سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 تعداد کل بازدید : 841455

  بازدید امروز : 88

  بازدید دیروز : 97

ابـــوحـامـد

[ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

 

 

لینک دوستان

*رمز موفقیت*
قرآن
پارسی بلاگ
نهج البلاغه
سایت دفتر مقام معظم رهبری
محمد فرشاد پور
حوزه علمیه
خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران
پایثگاه ملی علوم زمین کشور
بانی تک
هم اندیشی
پایگاه اطلاع رسانی دولت
پایگه خبری - تحلیلی دانشجویان ایران
وب سایت شیرزن ایرانی
جام جم روزنامه
بازتاب برنا
هم اندیشی
ریاست جمهوری
شهاب مرادی
کدهای جاوا
عطف
گلستان دانش
روزنامه ها
جهان نیوز
خبر گزاری فارس
راسخون
باشگاه خبر نگاران جوان
پرورش کرم خاکی دلاور
پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهور دکتر روحانی
خبر فارسی
رویدادهای رفسنجان
مدیریت آموزش و پرورش رفسنجان
آموزش و پروش کشکوئیه
آشپزی لذت بخش
سایت کدبانو
پایگاه اطلاع رسانی 9دی
سایت دکتر حسن اکبری متخصص آسیب شناسی
سریعترین موتور جستجوگر خبر پارسی - اخبار لحظه
مبین طرح
خبرگزاری دانشجو
واژه یاب
میزان مجاز قند خون
مفاتیح ا لجنان
رجا نیوز
انواع سایتها
تحریرالوسیله
وام خود اشتغالی
پایش برنامه یکشنبه شبهای شبکه 1
متالوژی پودر یزد
پخش زنده حرم امام حسین و...
یزد فردا
سمت خدا از شبکه 3
سبک زندگی و صله رحم و ... محمد رضا پروانیان
آخرین اخبار ایران و جهان
پشیمان دشت سمنان
نشریه پرتو سخن
الگوها
دو بیتی های بابا طاهر
وبلاگ نوجوان هادی سرداری
طرح عفاف و حجاب
شهدای مصطفی خمینی رفسنجان
خاطرات مسثر

لوگوی دوستان











 

درباره خودم

 

پیوندهای روزانه

 

لینک به لوگوی من

ابـــوحـامـد

 

حضور و غیاب

یــــاهـو

 

دسته بندی یادداشت ها

حذف کردن از منوی استارت[167] . رهبرم[2] . غزه .

 

بایگانی

نوروز86
اردیبهشت 86
خردادماه 86
تیرماه 85
مرداد
آذرماه
شهریور
دی ماه
بهمن ماه
اسفند 86
فروردین 87
اردیبهشت 87
خرداد ماه 87
مهر ماه
دیماه88
بهار90
سال 91
نیمه اول سال 92
مهر 92
آبان 92
تا نوروز 93
بهار 93
تابستان 93
پاییز 93

 

اشتراک

 

 

با دانشمندان همنشینی کن تا خوش بخت گردی . [امام علی علیه السلام]

از سخنان عارف بزرگوار حاج اسماعیل دولابی

نویسنده:ابوحامد::: سه شنبه 86/3/1::: ساعت 9:42 صبح

6::  4:43 صبح

 

امیر المومنین فرمود: در شگفتم از کسی که یأس پیشه می کند در حالی که استغفار همراه اوست. 


هر وقت غصه دار شدید برای خودتان و برای همه ی مومنین و مومنات از زنده ها و مرده ها و آنهایی که بعدا خواهند امد استغفار کنید. غصه دار که می شوید گویا بدنتان چینمی خورد واستغفار که می کنید این چینها باز می شود. 


-هر روز هفتاد بار استغفار را ترک مکن. عموما عصر و دم غروب شیعیان را غم می گیرد و با استغفار برطرف می شود. با این استغفار دل پاک می شود و شیطان به دل راه ندارد. 


غفاریت خدا یعنی اینکه هیچ گناهی برای خلقش قائل نیست و به گناه خلقش توجهی ندارد. 


کسی که بعضی را ببخشد و بعضی را نبخشد غفار نیست. پس تنها باور خودت شرط است.  


البته وقتی که این را باور کردی به خود می گویی: در دیزی باز است ولی حیای گربه کجا  رفته است؟ آن وقت ادب می کنی و از گناه پرهیز می کنی. 


- این که فرموده اند روزی هفتاد بار استغفار کن، تکرار برای باور است. یعنی آنقدر تکرار  کن تا باور کنی که خدا تو را بخشیده است. 


- استغفار عامه مردم برای گناه دوست است. گناه دوست گناه خود آدم است. 


مومنین وقتی توبه می کنند از گناه دوستشان توبه می کنند . گناه دوست که آمرزیده شد دل  خود آدم پاک می شود. 


برای گناهان دوستانتان روزی هفتاد بار استغفار کنید و الاٌ راهتان مسدود خواهد بود. وقتی استغفار کنی دورت خلوت می شود،آن گاه علی (ع) در کنارت می نشیند. 


 استغفار یکی از دو امان الهی است. 


دو رکعت نماز بخوان و به خداوند عرض کن خدایا هر کس به من بدی کرده را بخشیدم،  تو هم مرا ببخش. آن وقت ببین خدا با تو چه کار می کند.


خوشحال کردن شخص محزون، چه با بذل مال، چه با حرف و سخن و چه با نشستن پهلوی او، کفاره گناهان است.





