سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 تعداد کل بازدید : 841608

  بازدید امروز : 0

  بازدید دیروز : 132

ابـــوحـامـد

[ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

 

 

لینک دوستان

*رمز موفقیت*
قرآن
پارسی بلاگ
نهج البلاغه
سایت دفتر مقام معظم رهبری
محمد فرشاد پور
حوزه علمیه
خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران
پایثگاه ملی علوم زمین کشور
بانی تک
هم اندیشی
پایگاه اطلاع رسانی دولت
پایگه خبری - تحلیلی دانشجویان ایران
وب سایت شیرزن ایرانی
جام جم روزنامه
بازتاب برنا
هم اندیشی
ریاست جمهوری
شهاب مرادی
کدهای جاوا
عطف
گلستان دانش
روزنامه ها
جهان نیوز
خبر گزاری فارس
راسخون
باشگاه خبر نگاران جوان
پرورش کرم خاکی دلاور
پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهور دکتر روحانی
خبر فارسی
رویدادهای رفسنجان
مدیریت آموزش و پرورش رفسنجان
آموزش و پروش کشکوئیه
آشپزی لذت بخش
سایت کدبانو
پایگاه اطلاع رسانی 9دی
سایت دکتر حسن اکبری متخصص آسیب شناسی
سریعترین موتور جستجوگر خبر پارسی - اخبار لحظه
مبین طرح
خبرگزاری دانشجو
واژه یاب
میزان مجاز قند خون
مفاتیح ا لجنان
رجا نیوز
انواع سایتها
تحریرالوسیله
وام خود اشتغالی
پایش برنامه یکشنبه شبهای شبکه 1
متالوژی پودر یزد
پخش زنده حرم امام حسین و...
یزد فردا
سمت خدا از شبکه 3
سبک زندگی و صله رحم و ... محمد رضا پروانیان
آخرین اخبار ایران و جهان
پشیمان دشت سمنان
نشریه پرتو سخن
الگوها
دو بیتی های بابا طاهر
وبلاگ نوجوان هادی سرداری
طرح عفاف و حجاب
شهدای مصطفی خمینی رفسنجان
خاطرات مسثر

لوگوی دوستان











 

درباره خودم

 

پیوندهای روزانه

 

لینک به لوگوی من

ابـــوحـامـد

 

حضور و غیاب

یــــاهـو

 

دسته بندی یادداشت ها

حذف کردن از منوی استارت[167] . رهبرم[2] . غزه .

 

بایگانی

نوروز86
اردیبهشت 86
خردادماه 86
تیرماه 85
مرداد
آذرماه
شهریور
دی ماه
بهمن ماه
اسفند 86
فروردین 87
اردیبهشت 87
خرداد ماه 87
مهر ماه
دیماه88
بهار90
سال 91
نیمه اول سال 92
مهر 92
آبان 92
تا نوروز 93
بهار 93
تابستان 93
پاییز 93

 

اشتراک

 

 

[ و جابر پسر عبد اللّه انصارى را فرمود : ] جابر دنیا به چهار چیز برپاست : دانایى که دانش خود را به کار برد ، و نادانى که از آموختن سرباز نزند و بخشنده‏اى که در بخشش خود بخل نکند ، و درویشى که آخرت خویش را به دنیاى خود نفروشد . پس اگر دانشمند دانش خود را تباه سازد نادان به آموختن نپردازد ، و اگر توانگر در بخشش خویش بخل ورزد درویش آخرتش را به دنیا در بازد . جابر آن که نعمت خدا بر او بسیار بود نیاز مردمان بدو بسیار بود . پس هر که در آن نعمتها براى خدا کار کند خدا نعمتها را براى وى پایدار کند . و آن که آن را چنانکه واجب است به مصرف نرساند ، نعمت او را ببرد و نیست گرداند . [نهج البلاغه]

