سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 تعداد کل بازدید : 841609

  بازدید امروز : 1

  بازدید دیروز : 132

ابـــوحـامـد

[ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

 

 

لینک دوستان

*رمز موفقیت*
قرآن
پارسی بلاگ
نهج البلاغه
سایت دفتر مقام معظم رهبری
محمد فرشاد پور
حوزه علمیه
خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران
پایثگاه ملی علوم زمین کشور
بانی تک
هم اندیشی
پایگاه اطلاع رسانی دولت
پایگه خبری - تحلیلی دانشجویان ایران
وب سایت شیرزن ایرانی
جام جم روزنامه
بازتاب برنا
هم اندیشی
ریاست جمهوری
شهاب مرادی
کدهای جاوا
عطف
گلستان دانش
روزنامه ها
جهان نیوز
خبر گزاری فارس
راسخون
باشگاه خبر نگاران جوان
پرورش کرم خاکی دلاور
پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهور دکتر روحانی
خبر فارسی
رویدادهای رفسنجان
مدیریت آموزش و پرورش رفسنجان
آموزش و پروش کشکوئیه
آشپزی لذت بخش
سایت کدبانو
پایگاه اطلاع رسانی 9دی
سایت دکتر حسن اکبری متخصص آسیب شناسی
سریعترین موتور جستجوگر خبر پارسی - اخبار لحظه
مبین طرح
خبرگزاری دانشجو
واژه یاب
میزان مجاز قند خون
مفاتیح ا لجنان
رجا نیوز
انواع سایتها
تحریرالوسیله
وام خود اشتغالی
پایش برنامه یکشنبه شبهای شبکه 1
متالوژی پودر یزد
پخش زنده حرم امام حسین و...
یزد فردا
سمت خدا از شبکه 3
سبک زندگی و صله رحم و ... محمد رضا پروانیان
آخرین اخبار ایران و جهان
پشیمان دشت سمنان
نشریه پرتو سخن
الگوها
دو بیتی های بابا طاهر
وبلاگ نوجوان هادی سرداری
طرح عفاف و حجاب
شهدای مصطفی خمینی رفسنجان
خاطرات مسثر

لوگوی دوستان











 

درباره خودم

 

پیوندهای روزانه

 

لینک به لوگوی من

ابـــوحـامـد

 

حضور و غیاب

یــــاهـو

 

دسته بندی یادداشت ها

حذف کردن از منوی استارت[167] . رهبرم[2] . غزه .

 

بایگانی

نوروز86
اردیبهشت 86
خردادماه 86
تیرماه 85
مرداد
آذرماه
شهریور
دی ماه
بهمن ماه
اسفند 86
فروردین 87
اردیبهشت 87
خرداد ماه 87
مهر ماه
دیماه88
بهار90
سال 91
نیمه اول سال 92
مهر 92
آبان 92
تا نوروز 93
بهار 93
تابستان 93
پاییز 93

 

اشتراک

 

 

هرکه با سَبُکْ عقل دوستی کند، سَبُک عقلی خود را آشکار کرده است . [امام علی علیه السلام]

دیپلماسى چند وجهى ایران آمریکا را کلافه کرده است

نویسنده:ابوحامد::: سه شنبه 86/2/11::: ساعت 9:49 عصر

 دانیل بایمن : تغییر نظام، بمباران و دیگر فرم هاى فشار به شکست خواهد انجامید و حتى ممکن است نتیجه عکس هم داشته باشد.  واشنگتن باید بداند اگر تهران به ظرفیت هسته اى هم دست پیدا کند، کارى نخواهد کرد. اما یک ایران هسته اى در منطقه و در صحنه بین المللى مدعى تر خواهد بود.

    اهمیت نقش منطقه اى ایران در تأمین ثبات و صلح در منطقه هر روز بیش از پیش مورد پذیرش و اذعان طرف ها و بازیگران بین المللى و منطقه اى قرار مى گیرد،یک مؤسسه مطالعاتى آمریکایى اذعان کرد افتضاح آمریکا در عراق موقعیت چانه زنى ایران را تقویت کرده و برنامه هسته اى ایران نیز از حمایت و پشتوانه عظیم مردم برخوردار است.مؤسسه مطالعاتى بروکینگز آمریکا در تحلیلى نوشت: بسیارى از مقام هاى ایران به برنامه هسته اى خود تعهد زیادى دارند و به نظر مى رسد که این برنامه از حمایت گسترده مردم برخوردار است. دانیل بایمن نویسنده این تحلیل خاطر نشان کرده است: تغییر نظام، بمباران و دیگر فرم هاى فشار به شکست خواهد انجامید و حتى ممکن است نتیجه عکس هم داشته باشد. در بخش دیگرى از این تحلیل آمده است: البته واشنگتن باید بداند اگر تهران به ظرفیت هسته اى هم دست پیدا کند، کارى نخواهد کرد. اما یک ایران هسته اى در منطقه و در صحنه بین المللى مدعى تر خواهد بود. اما این احتمال وجود ندارد که ایران با رسیدن به این ظرفیت حمله اى را علیه آمریکا، اسرائیل و یا یکى از همپیمانان عرب آمریکا به راه بیندازد. ایران مى خواهد یک رهبر منطقه اى باشد و نفوذ آمریکا را کاهش دهد. رهبران ایران بر خلاف کره شمالى و دیگر رژیم هاى جنایتکار نمى خواهند زندگى میلیونها شهروند خود را از این طریق به خطر بیندازند و همچنین نمى خواهند آن را در اختیار یک گروه تروریستى قرار دهند. از سوى دیگر غرب درک کاملى از تمایلات ایران در مسائل هسته اى ندارد. این تحلیل افزوده: ما مى توانیم و باید با ایران گفت وگو کنیم.

ادامه مطلب



  • کلمات کلیدی :

  • خواهش دعا

    نویسنده:ابوحامد::: سه شنبه 86/2/11::: ساعت 9:49 عصر

    به یاد استاد شهید مرتضی مطهری
    داستانی از داستان راستان:
    شخصی باهیجان و اضطراب ، به حضور امام صادق " ع " آمد و گفت :
    " درباره من دعایی بفرمایید تا خداوند به من وسعت رزقی بدهد ، که‏
    خیلی فقیر و تنگدستم " .
    امام : " هرگز دعا نمی‏کنم " .
    - " چرا دعا نمی‏کنید ؟ ! "
    " برای اینکه خداوند راهی برای اینکار معین کرده است ، خداوند امر
    کرده که روزی را پی‏جویی کنید ، و طلب نمایید . اما تو می‏خواهی در خانه‏
    خود بنشینی ، و با دعا روزی را به خانه خود بکشانی ! " ( 1 )



  • کلمات کلیدی :

  • خاطرات سفر با دو فرانسوی

    نویسنده:ابوحامد::: جمعه 86/2/7::: ساعت 12:11 عصر

    سلام به دوستان همیشه دوست

    سه شنبه هفته پیش خونه دامادمون نشسته بودم که دیدم موبایل داره زنگ می زنه مثل ندید بدیدا پریدم طرف موبایل که گوشی رو بردارم دیدم اوه مدیرعامل شرکتمونه (به شرکت جدید در تهران کار می کنم) با کلی کلاس گذاشتن گفتم بزار فکر نکنه ما هم دهاتی هستیم گوشیمونو زود برمی داریم گوشیو برداشتم.