فرازهایی از وصیت نام روح الله الموسوی الخمینی

نویسنده:ابوحامد::: سه شنبه 86/3/1::: ساعت 9:14 صبح

بِسْمِ اللهِ الْرَحْمنِ الْرَّحیمْ
قالَ رسولُ الله - صلی الله علیه وآله وسلم -: اِنّی تارکٌ فیکُمُ الثَقلَیْنِ کتابَ اللهِ و عترتی  اهلَ بیتی فإِنَّهُما لَنْ یَفْتَرِقا حَتّی یَرِدَا عَلَیَّ الْحَوضَ
الحمدُلله وسُبحانَکَ؛ اللّهُمَّ صل‌علی محمدٍ وآلهِ مظاهر جمالِک وجلالِک و خزائنِ اسرارِ کتابِکَ الذی تجلّی فیه الأَحدیّةُ بِجمیعِ اسمائکَ حَتّی المُسْتَأْثَرِ منها الّذی لایَعْلَمُهُ غَیُرک؛ و اللَّعنُ علی ظالِمیهم اصلِ الشَجَرةِ الخَبیثة.

و بعد، اینجانب مناسب می‌دانم که شمه ای کوتاه و قاصر در باب «ثقلین» تذکر دهم؛ نه از حیث مقامات غیبی ومعنوی وعرفانی،  که قلم مثل منی عاجز است از جسارت در مرتبه‌ای که عرفان آن برتمام دایرة وجود، از ملک تا ملکوت اعلی و ازآنجا تا لاهوت و آنچه درفهم من و تو ناید، سنگین و تحمل آن فوق طاقت، اگر نگویم ممتنع است؛ و نه از آنچه بربشریت گذشته است، از مهجور بودن از حقایق مقام والای «ثقل اکبر» و«ثقل کبیر» که از هرچیز اکبر است جز ثقل اکبر که اکبر مطلق است؛ و نه از آنچه گذشته است براین دو ثقل از دشمنان خدا و طاغوتیان بازیگر که شمارش آن برای مثل منی میسر نیست با قصور اطلاع و وقت محدود؛ بلکه مناسب دیدم اشاره‌ای گذرا و بسیار کوتاه ازآنچه براین دو ثقل گذشته است بنمایم.
شاید جملة لَنْ یَفْتَرِقا حتّی یَرِدا عَلَیَّ الْحوَض اشاره باشد بر اینکه بعد از وجود مقدس رسول الله ـ صلی الله علیه و آله وسلم ـ هرچه بر یکی از این دو گذشته است بردیگری گذشته است و مهجوریت هر یک مهجوریت دیگری است، تا آنگاه که این دو مهجور بر رسول خدا در «حوض» وارد شوند. و آیا این «حوض» مقام اتصال کثرت به وحدت است و اضمحلال قطرات در دریا است، یا چیز دیگر که به عقل و عرفان بشر راهی ندارد. و باید گفت آن ستمی که از طاغوتیان بر این دو ودیعة رسول اکرم ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ گذشته، بر امت مسلمان بلکه بر بشریت گذشته است که قلم از آن عاجز است.
 و ذکر این نکته لازم است که حدیث «ثقلین» متواتر بین جمیع مسلمین است و ] در[ کتب اهل سنت از «صحاح ششگانه» تا کتب دیگر آنان، با الفاظ مختلفه و موارد مکرره از پیغمبر اکرم ـ صلی الله علیه و‌آله وسلم ـ به طور متواتر نقل شده است. و این حدیث شریف حجت قاطع است برجمیع بشر بویژه مسلمانان مذاهب مختلف؛ و باید همة مسلمانان که حجت بر آنان تمام است جوابگوی آن باشند؛ و اگرعذری برای جاهلان بی‌خبر باشد برای علمای مذاهب نیست .



  • کلمات کلیدی :

  • با آمارهای غلط مردم را دلسرد نکنید

    نویسنده:ابوحامد::: سه شنبه 86/3/1::: ساعت 9:14 صبح

      گزارش اقتصادی رییس جمهور به مردم
    با آمارهای غلط مردم را دلسرد نکنید

     رییس‌جمهورعصر پنجشنبه با حضور رسانه ملى نخستین گزارش خود از فعالیت‌هاى اقتصادى دولت نهم در سال جارى را ارائه داد و به ابهام‌هاى مطرح شده در این زمینه پاسخ داد.

     دکتر محمود احمدى‌نژاد در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که چقدر از درآمد دولت در اختیار مردم قرار مى‌گیرد و چرا با افزایش قیمت نفت تغییرات شدیدى در زندگى مردم اتفاق نمى‌افتد؟

     گفت: پاسخ به بخش اول روشن است؛ دولت آن بخش از درآمد نفت را مى‌تواند استفاده کند که مجلس تصویب کند و در قانون بودجه یا سایر قوانین اختیار آن به دولت داده مى‌شود و مازاد بر آن را دولت اجازه تصرف یا دخالت ندارد. براى مثال در سال ‌‌٨٦ از مجموع درآمدهاى نفتى کشور، ‌‌٢٩ میلیارد دلار در اختیار دولت قرار مى‌گیرد تا در بخش‌هاى گوناگون هزینه کند. مابقى درآمدهاى نفتى به حساب ذخیره ارزى واریز مى‌شود که برنامه‌هاى خاص خود را دارد و باید این صندوق پشتوانه محسوب شده و به صورت وام در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گیرد.

     وی توضیح داد: اگر همه ‌‌٥٠ میلیارد دلار درآمد نفتى در اختیار دولت قرار مى‌گرفت، ‌‌٣١٥٠٠هزار تومان به ازاى هر ایرانى در ماه به دولت اختصاص مى‌یافت که البته تنها ‌‌٢٩ میلیارد دلار از این رقم در قانون بودجه مصوب مجلس به دولت اختصاص یافته است و به عبارت دیگر سهم هر ایرانى ماهیانه ‌‌٣١هزار و ‌‌٥٠٠ تومان مى‌شود که ‌‌٤ هزار تومان از این رقم براى واردات بنزین و گازوئیل صرف مى‌شود و در نهایت ‌‌٢٧ هزار تومان به ازاى هر ایرانى در اختیار دولت قرار مى‌گیرد.البته این مبلغ، همه هزینه‌هاى دولت را پوشش نمى‌دهد و مابقى آن از مالیات و سایر درآمدها تامین مى‌شود.