کربلا

نویسنده:ابوحامد::: دوشنبه 86/1/20::: ساعت 9:59 عصر




بی احترامی به پرچم جمهوری اسلامی ایران از سوی نهادهای رسمی

نویسنده:ابوحامد::: شنبه 86/1/18::: ساعت 5:36 صبح

بی احترامی به پرچم جمهوری اسلامی ایران از سوی بعضی از نهادهای رسمی

     پرچم هر کشوری مظهر استقلال و هویت آن کشور است و علائم و نشانه های آن هر کدام دارای معنی و مفهومی خاص در جهت اتحاد و همبستگی ملّی و باورهای آن جامعه محسوب می شود. بدیهی است تغییر این علائم و نشانها یک نوع بی احترامی و دهن کجی به آن کشور است. متأسفانه در سالهای گذشته و بویژه در دوران مدعیان اصلاحات دیده می شد که به طور گسترده تغییراتی در پرچم حتی در کتابهای درسی ایجاد می شد(!) و این پدیده شوم هنوز هم بعضاً جریان دارد و بعضی از نهادهایی رسمی اقدام به تغییر در علائم پرچم جمهوری اسلامی ایران می کنند. متن قانون اساسی در اصل هیجدهم این است  « پرچم‏ رسمی‏ ایران‏ به‏ رنگهای‏ سبز و سفید و سرخ‏ با علامت‏ مخصوص‏ جمهوری‏ اسلامی‏ و شعار "الله‏ اکبر" است‏.» در قانون عادی رنگ علامت مخصوص جمهوری اسلامی قرمز تعیین شده و شعار الله اکبر در حاشیه های سبز و قرمز با رنگ سفید است.

     تخلفات در این زمینه به این نحو است که یا پرچمی بدون شعار الله اکبر می کشند یا علامت مخصوص جمهوری اسلامی را به رنگ مشکی یا رنگهای دیگر در می آورند. در اینجا به چند مورد اشاره می شود. 1- برای نمونه امروز پروازی از مشهد به یزد توسط شرکت هواپیمایی ایرتور به زمین نشست که پرچمی رنگ رفته بر بدنه هواپیما نقش بسته بود که نه شعار الله اکبر داشت و نه علامت مخصوص جمهوری اسلامی(!)  2- در بدو ورودی شهر یزد تابلوهای بزرگی توسط شهرداری یزد برای خوش آمد گویی زده شده که پرچمی بدون شعار الله اکبر و علامت مخصوص به رنگ مشکی دارد(!) 3- آمبولانسهای جدیدی به شبکه اورژانس یزد اضافه شده که بر بدنه آن پرچمی بدون شعار الله اکبر و علامت مخصوص به رنگ مشکی نقش بسته است(!)

     شاید برای شما جالب باشد دوستی می گفت که چند سال پیش یک پرچم بسیار بزرگ در میدان امام حسین (ع) یزد روبروی استانداری زده بودند که بدون شعار الله اکبر و علامت مخصوص هم مشکی بود از طریق دادستان یزد پی گیر شدم تا با این بی احترامی ها به پرچم که حاصل خون صدها هزار شهید است برخورد شود، دادستان با کمال خونسردی پاسخ داد ما عنوان مجرمانه ای برای این کار در قانون نداریم تا بتوانیم پی گیری کنیم.(!)

     به نظر می رسد تنها امید به ریاست محترم جمهوری وقت که پای بند به قانون اساسی است، به عنوان مجری قانون اساسی از این قانون شکنی های آشکار جلو گیری نمایند. 



  • کلمات کلیدی :

  • اشاعه عکسهای سکسی

    نویسنده:ابوحامد::: شنبه 86/1/18::: ساعت 5:36 صبح

         اشاعه عکسهای سکسی همراه با شهوترانی های فرهنگ غربی در وبلاگهایی با نام مستعار مغایر با عفت عمومی و قوانین حاکم در جمهوری اسلامی ایران وموجب جریحه دار شدن دل مردم با ایمان است. بعضی از این وبلاگها که بیشتر از سرویسهایی چون میهن بلاگ و غیره استفاده می کنند بقدری شنیع است که انسان شرم می کند آدرس اینها را جهت بیدار شدن مسئولین بیاورد، اگر چه آدرس اینها هر لحظه بر روی سایت سرویس دهنده نمایش داده می شود. البته تمامی سرویس دهندگان وبلاگهای ایرانی این قید را دارند که آنچه در وبلاگ بروز داده می شود نباید مغایر با قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد، ولی گویا مدیران وبلاگها نظارت دقیقی بر بروز رسانی ها ندارند یا اینکه بعضی خودشان هم از این بی عفتی ها خوشنودند(!)