    بعد از سلام و احوال پرسی ماموریتی بهم داد که بسیار خوشحالم کرد. گفت در اولین فرصت می ری دفتر مشهد برای کاری و برمی گردی. خیلی دلم خوش شد : امام رضا علیه السلام طلبیده :

    همون وقت زنگ زدم آشنا بلیط قطار رفت و برگشت مشهد از نوع باکلاسش (رفتش رو سبز و برگشتش رو غزال) گرفتم و شنبه عصر رفتم طرف راه آهن و سوار قطار شدم.

    هنوز چند دقیقه ای نگذشته بود که دیدم یه جوون 25 ساله اومد و با سلام کردن وارد شد و نشست. این جوون اهل خوزستان بود و مشهد زندگی می کرد. چند دقیقه بعد دوتا جوون یکی 23 ساله (محسن) یکی 28 ساله (علی) با سلام کردن وارد کوپه شدن. منم جواب سلام رو دادم و نشستن. در چند لحظه اول زدند کانال دو با هم حرف زدند. من فکز کزدم ایرانی هستند و حرفی می زنند که ما نفهمیم یه کم بدم اومد و پیش خودم گفتم تا آخر شب باید تحملشون کنیم نگو که .......

    یه پنج دقیقه گذشته بود و من مشغول خوندن روزنامه شدم و اونا با هم کانال دو حرف می زدند و یه نفر دیگه که توی کوپه بود از محسن پرسید که رفیقتون مجاری است. محسن گفت نه اهل فرانسه است !!!!!!!!!!. منم توجم جلب شد؟؟؟ فرانسوی در راه مشهد؟؟؟؟ می خواد حتما تجارت کنه یا اینکه برای تفریح اومده؟؟؟؟؟؟ دوباره گفت شما خودتون اهل کجایید؟ محسن جواب داد من هم اهل فرانسه هستم ولی 5 سال در قم تحصیل کردم. اینو که شنیدم دیگه یک باره شاخ در آوردم؟؟ فرانسوی ؟؟؟ ایران؟؟؟؟ دیگه فضولیم گل کرد و روزنامه فقط جلوی دستم بود و می داشتم به حرفای اونا گوش می کردم.

    محسن می گفت من پدر و مادرم فرانسوی الاصل هستند من در فرانسه بزرگ شدم و اونجا مدرسه رفتم.

    دلیل شیعه شدنش رو نگفت ولی محسن 5 سال توی ایران طلبه بوده و به عنوان روحانی در فرانسه یه موسسه دارن به اسم آیت الله خویی و اونجا مراسم دعا و روضه خونی برای شیعیان فرانسه دارن و تبلیغ شیعه می کنن.

    بعد از کلی سوال و جواب بهش گفتم چطوری اونجا تبلیغ شیعه می کنید:

    خیلی زیبا سخن می گفت که بسیار به دلم نشست. می گفت ما می آیم واقعیت های دین شیعه رو با زبانی بلیغ و شیوا برای سنی ها تعریف می کنیم می گفت کتاب شبهای پیشاور که کتاب مناظره یک شیعه با اهل تسنن است رو باهاش افراد بسیاری رو به شیعه کشوندیم. مثلا همین علی که با ما برای زیارت اومده بود رو می گفت 5 سال پیش به همین راه ها با مذهب شیعه آشناش کردیم و شیعش کردیم.

    ولی اونا شیعه واقعی بودن نه مثل بعضی از ماها خودم رو می گم دیوار شیعه دور خودمون کشیدیم و اون تو از لامذهب هم بدتریم.

    اونا کیلومتر ها راه از فرانسه به عشق زیارت آقا و بی بی دوعالم حضرت معصومه س اومده بودن.

    علی شب تا صبح به عشق آقامون رضا علیه السلام نخوابید

    بهش گفتم به انگلیسی چرا نمی خوابی گفت می خوام آماده بشم برای زیارت و وقت برای خوابیدن بسیار زیاد است.

    محسن می گفت من بسیار ناراحتم وقتی می بینم توی قم حرم بی بی دوعالم کنار حرم زنها که رد می شن موهاشون بیرونه اونا از حضرت معصومه خجالت نمی کشن و اشک می ریخت.

    سرتون رو درد نیارم خلاصه اونشب کلی دمغ شدم و گاهی اوقات اشک گوشه چشمم رو پر می کرد ولی آدم نشدم.

    اینم یه عکس از آقا محسن 23 ساله

    اینم یه عکس از آقا علی 28 ساله

    اینم یه عکس از سوالات علی از محسن و جواب های محسن

    اینم یه عکس از غذا خوردنمون توی قطار که البته علی با چنگال برنج می خورد

    اینم گنبد طلایی آقامون امام رضا علیه السلام



  • کلمات کلیدی :

  • مذاکرات لاریجانی- سولانا و دستپاچگی سایتهای تفرقه‌افکن

    نویسنده:ابوحامد::: جمعه 86/2/7::: ساعت 11:0 صبح

     

     «قطعاً ما دوست داریم دیگران نگرانی از فناوری هسته‌ای ایران نداشته باشند و این موضوع می‌تواند موضوع جدی و مورد بحث باشد اما اگر نگاه تصنعی به مذاکرات داشته باشند و یک نوع رقص دیپلماتیک در مذاکرات داشته باشند، این مذاکرات به نتیجه منجر نخواهد شد.»

     شاید این جمله در کنار تأکید بر عدم تعلیق فعالیتهای هسته ای مهمترین نکاتی بود که در آستانه ششمین دور مذاکرات به نقل از علی لاریجانی بر روی خروجی خبرگزاریهای دنیا قرار گرفت.

     «همواره اعلام کردیم که آماده گفتگو هستیم و گفتگوی لاریجانی و سولانا بسیار مهم است و به رسیدن راه حلی قانونی و درست و اغاز همکاریهای مفید در زمینه های گوناگون کمک می کند.» تأیید این مذاکرات از سوی احمدی نژاد بالاترین مقام اجرایی کشور در گفتگوی مشترک با رویترز و العالم علاوه بر نمایش یکپارچگی دیدگاههای مسئولین ارشد در زمینه تاکتیک های مسئله هسته ای، موضع لاریجانی در مذاکرات با سولانا را نیز تقویت کرد. امری که در آستانه سفر لاریجانی به کنفرانس امنیتی مونیخ از سوی برخی رسانه های تفرقه افکن، دچار خدشه صوری شده بود.