     رییس‌جمهور همچنین توضیح داد: از مبلغى که در اختیار دولت است، ‌‌٢٢ هزار میلیارد تومان صرف کارهاى عمرانى نظیر راه، بندر، فرودگاه، بیمارستان، سد، شبکه‌هاى آبیارى، آب، برق، نیروگاه و مواردى مى‌شود که باید داشته باشیم تا بتوانیم پیشرفت کنیم.

     رییس‌جمهور تصریح کرد: دولت به ازاى هر ایرانى هر ماه ‌‌٧٨٢٠ تومان به آموزش و پرورش، حدود ‌‌٤ هزار تومان به بهداشت، ‌‌٦٧٧٠ تومان به دفاع و نیروهاى مسلح، ‌‌٣٢٠٠ تومان به رفاه نظیر کمیته امداد و پشتیبانى‌هایى از این قبیل و ‌‌٦٩٠٠تومان به یارانه کالاهاى اساسى مثل نان و ... اختصاص مى‌دهد و به نیروى انتظامى و وزارت علوم نیز بودجه لازم داده مى‌شود. به عبارت دیگر مجموعه هزینه‌هاى عمرانى، آموزش و پرورش و وزارت علوم به ازاى هر ایرانى ماهیانه ‌‌٣١ هزار تومان مى‌شود که اگر هزینه‌هاى دفاع و نیروهاى مسلح و انسانى را نیز اضافه کنیم باید ‌‌٤٠ هزار تومان اختصاص بدهیم که از ‌‌٣١ هزار تومان خیلى بیشتر است و مابقى آن از مالیات و سایر درآمدها تامین مى‌شود.    ادامه



  • کلمات کلیدی :

  • محافظه کار نشوید، بسیجی باقی بمانید

    نویسنده:ابوحامد::: سه شنبه 86/3/1::: ساعت 9:14 صبح


      دیدار بسیج دانشجویی با رهبر انقلاب
    محافظه کار نشوید، بسیجی باقی بمانید

     به گزارش پایگاه اطلاع رسانی khamenei.ir، رهبر فرزانه‌ی انقلاب اسلامی، صبح امروز در دیدار صمیمی دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های سراسر کشور، بر لزوم هوشیاری دانشجویان نسبت به مسائل داخلی و بین‌المللی تأکید کردند و اظهار داشتند: «دانشجویان باید وارد عرصه‌ی سیاست شوند و فکر سیاسی داشته باشند، اما باید بسیار هوشیار بود تا دشمن از حرکت و موضع‌گیری و اظهارات شما سوء استفاده نکند و این به‌عنوان خط قرمز فعالیت‌ها است.» ایشان هم‌چنین افزودند: «دانشجوی انقلابی و بسیجی نمی‌تواند نسبت به مسائل سیاسی کشور بدون موضع و نظر باشد و این امر ممکن نیست.»

     رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح کردند: «دانشجو باید بیدار باشد و این بیداری تنها به معنای بیزاری از آمریکا نیست. بیزاری از آمریکا، که پشتوانه‌ی مالی عظیم و تجربه‌ی فراوانی در جنگ تبلیغاتی دارد، بیداری مضاعف می‌خواهد.»

     ایشان خطاب به دانشجویان بسیجی افزودند: «توصیه می‌کنم که محافظه‌کار نشوید و به همان معنای مثبت، دانشجوی بسیجی باقی بمانید.»

     رهبر معظم انقلاب اسلامی هوشیاری دانشجویان در مقابل توطئه‌های دشمنان را یادآور شدند و اظهار داشتند: «گاهی اوقات دشمنان طوری برنامه‌ریزی می‌کنند که یک نفر حرف حقی را بیان کند تا پازل آنها تکمیل شود، اما دانشجویان باید با هوشیاری طوری عمل کنند که پازل دشمن کامل نشود.»

     حضرت آیةالله‌العظمی خامنه‌ای بسیج را دل‌سوز کشور توصیف کردند و با اشاره به سخنان نمایندگان دانشجویان که در آغاز برنامه صحبت کردند، خاطرنشان ساختند: «همیشه تلاشم این بود که جامعه‌ی جوان مؤمن، به ذهنیت شفاف و روشن، و درک متعالی از مسائل کشور و جهان، و اهمیت بسیج و حضور جوانان در محیط علمی و سیاسی توجه کند و امروز این نکات را در بیانات شما دانشجویان مشاهده کردم.»

     ایشان اردوهای جهادی دانشجویی را کاری بسیار خوب دانستند و تأکید کردند: «دانشجویان بسیجی باید وارد علوم مختلف شوند و در عرصه‌های علمی و فناوری، به آفاق شناخته شده‌ی علم دست یابند.»

     رهبر فرزانه‌ی انقلاب اسلامی با بیان این که بسیج دانشجویی یک تشکل است، اظهار داشتند: «بسیج دانشجویی از یک طرف به محیط علم و دانشگاه متصل است و از طرف دیگر به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اتصال دارد و این 2 بعدی بودن، یک خصوصیت ویژه برای بسیج دانشجویی می‌باشد.»   ادامه



  • کلمات کلیدی :

  • گزارش اقتصادی رییس‌جمهوری: ایران ‌در آستانه یک جهش بزرگ اقتصادی

    نویسنده:ابوحامد::: شنبه 86/2/29::: ساعت 2:41 عصر

     

     "محمود احمدی نژاد"رییس جمهوری‌اسلامی ایران با ارائه گزارشی مبسوط از دستاوردهای اقتصادی دولت نهم به‌ملت ایران،گفت :امروز کشور درآستانه یک جهش بزرگ اقتصادی است.