          تعجب بیشتر از دستگاه قضایی نظام اسلامی است که با هزینه سرسام آوری که بر ملت دارند و باید به وظایف قانونی خود عمل کتنند، گو اینکه بی تفاوت شده و با این وضع اسفبار کنار می آیند. مسئولیت نظارت بر اجرای قانون و برخورد با جرائم و پیشگیری از وقوع جرم بر عهده قوه قضائیه است و مردم شهید داده انتظار دارند که آقایان به وظایف خود عمل کنند و اگر نمی توانند استعفا داده تا زمینه برای روی کار آمدن افراد توانمند بوجود آید. آقایان دادستانها که ازعنوان دادستانی و منافع مادّی آن حضّ و بهره فراوان دارند باید بدانند که اگر به وظایف قانونی خود عمل نکنند در پیشگاه خدا و ملت مسئولند و اگر با توبه بتوانند حقّ الله را از سر خود رفع کنند بدانند حق الناس چیزی است که حتی شهید هم باید جوابگوی آن باشد. متأسفانه کم توجهی دستگاه قضایی نسبت به وظایف قانونی با عث گردیده که فساد در ابعاد مختلف آن در جامعه اسلامی گسترش یافته و هیچ تضمینی نیست که این فساد دامن دستگاه قضایی را نگرفته باشد و اگر وضع به همین منوال پیش برود نا امیدی از دستگاه قضایی برای اجرای قانون و عدالت ثمره اش خواهد بود.  



  • کلمات کلیدی :

  • احیای قرآن و ایجاد امت واحد، واقعیت دنیای امروز

    نویسنده:ابوحامد::: شنبه 86/1/18::: ساعت 5:36 صبح

      احیای قرآن و ایجاد امت واحد، واقعیت دنیای امروز

     همزمان با هفدهم ربیع الاول خجسته سالروز میلاد پیامبر اعظم (ص) و حضرت امام صادق (ع)، رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار مسئولان نظام، سفرای کشورهای اسلامی در ایران و جمعی از میهمانان شرکت کننده در کنفرانس وحدت اسلامی، ضمن تبریک این عید فرخنده به همه مسلمانان جهان و ملت ایران، با اشاره به احیای هویت اسلامی و حقیقت انکار ناپذیر بیداری اسلامی و آمادگی دنیای اسلام برای حرکت به سوی عزت، استقلال و پیشرفت علمی تصریح کردند: امروز مهم ترین نیاز دنیای اسلام و علاج واقعی همه مشکلات مسلمانان، اتحاد و انسجام اسلامی است و بر همین اساس، علما و روشنفکران مسلمان باید منشور وحدت اسلامی را به عنوان مطالبه ای تاریخی، تدوین کنند.
    ادامه مطلب



  • کلمات کلیدی :

  • میلاد مبارک

    نویسنده:ابوحامد::: شنبه 86/1/18::: ساعت 5:36 صبح

    میلاد باسعادت پیامبر اعظم حضرت محمّد مصطفی(ص) و امام جعفر صادق (ع) مبارک باد

     




    گرامیداشت هفته وحدت

    نویسنده:ابوحامد::: پنج شنبه 86/1/16::: ساعت 6:37 صبح

    وحدت و یکپارچگى مسلمانان و لزوم اتحاد و اتفاق کلمه میان ایشان بلکه ضرورت توحید کلمه بر محور کلمه توحید براى همه موحدان و خداپرستان روى زمین، از تعالیم و آموزشهاى اساسى آیین اسلام و از اصول فرهنگ قرآنى است.