     این سایتها که گویا در سال نامگذاری شده به نام "اتحاد ملی" نیز قصد صرف نظر نمودن از رویکردهای ضدملی خود را ندارند در روزهای اخیر و با مشخص شدن هماهنگی کامل مسئولین پرونده هسته ای در مذاکرات احتمالی، خط تفرقه افکنی به شیوه های نخ نما شده را از زمین مسئله هسته ای به موضوعات سیاسی داخلی تغییر داده اند.

     دوسایت مورد اشاره این گزارش، منتسب به مسئولین دبیرخانه و مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت می باشند. یکی از این دو سایت اینترنتی پس از آنکه سوژه و خوراک مناسبی برای القا اختلاف در زمینه مسائل هسته ای نیافت، در خبری مدعی شد لاریجانی رقیب انتخاباتی احمدی نژاد در انتخابات 88 خواهد بود! سایت وابسته به دبیر مجمع اما پس از آنکه بازخورد قابل توجهی از این خبر دریافت نکرد، طی خبر دیگری با ادعای تشکیل جلسه ای با حضور رئیس جمهور، عسگراولادی، باهنر و تعدادی از نمایندگان مجلس مانند حدادعادل و فدایی، از علی لاریجانی، باقر قالیباف و محسن رضایی به عنوان چهره های شاخصی از اصولگرایان نام برد که در این جلسه حضور نداشته اند و از این مسئله به انشعاب در اصولگرایان تعبیر کرد. با این حال به سادگی می توان دریافت که عدم حضور کدامیک از این 3 تن در جلسه مذکور، بهانه به آتش کشیدن قیصریه اصولگرایان از سوی این سایت فیلترشده و غیرقانونی می باشد.

     سایت منتسب به  مرکز تحقیقات مجمع نیز که وظیفه دفاع و توجیه مطلق عملکرد منفعلانه 2 سال اول پرونده هسته ای به مسئولیت حسن روحانی را برعهده دارد و در ضمن به دلیل اینکه برجسته شدن موفقیتهای توأم با منطق و ایستادگی دولت نهم  را مساوی با نوعی رسوایی سیاسی می پندارد، در اقدامی تفرقه افکنانه، دولت را متهم به تقلیل جایگاه طرفهای میانجی از 3 کشور اروپایی به ترکیه و عربستان نموده است. لاریجانی البته در کنفرانس خبری 2 روز پیش صراحتاً این ادعا را که پیش از سایت مذکور، توسط رسانه های بیگانه به آن دامن زده شده بود، رد کرد: « بین من و آقای سولانا حجابی وجود ندارد که احتیاجی به میانجی‌گری کشوری باشد. از ما خواسته بودند که مذاکرات در آنجا شود که ما هم در این زمینه تفاهم کردیم؛ وگرنه کشورهای دیگری هم در این زمینه ابراز تمایل کرده بودند.»

     این سایت البته توضیحی نداده که آیا مذاکرات سابقی که این دو دیپلمات در وین، بروکسل، برلین و مونیخ داشته اند، به معنای میانجیگری بلژیک، اتریش و یا آلمان بوده است؟ واقعیت اینست که مذاکرات لاریجانی- سولانا در آنکارا، تنها یک امتیاز سیاسی از سوی اتحادیه اروپا به ترکیه و گامی دیگر در مسیر طویل نزدیک شدن این کشور، به این اتحادیه می باشد.

     این سایت پیش از این نیز تمام توان خود را همسو با خبرگزاریهای غربی در راستای تشکیک در غنی سازی صنعتی ایران به کار گرفته و با ترجمه و انعکاس اخبار منفی در این زمینه، «خبر خوش» هسته ای را موجب بحران آفرینی تلقی کرده بود.

     به هر ترتیب این نوع رویکرد دستپاچه برای توجیه تعطیلی مراکز هسته ای ایران در طول 2 سال اول پرونده هسته ای در مقابل تدابیر دولت نهم، چندان نیز دور از ذهن به نظر نمی رسد. در طی این 2 سال حتی مرکز بازفرآوری اصفهان (UCF) نیز تعطیل گردید و اجازه نصب تعداد 20 سانتریفیوژ پایلوت (آزمایشگاهی) نیز به ایران داده نشد. در تمام این مدت و پس از امضای توافقنامه های تهران و پاریس که لاریجانی دبیر فعلی شورای عالی امنیت ملی و نماینده وقت رهبر انقلاب در این شورا از از آن به دادن دُر غلتان در برابر گرفتن آبنبات رنگین یاد کرده بود، مذاکره کنندگان هسته ای نزدیک به این سایت اینترنتی، هر بار با لبانی پر از لبخند در مقابل خبرنگاران ظاهر شده و تآکید می کردند: تعلیق امری داوطلبانه، صرفاً برای اعتمادسازی و در طول مذاکرات (بدون مشخص ساختن زمانی معلوم). و این شیوه اعلام خبر بیشتر شبیه وضعیتی بود که مالباخته ای که اموال وی را به غارت برده اند، برای توجیه کوتاهی و مماشات خود، فریاد کند، من با رضایت شخصی اموالم را در اختیار اغیار قرار دادم!

     با این حال، تعلیق غنی سازی همانگونه که پیش از این نیز از سوی رجانیوز خبر داده شده بود، از ادبیات سیاسی ایران حذف شده و سخنگوی وزارت امور خارجه نیز در مصاحبه هفتگی خود بر این نکته تأکید کرد. بنابراین، پرسشی که مجال طرح می یابد اینست که اساساً موضوع مذاکرات لاریجانی- سولانا، چه خواهد بود؟ از سویی جمهوری اسلامی، تعلیق را خط قرمز مذاکرات اعلام کرده و از سوی دیگر سولانا به نمایندگی از اتحادیه اروپا و 1+5، ماحصل مطلوب مذاکرات آنکارا را تعلیق غنی سازی عنوان کرده است.

     لاریجانی اما اصراری بر مشخص کردن موضوع مذاکره ندارد و هدف خود از سفر به آنکارا را شنیدن طرحهای جدید سولانا عنوان می کند: « اگر نگرانی آنها انحراف باشد، ما این را موضوع مهمی می‌دانیم که می‌تواند موضوع مذاکره باشد.»