    به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، احمدی نژاد در یک گفت و گوی تلویزیونی که نزدیک به‪ ۹۰‬دقیقه به طول انجامید،ایران را یکی از امن‌ترین کشورها برای سرمایه‌گذاری دربخش‌های مختلف عنوان کرد و افزود : علیرغم فضاسازی‌ها و فشارهای موجود ، میزان سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی درایران نسبت به سال‌های گذشته به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

    **اگر همه درآمد نفت هم دراختیاردولت باشد، جوابگوی هزینه‌ها نیست
    رییس جمهوری درپاسخ به سوالی درخصوص سهم دولت از درآمد نفت کشور،گفت:
    در سال ‪ ۸۶‬از مجموع درآمدهای نفتی ‪ ۲۹/۵‬میلیارد دلار در اختیار دولت قرار می گیرد تا در بخش‌های گوناگون هزینه کند و مابقی آن در حساب ذخیره ارزی پس‌انداز می‌شود.

    احمدی نژاد افزود: بر اساس آنچه در سال ‪ ۸۶‬از درآمد نفت در اختیار دولت قرار می‌گیرد، سهم هر فرد، ماهیانه ‪ ۲۷۰‬هزار ریال است و این در حالی است که اگر همه درآمد نفت نیز در اختیار دولت قرار گیرد، هزینه‌ها را پوشش نمی‌دهد.

    رییس جمهوری خاطرنشان کرد:به ازای هر ایرانی ماهیانه ‪ ۷۸۲۰۰‬ریال برای آموزش و پرورش، حدود ‪ ۴۰‬هزار ریال برای بهداشت ، ‪ ۳۲‬هزار ریال برای امور رفاهی و ‪۶۹‬هزار ریال برای یارانه‌های کالای اساسی پرداخت می‌شود.

    احمدی نژاد تصریح کرد:هزینه‌های عمرانی و آموزشی به‌تنهایی ماهیانه ‪۳۱۰‬ هزار ریال خواهدشد که با هزینه حدود ‪۴۰۰‬هزار ریالی نیروهای مسلح، ازمبلغی که از درآمد نفت دراختیار دولت قرار می‌گیرد، بیشتر است.

    رییس جمهوری مصرف بالای سوخت را یکی‌ازمشکلات کشور دانست و اظهار داشت :
    روزانه ‪ ۴‬میلیون بشکه نفت تولید می‌شودکه ازاین مقدار یک‌میلیون و ‪ ۶۰۰‬هزار بشکه نفت به اضافه ‪ ۳۵۰‬میلیون متر مکعب گاز در داخل مصرف می‌شود که قیمت آن بیش از مقدار نفتی است که در سال صادر می‌شود.

    احمدی نژاد ادامه داد: وظیفه دولت این است که این مصرف را کاهش دهد و در تلاش است که همین مقدار از درآمد ناشی از فروش نفت را عادلانه توزیع و همچنین در زیرساخت‌های کشور و سرمایه‌های ماندگار هزینه کند.

    ** دولت نهم گام‌های بلندی برای کاهش اتکا به نفت برداشته است
    رییس جمهوری در پاسخ به این سوال که دولت نهم برای کاهش اتکا به نفت و تقویت صادرات کالاهای غیرنفتی، چه اقداماتی انجام داده،گفت: دولت در این بخش گام‌های بلند و اساسی برداشته است.

    احمدی نژاد در همین رابطه به آمار صادرات غیرنفتی و واردات کشوراشاره کرد وافزود : در سال ‪ ۸۳‬واردات کشور ‪ ۳۵/۴‬میلیارد دلار بود که نسبت به سال قبل خود ‪ ۳۳‬درصد رشد دارد.

    وی اضافه کرد : این آمار در سال ‪ ۸۴‬با ‪ ۱۲/۳‬رشد به ‪ ۳۹/۷‬تبدیل شد، در سال ‪ ۸۵‬رقم واردات کشوربه‪ ۴۱/۴‬با حدود ‪ ۴‬درصد رشد رسید،درمقابل با افزایش تند شیب صادرات غیرنفتی در این سال‌ها روبه‌رو هستیم.

    رییس جمهوری ادامه داد: در سال ‪ ۸۳‬رقم صادرات غیرنفتی‪ ۷/۶‬میلیارد دلار بود که درسال ‪ ۸۴‬به ‪ ۱۱/۱‬رسید که ‪ ۴۶‬درصد رشد را نشان می‌دهد و در سال ‪۸۵‬ نیز این رقم به ‪ ۱۶/۳‬میلیارد دلار رسید که رشد ‪ ۴۷‬درصدی را نشان می‌دهد و یک جهش بی‌سابقه در صادرات است.

    احمدی‌نژاد با تاکید براینکه تلاش دولت این بوده که سهم نفت رادر بودجه کاهش دهد،تصریح کرد:در سال ‪ ،۸۳‬سهم بودجه کشور از نفت حدود ‪ ۶۲/۹‬درصد بود که این رقم در سال‌های ‪ ۸۴‬و ‪ ۸۵‬به حدود ‪ ۵۲‬درصد کاهش یافت و این یعنی کاهش سهم نفت در بودجه عمومی کشور که جای آن را سایر درآمدها همچون فروش منابع دولت، عوارض و مالیات‌ها گرفته است.

    ** مخالفان دولت آمارهای غلط می‌دهند و عددسازی می‌کنند
    از رییس جمهوری سوال شد که‌آمارهای غیررسمی حاکی ‌از کاهش صادرات ، افزایش بیکاری و نرخ تورم درکشوراست ، پاسخ شما به این آمارها چیست؟
    احمدی نژاد درپاسخ گفت:متاسفانه حتی از برخی تریبونهای رسمی، آمارهای غلط و دروغ منتشر شد و حتی در جایی رقم واردات را بیش از ‪ ۶۰‬میلیارد دلار عنوان کردند که به‌هیچ عنوان درست نیست.

