى از بررسى است – ستیزه‌گرى و دشمنىِ احساساتى نیست. بعضى بمجرد اینکه اسم غرب و تمدن غرب و شیوه‌هاى غرب و توطئه‌ى غرب و دشمنى غرب مى‌آید، حمل میکنند بر غرب‌ستیزى: آقا، شماها با غرب دشمنید. نه، ما با غرب پدرکشتگىِ آنچنانى نداریم – البته پدرکشتگى داریم! – غرض نداریم. این حرف، بررسى‌شده است.

    تقلید از غرب براى کشورهائى که این تقلید را براى خودشان روا دانستند و عمل کردند، جز ضرر و فاجعه به بار نیاورده؛ حتّى آن کشورهائى که بظاهر به صنعتى و اختراعى و ثروتى هم رسیدند، اما مقلد بودند. علت این است که فرهنگ غرب، یک فرهنگ مهاجم است. فرهنگ غرب، فرهنگ نابودکننده‌ى فرهنگهاست. هرجا غربى‌ها وارد شدند، فرهنگهاى بومى را نابود کردند، بنیانهاى اساسىِ اجتماعى را از بین بردند؛ تا آنجائى که توانستند، تاریخ ملتها را تغییر دادند، زبان آنها را تغییر دادند، خط آنها را تغییر دادند. هر جا انگلیس‌ها وارد شدند، زبان مردم بومى را تبدیل کردند به انگلیسى؛ اگر زبان رقیبى وجود داشت، آن را از بین بردند.

    باطن فرهنگ غربی، سبک زندگی مادی شهوت‌آلودِ هویت‌زدا و ضد معنویت است

    یکى از خصوصیات فرهنگ غربى، عادى‌سازى گناه است؛ گناه‌هاى جنسى را عادى میکنند. امروز این وضعیت در خود غرب به فضاحت کشیده شده؛ اول در انگلیس، بعد هم در بعضى از کشورهاى دیگر و آمریکا. این گناه بزرگِ همجنس‌بازى شده یک ارزش! به فلان سیاستمدار اعتراض میکنند که چرا او با همجنس‌بازى مخالف است، یا با همجنس‌بازها مخالف است! ببینید انحطاط اخلاقى به کجا میرسد. این، فرهنگ غربى است. همچنین فروپاشى خانواده، گسترش مشروبات الکلى، گسترش مواد مخدر.
    من سالها پیش – در دهه‌ى 30 و 40 – در منطقه‌ى جنوب خراسان، بزرگان و افراد صاحب فکر و پیرمردهائى را دیدم که یادشان بود که انگلیس‌ها چگونه تریاک را با شیوه‌هاى مخصوصى در بین مردم رائج میکردند؛ والّا مردم تریاک کشیدن بلد نبودند؛ این چیزها وجود نداشت. این افراد یادشان بود، سراغ میدادند و خصوصیاتش را میگفتند. با همین روشها بود که مواد مخدر بتدریج در داخل کشور توسعه پیدا کرد. فرهنگ غربى اینجورى است.
    فرهنگ غربى فقط هواپیما و وسائل آسایش زندگى و وسائل سرعت و سهولت نیست؛ اینها ظواهر فرهنگ غربى است، که تعیین‌کننده نیست؛ باطن فرهنگ غربى عبارت است از همان سبک زندگى مادىِ شهوت‌آلودِ گناه‌آلودِ هویت‌زدا و ضد معنویت و دشمن معنویت. شرط رسیدن به تمدن اسلامىِ نوین در درجه‌ى اول این است که از تقلید غربى پرهیز شود. ما متأسفانه در طول سالهاى متمادى، یک چیزهائى را عادت کرده‌ایم تقلید کنیم.
    بنده طرفدار این نیستم که حالا در مورد لباس، در مورد مسکن، در مورد سایر چیزها، یکباره یک حرکت جمعى و عمومى انجام بگیرد؛ نه، این کارها باید بتدریج انجام بگیرد؛ دستورى هم نیست؛ اینها فرهنگ‌سازى لازم دارد. همان طور که گفتم، کار نخبگان است، کار فرهنگ‌سازان است. و شما جوانها باید خودتان را براى این آماده کنید؛ این، رسالت اصلى است.