    و بر همین اساس، قرآن کریم یکى از عمده ‏ترین و سازنده ‏ترین اهداف رسالت رسول اکرم صلى الله علیه و آله را تالیف قلوب و ایجاد انس و تفاهم به جاى خصومت و دشمنى بیان مى‏دارد و اگر کسى در تاریخ، به دیده عبرت بنگرد این معنى را از شاهکارهاى رسالت محمدى‏ صلى الله علیه و آله مى‏یابد.

    «واعتصموا بحبل الله جمیعا ولاتفرقوا»

    همگى به حبل و رشته خداوندى چنگ بزنید و پراکنده نگردید.

     

    بعد از رحلت پیامبر عظیم ‏الشان اسلام اوصیاى معصوم او کوشیدند تا آن وحدت و یکپارچگى را حفظ کنند و آنان از حقوق شخصى خویش چشم پوشیدند و در طول تاریخ، دانشمندان مصلح و همه تلاشگران راستین انسانیت، هم خودشان از عوامل اختلاف و تجزیه گریختند و از دامن زدن به آتش خصومت ‏بین مسلمانان، برکنار زیستند و هم دیگران را به اتحاد و تفاهم فراخواندند.

    ما مسلمانان به این آیه زیباى قرآن، بیشتر باید بیندیشیم:

    «فتقطعوا امرهم بینهم زبرا کل حزب بمالدیهم فرحون‏»

     اهل کتاب و پیروان ادیان آسمانى و اتباع رسولان الهى، گروه، گروه شدند، ضد و دشمن هم گشتند و هر یک به آنچه نزد اوست‏ خرسند و شادمان گردیدند. (المؤمنون /53)

     

    طرح اندیشه «وحدت جهان اسلام‏» یکى از مشغولیت‏ هاى فکرى دیرینه و اساسى حضرت امام (ره) بود که او در طول دوران فعالیت اجتماعى - سیاسى خود چه قبل ازپیروزى «انقلاب‏» اسلامى و چه بعد از آن لحظه ‏اى از آن غفلت نورزید. وفادارى صادقانه امام به «وحدت‏» نه تنها او را به برجسته‏ ترین شخصیت انقلابى جهان اسلام تبدیل نمود، بلکه او توانست در میان فرقه ‏هاى اسلامى مختلف نیز جایگاه بس رفیعى کسب نماید.

    استراتژى مبارزاتى امام (ره); درجهت ایجاد بستر و شرایط لازم براى تحقق وحدت و همیارى در جهان اسلام، اصولا روى دو محور عمده تمرکز یافته است:

    «حرکت فکرى - فرهنگى‏»  و «حرکت‏ سیاسى - عملى‏». امام (ره) با توجه به مراحل مبارزه، «تعلیم وتربیت‏» سیاسى را زیربناى حرکت ‏سیاسى دانسته و اولین وظیفه مردم را در تحقق و توسعه، امر «تبلیغ‏» و «تعلیم‏» قرار داده است.

     

    در این زمینه امام خمینی (ره) فرموده اند:

    «...وظیفه ما این است که از حالا براى پایه ‏ریزى یک دولت‏ حقه اسلامى کوشش کنیم، تبلیغ کنیم، تعلیمات بدهیم، هم‏فکر بسازیم، یک موج تبلیغاتى و فکرى بوجود آوریم تا یک جریان اجتماعى‏ پدید آید و کم ‏کم توده‏ هاى آگاه، وظیفه‏ شناس و دیندار در نهضت ‏اسلامى متشکل شده قیام کنند و حکومت اسلامى تشکیل دهند. تبلیغات و تعلیمات دو فعالیت مهم و اساسى ماست...‏»

     