    رییس جمهوری‌افزود: درمورد واردات ضمن اینکه رقم ‌واردات این میزان نیست، نوع کالایی که وارد می‌شود مهم‌است، واردات کالای مصرفی وصادرکردن نفت به جای آن به ضرر کشور است اما اگر کالاهای واسطه‌ای و مواد اولیه وارد کنیم و به جای آن محصولات ساخته‌شده صادر کنیم، به نفع کشور خواهد بود.

    احمدی‌نژاد درخصوص آمارهای غیررسمی‌و نادرست اعلام‌شده درخصوص نرخ بیکاری در کشور نیز گفت : در سال ‪ ۸۳‬نرخ بیکاری ‪ ۱۲/۳‬درصد بود، درسال ‪ ۸۴‬این رقم به ‪ ۱۱/۵‬و در سال ‪ ۸۵‬نیز به ‪ ۱۱/۳‬کاهش یافته است که پیش‌بینی قانون برنامه توسعه، ‪ ۱۱/۸‬بوده و در واقع ما از برنامه جلو زده‌ایم.

    رییس جمهوری با بیان اینکه ما از دوستان قبل از خود ‪ ۳/۵‬میلیون بیکار تحویل گرفته‌ایم، و بااشاره به افزایش شدید رشد جمعیت متقاضی کار، گفت: در سال ‪ ،۸۵‬یک میلیون و ‪ ۵۸۸‬هزارنفر به متقاضیان کار اضافه شد اما در یکسال و نیم گذشته باکمک خود مردم و سرمایه‌گذارها نزدیک به دو میلیون شغل ایجاد شد.

    احمدی نژاد با ذکر اینکه نرخ بیکاری جوانان ‪ ۱۵‬تا ‪ ۲۹‬سال از ‪ ۲۴‬درصد به ‪ ۲۳‬درصد و بیکاری خانم‌ها از ‪ ۱۷‬به ‪ ۱۵/۹‬درصد کاهش یافته‌است، نرخ ‪۱۱/۳‬ درصد برای بیکاری را رقم بالایی دانست و گفت : تلاش دولت این است که در سال جاری شغل بیشتری ایجاد شود.

    رییس جمهوری درخصوص نرخ تورم اظهار داشت : نرخ تورم میانگین قیمت ‪۳۲۰‬ قلم کالا است که درسال ‪ ۸۱‬و ‪ ۸۲‬این نرخ ‪ ، ۱۵/۷‬در سال ‪ ۱۳/۶ ،۸۳‬و درسال ‪۸۴‬ نیز ‪ ۱۲/۱‬بوده که میانگین هشت ساله دولت قبل ‪۱۵/۷۶‬بوده ومیانگین هشت ساله دولت قبل از آن نیز ‪ ۲۵/۲۶‬بوده است.

    احمدی نژاد تاکیدکرد : نمی‌توان در یکسال و نیم تورم ‪ ۱۵/۷‬درصدی را به صفر کاهش دهد، ضمن اینکه قیمت چند کالای خاص نمی‌تواند شاخص نرخ تورم باشد.

    رییس جمهوری در ادامه با تاکید بر اینکه‌در مجموع تورم در کشور رو به کاهش است، گفت : البته در سال ‪ ۸۵‬نرخ تورم کشور ‪ ۱/۵‬درصد از سال ‪ ۸۴‬بیشتر است که افزایش کارهای عمرانی دولت، افزایش قیمت‌های جهانی و تحریک بازار و ایجاد تورم القایی در کشور از جمله دلایل آن است.

    احمدی‌نژاد همچنین تاکید کرد: متاسفانه بعضی‌ها آمارهای دروغ و نادرست در جامعه منتشر و عددسازی می‌کنند و واقعیات را دگرگون جلوه می‌دهند، اگر منصفانه نقد و ضعف‌ها را بیان کنند ، ما تلاش خواهیم کرد ، ضعف‌ها را برطرف کنیم.

    رییس جمهوری افزود:متاسفانه فردی دریک تریبون رسمی، ‪ ۱۵‬عدد غیر واقعی از بخش اقتصادی کشور ارائه کرد و این در حالی است که رشد اقتصادی کشور افزایش خوبی داشته است. آنها آمار غلط می‌دهند.

    احمدی نژاد ادامه داد : می‌گویند دولت دربخش اقتصاد موفق نبوده و سند آنها نیز افزایش قیمت مسکن و چند قلم کالای خاص است،درحالی که دلیل افزایش قیمت مسکن روشن است و درصورت لزوم دولت آن را توضیح خواهد داد.

    ادامه خبر را در بخش سیاسی و اقتصادی بخوانید.

    ---> احمدی نژاد.گزارش اقتصادی.ایرنا.

    ارسال خبر: ۱۰:۴۵ ‪شنبه، ۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۶‬ نسخه قابل چاپ

    اخبار مرتبط




    جواد لاریجانی: آمریکا تلاش می‌کند بعثی‌ها را سر کار بیاورد

    نویسنده:ابوحامد::: شنبه 86/2/29::: ساعت 12:11 عصر

    خبرگزاری فارس: محمد جواد لاریجانی گفت دولت آمریکا تلاش دارد بعثی‌های سابق عراق را به منظور تسهیل خروجش از این کشور سر کار بیاورد.