  • کلمات کلیدی :

  • 8 نامزد احتمالی ریاست جمهوری

    نویسنده:ابوحامد::: یکشنبه 91/10/3::: ساعت 6:15 صبح
    فارس گزارش می‌دهد
    8 نامزد احتمالی ریاست ‌جمهوری در مجمع تشخیص مصلحت نظام

    خبرگزاری فارس: 8 نامزد احتمالی ریاست ‌جمهوری در حال حاضر در مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور دارند اما تاکنون به طور رسمی حضور خود را برای انتخابات یازدهم ریاست ‌جمهوری اعلام نکرده‌اند.

    مجمع


  • کلمات کلیدی :

  • امروز یکی از قشنگترین روزهای ورزشیام بود

    نویسنده:ابوحامد::: یکشنبه 91/10/3::: ساعت 6:6 صبح
    امیر قلعه نویی و استقلال
    قرار نبود موسوی فیکس بازی کند
    قلعه‌نویی: امروز یکی از قشنگ‌ترین روزهای ‌ورزشی‌ام بود /90 را تحریم ‌نکردم

    خبرگزاری فارس: سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: حضور در شهرستان دورود یکی از قشنگ‌ترین روزهای ورزشی‌ام بود.



  • کلمات کلیدی :

  • اجرای طرح هدفمندی یارانهها قدرت خرید 7 دهک را بالا برد/وابستگی ب

    نویسنده:ابوحامد::: یکشنبه 91/10/3::: ساعت 6:1 صبح
    احمدی نژاد در گفتگوی ویژه تلویزیونی/مشروح:
    اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها قدرت خرید 7 دهک را بالا برد/وابستگی بودجه به ارز را حذف می کنیم

    خبرگزاری فارس:رییس جمهور اسلامی ایران در یک گفتگوی ویژه تلویزیونی به تشریح مهم ترین مسائل پیرامون بحث هدفمندی یارانه ها پرداخت.



  • کلمات کلیدی :

  • بلاهای سبک شمردن نماز

    نویسنده:ابوحامد::: یکشنبه 91/9/26::: ساعت 5:53 عصر

    بلاهای سبک شمردن نماز

       

    پیامبر اکرم(ص) فرمود:« هرکه زن یا مرد در نماز سستی کند؛ خداوند هجده کیفر به او دهد: شش تا در دنیا، سه تا درهنگام مرگ، سه تا در قبر، سه تا در قیامت، سه تا وقت عبور از پل صراط»

     

    در دنیا:

    برکت از رزق و زندگی اش برمی دارد، نور از صورتش برمی گردد، بهره ای از اسلام به وی ندهد، دعای صالحان را در حقش مستجاب نکند و دعایش را اجابت نفرماید.

     

    به هنگام مرگ:

    به ذلت جان دهد، چنان سنگینی در خود احساس کند که گویا کوهی بر او افتاده و چنان ضعف بر او غلبه کند که گوئی شلاق بر او می زنند. دیگر اینکه تشنه شود به طوری که اگر همه آب های دنیا را بیاشامد؛ سیر نشود. سوم آنکه گرسنه گردد چنانکه همه غذاهای دنیا را بخورد؛ سیر نشود.

     

    در قیامت:

    غصه شدید و تاریکی، تنگی قبر و عذاب تا قیامت، محرومیت از بشارت ملائکه رحمت.

    اما در محشر به صورت حیوان محشور شود، نامه عملش را به دست چپش دهند و حسابش طولانی.

     

    بر سر پل صراط:

    خدا به وی نظر رحمت نفرماید و (از گناه) پاکش نکند، عوضی از او نپذیرد و هزار سال برای حساب نگاهش دارد سپس او را وارد چهنم کند.

    چنانکه خدا فرماید از جهنمیان پرسند: چه ئچیز شما را به دوزخ کشید؟ گویند ما از نمازگزاران نبودیم.