     نظرات کاربران



    © پایگاه اطلاع رسانی رجا




    حادثه طبس یک ندای الهی و امداد غیبی

    نویسنده:ابوحامد::: چهارشنبه 86/2/5::: ساعت 5:20 عصر

    شورای هماهنگی تبیلغات اسلامی:
    تهران - حیات

    شورای هماهنگی تبیلغات اسلامی با صدور بیانیه ای به مناسبت سالروز حادثه معجزه آسای طبس این روز بزرگ و عبرت آموز را گرامی داشت.
    به گزارش حیات، در این بیانیه آمده است طبس فقط یک حادثه تاریخی گذرا نبود بلکه یک ندای الهی و امداد غیبی بود که "ان تنصرو الله ینصرکم و یثبت اقدامکم" اگر خداوند و دین خدا را یاری کنید خداوند نیز شما را یاری می کند و قدمهایشان را استوار در برابر دشمنان اسلام و استکبار قرار می دهد. این است سنت الهی که برای هر قوم و ملتی که به خداوند قهار اتکال نموده، اراده کنند و جلوی ظلم و استکبار با تمام توان بایستند، اینگونه خداوند آنان را با ماموران الهی خویش یاری می کند.

    این بیانیه می افزاید :  آیا وقت بیداری جهانی نرسیده؟ جهان غرب و شرق و دولتمردان آن تا کی می خواهند و می توانند چشم و گوش خود و جهانیان را با تبلیغات مسموم و شبیخون فرهنگی و جنگ رسانه ای بر روی اینگونه حقایق تابناک و اعجازهای روشن الهی ببندند. چگونه می خواهند و چگونه خواهند توانست درباره این واقعیت عظیم تاریخ معاصر برای افکار عمومی جهان و کشورشان دلیل و توجیهی قانع کننده ارایه دهند و چگونه خواهند توانست با افکار پوچ مادی و دنیوی و لیبرال سرمایه داری خود اقناع بین المللی در مورد این حقیقت فرامادی و الهی ایجاد نمایند.

    شورای هماهنگی تبیلغات اسلامی تاکید کرده است : دولت استکباری راه چاره ای جز پذیرش و قبول این واقعیت ستگر ندارند و بایستی از چند و چون آن و تبیین ماجرا و چگونگی این معجزه اسلامی پرده بردارند و همچنان به عجز و ناتوانی خود در برابر اسلام و خداوند سبحان قادر اعتراف نمایند و دین اسلام را به عنوان برترین ادیان و روشنگر راه هدایت زندگی دنیوی و اخروی بشر و بهترین مسیر رسیدن به کمال و پیشرفت تعالی انسان بپذیرند و دستی از لجاجت ها و خصومت های جاهلانه و متعصبانه تارخی برداشته و راه را برای مردم حقیقت طلب و واقعیت مدار جهان در راستای رسیدن کمال انسانی که در دین مبین و روشنگر اسلام نهفته است باز نمایند.

    در پایان این بیانیه آمده است : شورای هماهنگی تبیلغات اسلامی ضمن گرامیداشت مجدد این واقعه الهی اسلامی و یادآوری روحیه ایمان و خودباوری مردان و زنان دلاور این مرز و بوم تنها راه را برای استکبار قبول واقعیات و تن دادن به قانون به خصوص سنین و قوانین الهی دانسته و به آنها می گویند تا دیر نشده و کار از کار نگذشته از این همه کشت و کشتار زنان، کودکان و مردان بی دفاع و بی گناه غیر نظامی در سطح بین الملل و ظلم و استبداد، در کشورهای اسلامی  به خصوص در عراق، افغانستان ، لبنان و ... دست برداشته و تا سنت قهر الهی آنها را همانند قوم های ظالم تاریخ مثل قوم عاد و ثمود و لوط و ... در بر نگرفته توبه نموده و راه حق و حقیقت و مسیر روشن فطرت و طینت پاک الهی خویش بازگردند که "هو التواب الرحیم" که موقع مکافات بس نزدیک است و "الیس صبح بقریب."
     
    پایان پیام

     





    قرب به خدا هدف از تزکیه است

    نویسنده:ابوحامد::: چهارشنبه 86/2/5::: ساعت 4:20 عصر

    کتاب: على (ع) آینه عرفان، ص 210

    نویسنده: سید اصغر ناظم‏زاده قمى

    انسان بر خلاف همه موجودات جهان آفرینش، دو بعدى است: نخست‏بعد حیوانى او که از این جهت‏یعنى از جهت تغذیه، زیست، تناسل، تکثیر نوع و... با سایر موجودات زنده مشترکات زیادى دارد. اما بعد ثانوى او که همان خصوصیت منحصر به فرد اوست و از جهت قواى دماغى و حالات روحى و ویژگیهاى نفسانى با سایر موجودات زنده متفاوت است و این خود محور اصلى تمایز او از دیگر جانداران مى‏باشد.

    آیا رشد انسان به این است که فقط به یک بعد از خود برسد; مثلا به بعد حیوانى که خور و خواب و خشم و شهوت است‏بپردازد و یا به کلى از خوردن و لذت بردن خوددارى کند و فقط به جنبه‏هاى انسانى بپردازد. این هم در اسلام مذمت‏شده است، لذا رسول خدا صلى الله علیه و آله وسلم عثمان بن مظعون را که خانه و زندگى را ترک کرده بود و به گوشه‏نشینى و عبادت پرداخته بود مذمت کرد و وى را از این کار منع کرد. بنابراین باید دید رشد و کمال انسان در گرو چه چیز ممکن است؟

    جواب صحیح این است که انسان یا هر موجودى از سویى یک کمال نهایى و اصلى دارد، و از سوى دیگر کمالات فرعى و وسیله‏اى و مقدمه‏اى، آنچه مربوط به کمال اصلى انسان است هر چه رشد کند و شدت یابد خوب است، و اما کمالات فرعى و وسیله‏اى باید در حدى که براى پیشرفت کمال نهایى و اصلى مؤثر است پیش برود ولى در آن جا که ضربه به رشد اصلى مى‏زند کنترل شود; مثلا اگر قواى بدنى انسان قوى شود ولى ضرر به رشد معنوى و کمال انسانى او نزند، این رشد خوب است، اگر انسان شبانه روز به فکر خوردن و ورزش بدن و سلامت جسم خود باشد و از رشد معنوى غافل شود درست است که کمال بدنى قابل تحصیل است اما چون به عبادت، تحصیل علم و کارهاى نیکوى دیگر نمى‏رسد این کمال نیست‏بلکه ضرر است. پس ما باید کمال انسانى را این گونه تعریف کنیم: مجموع روابطى که بین قواى مختلف انسان هست‏به گونه‏اى تکامل یابد که براى رشد نهایى و اصلى‏اش مضر نباشد که هیچ بلکه مناسب هم باشد. بدن هرچه قوى شود خوب است‏به شرط آن که براى جهات روحى ضرر نداشته باشد و صاحب آن از معنویات و مسائل روحى غافل نباشد.

    پس انسان کامل کسى است که تمام تلاش و کوشش را صرف همه قوا و ابعاد وجودى‏اش کند تا انسان کامل شود.