    مردم بر دهان جریانی که برخلاف ضدیت با نظام سلطه حرکت کند، خواهند

    نویسنده:ابوحامد::: جمعه 86/2/28::: ساعت 10:57 صبح

    حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار جمعی از خانواده های معظم شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران استان خراسان رضوی، پیشرفت و عزت ملت ایران را مرهون فداکاری، ایستادگی و از خودگذشتگی شهیدان و جانبازان و صبر و بردباری خانواده های آنان دانستند و تأکید کردند: یاد شهیدان نباید در جامعه‌ی ما از خاطره‌ها خارج شود. یاد شهیدان را باید گرامی بداریم و نگذاریم غبارهای فراموشی -که گاهی به عمد می‌خواهند روی این یاد و خاطره ها پاشیده شود- ما را از شهیدان غافل کند. حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، فرمودند: داعیه ما در دنیای امروز داعیه بزرگی است؛ که ضدیت با نظام سلطه است و هر جریان، جناح و حزبی که بخواهد بر خلاف این داعیه حرکت کند مردم توی دهان آن جریان می‌زنند.

     به گزارش khamenei.ir رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار پرشور تصریح کردند: یاد شهیدان نباید در جامعه‌ی ما از خاطره‌ها خارج شود. یاد شهیدان را باید گرامی بداریم و نگذاریم غبارهای فراموشی -که گاهی به عمد می‌خواهند روی این یاد و خاطره ها پاشیده شود- ما را از شهیدان غافل کند.

     ایشان با اشاره به اینکه مسئولین و خانواده‌های معظم شهدا وظیفه دارند که نام و افتخار شهدا را زنده نگهدارند افزودند: دشمنان با تبلیغات عناد آمیز خود سعی کردند که ارزش‌های شهید را در جامعه ما کم کنند و آن را به فراموشی بسپارند. این تلاش در برهه‌ای در داخل کشور نیز صورت گرفت اما خنثی گردید و جلویش گرفته شد.

     ادامه مطلب



  • کلمات کلیدی :

  • مشروعیت حکومت

    نویسنده:ابوحامد::: جمعه 86/2/28::: ساعت 10:57 صبح

    1ـ مشروعیت حکومت به چه معناست؟

    بهتر است ابتدا توضیحى درباره مفاهیم اصلى سؤال داده شود، سپس به پاسخ بپردازیم.

    حکومت

    گر چه تعریفهاى مختلفى از این واژه در کتب علوم سیاسى ارائه شده است، امّا، مى توان حکومت را به طور ساده این گونه تعریف کرد: حکومت ارگانى رسمى است که بر رفتارهاى اجتماعى افراد جامعه نظارت داشته، و سعى مى کند به رفتارهاى اجتماعى مردم جهت ببخشد. اگر مردم از طریق مسالمت آمیز، جهت دهى را پذیرا شدند، مطلوب حاصل است وگرنه حکومت با توسّل به قوه قهریه اهدافش را دنبال مىکند; یعنى اگر کسانى از مقررات وضع شده که براى رسیدن به هدف مورد نظر حکومت لازم است، تخلف کنند با کمک دستگاههاى انتظامى مجبور به پذیرفتن مقررات مى شوند. که این تعریف شامل حکومتهاى مشروع و نامشروع مىشود.

    ضرورت حکومت

    در نظریات مختلفى که درباره حکومت گفته شده است به ضرورت وجود حکومت در جامعه اعتراف شده است. تنها مکتب «آنارشیسم» منکر ضرورت وجود حکومت است. آنارشیستها معتقدند بشر مىتواند با اصول اخلاقى، زندگى اجتماعى خویش را اداره کند و نیازى به حکومت نیست. آنها معتقدند باید آن چنان حرکت کرد که به این نتیجه رسید; یعنى باید مردم چنان تعلیم و تربیتى دارا باشند که بدون نیاز به حکومت، جامعه را اداره کنند.

    مکاتب دیگر، این نظریه را منافى با واقعیات و به تعبیرى آن را غیر واقع بینانه مىدانند در طول قرنها بلکه هزاران سال تجربه نشان داده است در هر جامعه اى افرادى هستند که به قوانین اخلاقى ملتزم نیستند و اگر قدرتى آنان را مهار نکند، زندگى اجتماعى را به هرج و مرج مى کشانند.

    مفهوم مشروعیت

    مشروعیتى که در فلسفه سیاست مطرح مىشود مفهومى اصطلاحى دارد که نباید آن را با معناى لغوى این واژه و واژه هاى هم خانواده اش اشتباه گرفت; به عبارت دیگر نباید «مشروعیت» را با «مشروع»، «متشرعه» و «متشرعین» که از «شرع» به معناى دین گرفته شده همسان گرفت. بنابراین، معناى این واژه در مباحث سیاسى تقریباً مرادف قانونى بودن است.

    هنگامى که پذیرفتیم حکومت ضرورت دارد و اساسش به این است که دستورى از مقامى صادر شود و دیگران به آن عمل کنند، قوام حکومت به وجود شخص یا گروهى است که «حاکم»اند و همین طور به انسانهایى که مىبایست دستورات شخص یا گروه حاکم را بپذیرند و بدان عمل کنند.

    آیا مردم از هر دستورى باید اطاعت کنند؟ آیا هر شخص یا گروهى حق دارد و مىتواند که دستور دهد؟

    در طول تاریخ کسانى بوده اند که با زور بر مردم تسلط یافته و بر آنان حکم فرمایى کرده اند، ولى شایستگى فرمانروایى را نداشته اند. در مقابل، گاهى فرد یا افراد شایسته اى بوده اند که مردم مىبایست از آنان اطاعت کنند.

    با توجه به نکته فوق مىتوان گفت منظور از «مشروعیت» این است که کسى حق حاکمیت و در دست گرفتن قدرت و حکومت را داشته باشد، و مردم وظیفه خواهند داشت از آن حاکم اطاعت کنند.