     

    خدا اینجا کجاست؟ اینا کی هستن؟

    چرا دوروبر من حلقه بستن؟

    چرا با چشمای بارونی و خیس

    یه جورایی دل سنگم شکستن؟

    خدا میگن که مردم، آره راسته؟

    میگن خدا واسش اینجوری خواسته

    به دنیا گفته مقصدش همین جاست

    بهش گفته نره، نرونه، واسته

    مثل پروانه ها دورم می گردن!

    همه لبریز بغض و آه و دردن!

    نه از من خواهش موندن نه اینطور

    بساط رفتنم را جور کردن!

    چقد این لحظه تلخ و دردناکه

    رو لبهام حسرت این جمله تا که

    نرید اینجا منو تنها نذارید!

    حجاب بین ما یک مشت خاکه!

    خدا اینجا چقد تاریک و سرده!

    تموم لحظه هاش سرشار درده!

    خدا کاری بکن بیدار شم من!

    منو کابوس هاش دیوونه کرده!

    تنم تو کوره ی سرب مذابه!

    لبام هم تشنه ی یک قطره آبه!

    تن زخمی و تاب تازیانه؟!

    خدا پس کی چشام آروم بخوابه؟

    تموم جسم و جونم تو فشاره!

    چشام اشکی نداره تا بباره!

    خدایا یا خلاصم کن ازاین درد!

    یا به دنیا برم گردون دوباره!

    خدایا طاقتم طاقه، بریدم!

    ببین به انتهای خط رسیدم!

    خدا بشنو صدای ضجَه هامو!

    تویی تنها پناگاه و امیدم!

    ببین حالم خرابه، بیقرارم!

    خدایا تو دیگه تنها نذارم!

    روشو می گیره از من میره میگه

    برو دیگه باهات کاری ندارم

    حالا تو لحظه های بیقراری

    اسیر غصه و رنج و فشاری

    همه رفتن، کسی دوروبرت نیست

    باید یادت بیاد خدایی داری

    برو یادم نکن که خیلی دیره

    دلم از دست امثال تو سیره

    انقد دلگیرم از اون بنده ای که

    خداش باشم ولی هیچم بگیره

    چقد تلخه یکی کلَ وجودش

    تموم هستی و بود و نبودش

    همش ازمهربونیه تو باشه

    تو را لایق ندونه به سجودش

    آره من از سجودت بی نیازم

    نه محتاج به ذکرم، نه نمازم

    ازت خواستم به درگام رو بیاری

    تا واست امشب و زیبا بسازم

    محاله کم بشه جوش و خروشت

    تو با بار گناه روی دوشت

    یه عمری حی علی خیرالعمل را

    به آسونی میذاشتی پشت گوشت

    سخن ولایت

    مقام معظم رهبری:

    غرب و امریکا تلاش دارند تا تحت عناوین «شیعه و سنی»، «قومیتها» و «ملیتها» میان مسلمانان ایجاد اختلاف کنند، بنابراین همه باید هوشیار باشند و مسائل را با این دید ، مورد بررسی قرار دهند و نسبت به آنها موضعگیری کنند.



  • کلمات کلیدی :

  • پاداش های 29 گانه نماز

    نویسنده:ابوحامد::: یکشنبه 91/9/26::: ساعت 5:51 عصر

    پاداش های 29 گانه  نماز  

    ضمره بن حبیب گوید راجع به نماز از پیغمبر (ص) سوال کردند، فرمودند:

    -1
    نماز از واجبات دین است.

    2-
    موجب خشنودیخداست.

    3-
    طریقه پیامبران است.

    4-
    محبت ملائکه را جلب میکند.

    5-
    هدایت وایمان است.

    6-
    نور معرفت است.

    7-
    برکت رزقاست.

    8-
    راحت بدن است.

    9-
    برای شیطان نا خوشایند است.

    10-
    حربه ای در مقابل کفار می باشد.

    11-
    سبب مستجاب شدن دعاست.

    12-
    قبولیاعمال است.

    13-
    توشه آخرت مومن است.