    باید توجه داشت که انسان داراى ویژگى خاصى است که هیچ موجودى ندارد و آن انتخاب آگاهانه و اختیارى است که نه حیوانات این ویژگى را دارند و نه فرشتگان، تنها جن است که مثل انسان داراى این ویژگى است، و این حالت اختیارى که انسان مى‏تواند با تفکر و تامل و انتخاب راه بهتر، به عالیترین مقام برسد از خصوصیات انسان است.

    حال این عالیترین مقام چیست؟

    آنچه از آیات و روایات به دست مى‏آید آن است که انسان باید خود را به آفریدگار وابسته و مربوط بیابد، و وجود خود را غیر مستقل و پرتوى از شعاع وجودى او بداند، و هر قدر انسان وابستگى و عدم استقلال خود را بهتر درک کند توجهش به خالق جهان بیشتر خواهد شد و در نتیجه از انوار ربوبى بیشتر بهره‏مند خواهد گردید تا آن جا که آینه تمام نما و مظهر کامل پروردگار جلت عظمته مى‏گردد.

    « - الهى - و الحقنى بنور عزک الابهج فاکون لک عارفا و عن سواک منحرفا; (1)

    - پروردگارم - مرا به پر بهجت‏ترین نور عزتت ملحق بساز تا تنها تو را بشناسم و از غیر تو رو گردان شوم.»

    درباره ائمه علیهم السلام ما همین اعتقاد را داریم که آن قدر رابطه‏شان با خدا زیاد شده که دیگر آنان را از خدا جدا نمى‏دانیم اگر چه پرتوى از شعاع خدایند:

    «لا فرق بینک و بینها الا انهم عبادک و خلقک رتقها و فتقها بیدک بدؤها منک و عودها الیک; (2)

    میان تو و آنان جدایى نیست جز این‏که آنان بندگان و آفریدگان تواند، تدبیر آنان به دست توست، آغاز ایشان از تو و بازگشتشان به سوى توست.»

    و کسانى که رابطه‏شان با خدا این‏گونه است‏سرانجام به جوار رحمت و مقام قرب الهى و به دیدار و وصل محبوب نایل خواهند شد; منزلت این انسانها در آیات قرآنى این گونه ترسیم شده است:

    1- «یا ایتها النفس المطمئنة . ارجعى الى ربک راضیة مرضیة . فادخلى فى عبادى . و ادخلى جنتى; (3) اى انسان اطمینان یافته ، به سوى پروردگارت باز گرد در حالى که هم تو از خدا راضى هستى و هم خدا از تو راضى است ، پس داخل بندگانم شو و به بهشتم درآى‏»

    2- «فى‏مقعد صدق عندملیک مقتدر; (4) درجایگاهى راستین نزد سلطانى مقتدر»

    3- «وجوه یومئذ ناضرة . الى ربها ناظرة; (5) چهره‏هایى در آن روز شادابند و به سوى پروردگارشان مى‏نگرند.»

    قرب خدا

    گفتیم هدف از تزکیه رسیدن به مقامى است که انسان غیر از خدا کسى و چیزى و حتى خود را نبیند; به تعبیر دیگر هدف از تزکیه نفس، همان قرب خدا، و در مرحله عالیترین آن فناء فى الله است. حال که دانستیم هدف از تزکیه قرب خداست، در توضیح «قرب خدا» مى‏گوییم:

    نزدیک شدن به خداوند تبارک و تعالى نه به معناى کم شدن فاصله زمانى و مکانى است; که مثلا اگر به مکه مکرمه رفتیم از نظر مکانى به خدا نزدیک شده باشیم، یا نیمه شب از نظر زمانى به خدا نزدیکتریم، خیر زیرا خداوند تبارک و تعالى خود آفریننده زمان و مکان است و خود محیط بر همه زمانها و مکانهاست و با هیچ کدام از موجودات نسبت زمانى و مکانى ندارد، خود مى‏فرماید:

    «و نحن اقرب الیه من حبل الورید; (6) ما از رگ گردن به او نزدیکتریم‏»

    «هو الاول و الاخر و الظاهر و الباطن...; (7) اوست اول و آخر و ظاهر و باطن‏»

    «...و هو معکم این ما کنتم; (8) هر جا باشید او با شماست‏»

    «...فاینما تولوا فثم وجه الله; (9) پس‏به هر سوروى آوریدهمان جا روى خداست.»

    پس مراد از قرب به خدا، نزدیکى مکانى و زمانى نیست، بلکه مراد این است که انسان در اثر حرکت اختیارى و انتخابى که دارد با اعمال و کردار نیکو و دورى از هر زشتى و پلیدى به مقامى برسد که مورد عنایت‏خاص‏الهى قرار گیرد به طورى که همه درخواستهایش به اجابت‏برسد، یعنى به آن جایى برسد که:

    «ان دعانی اجبته و ان سالنی اعطیته; (10)

    اگرمرا بخوانداجابت مى‏کنم اورا و اگر از من‏چیزى بخواهدبه اوعطا مى‏کنم.»

    بنده‏اى که به چنین مقامى برسد به کمال خود رسیده است و لذا در عرف جامعه هم کسى که مورد توجه شخصیتى باشد مى‏گویند او «مقرب‏» فلانى است، و در قرآن کریم هم بر پیشروان اسلام که از ارزش بیشترى برخوردارند عنوان «مقربین‏» اطلاق شده است: «و السابقون السابقون . اولئک المقربون; (11) پیشى گیرندگان پیشى گرفتگانند . آنان مقربانند.»

    و این قرب به خدا مرتبه‏اى است از وجود که در آن استعدادهاى ذاتى شخص با سیر و حرکت اختیارى خود به فعلیت مى‏رسد; خواه حرکتى سریع و لحظه‏اى که انبیا و اولیاى خدا از لحظات دمیده شدن روح در کالبدشان سیر تکاملى کردند و در اندک مدتى به کمالات بزرگ و همان قرب حقیقى نایل شدند که عیسى بن مریم در گهواره مى‏گوید: «قال انى عبد الله آتانى الکتاب و جعلنى نبیا; (12) گفت من بنده خدایم به من کتاب داده و مرا پیامبر قرار داده است.»

    و طبق روایاتى که در دست ما شیعیان است ائمه معصومین علیهم السلام حتى در شکم مادر تسبیح خدا مى‏گفتند و به محض به دنیا آمدن سر به سجده گذاشته و شکر خدا نمودند; مثلا على علیه السلام در هنگام ولادتش قرآن خواند و سوره مؤمنون را تلاوت کرد. و درباره امام زمان علیه السلام داریم که در دل مادر سخن مى‏گفت و به دنیا که آمد سجده کرد. و درباره ام الائمه فاطمه زهرا علیها السلام آمده است که در دل مادرش خدیجه با او تکلم مى‏کرد. و درباره امام جواد علیه السلام داریم که نه ساله بود به امامت رسید. و همین طور سایر ائمه معصومین علیهم السلام که تمامى ایشان سیر تکاملى سریع و برق آسا داشته‏اند.