    تلازم میان حق و تکلیف

    با توجه به معنایى که از مشروعیت ارائه شد، میان «حق حاکمیّت» و «تکلیف مردم در اطاعت» تلازم و به اصطلاح منطقى، تضایف برقرار است. یعنى وقتى کسى «حق» داشت، دیگران «تکلیف» دارند آن حق را رعایت کنند. براى تقریب به ذهن به این مثال توجه کنید: وقتى مىگوییم: پدر حق دارد به فرزندش دستور بدهد، یعنى چه؟ یعنى فرزند باید اطاعت کند.این «حق» و آن «تکلیف به اطاعت» از هم جدا شدنى نیستند. تقدم و تأخرى میان این دو نیست. اگر هم تقدم و تأخرى در نظر بگیریم ثمره عملى ندارد. به هر حال وقتى مى گوئیم حاکم «حق» دارد فرمان بدهد، یعنى مردم باید به دستورش عمل کنند. و مکلّف اند از وى اطاعت کنند. پس مىتوان گفت: «مشروعیت» یعنى «حقانیت».

    باید توجه داشت در اینجا فقط قصد روشن ساختن مفهوم «مشروعیت» را داریم، نه چیز دیگر، یعنى گاه در تعریف، فقط مفهوم را توضیح مىدهند و گاه در تعریف توجّه به مصادیق خارجى مفهوم، چگونگى تحقق آن مصادیق، مؤلفه هاى پیدایش آن مصادیق و امثال آن دارند. اگر بخواهیم به معناى اخیر توجه کنیم، باید وارد مسائل دیگرى مانند معیار مشروعیت، نظرات مختلف درباره آن و دیگر مباحث بشویم; ولى اکنون ما فقط در صدد بیان مفهوم هستیم.

    توضیحى درباره حق

    گفتیم که مشروعیت حکومت یعنى حق حکومت بر مردم. در میان مردم این باور وجود دارد که در هر جامعه اى کسانى حق دارند بر مردم حکومت کنند و کسان دیگرى چنین حقّى را ندارند. پس اگر گفته شود فلان حکومت مشروع است، یعنى حق است، بدین معنانیست که دستورهاى آن حکومت، حق و مطابق با واقعیت است.

    حقّى که در اینجا گفته مىشود، مفهومى اعتبارى است که در روابط اجتماعى مطرح مى گردد. اکنون ما درباره معیار حقّ داشتن، چگونگى دریافت حق، منبع اعطا کننده حق و ... سخن نمى گوییم و فقط بحث مفهومى مورد نظر ماست.

    هر کس از مشروعیت یک حکومت سخن به میان مى آورد، تصورش این است که کسانى حقّ حکومت کردن دارند و کسانى دیگر چنین حقّى ندارند. مثلاً خردسالان، دیوانه ها، افراد عقب مانده ذهنى، افراد جاهل و بى سواد و امثال آنها حقّ ندارند که بر دیگران حکم کنند و فرمان برانند.

    حق حاکمیت چرا و لزوم اطاعت به چه دلیل؟

    گفته شد «حق حاکمیت» و «تکلیف به اطاعت» با هم ملازمند. پس تفاوتى نیست اگر بپرسیم: چرا حاکم حق دارد دستور دهد، یا اینکه سؤال کنیم: چرا باید مردم از حاکم پیروى کنند و دستورهاى او را اجرا نمایند.

    اگر پذیرفتیم که اولاً: در هر جامعه اى باید حکومتى وجود داشته باشد، و ثانیاً: حکومت، به معناى تدبیر امور اجتماعى یک جامعه است; باید بپذیریم کسانى حق دستور دادن و حکم کردن دارند، و در مقابل، مردم مکلف اند دستورهاى حاکم یا هیأت حاکمه را اطاعت کنند. اگر دستورى در کار نباشد، دیگر حکومتى وجود نخواهد داشت. اگر دستور و اوامرى باشد، ولى کسى اطاعت نکند، حکومت بیهوده خواهد بود و اعتبار حاکم و محکوم بى فایده است.

    دلایل عقلى که رابطه حاکم و محکوم یا رئیس و مرؤوس و یا امام و امت را به وجود مى آورد، مثل این که بدون داشتن چنین رابطه اى مصالح جامعه تأمین نمی شود، همان دلیلها ثابت می کند حاکم حق حکم کردن دارد و مردم باید از او اطاعت کنند.
    تاکید می کنیم اصل لزوم حکومت و حق حاکم در دستور دادن و وظیفه مردم در اطاعت، امرى جدا از این است که به چه دلیلى حاکم حق حکومت دارد و چرا مردم وظیفه اطاعت کردن دارند. اکنون بحث در مسأله نخست است، نه مسأله اخیر.

    در جاى دیگر به این مبحث خواهیم پرداخت که آیا مشروعیت از سوى خواست مردم و مقبولیت عامه است، یا از جاى دیگر نشأت می گیرد، و در نهایت نظر اسلام درباره مشروعیت را بررسى خواهیم کرد.  منبع



  • کلمات کلیدی :

  • مردم کوفه عامل اصلی حرکت امام حسین نبوده اند

    نویسنده:ابوحامد::: جمعه 86/2/28::: ساعت 10:57 صبح

    شهید مطهری: مردم کوفه عامل اصلی حرکت امام حسین نبوده اند / رهبر کسی است که مردم را به دنبال خودش حرکت می‏دهد

     شهید مطهری: شاید در بعضی کتابها خوانده باشید مخصوصا در این کتابهای به اصطلاح تاریخی که به دست بچه‏های مدرسه می‏دهند. می‏نویسند که در سال شصتم هجرت، معاویه مرد، بعد مردم کوفه از امام‏ حسین دعوت کردند که آن حضرت را به خلافت انتخاب کنند. امام حسین به‏ کوفه آمد، مردم کوفه غداری و بی‏وفایی کردند، ایشان را یاری نکردند، امام حسین کشته شد!