    14-
    شفیع نزد ملک الموتاست.

    15-
    مونس قبر می باشد.

    16-
    فرش زیر پهلو است.

    17-
    جوابنکیر و منکر است.

    18-
    نماز بنده در محشر تاجی است بر سرش.

    19-
    نوریدر صورتش می باشد.

    20-
    لباسی بر تنش می باشد.

    21-
    پرده ای است بین اوو آتش.

    22-
    حجتی است بین او و آتش.

    23-
    موجب نجات از جهنماست.

    24-
    عبور از پل صراط است.

    25-
    کلید بهشت است.

    26-
    مهرحور العین است.

    27-
    بهای بهشت است.

    28-
    نماز است که بندگان را بهبالاترین درجات میرساند.

    29-
    مشتمل بر انواع عبادات است.

    اللهم عجل لولیک الفرج        ( صلوات ) 

    دعا:همیشه دعا کنید: چشمانی داشته باشید که بهترین ها را در آدم ها ببیند؛ قلبی ، که خطاکار ترین ها را ببخشد؛ذهنی ، که بدی ها را فراموش کند و روحی که هیچگاه ، ایمانش به خدا را از دست ندهد.



  • کلمات کلیدی :

  • پاداش های 29 گانه نماز

    نویسنده:ابوحامد::: یکشنبه 91/9/26::: ساعت 5:51 عصر

    پاداش های 29 گانه  نماز  

    ضمره بن حبیب گوید راجع به نماز از پیغمبر (ص) سوال کردند، فرمودند:

    -1
    نماز از واجبات دین است.

    2-
    موجب خشنودیخداست.

    3-
    طریقه پیامبران است.

    4-
    محبت ملائکه را جلب میکند.

    5-
    هدایت وایمان است.

    6-
    نور معرفت است.

    7-
    برکت رزقاست.

    8-
    راحت بدن است.

    9-
    برای شیطان نا خوشایند است.

    10-
    حربه ای در مقابل کفار می باشد.

    11-
    سبب مستجاب شدن دعاست.

    12-
    قبولیاعمال است.

    13-
    توشه آخرت مومن است.

    14-
    شفیع نزد ملک الموتاست.

    15-
    مونس قبر می باشد.

    16-
    فرش زیر پهلو است.

    17-
    جوابنکیر و منکر است.

    18-
    نماز بنده در محشر تاجی است بر سرش.

    19-
    نوریدر صورتش می باشد.

    20-
    لباسی بر تنش می باشد.

    21-
    پرده ای است بین اوو آتش.

    22-
    حجتی است بین او و آتش.

    23-
    موجب نجات از جهنماست.

    24-
    عبور از پل صراط است.

    25-
    کلید بهشت است.

    26-
    مهرحور العین است.

    27-
    بهای بهشت است.

    28-
    نماز است که بندگان را بهبالاترین درجات میرساند.

    29-
    مشتمل بر انواع عبادات است.

    اللهم عجل لولیک الفرج        ( صلوات ) 

    دعا:همیشه دعا کنید: چشمانی داشته باشید که بهترین ها را در آدم ها ببیند؛ قلبی ، که خطاکار ترین ها را ببخشد؛ذهنی ، که بدی ها را فراموش کند و روحی که هیچگاه ، ایمانش به خدا را از دست ندهد.



  • کلمات کلیدی :

  • <      1   2   3   4   5   >>   >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    حرف دل
    اهمیت آشنای زنان با قرآن
    اهمیت آشنای زنان با قرآن
    25 نکته در باره بابونه
    نماز اول ماه فراموش نشود
    مردم و پلیس
    یشنهادهای پلیس
    ایان عمر گروهکهای تکفیری و تروریستی
    مظلومین میانمار
    14شهریور
    رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر رضوی:
    طنز دکتر سلام
    رهبری نوروز 96
    سال اقتصاد مقاومتی: تولید - اشتغال
    دومین جلسه شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی برگزار ش
    [همه عناوین(2949)][عناوین آرشیوشده]


    [ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

    ©template designed by: www.persianblog.com