    این سیر تکاملى که هدف از تزکیه نفس است مربوط به جسم و بدن انسان نیست‏بلکه مربوط به روح و دل آدمى است، و شرایط مادى فقط نقش فراهم کردن زمینه سیر و سلوک را به عهده دارند و اگر ما به زیارت خانه خدا مى‏رویم مسلما مکه هدف یست‏بلکه وسیله‏اى است‏براى همان تقرب روح به خدا، و چه بسا افرادى که در مکه بودند و حتى با پیامبر اسلام فامیلى داشتند مثل «ابولهب‏» ها ولى از خدا و پیامبرش فرسنگها دور بودند، و یا کسانى از مکه خیلى دور بودند ولى از بسیارى از اصحاب به خدا و پیامبرش نزدیکتر بودند، مثل «اویس قرنى‏» که در رکاب على علیه السلام در صفین به شهادت رسید، او پیامبر صلى الله علیه و آله وسلم را ندید اما رسول خدا صلى الله علیه و آله وسلم سفارش او را به على علیه السلام کرد.

    بنابراین ملاک در قرب به خدا که از تزکیه نفس حاصل مى‏شود زدودن موانع به انضمام رشد دادن نفس به سوى کمال با افعال اختیارى به کمک همین بدن و جسم براى توجه دل و قلب (13) به سوى خداست و هر چه دل انسان بیشتر متوجه خدا باشد و از خود غافلتر باشد او به خدا مقربتر است تا آن جا که دیگر غیر از خدا کسى دیگرى را نمى‏بیند مثل پیامبران و اولیاى معصومین که تنها توجه ایشان به خدا بوده است و بس، و غیر از خدا را نمى‏بینند، لذا على علیه السلام در دعاى کمیل به پیشگاه خداوندى عرضه مى‏دارد:

    «فهبنى صبرت على عذابک فکیف اصبر على فراقک وهبنى صبرت على حر نارک فکیف اصبر عن النظر الى کرامتک; (14)

    بارالها، گیرم بر عذاب تو صبر کردم چگونه بر فراق تو صبر کنم، و گیرم بر حرارت آتشت صبر کردم اما چگونه از نگاه به سوى جلال و شکوهت صبر کنم.»

    این حالت تنها براى کسانى حاصل مى‏شود که از ما سوى الله قطع رابطه کنند و تنها خدا را ببینند.

    باز از آن حضرت آمده است که مى‏فرمود:

    «ما رایت‏شیئا الا و رایت الله قبله و بعده و معه;

    هیچ چیز را ندیدم جز آن که خدا را قبل از آن و بعد از آن و با آن دیدم.»

    و یا در جواب کسى که از او سؤال کرد: «هل رایت ربک؟ ; آیا پروردگارت را دیده‏اى؟» فرمود: «افاعبد مالا ارى؟ ; (15) آیا عبادت مى‏کنم کسى را که نمى‏بینم.»

    حال انسانى که فقط خدا را مى‏بیند مانعى ندارد آنان که دلشان با خداست چون پیامبران و امامان علیهم السلام را دوست داشته باشد زیرا حب آنان خود حب الله است، ولى چیزى که ضد خداست نمى‏تواند در دل او جا بگیرد و حب دنیا ضد خداست و لذا عارف بالله نمى‏تواند حب دنیا در دل داشته باشد در قرآن کریم مردم به دو دسته تقسیم مى‏شوند: «من کان یرید العاجلة عجلنا له فیها ما نشآء لمن نرید...; (16) آن کس که زندگى زود گذر (دنیاى مادى) را مى‏طلبد آن مقدار از آن را که بخواهیم و به هر کس اراده کنیم مى‏دهیم.»

    کسى که دنیاطلب شد نمى‏تواند خداجو باشد و لذا در حدیث آمده: «حب الدنیا راس کل خطیئة; (17) محبت دنیا منشا همه خطاهاست.»

    مقابل این دسته آن کسانى‏اند که آنچه در رابطه با خداخواهى است دوست مى‏دارند: «و من اراد الآخرة و سعى لها سعیها و هو مؤمن فاولئک کان سعیهم مشکورا; (18) و آن کس که سراى آخرت را بطلبد و سعى و کوشش خود را براى آن انجام دهد، در حالى که ایمان داشته باشد، سعى و تلاش او پاداش داده خواهد شد.»

    همان گونه که امام على علیه السلام در نهج البلاغه فرموده است کسانى که فقط خدا را مى‏خواهند و براى خدا کار مى‏کنند چند دسته‏اند:

    «ان قوما عبدوا الله رغبة فتلک عبادة التجار، و ان قوما عبدوا الله رهبة فتلک عبادة العبید و ان قوما عبدوا الله شکرا فتلک عبادة الاحرار; (19)

    مردمى خدا را به امید بخشش مى‏پرستند، این پرستش بازرگانان است، و گروهى او را از روى ترس عبادت مى‏کنند و این عبادت بردگان است، و گروهى وى را براى سپاس مى‏پرستند و این پرستش آزادگان است.»

    و همین حالت عالى در پیشوایان دین اسلام بوده است که فقط براى خدا عبادت مى‏کردند و تمام حرکات و سکناتشان براى خدا بوده است. امیر المؤمنین على علیه السلام هنگامى که فرقش شکافته شد گفت: «فزت و رب الکعبة‏» و حسین بن على علیه السلام در گودال قتلگاه مى‏گوید: «الهى رضا بقضائک و تسلیما لامرک لا معبود سواک.»

    توضیح

    اولیاى خدا که فقط رضاى خدا را در کارهاى خود در نظر گرفته‏اند به لذایذ بهشتى و به «جنات عدن تجرى‏» و به «حور العین‏» و به «لحم طیر مما یشتهون‏» و سایر لذات بهشتى هم علاقه‏مندند منتهى آنان آن لذایذ را به خاطر آثار رحمت الله دوست دارند بر خلاف ما که دوست داشتنمان به خاطر خود آنهاست; مثلا در یک‏میهمانى گاهى توجه‏شما فقط به غذاى‏صاحب خانه‏است اماگاهى اگر مهمان عالمى عابد شدى‏خود صاحب خانه را دوست‏دارى و اگر غذاى او را مى‏خورى به خاطر خود صاحب خانه است نه غذا و هر غذایى باشد فرق نمى‏کند.

    انبیا و اولیا اگر به لذایذ بهشتى مى‏نگرند به خاطر رحمت الهى است نه به خاطر لذایذ.