    امام خمینى (ره) به عمق نقش اجتماعات دینى چه در بعد اندیشه ‏سازى و چه در بعد اجتماع ‏سازى به خوبى پى‏برده بود. او اجتماعات و مراسم دینى را صرفا به منظور کاربرد تعلیمى و آموزشى آن در مقولات فکرى، مورد تشویق قرار نمى‏دهد بلکه مهم‏تر از آن به نقش اجتماع ‏سازى و شکل ‏دهى روابط اجتماعى جدید از طریق گردهمایى‏ها و نیز آگاهى یافتن مسلمین از قدرت و نیروى ارادى و انسانى‏شان هم اشاره دارد. به همین جهت است که «روز قدس‏» به عنوان سمبل وحدت جهان اسلام که پیام انقلابى و ضد استعمارى هم دارد از سوى ایشان در سطح جهان اسلام پیشنهاد گردید و همچنین بزرگداشت «هفته وحدت‏» میلاد حضرت رسول (ص) (از 12 ربیع الاول به روایت اهل تسنن تا 17 ربیع الاول) مورد حمایت وى قرار گرفت; چه این‏که از دیدگاه او روند وحدت بین مسلمین، ضرورت ایجاد سمبل‏ها و نهادهاى تازه ‏اى را مى‏طلبد که فراتراز زمان و مکان قرار دارد.

     

    رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با هفته وحدت فرموده اند:

    اگر امروز بشریت متوجه این رحمت‏ بشود - رحمت وجود اسلام، رحمت تعالیم نبوى، این سرچشمه جوشان" وحدت" و آن را بیابد و خود را از آن سیراب کند، بزرگترین مشکل بشر برطرف خواهد شد. اگر چه همین امروز هم، تمدنهاى موجود عالم، بلاشک از تعالیم اسلام بهره ‏مند شده ‏اند و بدون تردید آنچه از صفات و روشهاى خوب و مفاهیم عالى در بین بشر وجود دارد، متخذ از ادیان الهى و تعالیم انبیاء و وحى آسمانى است و بخش عظیمى از آن، به اسلام متعلق است، لیکن امروز بشر به معنویت و صفا و معارف روشن و حق و دلپذیر اسلام - که هر دل با انصافى آن معارف را مى‏پذیرد و مى‏فهمد - نیازمند است. لذاست که دعوت اسلامى در جهان، طرفدار پیدا کرده است و بسیارى از غیر مسلمین هم دعوت اسلامى را پذیرفته ‏اند.




    رییس‌جمهور: رأفت در عین اقتدار

    نویسنده:ابوحامد::: پنج شنبه 86/1/16::: ساعت 6:23 صبح
     

     رییس جمهور در کنفرانس مطبوعاتی خود اعلام کرد که به مناسبت ایام ولادت پیامبر گرامی اسلام و همچنین به مناسبت ایام عروج حضرت مسیح،15 نفر از ملوانان متجاوز انگلیسی دستگیر شده، را از سوی نظام جمهوری اسلامی ایران مورد عفو قرار می‌دهد. محمود احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد که آزادی این ملوانان را به مردم انگلیس هدیه می‌کند و از دولت بلر می‌خواهد که نظامیان مزبور را به جرم پذیرش و بیان حقیقت مجازات نکند. وی گفت: همچنین از آقای بلر می‌خواهم که به جای تشدید مناقشات بین‌المللی نوسازی و تولید سلاحهای هسته‌ای و اشغال سرزمین دیگران به صلح، عدالت، راستگویی و اخلاق بیاندیشد و به مردم انگلیس خدمت کند.




    <   <<   6   7   8   9   10   >>   >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    حرف دل
    اهمیت آشنای زنان با قرآن
    اهمیت آشنای زنان با قرآن
    25 نکته در باره بابونه
    نماز اول ماه فراموش نشود
    مردم و پلیس
    یشنهادهای پلیس
    ایان عمر گروهکهای تکفیری و تروریستی
    مظلومین میانمار
    14شهریور
    رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر رضوی:
    طنز دکتر سلام
    رهبری نوروز 96
    سال اقتصاد مقاومتی: تولید - اشتغال
    دومین جلسه شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی برگزار ش
    [همه عناوین(2949)][عناوین آرشیوشده]


    [ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

    ©template designed by: www.persianblog.com