      شهید مطهری: انسان وقتی این تاریخها را می‏خواند فکر می‏کند امام‏ حسین مردی بود که در خانه خودش راحت نشسته بود ، کاری به کار کسی‏ نداشت و درباره هیچ موضوعی هم فکر نمی‏کرد ، تنها چیزی که امام را از جا حرکت داد ، دعوت مردم کوفه بود ! در صورتی که امام حسین در آخر ماه‏ رجب که اوایل حکومت یزید بود ، برای امتناع از بیعت از مدینه خارج‏ می‏شود و چون مکه ، حرم امن الهی است و در آنجا امنیت بیشتری وجود دارد و مردم مسلمان وحی را داشت . حضرت فردای آنروز از مدینه بیرون آمد و از همان شاهراه‏ نه از بی راهه به طرف مکه رفت . بعضی از همراهان عرض کردند : یا بن‏ رسول الله ! لو تنکبت الطریق الا عظم بهتر است شما از شاهراه نروید ، ممکن است مامورین حکومت ، شما را برگردانند ، مزاحمت ایجاد کنند ، زد و خوردی صورت گیرد . ( یک روح شجاع ) ، یک روح قوی هرگز حاضر نیست‏ چنین کاری کند . ) فرمود : من دوست ندارم شکل یک آدم یاغی و فراری را به خود بگیرم ، از همین شاهراه می‏روم ، هر چه خدا بخواهد همان خواهد شد .  ادامه مطلب



  • کلمات کلیدی :

  • سهمیه بندى بنزین

    نویسنده:ابوحامد::: جمعه 86/2/28::: ساعت 10:57 صبح
    رئیس ستاد طرح هاى
    ویژه دولت خبر داد
    سهمیه بندى بنزین پس از
    اجراى کامل طرح کارت سوخت
    • اجراى کارت هوشمند، قدم اول سهمیه بندى است
    • با تعیین تعداد دقیق خودرو ها وموتوسیکلت ها، میزان سهمیه ها رامى توان مشخص کرد
    گروه اقتصادى: رئیس ستاد طرحهاى ویژه دولت با اعلام این که اجراى کارت هوشمند، قدم اول سهمیه بندى است گفت: ابتدا پروژه کارت هوشمند در اول خرداد عملیاتى و هر زمان که سیستم آمادگى کامل داشت، سهمیه بندى نیز اجرا مى شود.
    290304.jpg
    على اکبر محرابیان در گفت وگو با فارس، اظهار داشت: اجراى طرح کارت هوشمند در سراسر کشور از ابتداى خرداد ماه قطعى است و براساس قانون در هر حالتى این طرح در این زمان اجرا خواهد شد.
    وى افزود: دولت تمام تلاش خود را مى کند تا قانون و مصوبه مجلس در موعد مقرر اجرا شود.
    محرابیان یادآور شد: با اجرایى شدن کامل این طرح در سطح کشور، تمامى سیاستهاى دولت درباره بنزین نظیر سهمیه بندى از طریق این ابزار قابل اجرا خواهد بود.
    نماینده ویژه رئیس جمهور در ستاد تبصره ۱۳ در ادامه خاطرنشان ساخت: میزان بنزینى که براساس قانون در کشور باید توزیع شود، مشخص است. مشکل کنونى این است که تعداد دقیق خودرو ها و موتوسیکلت ها را نداریم و تا مردم براى دریافت کارت هوشمند خود مراجعه نکنند و اطلاعات مربوط به خودرو یا موتوسیکلت خود را ارائه نکنند میزان سهمیه ها را نمى توان دقیقاً تعیین کرد.
    به گفته محرابیان، استفاده از کارت هوشمند سوخت از ابتداى خردادماه، قطعى خواهد بود و پس از آن باید ببینیم آمادگى اعمال سهمیه ها از چه زمانى خواهد بود. در مجموع اجراى سهمیه بندى بنزین منوط به اجراى طرح کارت هوشمند سوخت و راه اندازى این سیستم است.
    نماینده ویژه رئیس جمهور در تبصره ۱۳ تصریح کرد: راه اندازى این سیستم و اجراى کارت هوشمند، قدم اول سهمیه بندى است.
    به گفته محرابیان، ابتدا پروژه کارت هوشمند اجرا و عملیاتى و متعاقب آن نیز بحث سهمیه بندى پیگیرى مى شود. هر زمان این سیستم به بلوغ کامل برسد، جهت دهى آن به سمت سهمیه بندى کار چندانى نخواهد بود.
    رئیس ستاد طرحهاى ویژه دولت گفت: بحث سهمیه بندى در دولت قطعى است، چرا که در غیر این صورت باید تاکنون لایحه اى در این باره ارائه مى کردیم. تمامى بدنه دولت در این باره بسیج هستند تا کار به صورت اصولى به پیش رود و قانون اجرا شود.
    محرابیان افزود: با راه اندازى و اجراى کامل طرح کارت هوشمند سوخت، هر زمان که سیستم آمادگى کامل داشت، سهمیه بندى نیز اجرا مى شود.    منبع خبر


  • کلمات کلیدی :

  • <      1   2   3   4   5   >>   >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    حرف دل
    اهمیت آشنای زنان با قرآن
    اهمیت آشنای زنان با قرآن
    25 نکته در باره بابونه
    نماز اول ماه فراموش نشود
    مردم و پلیس
    یشنهادهای پلیس
    ایان عمر گروهکهای تکفیری و تروریستی
    مظلومین میانمار
    14شهریور
    رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر رضوی:
    طنز دکتر سلام
    رهبری نوروز 96
    سال اقتصاد مقاومتی: تولید - اشتغال
    دومین جلسه شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی برگزار ش
    [همه عناوین(2949)][عناوین آرشیوشده]


    [ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

    ©template designed by: www.persianblog.com