    باز باید توجه داشت که سیر الى الله و توجه قلبى به خدا منافات با دوست داشتن انبیا و امامان ندارد، زیرا محبت‏به این بزرگواران شعاعى از سیر الى الله است نه مزاحم او، این که شما به کسى علاقه‏مندید خانه و لباس او را دوست دارید، فرزندش را دوست دارید، معناى دوست داشتن متعلقات او همان خود اوست نه ضد او و نه مزاحم او پس محبت‏به خدا با محبت‏به پیامبر و فاطمه و على علیهم السلام و اولیاء خدا مزاحمت‏با دوستى خدا ندارد، بله اگر دشمن خدا را دوست‏بدارى این محبت ضد خداست و مزاحم سیر الى الله است.

    پى‏نوشت‏ها: ادامه مطلب...



    مهدی از زبان ا ئمه

    نویسنده:ابوحامد::: چهارشنبه 86/2/5::: ساعت 4:9 عصر

    قائم این امت نهمین فرزند من است، اوست صاحب غیبت و همان کسی که میراثش را  - درحالی که زنده میباشد - تقسیم میکنند. »

    حضرت حسین بن علی (ع)

                                  

    « به اهل بیت پیامبر خود نظاره کنید؛ اگر در جایی اقامت گزیدند شما نیز همانجا اقامت گزینید؛ اگر از شما یاری خواستند یاریشان دهید؛ بدانید که خدای تعالی فتنه را به وسیله مردی از ما اهل بیت برطرف سازد پدرم فدای آنکه فرزند بهترین کنیزان است. او به یاران خویش شمشیر نمی دهد، مگر برای اینکه (نامردمان را ) بکشند. وی شمشیرش را به مدت هفت ماه بر گردنش می افکند و می کشد؛ تا آنکه قریش گویند: اگر او از اولاد فاطمه است به ما رحم مینمود. خداوند او را بر بنی امیه مسلط می فرمایند تا آنکه آنها را در هم میشکند و خرد میکند. پس آنحضرت این آیه را تلاوت فرمودند:

    «ملعونین اینما ثقفوا اخذوا و قتلوا تقتیلاً؛ سنه الله فی الذین خلوا من قبل و لن تجد لسنه الله تبدیلاً »

    « یعنی (این مردم پلید بد کار) رانده درگاه حقند. هر کجا یافت شوند آنها را گرفته سخت به قتل رسانید این سنت خداست که در همه اقوام گذشته برقرار بوده ، هرگز سنت خدا تغییر نخواهد کرد»

     


    امام علـی علیــه الســـلام، امیرالمؤمنین در کتاب نهج البلاغه چنین میفرمایند:
     

     

     

    « آیا نمی دانید که هیچ یک از ما ائمه نیست، مگر این که در بیعت طغیانگر زمانه اش واقع گردیده است؟ جز آن قائمی که روح الله عیسی بن مریم پشت سر او نماز میخواند؛ آن کس را که خدای تعالی ولادت او را مخفی و شخصش را غائب داشته تا آنکه بیعت احدی از طغیانگران بر گردنش نباشد. او نهمین فرزند برادرم حسین علیه السلام و فرزند سیده کنیزان است. خدای تعالی عمر او را در زمان غیبتش طولانی گرداند. آنگاه وی به قدرتش در صورت جوانی که عمرش کمتر از چهل سال به نظر آید ظاهر فرماید. این برای آن است که مردمان بدانند خدای تعالی بر همه چیز تواناست. »

     


    امام حسن علیه السلام میفرمایند:
     

     

     

    « قائم این امت نهمین فرزند من است، اوست صاحب غیبت و همان کسی که میراثش را  -درحالی که زنده میباشد - تقسیم میکنند. »

     




    امام حسین علیه
    السلام
    میفرمایند:
     
     

     

    «در حضرت قائم از خانواده ما، سنتهایی از انبیاست، سنتی از حضرت آدم علیه السلام پدر ما، سنتی از حضرت نوح علیه السلام و سنتی از حضرت ابراهیم علیه السلام و سنتی از حضرت موسی علیه السلام و سنتی از حضرت عیسی علیه السلام و سنتی از حضرت ایوب علیه السلام و سنتی از حضرت محمد صلی الله علیه و آله.

    از حضرت آدم و نوح علیهما السلام، طول عمر.

    و از حضرت ابراهیم علیه السلام مخفی بودن ولادت و گوشه گیریش از مردم

    و از موسی خوف و تقیه است.

    و از عیسی اختلاف مردم درباره اش.

    و از ایوب فرج و گشایش پس از بلا و ناراحتی .

    و اما از حضرت خاتم النبی صلی الله علیه و آله خروج با شمشیر.››

     


       :امام سجاد علیه السلام میفرمایند

     

     

    ‹‹ابوالجارود وقتی که روزگار بگردد و مردم گویند: قائم از دنیا رفت یا هلاک شد؟ و در کدام سرزمین به سر برد؟ و جوینده او گوید: چگونه قائم موجود است و حال آنکه باید استخوانهایش پوسیده شده باشد؟! در این هنگام به آمدنش امیدوار باشید. وقتی ندای وی را شنیدید به سویش بروید حتی اگر لازم باشد با دست و پا بر روی یخ بخزید.››

     


     امام محمد باقر علیه السلام میفرمایند:

     

     

    « آنکس که همه انبیاء را قبول داشته و حضرت مهدی علیه السلام را انکار نماید، مانند کسی است که به همه انبیاء اقرار نموده نبوت محمد صلی الله علیه و آله را انکار نماید. »

     



     

    امام صادق علیه السلام میفرمایند:

     

     ای فرزند پیامبر، آیا شما قائم بحق هستید؟ فرمود: من قائم به حق هستم ولی آن قائمی که زمین را از دشمنان خدا پاک و از عدل و داد آکنده میسازد همان گونه که از ظلم و جور پر شده باشد پنجمین فرزند من است.

    او را غیبتی طولانی است که از بیم جانش واقع میشود. در آن غیبت اقوامی مرتد گردیده، گروهی ثابت قدم میمانند.»

     



     

    پرسش از امام کاظم موسی بن جعفر علیه السلام:

     

             « علامت قائم از شما در وقت ظهور چیست؟ فرمود: علامت او آن است که دارای عمری طولانی است ولی با طراوت و شاداب و در سن جوانی به نظر میآید؛ تا جائی که بیننده وی گمان میبرد که سن او چهل سال و بلکه کمتر است که به گذشتن روزها و شبها پیر نمیشود تا زمانی که وعده اش فرا رسد. »

     



     

    امام رضا علیه السلام میفرمایند:

     

     ایشان ابتدا به سخن کرده فرمودند:  ای اباالقاسم! قائم از ما مهدی است، به هنگام غیبتش او را انتظار کشیدن واجب است و به هنگام ظهورش اطاعتش نمودن؛ او سومین از فرزندان من است.

    سوگند به خدائی که محمد که درود خدا بر او و خاندانش باد را به نبوت مبعوث فرمود و ما را به منصب امامت امتیاز و اختصاص بخشید، اگر از عمر دنیا بیش از یک روز نمانده باشد، خدای تعالی آن روز را طولانی میفرماید تا او در آن روز ظهور کند و زمین را از عدل و داد آکنده نماید، همانگونه که از ظلم و جور پر شده باشد. خدای تبارک و تعالی امر او را در یک روز اصلاح خواهد فرمود، همانگونه که امر کلیمش موسی را در یک شب اصلاح فرموده؛ آن هنگام که رفت برای حانواده اش شعله آتشی بیاورد و وقتی برگشت پیامبر شده بود.

    سپس فرمود: برترین اعمال شیعیان ما انتظار فرج است. 

     



     

    از حضرت عبد العظیم حسنی نقل شده است که فرمودند:

    «بر آقایم امام جواد حضرت محمد بن علی وارد شدم. در نظر داشتم از قائم سوال کنم که آیا خود ایشانند و یا دیگری؟

     

     

    « امام پس از من، فرزندم حسن است و پس از حسن، فرزندش « قائم»؛ یعنی همان کسی که زمین را از عدل و داد پر میکند؛ همانگونه که از ظلم و جور پر شده باشد. »

     



    حضرت هادی امام علی بن محمد علیه السلام میفرمود:

     

     

    سپاس خدائی را که مرا از دنیا نبرد تا اینکه فرزند و جانشین پس از مرا به من نشان داد؛ شبیه ترین مردان به رسول خدا که درود خدا بر او و خاندانش باد، از حیث اخلاق و از حیث شکل و سیما و اندام، آنکس که خدای تعالی در زمان غیبت او، وی  را حفظ میکند، آنگاه ظاهرش فرماید تا زمین را از عدل و داد آکنده سازد؛ همانگونه که از ظلم و جور پر شده باشد.



    حضرت ابا محمد حسن بن علی العسگری علیه السلام میفرماید




    در جلسه نمایندگان با رفسنجانی چه گذشت؟

    نویسنده:ابوحامد::: شنبه 86/2/1::: ساعت 5:45 صبح
     


    مسائل اقتصادی پررنگ ترین محور سخنان هاشمی رفسنجانی در دیدار با حدود 70 نماینده ای بود که در این جلسه حضور یافته بودند.


     یک نماینده مجلس در گفتگو با رجانیوز، با اشاره به اینکه "تعدادی از اعضاء فراکسیونهای اقلیت و وفاق در این جلسه حضور داشتند"، از حضور کم شمار نمایندگان فراکسیون اکثریت مجلس شورای اسلامی خبر داد.


     وی در پاسخ به پرسشی درباره علت این مسئله اظهار بی اطلاعی کرده و پایان هفته کاری مجلس و حضور نمایندگان در حوزه های انتخابیه و یا اختلاف سلایق سیاسی را توجیه احتمالی این مسئله دانست.


     این نماینده همچنین افزود: در این جلسه حدود 15 نفر سخنرانی کردند که برخی از آنان خواستار ورود دوباره هاشمی به رقابتهای انتخاباتی شدند. همچنین برخی از نمایندگان رفسنجانی را وصله ناچسب اصلاح طلبان دانسته و از اقداماتی که طی روزهای اخیر از سوی برخی رسانه ها برای هماهنگ نشان دادن وی بااین جبهه صورت گرفته، انتقاد کردند.


     وی در ادامه اصرار هاشمی بر مشکلات اقتصادی و انتقاد از روند خصوصی سازی در ماههای اخیر را که در این جلسه نیز بر آن تأکید شده، تعجب آور خوانده و گفت: در جلسه روز گذشته رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بیش از آنکه به مسائل خارجی، منطقه ای و پرونده هسته ای کشور بپردازد بر مشکلات اقتصادی جامعه از جمله تورم تمرکز کرده و انتقادات ضمنی از دولت درخصوص انحراف از برنامه چهارم و چشم انداز 20 ساله را تکرار کرد. این در حالیست که ریشه بسیاری از مشکلات اقتصاد بیمار ایران در سیاست های اقتصادی دولتهای گذشته نظیر تورم 50درصدی سال 73 و افزودن بی حساب و کتاب حجم دولت در دهه 70 نهفته است.


    منبع خبر



    محمد حق جو ::: پنجشنبه 30/1/1386::: ساعت 8:32 عصر



    مبارزه با بدحجابی

    نویسنده:ابوحامد::: پنج شنبه 86/1/30::: ساعت 6:24 عصر
     





      حمله شدید احمدی مقدم به مخالفان مبارزه با بدحجابی


      فرمانده نیروی انتظامی طی اظهارات انتقادی تأکید کرد: کسانی که ناجا را به دلیل اجرای طرح امنیت اخلاقی مذمت می‌کنند باید استیضاح شوند و در عین حال خطاب به این افراد، گفت: «شما چه کاره‌اید؟ تا به حال در خواب خرگوشی بودید و حالا بیدار شدید حرف نابجا هم می‌زنید».


    به گزارش ایسنا، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم که صبح روز چهارشنبه بیست و نهم فروردین ماه 86 در اولین همایش سالانه مدیران مبارزه با مفاسد اجتماعی استانهای سراسر کشور سخن می‌گفت، با بیان این که نسبت به موضوع بدحجابی نباید ساده‌اندیش بود، گفت: بدحجابی تبلور محسوس آن چیزی است که در پشت صحنه رخ می‌دهد و ما از آن غافلیم.


    ادامه مطلب



    بازمانده ای از قافله نور ::: چهارشنبه 29/1/1386::: ساعت 8:58 عصر



    شعری از هادی عزیز

    نویسنده:ابوحامد::: پنج شنبه 86/1/30::: ساعت 9:33 صبح
     
     
    روزگاریست همه عرض بدن می خواهند

    همه از دوست فقط چشم و دهن می خواهند

    دیو هستند ولی مثل پری می پوشند

    گرگ هایی که لباس پدری می پوشند

    آنچه دیدند به مقیاس نظر می سنجند

    عشق ها را همه با دور کمر می سنجند

    خوب طبیعیست که یکروزه به پایان برسد

    عشق هایی که سر پیچ خیابان برسد


  • کلمات کلیدی :

  • <   <<   6   7   8   9   10   >>   >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    حرف دل
    اهمیت آشنای زنان با قرآن
    اهمیت آشنای زنان با قرآن
    25 نکته در باره بابونه
    نماز اول ماه فراموش نشود
    مردم و پلیس
    یشنهادهای پلیس
    ایان عمر گروهکهای تکفیری و تروریستی
    مظلومین میانمار
    14شهریور
    رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر رضوی:
    طنز دکتر سلام
    رهبری نوروز 96
    سال اقتصاد مقاومتی: تولید - اشتغال
    دومین جلسه شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی برگزار ش
    [همه عناوین(2949)][عناوین آرشیوشده]


    [ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

    ©template designed by: www.persianblog.com